גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין, או לא גירושין, בזמן קורונה

טל וטלי היו היפוכונדרים בלתי רגילים. נראה היה שהחרדה הייתה המכנה המשותף הגדול ביותר שמחבר אותם ב-10 השנים האחרונות, שחלפו מהחופה ועד כה. בעת צוק איתן התעניין טל בעלות הכוללת של הקמת מקלט אטומי, אותו התכוון לבנות בחלק האחורי של חצר הווילה שלהם בצפון תל אביב. רק סיום המבצע גרם לו לזנוח את התכנית המפוארת. עם פרוץ משבר הקורונה בסין גילו בני הזוג עניין מיוחד בכל מהדורת חדשות ובכל ידיעה על הקורונה. הם עקבו אחר המספרים וניסו לברר בכל דרך האם המחלה כבר הגיעה לישראל. כאשר הגיעו הידיעות בקשר לישראלים בספינת הקורונה ודובר על החזרתם לישראל, הם החליטו לעשות מעשה.

טל ריכז באגף הצפוני של הווילה מספר לא מבוטל של מקפיאים ומקררים, אותם הוא העמיס במזון מכל סוג אפשרי ובלבד שאורך חייו האיכותיים הוא למעלה משנה. הוא לא פסח על אגירה של ניירות טואלט מובחרים, קופסאות שימורים, דייסות בקופסאות פח, ריבות ללא סוכר וכל פריט מזון ונוחות אפשרי, בכמות שתוכל לקיים את משפחתם המורחבת למשך שנים. לאחר שהכל היה מוכן לשביעות רצונו של טל, נכנסו שני בני הזוג לבידוד מרצון, ממנו לא יצאו, לכאורה, עד עצם היום הזה.

את חברת ההייטק המצליחה אותה ניהל ביד רמה, הפקיד טל בידי סגנו, שהיה אף בעל מניות קטן בחברה. לא למותר לציין כי סגנו שמח על ההזדמנות לנהל בעצמו את החברה, ללא שטל ינשוף בערפו וידכא את יוזמותיו החדשניות. מן הסתם הפרנויה אינה מגבילה את עצמה רק לתחום הבריאותי… הם סיכמו שאם יקרה אסון רבתי, יתקשר אליו סגנו בטלפון הסודי, שמספרו היה ידוע אך למתי מעט. הסגן לא חשב על כך שטל התקין במחשבו הביתי גישה מרחוק למחשבי הארגון, כך שהתאפשר לו לעקוב אחרי כל מהלך וכל צעד. 

כדי שהבידוד לא יעיק עליהם יותר מדי, בנו בני הזוג שגרה יומית, עליה שמרו באדיקות. הם התעוררו יחד בבוקר, התקלחו, אכלו ארוחת בוקר, ראו סרטים רומנטיים עד הצהרים, אכלו ארוחת צהרים, מהצהרים ועד הערב ראו סרטי פעולה, אכלו ארוחת ערב, שמעו את מהדורת החדשות, הלכו לישון וחוזר חלילה למחרת… הם לא נתנו לשום גורם חיצוני לפגוע בשגרת יומם. בין סרט לסרט הם נטלו ידיים בקפידה ראויה לציון ואחרי כל ארוחה שטפו את עצמם, מכף רגל ועד ראש, "ליתר ביטחון". מהטלפונים הם הוציאו את הסוללות, כך שדבר לא היה עלול להטריד את מנוחתם או להפריע לשגרת יומם. נראה היה ש"ירח הדבש" הכפוי לא עשה רע למערכת היחסים ביניהם, שנשארה כפי שהייתה – לא משהו מדהים, אבל יציבה עד לשעמום.

בוקר אחד שמה טלי לב למתקפת הודעות אס אם אס בטלפון החירום של טל. בתחילה הייתה זו הודעה אחת, אבל בהמשך הופיעה הודעה כל שעה או שעתיים. הסקרנות גאתה בה והיא דרשה לראות את ההודעות. לטל לא הייתה ברירה. כל ההודעות היו ההודעות הסטנדרטיות של השב"כ, בדבר פגישות עם חולי וחשודי קורונה עם דרישה להיכנס לבידוד. טל הרגיע אותה והסביר לה כי מן הסתם מדובר בטעות, שכן הוא בהסגר בלאו הכי. היה לה מוזר שהשב"כ המפואר טועה כל כך הרבה פעמים, אבל היא אמרה לעצמה שכדאי להמתין וכי מה שלא עושה השכל, עושה הזמן.

לילה אחד היא התעוררה מסיבה לא ברורה ושמה לב שטל נעדר מהמיטה. היא חיפשה אחריו בכל רחבי הווילה, אך עקבותיו נעלמו. היא החליטה להמתין לו ולראות כיצד ייפול דבר. לקראת עלות השחר הוא הופיע, ונדהם לגלות כי טלי ערה ומתבוננת בו במבט של סימן שאלה. לטל לא הייתה ברירה, אלא לספר לה את האמת לאמיתה. הוא הודה בפניה כי הוא דו-מיני וכי במקביל לנישואיו עימה הוא מקיים, מזה שנים, מערכת יחסים הדוקה עם השכן, שהוא בעלה של חברתה של טלי. השאלה הראשונה שעלתה במוחה של טלי הייתה האם אשתו יודעת. משהתברר שלא, נחה דעתה.

הצעד הבא היה ניהול משא ומתן בין טלי לטל כיצד מפרקים את החבילה. מי מקבל מה, עם מי יישארו הילדים, כמה מזונות הוא ישלם ועוד ועוד. טלי נעזרה במשא ומתן מפרך זה בעורך דין גירושין ידוע כדי להבין מה מגיע לה, במצב שנוצר, וכדי לעצב אסטרטגית גירושין מתאימה לאמת שנתגלתה לה. להפתעתה, המשא ומתן עם טל היה רגוע והתנהל באווירה חברית. כל העת הדהדה בראשה שאלתו הנוקבת של עורך הדין "מה את רוצה שיקרה בסופו של יום". האמת הייתה שהיא התקשתה לגבש החלטה בעניין זה.

ביום השני הגיעה טלי למסקנה שלא בטוח שהיא אכן רוצה להתגרש. חוץ מעניין המאהב של טל ועצם היותו דו-מיני, הכל היה טוב מבחינתה. היא חיה ברווחה כלכלית, הילדים קיבלו את מיטב התנאים והחינוך, לטל לא היו דרישות חריגות ממנה – בקיצור היא לא מצאה סיבה לעשות שינוי כה דרסטי בחייה כמו גירושין. יתר על כן, כל ההרפתקאות שעד כה היו אך בדמיונה, הפכו לפתע להיות קרובות מתמיד וברות ביצוע. המפתיע מכל היה שטל חשב בדיוק כמוה. 

כך, ביום השלישי לתגלית הגדולה, הם סיכמו על נישואים פתוחים ועל כך שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, במגבלה אחת: כל אחד מהם התחייב כלפי השני לזהירות מרבית כנגד הדבקות במחלות ושאר מרעין בישין… פרנואידים או לא פרנואידים?

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן