גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

בגדו בך? אתם בוגדים? איך מגלים? מה עושים?

בגידה היא אחת הסיבות העיקריות לגירושין בישראל. אם אחד מכם בוגד, רגשית, מינית או כלכלית, הסיכוי שתזדקנו ביחד הוא אפסי.

קיימים סימנים רבים, שמרמזים, או מצביעים, על בגידה (ראה מאמר "גירושין בשל בגידה – האם היא בוגדת בך?" או "גירושין בשל בגידה – האם הוא בוגד בך?"). חלק מהסימנים משמעותיים, וחלקם פחות. כדאי לך להתייחס אליהם בזהירות, שכן כל אחד מהם בנפרד לא בהכרח מצביע על בגידה. מאידך, כאשר מצטברים סימנים רבים אין מנוס מלהתייעץ, בדיסקרטיות, עם עורך דין גירושין מנוסה, כדי להבין את המצב ולטכס עצה איך להתמודד איתו.

לעיתים קרובות, בגידה יכולה להוות גורם משמעותי בהליך גירושין. זאת במיוחד כאשר קיימת כתובה על סכום גבוה או כשקיימים נכסים ורכוש שנצברו במהלך הבגידה. לאור זאת לעיתים קרובות, אסטרטגית תיק הגירושין מתבססת בעיקר על גילוי הבגידה.

חשוב שעד לאחר הייעוץ לא תגלה לאף אחד על חשדותיך או חשדות בן הזוג. כמו כן, אין לבדוק את החששות או לנסות לברר מה גילה בן הזוג בעזרת פעולות לא חוקיות, חברים או חוקר פרטי. ניסיון החיים מלמד שהדברים עלולים להיחשף לפני שתספיק/י להגן על האינטרסים שלך ושל ילדיך. במסגרת הייעוץ המשפטי תוכל לקבל החלטה מה לעשות אם החשד יסתבר כנכון או אם בן הזוג אכן גילה אודות מעשיך. בכל מקרה, לא כדאי להתעמת עם בן הזוג לפני שגיבשת תכנית פעולה ישימה, שתביא אותך להשגת מטרותיך (ראה מאמר "הגדרת מטרות הגירושין שלך").

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

משמעות הבגידה מבחינת הכתובה

אישה המקיימת יחסי אישות עם גבר אחר והוכח לבית הדין הקשר האמור בראיות קבילות לפי הדין העברי, מחויבת בגירושין (ראה מאמר "עילות גירושין- התמודדות מול סרבני גט"), ונשללת ממנה כתובתה (ראה מאמר "כתובה או לא כתובה"). נדרשות ראיות כבדות משקל לקיום בגידה.

נמרוד ועדנה נשואים עשר שנים. מדובר בזוג שהתבסס בצורה מהירה וכעת הונם המשותף בנוסף לדירת מגוריהם נאמד בסכום המתקרב למיליון ש”ח בבנקים. נמרוד התחייב לעדנה על כתובה בסכום של 250,000 ש”ח. אם יחויב בכתובתו, והכתובה במקרה זה היא סבירה, תמצא עצמה עדנה עם סכום של 750,000 ש”ח בעוד לנמרוד ישארו רק 250,000 ש”ח. עינינו הרואות- הכתובה עצמה משנה בצורה קיצונית את האיזון בחלוקת רכוש הצדדים. נמרוד יודע, כי עדנה מנהלת מערכת יחסים מחוץ לנישואים עם גבר אחר. נמרוד החל לתעד את המפגשים, גילה התכתבויות באינטרנט והקליט את אשתו מתוודה בפניו על בגידתה- בית הדין קבע כי על הצדדים להתגרש מיד ופטר את נמרוד מתשלום כתובתו, וזאת לאחר דיון אחד בלבד.

לעומתו, רצה גילי “להתגרש יפה” ועל אף שידע על בגידת אשתו לא טען זאת בתחילת ההליכים בבית הדין הרבני. מיד עם הגשת תביעתו דאגה אשתו למחוק כל זכר לקיומו של הקשר. גילי לא הצליח להוכיח את בגידתה, הסבריו לכך שלא טען את טענותיו ביחס לבגידה באופן מיידי נדחו על ידי בית הדין הרבני, והוא חויב לשלם לה את כתובתה.

כאשר אין ראיה חד משמעית לפיה האישה בגדה בבעלה, או עדות ברורה במידה הנדרשת לפי הדין העברי, ואולם קיימת סבירות גבוהה ביותר שבגדה בבעלה, ככל הנראה, יפסק כי האישה ביצעה "מעשה כיעור".

מקרה שהיה בבית הדין הרבני כך היה: אישה הודתה בבית הדין כי הייתה עם גבר בדירתה לילות שלמים אולם כפרה בקיומו של כל קשר גופני עימו וטענה כי המדובר ב”ידיד נפש” בלבד. אותו “ידיד נפש” אישר את דברי האישה בעדותו בבית הדין. בית הדין הרבני הגיע למסקנה כי לא הוכח קיומו של מעשי כיעור מהטעם שאם מצאת את האישה אמינה בדבר נוכחות הגבר בדירתה, ובהעדר ראיה אחרת לסתור, אתה חייב להסיק אמינותה, גם ביחס לטענתה שלא אירע בניהם דבר.

אין לשלול את הכתובה כשנעשה מעשה כיעור, כל זמן שלא היה בו מעשה בגידה בסבירות גבוהה.

בגידת האישה כעילה לשלילת מזונותיה

אישה אשר בגדה בבעלה (“זנתה תחתיו”) מאבדת זכותה לתשלום מזונות אישה.

המטרה של שלילת המזונות היא, להוביל במקרים אלה לגט מהיר (ראה מאמר "גט גירושים – סירוב, כפייה ומה שביניהם!").

בית המשפט לענייני משפחה ידרוש ראיות כבדות משקל על מנת לשלול מזונות, ולא יסתפק בעדותו של עד אחד (החוקר הפרטי – ראה מאמר "בוגדת – הדרך המסורתית – חוקר פרטי או משרד חקירות"). בנוסף, בית המשפט לענייני משפחה פסק לאחרונה, כי שלילת מזונות מאישה, בנסיבות כאמור, פוגעת בעקרון השוויון.

לסיכום, בגידות בין בני זוג הן אחד הנושאים המורכבים והמטלטלים, כאשר אופי הבגידה ומידת הלגיטימיות שלה שנויים במחלוקת בקרב חוגים שונים. לדוגמא: כחודש לפני כתיבת שורות אלו החליט בית דין רבני מכובד כי בגידת אישה בבעלה עם אישה אחרת אינה נחשבת לבגידה המחייבת גירושין

מלבד המשמעויות המתוארות בקצרה במאמר זה, קיימות השלכות רבות נוספות לבגידה בנישואין, בין היתר בנושא הרכוש, הילדים ובעיקר על תיכנון האסטרטגיה בתיק הגירושין.

אם ברצונך לדעת יותר על תופעת הבגידה, על הסיבות לבגידה וכיצד לגלות אותה, ניתן למצוא באתרנו את הספר האם הוא בוגד או האם היא בוגדת.

בנושא בגידות בין בני זוג, נדיר שיש עשן ללא אש. בכל מצב של ספק שבגדו בך או שנתפסת בוגד/ת, כדאי לך לקבל ייעוץ מקצועי ומשפטי ספציפי כיצד להתמודד עם ההשלכות של הבגידה, וכיצד לפעול בצורה שתבטיח שאת וילדיך לא תפגעו מהבגידה או מהגירושין שעלולים להתרחש בעקבותיה.

 

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן