גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

יחסים בעולם ההייטק: טיפול זוגי ו/או יעוץ זוגי אל מול גירושין ו/או גירושים…

אם אתם אנשי הייטק והיחסים ביניכם בכיוון של התדרדרות, ולא תקבלו בזמן החלטה לפנות לטיפול זוגי או ליעוץ זוגי (רמז: זה אותו דבר), אזי בקרוב תאלצו לפנות לגירושין או לגירושים (רמז: זה אותו דבר). ככלל, יחסים לא נשארים לעולם באותו מקום. הם תמיד בתנועה: או שהם מתהדקים, משתפרים ומתחממים, או שהם נסדקים, מתקררים ומתרופפים. אם לא תטפלו במערכת היחסים שלכם מיד כאשר מתגלים הסימנים הראשונים לבעיות, היא תמשיך להתדרדר וסופה להסתיים. לעיתים הסיום יהיה על מי מנוחות, אך לא אחת צפוי מפץ גדול, שיטלטל את עולמכם…

בשל שעות העבודה המרובות, והמיקוד הגבוה בנושאי העבודה, נוטים אנשי ההייטק לא לזהות בזמן את הבעיות המתעוררות בזוגיות, או להתעלם מהן. משכך, כאשר צפות הבעיות במלוא חומרתן, נדרש טיפול זוגי מידי ומשמעותי כדי להתמודד עמן. 

כאשר מדברים עם אנשי הייטק או עם בני זוגם על טיפול זוגי יש בכך, במובנים רבים, משום דבר והיפוכו. מרבית אנשי ההייטק הם רציונליים, ופועלים כשגרה במודלים רציונליים. טיפול זוגי נועד דווקא לשפר את היחסים האמוציונליים ביניכם. ברור, אפוא, שבטיפול זוגי יש גישה כללית שהיא אמוציונלית וממד אמוציונלי משמעותי. משכך, חלק מאנשי ההייטק לא מתחברים כלל לייעוץ הזוגי ו/או לטיפול הזוגי, ואינם מבינים כיצד הוא יכול להועיל להם. הם היו מעדיפים מודל פתרון רציונלי כגון פתרון הבעיות במשא ומתן אל מול בני הזוג (ראה מאמר "עצות לניהול משא ומתן מוצלח במאבק הגירושין"). למרבה הצער לא קיים מודל רציונלי שמאפשר לפתור ביעילות בעיות אמוציונליות…

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

בעיות ביחסים בין בני זוג דומות למחלה קלה – אם לא מטפלים בה מיידית, היא מחמירה במשך הזמן ובסופו של יום הופכת למחלה קשה, ולעיתים סופנית… חילוקי דעות שגרתיים, הניתנים לפתרון קל ומידי בשיחה ביניכם, מגיעים מהר מאוד למריבה שגרתית, משם למריבה רבתי, המצריכה תיווך חיצוני (הורים, חברים, עמיתים וכו’) ומשם קצרה הדרך לטיפול זוגי ו/או לגירושין.

לפעמים יש למי מכם אינטרסים אישיים, כלכליים או משפחתיים חזקים להתגרש בהקדם. אינטרסים אלו אינם רגשיים ולכן טיפול זוגי לא יכול למנוע את הגירושים. הפן האישי עלול להיות מורכב ממאהב שרמנטי, מבת זוג מדהימה ועשירה, מחשד לבגידה, מרצון עז לעבור לארץ אחרת או ליחסים חד מיניים ועוד. הצד הכלכלי עלול להיות מושתת על איתור הזדמנות כלכלית יוצאת דופן, קידום או שינוי מקום עבודה, רילוקשן צפוי, אקזיט משמעותי, מפנה בעסקים ועוד. הצד המשפחתי עלול לנבוע מבעיות במשפחת המוצא או מהסתה של בני משפחת המוצא נגדך. במקרים מסוג זה ספק אם יהיה בידך להעביר את רוע הגזירה באמצעות יעוץ זוגי או טיפול זוגי. יתכן כי עשויים להיות מודלים משפטיים לפתרון בעיות מסוג זה, כמו הסכמים שונים כגון הסכם שלום בית ולחילופין גירושין.

אם אתם או בני זוגכם מועסקים בהייטק, הבעיה מורכבת פי כמה בשל הסיכוי הנמוך לפתרון הבעיה בכלים של טיפול זוגי, כמבואר. כדאי לכם לפנות לייעוץ מקדים של עורך דין מומחה לגירושי הייטק, לפני כל פעולה אחרת. הסיבה העיקרית לכך היא העובדה כי תכנון וביצוע גירושי הייטק מצריך פעולות בדיקה והכנה רבות, שאת חלקן יש לנקוט זמן מה בטרם נושא הפרידה או הגירושין הופך להיות גלוי, ועולה לדיון ביניכם.

טיפול זוגי או יעוץ זוגי פותרים בעיות רבות ומשפרים מערכות יחסים לפרק זמן מסוים או לתמיד. עם זאת, הם אינם מסוגלים לפתור כל בעיה. ניתן לשפר, באמצעות טיפול זוגי, את התנהגותם של בן או בת הזוג שלכם ואת כישורי התקשורת שלהם. בשום מקרה לא ניתן לשנות את רמת התבונה שלהם, או את הרקע התרבותי ממנו הם באים. קשה גם להחליף את בני משפחתם, אם הם אינם מוצאים חן בעיניכם… לפני שאתם נכנסים להליך של יעוץ זוגי או טיפול זוגי, כדאי שתבחנו עם המטפל הזוגי מה בר שינוי בבני הזוג שלכם, ומה לא, ותקבלו החלטה מושכלת האם די בשיפור הדברים שהם ברי שינוי, כדי להצדיק את המשך הזוגיות. חבל שתגלו שהנושאים החשובים לכם אינם ברי שיפור משמעותי רק בתום הטיפול הזוגי…

כל משבר משמעותי ביחסים, המצריך טיפול זוגי, מהווה גם הזדמנות נפלאה לתכנון מסלול מחדש. לפני הטיפול הזוגי כדאי לך לבחון את מכלול יחסיך עם הצד השני ולהחליט מהם היתרונות והחסרונות שלו עבורך. כדאי לך גם להעריך האם השיקולים בעטיים נישאת לו, או לה, עדיין תקפים כיום. במילים אחרות – אם לא הייתם נשואים לבן או בת הזוג הנוכחי, האם הייתם נישאים לו או לה כיום… בניתוח שיקולים אלו הקפידו להסתמך על עובדות מוכחות ועל ניסיונכם המצטבר עם בני הזוג, ולא על משאלות לב ותקוות לשינוי…

בכל מקרה, לפני שאתם פונים לטיפול זוגי, או לכל היותר במהלכו, כדאי שתתייעצו עם עורך דין גירושין רציני, כדי לבחון את כל ההשלכות הצפויות אם חס וחלילה הטיפול הזוגי ייכשל, או אם השפעתו תפוג לאחר זמן קצר (ראה מאמר "הנישואין במשבר? שוקלים טיפול זוגי? מה תעשו במקרה שהטיפול לא יצליח?"). בהנחה שנדרשות הכנות כלשהן בטרם תפנו להליכי גירושין, כדאי שתבחנו כיצד לעשותן במקביל לטיפול הזוגי (ראה מאמר "כיצד מתכוננים לגירושין מתוכננים או צפויים?").

לטיפול הזוגי, כמו גם לבחינת השאלה “יחסינו לאן?”, יש השלכות מרחיקות לכת על כל אורחות חייכם בהווה ובעתיד. משכך ראוי שתפנו לטיפול הזוגי ולייעוץ המשפטי בענייני גירושין, הטוב ביותר שידכם משגת, גם אם בכוונתכם להסתייע בהמשך בשירותים זולים יותר.

בסופו של יום, לפני, בעת ואחרי הטיפול הזוגי, או הייעוץ הזוגי, אתם חייבים לשאול את עצמכם את השאלה המשמעותית ביותר ביחס למערכת היחסים ביניכם: האם אני באמת רוצה להזדקן עם בן או בת הזוג הנוכחי.
אם אינכם בטוחים בתשובה, כדאי שתתחילו לגבש את האלטרנטיבה, ויפה שעה אחת קודם.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן