גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

יישוב סכסוך לאנשי הייטק, יזמים ומנהלים

החוק המחייב קיום הליך יישוב סכסוך, בטרם תביעת גירושין, טומן בחובו הזדמנות פז לאנשי הייטק, יזמים, מנהלים, בעלי הכנסות גבוהות ורבים אחרים, שיש להם הרבה מה להפסיד בגירושין. כללית, החוק מחייב את כל מי שמבקש להתגרש להגיש, בטרם הגשת תביעת גירושין, בקשה ליישוב סכסוך ולקיים הליך של יישוב סכסוך. טופס הבקשה ליישוב סכסוך מכיל אך את פרטי הצדדים, והגשתו לבית הדין הרבני, או לבית המשפט לענייני משפחה עולה רק כ-100 ₪.

הליך יישוב סכסוך כולל, בבסיסו, מפגש עם עובדת סוציאלית שמסבירה את ההליך ובודקת האם הצדדים נכונים למפגשים נוספים, בנוכחות אפשרית של עורכי דינם. אם הצדדים מסכימים, נקבעות עד 3 פגישות גישור, בנוכחות הצדדים, עורכי דינם מגשר ולעיתים יועץ משפטי מטעם המדינה. צוות זה מנסה להגיע להסכם גירושין בדרכי נועם. במקביל להליך הגישור יכול כל צג לבקש בקשות זמניות שונות, כגון משמורת זמנית, מזונות זמניים, צווים להקפאת המצב הקיים, צווים לאיסור יציאה מהארץ ועוד. הצו המשמעותי אותו לא ניתן לבקש במסגרת ההליך הוא צו לגילוי מסמכים…

אם תפעלו במהירות ובתבונה סביר שתוכלו לסיים את הליכי הגירושין בכמה פגישות מהירות וידידותיות, הכרוכות בחיכוך מינימלי עם בני הזוג. כך תוכלו להימנע מחקירות ובדיקות עומק שאינם נוחים לאיש, גם אם אינכם מסתירים דבר. מקל וחומר רצוי להימנע מכך אם הבדיקות עלולות לחשוף נתונים שאינם נוחים לכם (תכנון עסק עתידי, מתנה שקיבלתם, ולא דיווחתם עליה לבני הזוג ועוד). לפעמים צפים וויכוחים מיותרים בגין נכסים ערטילאיים שבני הזוג דורשים להתחלק בהם, למרות שאין בכך ממש (ראה מאמר "שיטות חלוקת הרכוש הממשי, הלא ממשי והכספים"). בכל מקרה, פתרון סכסוך הגירושין במסגרת הליך יישוב הסכסוך עשוי לקצר בהרבה את משך ההליכים ולהפחית את מספר ועצימות נקודות החיכוך ביניכם. 

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

לעיתים, במסגרת הליכי הגישור העומדים בבסיס הליך יישוב הסכסוך, עשויים להימצא פתרונות מסוג של “זה נהנה וזה אינו חסר”, דהיינו פתרונות שמשרתים את שני הצדדים. לא אחת התהליך משמש פתח ליישום פתרונות יצירתיים, במיוחד בנושאים הכרוכים בעתיד הילדים ורווחתם. הלחץ העיקרי לסיים את המחלוקות במסגרת יישוב הסכסוך נובע מכך ששני הצדדים מבינים שאם לא יגיעו לפתרון מוסכם, הם מסתכנים בהליכי משפט מייגעים, ממושכים ויקרים. זה סיכון שלעיתים הצד החלש יותר לא יכול לשאת כלל, ולכן לא אחת הוא נאלץ להתפשר בפחות ממה שמגיע לו. לפרקים זה הרבה פחות ממה שמגיע לו…  (ראו מאמר "מדוע החוק המחייב יישוב סכסוך מקנה יתרון דווקא לצד החזק בגירושין?").

הצד החזק הוא זה ששולט ברכוש ובמשאבי בני הזוג, במשאבים אחרים, במידע הכלכלי ועוד. צד זה יכול להרשות לעצמו להשקיע בהליך יותר משאבים, ואף לשכור את עורכי הדין הטובים יותר. במצב עניינים זה ייטה הצד החלש לא להתמודד ולסיים את הליך יישוב הסכסוך בוויתורים הנדרשים. משכך, ברור מדוע הליך יישוב הסכסוך משרת דווקא את הצד החזק. אם הליך יישוב הסכסוך ינוהל ברגישות ובתבונה, על ידי הצד החזק, הוא יסתיים בכך שצד זה ישיג את מרבית מטרותיו. זו הסיבה שיישום הגירושין במסגרת יישוב הסכסוך נחשב להזדמנות, בלתי חוזרת, לצד החזק והמתוחכם יותר לנצח את הגירושין. 

יחד עם זאת, במקרים בהם מעורבים נכסים משמעותיים, סכומים גבוהים שבמחלוקת ופערי השתכרות גדולים, עדיף לצד החלש לא לוותר, ולגייס כל סיוע שהוא יכול כדי לנהל את ההליכים כך שיקבל את מלוא זכויותיו. בהעדר אפשרות לסיוע חיצוני, לא אחת קיימת האפשרות לפעול במסגרת הסכם על בסיס אחוזים עם עורכי הדין. 

לסיכום, אם הנך הצד החזק כדאי לך להשקיע, בהקדם האפשרי, את מירב המאמצים בתכנון נבון ורגיש של גירושיך באמצעות ייעוץ וליווי של עורכי הדין הטובים ביותר בנושא. כך תוכל להגיע במהירות, במינימום הוצאות ובדרכי נועם לתוצאות טובות מבחינתך. אם הנך הצד החלש, כדאי לך להימנע מלשקף חולשה במהלך יישוב הסכסוך, כדי שלא ילחצו עליך להתפשר…

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן