גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

סיפור של גירושיי הייטק

הרי החליט להתגרש מויולט. גירושין לא היו חלום חייו. גירושין מויולט נבעו בעיקר מדרישתה החד משמעית של ויויאן מזכירתו הנאה, עימה הוא מנהל רומן ממושך. ויולט חשה מזה זמן מה כי פניו של הרי לגירושין, עת היחסים החמים שהיו ביניהם והתשוקה התחלפו ביחסים דיפלומטיים…

הרי נולד לפני 30 שנים תחת השם יורם. הוא היה החנון של בית הספר. עת כולם בילו, הוא שינן את חומר הלימוד. חברות היו לו רק בחלומות. הגיוס לצה"ל שינה את חייו. הוא גויס ליחידת 8200 כלוחם סייבר. שם הכיר את ויולט היפה, שהייתה למעשה החברה הראשונה שלו. החברות עימה העניקה לו ביטחון רב ושמץ של מקובלות חברתית. לא פלא הדבר כי מיד לאחר השחרור הם נישאו. לקראת הנישואין החליט הרי לשנות את שמו לשם יותר מלכותי והרי נראתה לו הבחירה הנכונה.

עם השחרור החלו שניהם לעבוד בחברות הייטק, כאשר הקריירה של הרי המריאה ואילו ויולט התקדמה בצעדים קטנים יותר, למרות כישרונה הרב ונחישותה. עת נכנסה ויולט להריון, היא הפסיקה לעבוד. שכרו של הרי, שהתקדם לעמדת ניהול בכירה, הספיק להם די והותר. הבונוסים שקיבל ותכנית האופציות הנדיבה העניקה להם ביטחון כלכלי. גם בחלוף שנתיים מהלידה לא חזרה ויולט לעבוד.

ויויאן נכנסה לתמונה ממש לאחר הלידה. ויולט הייתה מרוכזת בתינוק החדש, ולא נתנה מספיק תשומת לב להרי. הרי חש נטוש, וסיפר לויויאן על מצוקותיו. ויויאן, ששנותיה הטובות כבר היו מאחוריה, הבינה שלפניה הזדמנות פז. היא העניקה להרי את כל התמיכה שהיה זקוק לה ויותר, עד שהרגישה מספיק בטוחה לדרוש ממנו להתגרש. הנימוק המרכזי לטובת גירושין היה, לשיטתה, העובדה שויולט הפכה לעצלנית והרי יצטרך לעבוד בפרך כדי לפרנס אותה ואת ילדיה…

אחד התירוצים בהם השתמשה ויולט להסביר את הישארותה בבית היה מיזם אינטרנטי מבטיח, אותו היא מתכננת. היא ניסתה להסביר להרי את תכניותיה, אך זה ממש לא עניין אותו. החודשים חלפו ודבר לא קרה. המיזם דרש הוצאות לא מעטות ולא נראו באופק הכנסות. בנוסף, העובדה שויולט לא עבדה ולא הכניסה כסף העיקה על הרי.

הרי לא היה פזיז. הוא התייעץ עם עורכת דין גירושין ידועה שעדכנה אותו כי על פי החוק, בעת גירושין, הוא יאלץ להיפרד מיותר ממחצית מהרכוש, הכספים והמניות שנצברו לו. הרי לא הבין מדוע מגיע לויולט יותר ממחצית בעת גירושין. כך הוא למד שעור מאלף על המשמעות של "נכסי קריירה" וכיצד מחשבים אותם בעת גירושין. לאחר שעורכת הדין לענייני גירושין ערכה לו את תחשיב של נכסי הקריירה, הוא הבין שאחרי הגירושין הוא הולך להישאר, לכל היותר, עם שליש מהרכוש שנצבר להם בנישואין. גם עורכת דין גירושין אחרת, אליה פנה הרי, הגיעה למסקנה דומה.

לעורכת דין גירושין השלישית, עימה התייעץ הרי, הייתה תחזית דומה, אך בפיה הייתה עצת הזהב. היא הציעה להרי לחשוף את כוונת הגירושין שלו בפני ויולט, אך להציע לה במקום גירושין מידיים, לחתום על הסכם שלום בית גירושין שישאיר בידיו את מרבית הרכוש, לאשרו בבית המשפט לענייני משפחה ולהתגרש מספר חודשים לאחר מכן על פי ההסכם. הסכם שלום בית גירושין שהיא הציעה לו כלל הפרדה רכושית מלאה ביניהם. משמע, בעת גירושין כל אחד מהצדדים נשאר עם הרכוש הרשום על שמו, ומחולק רק הרכוש הרשום על שם שני הצדדים. חישוב קל שערכו הרי ועורכת הדין גירושין השלישית העלה כי בדרך זו ייוותר הרי לאחר הגירושין, עם כשלושה רבעים מהרכוש המשותף. הרי וויויאן החליטו לקבל עצה מתוחכמת זו ולהמתין מעט עד לגירושין, לטובת אושר ועושר כאחד בעתיד.

כאשר הסכם שלום הבית גירושין היה מוכן, תודרך הרי על ידי עורכת הדין גירושין שלו כיצד להציגו בפני ויולט. הוא היה מוכן לים של דמעות, שכן בשורת גירושין אינה בשורה קלה. הרי הביא לויולט את בשורת הגירושין בדיוק כפי שתודרך. להפתעתו כמות הדמעות הייתה מינימלית. ויולט הייתה מוכנה לעשות כל דבר כדי למנוע גירושין ולהפתעתו, הביעה נכונות לחתום על הסכם שלום הבית גירושין בשינויים קלים בלבד. הוא היה כה מופתע עד שחשש כי היא אינה מבינה שהסכם שלום הבית ולחילופין גירושין שהציג בפניה מנשל אותה מכל רכוש וזכויות הרשומות על שמו, ולכן טרח להסביר לה זאת בשנית, עד שהשתכנע שהיא מבינה זאת היטב. ליתר ביטחון הוא דרש ממנה להתייעץ עם עורך דין גירושין מטעמה. ויולט שלחה לי את ההסכם, ובשיחה טלפונית אישרתי לה לחתום עליו. זמן קצר לאחר מכן נחתם הסכם שלום הבית גירושין ואושר בבית המשפט לענייני משפחה. ויויאן והרי היו מאושרים. היחסים בין ויולט והרי המשיכו להיות "דיפלומטיים". ויולט המשיכה לא לעבוד והייתה שקועה כל היום בענייניה, שכלל לא היו ברורים להרי.

אחרי כחמישה חודשים עבר הרי לשלב השני של תכנית הגירושין שלו. הוא הודיע לויולט שכיוון שלא חל שום שיפור ביחסים ביניהם הוא דורש להתגרש על פי תנאי הסכם שלום הבית גירושין שחתמו. להפתעתו, ויויאן לא התנגדה ותוך זמן קצר הוא מצא את עצמו גרוש ומאושר בזרועות ויויאן. בלשונו, הוא עבר מוי אחד לוי משופר. האושר לא נמשך יותר מדי…

תוך זמן קצר החל הרי להבין כי מי שלא ראה את המציאות לאשורה זה הוא. בשנתיים האחרונות ויויאן הייתה שקועה בקשר עסקי ורומנטי עם עמוס, חברה המיתולוגי מ-8200, עימו יצאה בטרם הרומן עם הרי. הם פיתחו במרץ רב סטארטאפ חשאי שהיה אמור לעשות מהפך בהגנה על רשתות סייבר. במקביל, לא נעלם מעיניה של ויולט הרומן בין בעלה לבין מזכירתו, אך היא בחרה שלא לומר מילה עד שתקבל החלטות. ברגע בו הבינה ויולט את הפוטנציאל הטמון בפיתוח החדש, היא החליטה למדר את הרי מהליכי הפיתוח ופנתה אלי כדי שאלווה אותה משפטית בסבך הרומנטי והעסקי שנוצר.

בשיחות למשרדו של הרי נתקלה ויולט לא אחת בויואן ויצרה עימה יחסים ידידותיים, לכאורה. היא סיפרה על חברים שמתגרשים ועל הסכמי שלום בית גירושין ושיטות אחרות להשיג הפרדה רכושית כדי להתגרש ללא נזק כלכלי. במבט לאחור הסתבר כי ויויאן הייתה המקור הרעיוני לתכסיסים הנלוזים של הרי נגדה. בסופו של יום התברר כי הסכם שלום הבית גירושין שהרי יזם, אמנם מנע מאשתו לשים יד על זכויות וכספים בשווי של כ-2 מיליון ₪, אולם מנע ממנו להתחלק בעשרות מיליוני ₪ רבים שהיו שווי חלקה של אשתו במיזם החדש.

שמשתי כיועצה המשפטי של ויולט כשנה. הוויכוח היחידי שהיה לנו נוצר בסיום הדרך. בתור הדובדבן על הקצפת, שקלה ויולט לעדכן את הנהלת חברת ההייטק בה עבד הרי ברומן עם מזכירתו, דבר שהיה מביא לסילוקו המידי. ניסיתי להניא אותה מכך, שכן נקמה אף פעם לא מביאה ערך חיובי, אך האש בערה בה. בסוף סיכמנו לשמור זאת למקרה שהרי ינסה לסכל את יישום הסכם שלום הבית גירושין, שהוא עמל כה קשה על חתימתו ואישורו.

בתהילים נאמר: בּוֹר כָּרָה וַיַּחְפְּרֵהוּ וַיִּפֹּל בְּשַׁחַת. זו אולי המסקנה הפואטית מהסיפור. עם זאת יש מסקנה הרבה יותר מידית ומעשית. בכל המצבים הנושקים לגירושין, ייעוץ מעורך דין גירושין מנוסה ורציני, יכול לחולל נפלאות.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן