גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

התלבטויות במהלך הליכי גירושין

מרבית המתגרשים מתלבטים במשך חודשים ולפעמים שנים לפני שהם פונים ליישום הליכי גירושין. במקרים רבים בן זוג אחד מאיים על משנהו, בכל מריבה מצויה, לנקוט הליכי גירושין, אך לא עושה דבר. בסופו של יום, בן הזוג השני, שחושש מאיום הגירושין, מתייעץ עם עורך דין גירושין, ובעצתו מכין את הגירושין ומגיש בחשאי בקשה ליישוב סכסוך. כך איומי הגירושין מביאים יתרון משמעותי דווקא לבן הזוג המאוים.

חלק ניכר מהתלבטויות הגירושין נובע מדאגה לילדים ומההשפעות הקשות של הליכי הגירושין על נפשם, למרות שגם חיים בצל מריבות בין ההורים לא ממש תורמים לבריאותם הנפשית. חלק אחר מלבטי הגירושין נובע מדאגה לעתיד הכלכלי שלך ושל הילדים וחלק נובע מהתלבטות אישית מהותית בדבר טיב היחסים עם בן הזוג לעומת העתיד הרגשי הצפוי לאחר הגירושין. זו הסיבה, שלא אחת אנשים בוחרים לנהל מערכת יחסים מחוץ לנישואין ובלבד שלא להתגרש. לא תמיד אנו בוחנים בעיניים מפוקחות את התוצאות האפשריות של החלופות השונות להתמודדות האמיתית עם סוף האהבה ואת השלכותיהן על עתידנו הרחוק. משכך, לא אחת אנו משתפים בהתלבטויות הגירושין גם חברים ובני משפחה ומקבלים עצות סותרות.

הבעיה הקשה יותר מפניה יש להיזהר היא כאשר ההתלבטות מגיעה לאחר שקיבלנו החלטה סופית לבחור בדרך מסוימת. אם אנו ממשיכים את ההתלבטויות וההיסוסים לאחר שבחרנו בדרך הגירושין אנו מביאים על עצמנו סבל מיותר, התארכות הליכי הגירושין, עלויות גבוהות ובעיקר תוצאות קשות ולא רצויות בתום הליכי הגירושין…

רחל הרגישה חנוקה בנישואין. מחד היא ידעה שבעלה בוגד בה הן מינית והן כלכלית ומאידך חששה שאין לה עתיד אחרי הגירושין, למרות יופייה המדהים ותבונתה הרבה. היה לה ברור שהגירושין יקרו בקרוב, אך היא ניסתה לדחות את הקץ. כאשר איבדה כל תקווה, בסופו של יום היא הגישה בקשה ליישוב סכסוך לבית המשפט לענייני משפחה.

בפגישת המהו"ת הבין בעלה כי לרחל שלל הוכחות לבגידתו הכלכלית וגם הודאה מוקלטת בבגידתו המינית. הוא הבין כי מצבו קשה והוא צפוי להחזיר את כל הכספים שהעלים ואף לשלם לרחל את כתובתה, ואולי גם פיצויי גירושין. כיוון שהקשר שלו עם המאהבת התורנית לא היה חשוב לו במיוחד הוא החל לנסות לשכנע את רחל שהוא מתחרט ורוצה שלום בית. רחל שמאוד רצתה להאמין בכך, שיתפה פעולה, וההליך יישוב הסכסוך הופסק. חרף אזהרות עורך הדין לגירושין של רחל, היא החליטה שלא להגיש את התביעות שהכין עבורה, ונסחפה לניסיון שלום בית נוסף, על אף שידעה שסיכויו קלושים.  

בינתיים, בעלה איין את הראיות שהיו בידה להעלמות הכספים תוך שהוא מחזיר אותם, לכאורה, אך מעלימם בדרך מתוחכמת יותר, שספק אם ניתן לגלותה. שלום הבית, כצפוי, לא עלה יפה. תוך כמה חודשים חודשו הליכי הגירושין בידי הבעל והפעם הוא היה ערוך להתמודד עם ההעלמות והבגידות  ולנצח את הגירושין.

עולה, כי אמנם ראוי להתלבט היטב לפני שנוקטים הליכי גירושין, אולם מרגע שנפל הפור אין דרך חזרה. זו דרכו של עולם. ההתלבטות והניסיונות "להתחשב" בבן הזוג השני עלולים לעלות לך ביוקר. לא אחת מפרש בן הזוג את ההתלבטות שלך כחולשה, ובוחר לא להתפשר עמך, אלא לגרום לך לחשוב שהוא "הולך עד הסוף". במצב זה הסיכוי לפשרה הוגנת הופך להיות אפסי, שכן ההיסוס שלך הופך להוכחה עבור הצד השני שיש לו סיכוי רב לממש את כל מטרותיו.

רווית הייתה נשואה שנים רבות, באושר ועושר, למוטי – איש הייטק מרשים, מבריק ורב פעלים, שהיושר האישי לא היווה מידה בה יכול היה להתגאות. רווית נוכחה בזאת עת ראתה שהוא מסדר, שלא לומר מרמה, בוסים, שותפים עסקיים ואחרים. ערב האקזיט של החברה המצליחה, אותה ייסד עם שני חברים יוצאי 8200, הוא החליט להיפטר מרווית בנזיד עדשים. להשקפתו המעוותת "הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת…". הוא התייעץ עם עורך דין גירושין מתוחכם, שהציע לו להגיש מידית בקשה ליישוב סכסוך לבית הדין הרבני כדי לקבע "מועד ניתוק" שקודם לאקזיט, שמא יאלץ להתחלק עם רווית בתוצאות האקזיט וברווחיו הנאים.

הפקידה שקיבלה את הבקשה ליישוב סכסוך הייתה ידידה של רווית עוד מתקופת הלימודים. כיוון שבלאו הכי היה עליה להעביר את הבקשה לרווית, היא בישרה לה על הבקשה בזמן אמת. רווית ממש נחרדה וחשבה איך להתמודד עם מה שראתה כאסון. כאשר הגיע מוטי לביתו באותו יום הוא נתקל בפרץ אהבה, בלתי מרוסן, מצד רווית, שהזכיר לו את הזמנים הטובים שלהם, בצד ארוחת מלכים ויין… לאור הלילה המרתק שבילו יחדיו ופרץ האהבה השני בשעות הבוקר, הוא החל להסס קמעה ולא סיפר לרווית על הבקשה ליישוב סכסוך שהגיש וגם לא מסר לה את העותק שלקח כדי להגיש לה מידית. הימים שלאחר מכן הגבירו את היסוסיו.

בינתיים, רווית התייעצה עם עורך דין גירושין ידוע, שהסביר לה את כוונתו המסתברת של מוטי לנשלה מהאקזיט והציע לה להמשיך בדרכה כדי שיהיה ניתן לאיין את הבקשה ליישוב סכסוך בשל חוסר תום לב. הוא ביקש ממנה לתעד את "ירח הדבש המחודש" ונתן לה עוד כמה עצות שאינן רלוונטיות לענייננו. כדי להרגיע את רווית הוא גם הסביר לה שישנן דרכים לסכל את מזימתו של מוטי לנשלה, שכן כל מה שבעצם נמכר ב"אקזיט" הוא רכוש וטכנולוגיות שנרכשו בתקופת החיים המשותפת. לעניין זה יש סיכוי מוגבר אם יידון בבית המשפט לענייני משפחה. לראייה הוא הציג בפניה פסק דין בעניין (שפורסם ברבים) ואשר נוהל בידי כותב שורות אלו…

ירח הדבש היה בעיצומו עת הצדדים לא הופיעו לישיבת המהו"ת במסגרת יישוב הסכסוך והתיק בבית הדין הרבני נסגר. יומיים לאחר מכן הגישה רווית בקשה ליישוב סכסוך לבית המשפט לענייני משפחה. לא היה גבול לתדהמתו של מוטי שניסה לרמות ויצא מרומה. הוא למד בדרך הקשה כי רצוי להתלבט לפני ולא במהלך הליכי הגירושין…

זה אולי מקרה קיצון, אבל מתגרשים רבים מגלים היסוסים רבים במהלך הליכי הגירושין ובייחוד בתחילתם. היסוסים אלו מאותתים לצד השני כי ייתכן והם יוכלו לשפר את עמדותיהם ולהשיג תוצאות גירושין טובות יותר…אם באמצעות הסכם גירושין כולל או בניהול הליכי גירושין בבית המשפט.

לסיכום: ההחלטה להתגרש אינה פשוטה אף פעם, על כן ראוי ונכון להתלבט בטרם קבלת ההחלטה להתגרש. אולם זכור שלא נכון להתלבט במהלך הליכי הגירושין, שכן לבטים בשלב זה עלולים לעלות לך ביוקר.. תרתי משמע!

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן