גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

פתרונות יצירתיים לגירושין בעשירון העליון

כאשר אנשים בעלי ממון, נכסים ועסקים מגיעים לכלל גירושין, אין זו גחמה של רגע. במרבית המקרים מדובר במהלך שתוכנן היטב חודשים, ולעיתים שנים עוד בטרם נראו הסימנים הראשונים על פני השטח, ולא בכדי השאלה הקריטית בגירושין מסוג זה אינה כיצד מתחלקים, שכן לשאלה זו יש תשובה בדין, אלא במה מתחלקים, ולשאלה זו יש תשובות רבות. חלק מהתשובות אינן חוקיות (כגון: הברחת נכסים, רישום נכסים על שמות אחרים וכו’) ולא נוכל לדון בהן, אולם בהחלט ישנן תשובות חוקיות, המקובלות בין אנשי כספים ואנשי עסקים, ולחלק ניכר מהן יש גם היגיון פנימי רב הפועל לטובת שני הצדדים בגירושין, אך במיוחד לטובת הצד היוזם ומתכנן את מהלכיו (ראה מאמר "כיצד מתכוננים לגירושים צפויים או מתוכננים?"). המשותף לכל הפתרונות החוקיים הינו הרעיון של הורדת השווי הנקוב של העסקים והנכסים לטובת יציבות, עתיד טוב יותר, זהירות יתר וכו’. רוב הפתרונות דומים לפתרונות הנקוטים בידי עסקים, המנסים למנוע השתלטות עויינת (מצנחי זהב, גלולת רעל וכו’), להם נוספים פתרונות ספציפיים למצב שבו מתפרקת שותפות של שותפים אינטימיים, המכירים זה את זה, ואולי שותפים לסודות שיש להם השפעה נכסית וכלכלית (החל משיטות ופטנטים וכלה בידע על עבירות מס…). פתרונות אלו משתנים מזוג לזוג ואי אפשר לתת בהם סימנים משותפים, אולם הפיתרון מאופיין בדרך כלל על ידי פעולות שאינן אופייניות לבן הזוג הפועל, ולכן ספק אם יאותרו על ידי בן הזוג השני, החושב שהוא מכיר היטב את בן זוגו.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

לא פעם נמצא את בן הזוג הסולידי משקיע במניות ו/או בעסקים בעלי סיכון רב, כאשר ההפסדים זורמים לחשבון המשותף והרווחים זורמים לחשבון משותף אבל עם בן/בת הזוג החדשים… באותה “קבוצה” נמצא גם את אותו בן זוג המוכר חלקים נכבדים מהרכוש המשותף ולכאורה, בנזיד עדשים, תוך שהוא מקפיד כמובן להכניס את התמורה כולה לחשבון המשותף, ושומר בכיסו את האופציה לרכוש חזרה את הרכוש בנזיד עדשים, בתוספת 3% עמלת תיווך בגין השירות שמנע מבן הזוג לקבל מחצית של ממש מהרכוש (העניין מזכיר קצת את מכירת כל החמץ של המדינה בפסח, ששווה מיליארדים, בסכום פעוט, על מנת לקבלו באותו סכום פעוט לאחר הפסח). בצל כל אלה מסתודדים כל פושטי היד והרגל למיניהם, שמחזיקים צמוד לחזה את הנכסים הוירטואליים של עסקיהם (Intangible), וראה זה פלא – מייד לאחר הגירושין הם יקימו אותם לתחייה במסגרת עסק אחר ו/או בעלות אחרת…

עד כאן הדברים הידועים והגלויים שהפכו למעשה של יום ביומו, כך שהם ידועים לא רק לעורכי הדין אלא אף לשופטים ולדיינים המנסים בכל מרצם ואונם לאיינם ולהביא לחלוקה יותר צודקת של הנכסים. המכשול האמיתי לחלוקה צודקת יותר בין מתגרשים בעלי נכסים ממון ועסקים הם אותם פתרונות יצירתיים מדהימים שמשנים דרמטית, לעיתים תוך שעות ספורות, את החלוקה הצודקת של הנכסים לחלוקה על פי קריטריון לא ברור, ובוודאי לא שוויוני.

נכון, לא לכל אחד מהמתגרשים יש חברת תעופה, ולא כל אחת מהנשים המתגרשות היא כה פזיזה כמו אותה אישה שקראה בעיתון הערב הכתום שהגיע לביתה כי מטוס שנחכר על ידי חברת התעופה של בעלה התרסק לפני כמה שעות מעל מרכז מסחרי, ויש חשש לתביעות ענק שאין להם כיסוי ביטוחי. האישה מייד רצה לחתום על הסכם גירושין מקפח שהוצע לה כמה ימים קודם לכן על ידי עורך דינו של בעלה, שכן ידעה כי בעלה נמצא כרגע בטיסה לסין ואין לו כל ידיעה מה קרה, וזאת מתוך הבנה שמחר יהיה כבר מאוחר… לא למותר לציין כי התחושה שליוותה אותה, כי “סידרה” את הבעל, לא ארכה יותר מכמה ימים, עד שגילתה להפתעתה כי העיתון הודפס במיוחד בשבילה, וכי העוזרת הפיליפינית, שסעדה את הבעל ב”מובנים שונים”, בשנה האחרונה השמידה את ה”עיתון” על מנת להעלים את עקבות התעלול. האם אתם מאמינים לסיפור זה? נכון, גם השופט לא האמין וסירב לבטל את הסכם הגירושין שאושר על ידו.

עבדכם הנאמן גר ברחוב קטן ושקט בצפון תל אביב. מולי גרה שכנה חמודה המקדישה את כל הונה ואונה לגידול להקת חתולים, מרביתם שחורים. עיקר אהבתה נתונה לחתול שחור גדול העונה לשם “סטיב”. למרות נרגנות השכנים, אני בהחלט מוצא תועלת בחתולים אלו, ובמיוחד בשחורים שביניהם. נהגים המזדמנים לרחוב הקטן, ורואים את החתול השחור חוצה את הכביש לפני אפם, נוהגים בזהירות יתר, שמא המזל הרע יתקוף אותם על אתר, וכך כבר שנים רבות לא אירעה אף תאונה ברחוב. יום אחד נעלם סטיב, השכנה החמודה מילאה את הרחוב בשלטים מאירי עיניים בהם הציעה 1,000 ₪ למוצא הישר וכשזה לא עזר, העלתה את המחיר ל-3,000 ₪! אני, כשלעצמי, איני סבור שסטיב, בהיותו חתול אשפתות פשוט, שווה סכום כלשהוא, ואם כן לא יותר מ – 10 ₪, אולם השכנה החמודה הייתה מוכנה לשם עבורו פי 300 משוויו בעיני – צא ולמד!

לא הייתי נזכר בעניין זה כלל לולי נדרשתי להוכיח באותות ובמופתים כי נכסים שונים (כמו חתול, בית, חנות, אי יווני, מפעל לנשק גרעיני וכו’) יכולים להיות שווים סכומים שונים לאנשים שונים, וכך להיות בסיס איתן להסדרי גירושין, שיביאו לשביעות רצון אמיתית של שני הצדדים. לא אחת שביעות הרצון היא אך מדומה.

משה יודע זה מכבר כי אשתו מזה 30 שנה, רחל, מתכננת בקפידה את גירושיהם. אמנם היו לה בעבר פרשיות פה ושם, וגם הוא לא טמן ידו בצלחת, אולם הפעם מדובר ב”אהבת אמת”, כפי שהתבטאה רחל אל מול ידידה קרובה שלה, המדווחת למשה באופן קבוע, כל אימת שהם נפגשים בחשאי לשעה של חטא והנאה בבית המלון היוקרתי המשכיר חדרים לפי שעות. משה אינו מוטרד מהגירושין הקרבים כלל ועיקר. עורך דינו הידוע, שהוא דור שני של עורכי דין ידועים, ומצוי כבר 31.5 שנים ב”ביזנס”, יעץ לו לעשות סדרת פעולות שיפחיתו את ערך העסק לעיבוד שבבי, משני מיליון דולר לחצי מיליון, על מנת שיוכל לתת לרחל רק מעט משווי העסק כנגד מחצית הבית המפואר, שנבנה במימון הוריה, וערכו האמיר בשנה האחרונה עד למעלה מ-2 מיליון דולר. בימים האחרונים משה נרעש ונרגש. הוא קיבל הצעה לרכישת העסק, לרבות המגרש שבבעלותו, בסכום של 3.5 מיליון דולר. אם לא די בכך הציע לו מתווך ידוע להעביר את העסק לעיירת פיתוח סמוכה, על חשבון מענק ממשלתי, ולמכור את המגרש עליו ממוקם העסק ב-2 מיליון דולר – בקיצור גם כסף גם עסק וגם כוח עבודה זול יותר. משה נטה לקבל את ההצעה השנייה, שכן הבין מבין השורות שלאחרונה יש עניין רב מצד חברות הייטק במפעלים לעיבוד שבבי, בשל שינויים בתהליכי ייצור פרוסות הסיליקון.

כדרכו בקודש, הסתער משה על המכשול הקטן שנותר בדרכו אל העושר – הוא הגיע עם רחל להסכם גירושין במסגרתו הוא ויתר על הבית, ותכולתו, על המרצדס של המשפחה, שילם מזונות נדיבים לשני הילדים הקטינים שעוד נותרו בבית, וזאת בתמורה לעסק. תוך כמה ימים מצא עצמו משה גרוש מאשתו ומכל נכסיו, למעט העסק, והתפנה לממש את המיליונים ממכירת המגרש. המתווך הידוע נרתם במרץ למשימה, אך הוא לא הצליח לייצור קשר מיידי עם המציע. כשנוצר הקשר “בישר” לו המציע כי הוא עשה כבר את העסקה עם מישהו אחר, ואין לו כל עניין בעסקו של משה. בצר לו ניסה משה לממש את ההצעה הראשונה שקיבל בסך 3.5 מיליון דולרים, אולם גם כאן כאילו בלעה האדמה את המציע, שלא נתגלה עד עצם היום הזה. הולכי רכיל טוענים כי המציע דומה לאחיו של המאהב של רחל, אבל מי מאמין להולכי רכיל…

לא קשה להגיע למסקנה כי רעיונות יצירתיים, כשמם כן הם. אין להם מתכון קבוע והם משנים את פניהם מזוג לזוג וממקרה למקרה. מה שמאפיין אותם יותר מכל זו הדרך להגיע אליהם. מרבית הרעיונות היצירתיים, ובעיקר הטובים ומרחיקי הלכת שביניהם, נוצרו כתוצאה מסיעור מוחות של צוות קריאטיבי המונה עורכי דין בצד בעלי מקצועות תומכים (רואי חשבון, כלכלנים, מנהלי עסקים, מומחי נדל”ן וכיוצ”ב – הרכב הנבחר על פי אופי הבעיה שיש לפתור).

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן