גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

חשיפת שיקולי גירושין – המפתח לגירושין חכמים

גירושין אינם נובעים, בהכרח, ממות האהבה, כפי שנישואין לא תמיד נובעים מאהבה צרופה. לפעמים, אהבת אמת לא הייתה שם מעולם, אלא רק חישובי כדאיות שונים, החל מנוחות כלכלית, דרך שיקולי התפתחות אישית, רצון בגנים מעולים להבאת ילדים נאים לעולם, רצון במקובלות חברתית וכל סיבה אחרת שבניהם. כיוון שכך, כל שינוי מהותי בנתונים שהיו הבסיס להחלטה להינשא, משנה מהותית את כדאיות הגירושין מבחינתך, ובכל מקרה, משנה כליל את אסטרטגיית הגירושין שעליך לנקוט.

לדוגמה: חלק ניכר מהגברים והנשים שהתחתנו בעיקר מתוך שיקול כלכלי, מתגרשים מתוך אותו שיקול עצמו, אם משתנה מהותית המצב הכלכלי של בן הזוג (או של הוריו אם הם מקור העושר…). חלק מהנשים שנישאו, בשלהי תקופת הפוריות, לשם הבאת ילדים, נוטות להתגרש כאשר ילדים אלו גדלים קמעה. נשים שנישאות מתוך שיקולים של ניצול בן הזוג לפיתוח אישי ולימודים, מתגרשות כאשר הושלמה המטרה. גברים, שנישאים למען חיי נוחות לצד בת זוג עשירה, מתגרשים כאשר העושר פג או כאשר נמצאת בת זוג יותר עשירה… (כאן ובהמשך ניתן להחליף בין גברים ונשים). גברים ונשים שהתחתנו מתוך שיקולים זרים, מתגרשים, לא אחת, כיוון שמצאו אהבה סוחפת מחוץ למסגרת הנישואין, והם מוכנים להקריב את השיקולים האחרים לטובתה.

אם ברצונך למצות את מירב זכויותיך בגירושין ולהתגרש בדרך מועילה לעתידך ועתיד ילדיך, עליך להבין לעומקם את שיקולי הנישואין ואת שיקולי הגירושין של הצד השני. הבנת שיקולי הגירושין, חיונית לצורך תכנון אסטרטגית גירושין מנצחת.

אם הצד השני מבקש להתגרש מטעמים כלכליים, שום ניסיונות להרעיף עליו אהבה או לכונן שלום בית לא יועילו למניעת הגירושין – הפתרון צריך להיות כלכלי, אם בכלל. מסקנה דומה ניתן להסיק גם במקרה שהנישואין נועדו לצורך פיתוח אישי, אחרי שזה כבר הושג. מאידך, אם הגירושין נובעים מהשלמת תכנית האישה ללדת שני ילדים שדומים לך, אזי הצעת פתרון כלכלי לא תמנע את הגירושין. במקרה זה, יתכן וניתן לדחות את הגירושין בהצעה להביא לעולם ילד נוסף או לשכנע להתגרש כאשר הילדים יהיו גדולים יותר.

אם לא תזהו אל נכון את סיבת הגירושין, רוב הסיכויים שהגירושין יהיו ממושכים, קשים ויעלו לכם הרבה יותר ממה שהם אמורים לעלות. משכך, ספק אם תשיגו את מטרות הגירושין שלכם וברור שלא תצליחו להבטיח את עתיד ילדיכם.

זיהוי נכון של שיקולי הנישואין ושיקולי הגירושין של הצד השני עשוי לעודד משא ומתן לגירושין על בסיס אינטרסים, שיש לו יותר סיכויים להצליח, שכן ברור שאם האינטרסים האמיתיים בגירושין ברורים לך, גדל הסיכוי למיצוי המשא ומתן לטובתך ולהשגת תוצאה מיטבית עבורך.

לא קל לזהות את השיקולים האמיתיים והזרים שהביאו לנישואין שלך ועתה הם הגורם לגירושין שלך. לפעמים לא קל לך להודות כי שיקולים זרים הם הבסיס לנישואיך. לא כולנו כה פתוחים ואובייקטיביים כמו אותו מיליונר שחבריו חזרו ולחשו באוזנו כי אשתו הצעירה והיפה נישאה לו רק בשל כספו הרב. תגובתו הייתה: "הלוואי שזה נכון. כיוון שיש לי המון כסף אני בטוח שהיא תישאר איתי לאורך זמן רב…"

מרביתנו זקוקים לעורך דין גירושין מנוסה, שבאמצעות דיאלוג מתוכנת איתנו, וסיעור מוחות יצירתי, יעזור לנו לזהות את טיב קשר הנישואין שלנו, ובעיקר את בסיסי השאיפה של הצד השני להתגרש. זיהוי זה יאפשר לנו לבסס את המשא ומתן להסכם גירושין מועיל עם הצד השני על אדנים, שיביאו אותו בסופו של יום להסכים לדרישות שלנו.

להלן כמה הדגמות קיצוניות:

  • גבר מצליח שהיה להוט להתגרש וטען כי הוא נאלץ להתגרש כיוון שאשתו אינה מכבדת אותו ואינה דואגת לבית ולבנותיהן, נאלץ בסופו של יום להודות כי הוא מנהל חיים כפולים, והדחיפות נובעת מכך שהאישה השנייה, שנשואה לאחר, בהיריון ממנו… מציאות זו אובחנה כתוצאה מניתוח התנהלותו של הבעל, במסגרת סיעור מוחות יצירתי שערכה האישה עם עורך דין גירושין ואוששה על ידי כמה בדיקות. האישה, שלמעשה חפצה גם היא בגירושין רמזה לבעל כי היא שבורה לחלוטין מהחלטתו להתגרש וכי בכוונתה ליצור קשר עם בעלה של אהובתו. בנסיבות אלו הצליחה האישה לקבל, לאחר מו"מ מפותל וקשוח, את מלוא כתובתה ויותר ממחצית הרכוש המשותף, שכן הבעל חשש, ובצדק, כי מאבק גירושין והליכים משפטיים יחשפו את סודותיו ויעמידו את בנו, שטרם נולד, בסכנת ממזרות…
  • בכירה משכילה ונאה בתעשיית ההייטק התאהבה בבוס שלה שהחזיר לה אהבה. למרות ששניהם היו נשואים, הם תכננו להיפרד מבני הזוג הנוכחיים ולהתחיל חיים חדשים. חשיפת אהבתם הייתה כרוכה מבחינתה בסדרת בעיות, החל מחקירת הבוס על ניצול יחסי מרות, דרך פיטורין של שניהם מחברת הענק שעבדו בה ועד האפשרות שבעלה יוציא נגדה צו איסור להתראות עם אהובה בבית הדין הרבני (מפליא, אך בהחלט אפשרי!). בעלה של הבכירה, שהיה מיוצג בסתר על ידי עורכי דין גירושין יצירתיים, הבין את המצב מלכתחילה, אך שמר זאת לעצמו. כאשר האישה פנתה אליו בבקשה להתגרש הוא סרב בכל תוקף. דבריה נפלו על אוזניים ערלות. הוא הציע טיפול זוגי ממושך וציין בהתלהבות כי הוא אוהב אותה ולעולם לא ייפרד ממנה ולא ייתן לה גט גם אם יצטרך לשבת בבית הסוהר כסרבן גט… בצר לה, וויתרה האישה על כל מה שצברו בני הזוג בנישואין ועזבה אותו שרק כותנתה לעורה… (זה אמנם קצת מוגזם, אך לא רחוק ממה שקרה).
  • סמדי היפה הייתה בת 20 כשפגשה את מיקי בן ה-30 עת סר לרכוש נעלי יוקרה בחנות בה עבדה. הוא היה גבר נאה מאוד ובעיקר היה בנו היחיד של קבלן ידוע. הדרך לחופה הייתה קצרה, למרות מספר חסרונות משמעותיים שמצאה סמדי במיקי. סמדי באה מבית עני, וחרף כישרונותיה הרבים היא לא הצליחה להתקדם בחיים. צבי, הקבלן הידוע והעשיר, אביו של מיקי, היה הראשון לזהות את כישרונה העצום של סמדי ואת יכולת התכלול שלה. תוך זמן קצר היא הפכה ליד ימינו ועבדה לצדו שעות רבות. הוא אף מימן לה לימודי מנהל עסקים בערבים. בנסיבות אלו היא התראתה עם מיקי לזמנים קצרים, שהלכו ופחתו מעת לעת. לאחר 5 שנים השלימה סמדי תואר שני במנהל עסקים, והפכה להיות הרוח החיה בחברה הקבלנית של צבי. באותו שלב היא הבינה שהיא לא זקוקה יותר לשניהם.

מיקי היה עצלן ולא מספיק נבון עבורה. צבי היה מיושן וחסר השכלה מתאימה לטעמה. היא הבינה כי שמרנותו של צבי חוסמת את התפתחות החברה ולכן גם את התפתחותה האישית.

גורמים בענף הבנייה, שהכירו בכישרונותיה של סמדי, הציעו לה שותפות משמעותית ללא השקעה בחברה חדשה והיא החליטה ללכת על זה. כאשר סמדי הודיעה למיקי כי היא רוצה להתגרש, הוא לא ממש התנגד ואף חלק איתה שווה בשווה את כל מה שצברו בנישואין, שכן הבין שזה החוק…

כיום, החברה שהקימו סמדי ושותפיה גדולה ורווחית פי כמה מהחברה של צבי. במישור האישי סמדי מחוזרת על ידי גברים משכילים ומצליחים, שמתאימים לה להבנתה. היא טרם החליטה במי לבחור.

לו היה מיקי מספיק נבון ונמרץ כדי לפנות לעורך דין גירושין מנוסה, הוא היה מבין שבנסיבות הגירושין שלו הוא היה יכול להישאר עם מרבית הרכוש המשותף, שכן סמדי הייתה מתגרשת ממנו בכל מקרה, גם אם לא הייתה מקבלת דבר… מעבר לעניין הכלכלי, פתרון מסוג זה היה עוזר לו להרגיש טוב יותר בהמשך.

המסקנה מדוגמאות אלו ברורה כשמש – רק הבנת עומק של שיקולי הגירושין של הצד השני תביא לכם תוצאת גירושין מיטבית. משכך, אם אתם חשים, ולו במשב קל, רוחות גירושין בביתכם, כדאי לכם ליזום בהקדם האפשרי סיעור מוחות עם עורך דין גירושין מיומן.  עורך דין גירושין, בעל ידע וניסיון נרחבים בנושא, יוכל לסייע לכם לאתר את כל שיקולי הגירושין של הצד השני, ועל בסיסם לגבש אסטרטגית גירושין מנצחת, שתביא למיצוי מלא של זכויותיכם בגירושין!

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן