גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

תביעת‌ ‌גירושין‌ ‌חכמה‌ ‌

ההבדל בין תביעת גירושין "סטנדרטית" לבין תביעת גירושין חכמה הוא תהומי. בשעה שתביעת גירושין רגילה עלולה, במקרים רבים, לגרום לך יותר נזק מתועלת, הרי תביעת גירושין חכמה עשויה להביא אותך לנצח את הגירושין ולהשיג את כלל מטרותיך, אם באמצעות הסכם גירושין, או באמצעות הכרעת דין לטובתך במשפט הגירושין. במושג "תביעת גירושין" הכוונה היא למכלול התביעות שבכוונתך להגיש בנושאי הגירושין: תביעת הגירושין עצמה או תביעה להתרת נישואין, תביעת משמורת, תביעה למזונות ילדים או מזונות אישה, תביעה לחלוקת רכוש, תביעה לפיצויי גירושין ועד תביעות שיפוי… יש הרבה סוגים של תביעות גירושין. מה שחשוב הוא שכל תביעות הגירושין שלך תהיינה חכמות וקוהרנטיות. לדוגמה: אי אפשר לתבוע פרוק שיתוף בבית יחד עם תביעה לשלום בית. הסביר זאת בבהירות דיין בבית הדין הרבני, עת שאל עורך דין שייצג בעל שהגיש תביעות סותרות כאלו, "האם אתה רוצה ששלום הבית יתנהל על הספסל שבשדרה?". אפילו בקשה ליישוב סכסוך עלולה, בהיעדר תכנון מוקדם מתוחכם, להיחשב כתביעת גירושין לכל דבר, ולחייב את הבעל בכתובת אשתו או בפיצויי גירושין.

בלהט המריבה המשפחתית, לא אחת מציע אחד הצדדים "ללכת לרבנות להתגרש". לפעמים הלהט נמשך ורבים וטובים מגיעים להתגרש ברבנות. שם מצפה להם טופס תביעת גירושין פשטני, שאינו מביא בחשבון את מכלול הנושאים שיש להסדיר בגירושין. במקרים שנתקלנו בהם עד כה היה צד מרוויח וצד מפסיד… 

כדי לעצב תביעת גירושין חכמה, שתביא לך תועלת ממשית, עליך לפרוס בפני הצוות של עורכי דין גירושין שלך את כל הנתונים הרלוונטיים לנישואין ולגירושין שלך ואת מכלול מטרות הגירושין שלך. חשוב להבין את רצונך לפחות בנושאים הבאים: משמורת הילדים, חלוקת הרכוש, לרבות הרכוש הווירטואלי, הסדרי מזונות הילדים והאישה, אם רלוונטיים, היחסים שברצונך לעצב בעתיד עם בן הזוג לשעבר וכל פרט אחר. יש לעצב החלטות אלו תוך ראייה מפוקחת של העתיד הנראה לעין כדי שההסדרים יתאימו למציאות חייך בעתיד (אם בכוונך להגר למוזמביק, אין טעם לדרוש משמורת משותפת, כמו שאין טעם להתעקש על מגורים בסביבת חדרה, אם בכוונתך לעבור לאילת). בד בבד יש לבחון את כל הסיכונים האפשריים בגירושין ובדרך לגירושין ואת כל המכשולים שבפניך להשגת מטרות הגירושין שלך.

בהמשך, יש לקיים סיעור מוחות מתקדם, בהשתתפותך, איש אמון מטעמך וצוות עורכי דין גירושין הבקיאים בעיצוב אסטרטגיות גירושין. במסגרת סיעור מוחות זה נבחנות כל אלטרנטיבות הגירושין הפתוחות בפניך, סיכויים וסיכונים ונבחרת הדרך לה התוחלת הגבוהה ביותר להשגת מטרות הגירושין שלך והסיכונים הנמוכים ביותר (בנושא זה, ראה המאמר – "כיצד מתכננים אסטרטגיית גירושין מנצחת?").

תכנית העבודה המתגבשת בסיעור המוחות מיתרגמת לתביעת גירושין, לאוסף ראיות ולתכנית עבודה סדורה של הפעולות שלאחר הגשת תביעת הגירושין. לדוגמא, יתכן ואין לך אינטרס לחשוף בתביעת הגירושין כיצד הגעת למסקנות מסוימות, שבאו לידי ביטוי בתביעת הגירושין, או מה הן הראיות שיש לך בדבר פעולות נלוזות של הצד השני. במצב זה, לא אחת, יתפתה הצד השני להכחיש את דבריך. הצגת הראיות למה שטענת בתביעת הגירושין עשויה להראות לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני כי הצד שלך דובר אמת וכי הצד השני דובר שקר.

זוהי דוגמה פשוטה ביותר למורכבות הקיימת בתביעת גירושין חכמה. הסיבה שמאמר זה מתחיל בתביעת הגירושין, ולא בבקשה ליישוב סכסוך היא שקופה למי שכבר התנסה בגירושין או עקב אחרי הליכי גירושין שתוכננו כהלכה. תביעת הגירושין חייבת להיות קוהרנטית למה שנטען ביישוב סכסוך, אחרת אמינות תביעת הגירושין עלולה להתערער. משכך, בטרם תכנון הליך יישוב הסכסוך, רצוי לתכנן את כל מסלול הגירושין, עד להשגת מטרות הגירושין שלך. לאור תכנון זה יש לך סיכוי גדול יותר לסיים את סכסוך הגירושין במסגרת הליכי יישוב הסכסוך, ובמקביל להכין את הקרקע להשגת מטרות הגירושין שלך, אם יישוב הסכסוך יכשל.

עד כה עסקנו בתביעת גירושין חכמה בגירושין של שני שכירים. בהליכי גירושין בהם לאחד הצדדים, או שניהם, יש עסק, או אם מדובר באנשי הייטק, עצמאיים, בעלי מקצוע חופשי וכו', תביעת גירושין חכמה היא צורך חיוני. העדר אסטרטגיית גירושין סדורה, המבוססת על תכנון קפדני מראש של כל מהלכי הגירושין עלולה לעלות לך, לא אחת, באבדן חלק ניכר מהעסק או כולו. במקרים אחרים קיים סיכון משמעותי לרכוש שצברת. לדוגמה: טענות לא מבוססות על קיום פעולות לא מדווחות בעסק עלולות בתנאים מסוימים לעורר בדיקה לא ידידותית של שלטונות המס, למרות שלא זו הייתה הכוונה. טענות אחרות עלולות לגרום לאבדן המוניטין של העסק, למרות שהצד שלך תובע את מחציתו… קצרה היריעה מלתאר את האסונות שעלולה לגרום תביעת גירושין לא מחושבת עד תום.

הכותרת "תביעת גירושין חכמה" מצביעה גם על כיוון הפתרון. אם בעיות הגירושין שלך מורכבות, עליך לפנות לפתרונן לפירמת עורכי דין גירושין רצינית, עם הבנה עמוקה בנושאי גירושין, עם יכולות כלכליות ועסקיות מוכחות שיש לה הבנת עומק בנושאים הספציפיים לגירושין שלך, בין אם זה הייטק, מקצוע חופשי או עסק משמעותי. ראוי להתחיל את המסע שלך לעיצוב תביעת גירושין חכמה בעיבוד תכנית עבודה מפורטת שתביא אותך למירב התנאים שיאפשרו עיצוב תביעת גירושין חכמה, שתקרב אותך למטרות הגירושין שלך.

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן