גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

עורך דין גירושין – מה המחיר האמיתי של עורך דין גירושין?

"כמה עולה להתגרש", "מה מחיר תיק גירושין" "כמה יעלה לי הסכם גירושין" – שאלות אלו, ודומות להן, מהוות פתיח שגרתי לשיחות שאנו חווים לאחרונה. מן הסתם, זו השלכה של גל הגירושין שיצרה הקורונה, בצד השלכות המשבר הכלכלי המתמשך (בנושא זה, ראה המאמר "גירושין בעת קורונה"). במקביל, מבקשים הפונים גם לדעת מה תהיה תוצאת הגירושין, והאם הם יצטרכו לחלוק עם בן או בת הזוג את העסק שהקימו, את דירת הנופש באלסקה, את המוניטין העסקי, נכסי הקריירה והפטנט שרשמו לאחרונה (בנושא זה, ראה המאמר "זכויות הסמויות מן העין"). בודדים גם מתעניינים בגורלו של הסכום שהבריחו, זה מכבר, לאיים האנטיליים… שאלה שכיחה נוספת היא האם חלוקת הרכוש, שנצבר בנישואין, תהייה חצי – חצי, או האם ניתן להשיג יחס טוב יותר עבורם (בנושא זה, ראה המאמר "כיצד לקבל בגירושין יותר ממחצית הרכוש?"). 

ניתוח הדברים מעלה כי אנשים אלו מניחים כמה הנחות שגויות:

  1.  שתוצאות הגירושין שלהם ידועות מראש, ואין לעורך דין גירושין רציני כל אפשרות להשפיע עליהן, באופן משמעותי.
  2. שכל עורכי הדין לענייני גירושין שווים ביכולותיהם, בדרך פעולתם ובכלים העומדים לרשותם, ולפיכך הם גם שווים ביכולתם להשיג את התוצאה המיוחלת. 
  3. שכל הנושאים הקשורים בילדים (סוג המשמורת, הסדרי שהייה, אזור מגורים ועוד) תלויים אך ורק בהתרשמות שירותי הרווחה מהצדדים, ואין כל דרך לשפר את המסוגלות ההורית שלך, ומכאן את סוג המשמורת והסדרי הראיה.
  4. כי כל הערכים – הרכוש הפיזי, הנכסים הווירטואליים, הכספים וכו', שיש לחלוק בעת גירושין הם ידועים וקבועים מראש, ואינם ברי שינוי. פשוט צריך לברר אותם…
  5. שאין כל ערכים או פרטים נסתרים, או כאלו שהועלמו על ידי בן הזוג שרוצה להתגרש, כחלק מהכנותיו לגירושין, או כאלו שמוחזקים בנאמנות עבורו (בנושא זה, ראה המאמר "אלימות כלכלית או תחכום בהליכי גירושין?").
  6. שהם מכירים את כל הערכים הממשיים והווירטואליים שנצברו בנישואין, ללא בדיקת מומחה.

הדבר אינו מפתיע. בעת גירושין, גם הרציניים, המבריקים והמחושבים ביותר בינינו נגררים לחשוב רגשית, ולא אחת מניחים שהמציאות היא כפי שהם רוצים שתהיה, ולא כפי שהיא באמת. רבים מושפעים מהתקווה, הכוזבת במרבית המקרים, שסיוט הגירושין ייעלם, כלא היה, ובן הזוג יחזור בו מכוונותיו להתגרש והיחסים יחזרו למצבם הרצוי, כקדם…

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

במציאות, התמונה שונה לחלוטין. אין כל בסיס להנחות אלו והן כלל אינן נכונות. כל אחד מהפרמטרים הרלוונטיים לגירושין, עשוי או עלול, להשתנות במהלך תכנון ויישום חכם של תיק גירושין. הדבר תלוי בעיקר במיומנותו של עורך הדין גירושין שתבחרו ובארגז הכלים העומד לרשותו. ככל שיש ביניכם יותר מחלוקות, כך מנעד התוצאות, במושגים של חלוקת רכוש, משמורת והסדרי ראייה, מזונות ועוד, עשוי להיות רחב יותר. עולה כי יש ממש בדעת הציבור, הגורסת שיש קשר בין מחיר השרות שתקבלו מעורך דין גירושין שתבחרו לבין תוצאות הגירושין. 

לדוגמה: נניח שמחיר תיק גירושין אצל עורך דין גירושין א' הוא 40,000 ₪ ואצל עורך דין גירושין ב' הוא 120,000 ₪. לכאורה, עורך דין ב' יקר מעורך דין א' פי 3! במציאות, אם עורך דין גירושין  ב' יכול להשיג עבורך תוצאה שהיא ב- 250,000 ₪ טובה יותר מעורך דין א', בתוספת משמורת משותפת או מלאה על ילדיך, אזי ברור שעורך דין גירושין ב' הוא הזול והכדאי עבורך מבין שניהם. כמו בכל שרות או מוצר, אם לא היה קשר ישיר בין מחירו לבין איכותו, המוצרים והשירותים היקרים היו נעלמים מהשוק… כאשר מדובר במחלוקות הקשורות לילדים, או לעסקים, או לממון רב, או לסכסוכים משפחתיים חשובים, אזי הפרשי המחיר בין עורכי דין גירושין שונים מתגמדים, והכדאיות הכלכלית מכוונת לבחור דווקא בעורך הדין המקצועי ביותר, שהוא מן הסתם אינו הזול ביותר. כבר לפנינו אמר אוסקר ווילד: "בימינו אלה יודעות הבריות את מחירו של כל-דבר. אך לא את ערכו"… ל"מיטיבי לכת" אבהיר כי הסכם גירושין לא איכותי ולא בהיר כשמש, עלול להביא לתוצאה העגומה שהסכום שחסכתם, לכאורה, בתשלום שכר הטרחה לעורך הדין בשלב הנוכחי, יתבטא בעתיד בסכסוכים משפטיים יקרים, פי כמה, לאורך השנים הרבות בהן הסכם הגירושין אמור לשרת אתכם…

מלכודת גירושין אחרת, שמעוותת כליל את חישובי העלות של עורך דין גירושין, היא פרדוקס התכנון. יתכן שעורך דין גירושין בכיר ומיומן יתכנן סדרת מהלכים קצרה וממוקדת, שתביא אותך להשגת מטרות הגירושין שלך במעט פעולות ומינימום זמן. לעומת זאת, יתכן שהתכנון של עורך דין גירושין אחר יצריך הרבה יותר מהלכים ויותר זמן. אם התשלום שיידרש ממך הוא על פי ההליכים שיינקטו, אזי למרות שהתשלום לכל הליך יהיה יקר יותר אצל עורך הדין גירושין הראשון, הרי יעילות התכנון תביא לכך שבסופו של יום הוא יעלה לך פחות…  אחת הדרכים היעילות להימנע ממלכודת זו היא לדרוש מעורך הדין גירושין שתבחרו מחיר כולל וסופי, או לפחות מחירון ברור שיגדיר את ההוצאה המרבית שתדרשו לה, גם אם תיק הגירושין שלכם יסתבך.

המחיר האמיתי של תיק גירושין תלוי גם בכלים העומדים לרשות עורך הדין גירושין. לדוגמה: אם לעורך דין גירושין שתבחר יש השכלה כלכלית גבוהה וניסיון עסקי רב, יתכן שייחסך ממך שכר טרחה רב של מומחים חיצוניים – הוצאה שמייקרת את מחיר הגירושין. דוגמה נוספת: אם לרשות עורך דין גירושין שלך עומד קורס פנימי לקידום ופיתוח המסוגלות ההורית, מרבית הסיכויים הם שכבר בשלב מוקדם יהיה ניתן להשיג עבורך את סוג המשמורת הרצויה לך, או את הסדרי השהייה המיוחלים. כך ייחסכו ממך הליכים מיותרים ועלות מיותרת (בנושא זה, ראה המאמר "בחירה נכונה של עורך דין גירושין"). 

כדאי לכם להקדיש את מירב המאמצים לבחור את עורך הדין הנכון עבורכם. אם תטעו, ותאלצו להחליף את עורך הדין גירושין שבחרתם לאורך הדרך, או בשלב הערעור, אזי תיק הגירושין שלכם יעלה לכם פי כמה מהסכום שהסכמתם עליו. בכל מקרה, גם אם יכולתכם הכלכלית מוגבלת, עדיין אל תוותרו על עורך דין גירושין, המתמחה אך בתחום זה, עם ידע וניסיון של שנים, כדי לנטרל את הסיכוי שתאלצו להחליפו בהמשך, ולשלם מחיר כפול.

הדרך הנכונה לדעת את מחירו של תיק גירושין היא קצת מייגעת, אך מאוד מועילה. עליך להיפגש עם עורך דין גירושין רציני ולתת לו תמונה מדויקת, ולעיתים חושפנית, על נישואיך, הקשיים, הילדים, המחלוקות, הבעיות ולהבהיר את מטרות הגירושין שלך. בכל מקרה, הכרות עמוקה של הנתונים היא המפתח הנכון למציאת פתרון לגירושין שלך, המותאם עבורך.

עורך דין גירושין מקצועי ישאל אותך שאלות רבות, וינסה לאתר במקרה שלך את "שוברי השוויון", דהיינו את אותם נתונים שעשויים להביא למשמורת הילדים הרצויה לך, לחלוקת הרכוש שתיטיב איתך או להסדרי הראייה ודמי המזונות הרצויים. לפעמים, בתהליך, יסתבר, לעיתים, שאכן קיימים כיווני פתרון מבטיחים, אבל יש לבחון אותם לעומק. לפעמים יסתבר שיש לעשות מספר פעולות הכנה לגירושין. לא פעם הסתבר שהלקוח או הלקוחה שלנו, לא רואים את כל התמונה לאשורה. בחינת כל הגורמים הן פעולות שמצריכות שעות רבות ולעיתים ימים. עם זאת, עורך דין גירושין רציני ידע להתוות לך דרך פעולה כללית (אסטרטגיה), ולתת לך הצעת מחיר כוללת בתום פגישת הייעוץ הראשונה. 

אם ברצונך לדעת את המחיר האמיתי של הגירושין שלך, מומלץ לך לקבוע פגישת ייעוץ ראשונית עם עורך דין גירושין הטוב ביותר שידך משגת, ויתכן שעם יותר מאחד. מחירה של פגישת ייעוץ ראשונית אצל טובי עורכי הדין גירושין בישראל הוא זניח, אל מול התועלת הרבה שניתן להפיק ממנה. גם אם בסופו של יום תחליטו לבחור עורך דין גירושין אחר, זול יותר, הרי חידוד בעיות הגירושין שלך, אל מול עורך דין גירושין בכיר, והתווית דרכי הפעולה, נעשו כבר בדרך המקצועית ביותר.  

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן