גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

מינוי מומחים בהליכי גירושין הוא המפתח להצלחה

בתיקי גירושין מורכבים, המערבים עסקים, חברות הייטק, עובדי הייטק, בעלי מקצועות חופשיים, דין בינלאומי, מורכבות כלכלית, סוגיות רפואיות, סוגיות הכרוכות בטובת הילדים, הערכת שווי נכסים ועוד, בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני ממנה מומחה אובייקטיבי שיחקור וילמד את הנושאים השנויים במחלוקת ויאיר את עיניו בנושאים המקצועיים הכרוכים בהם. בתום עבודתו, יגיש המומחה את חוות דעתו לתיק, עם המלצותיו הרלוונטיות ובית המשפט או בית הדין הרבני יחליט אם לאמצן או לאו. מסיבה זו, לא אחת המומחה שמונה הוא זה שיקבע את תוצאות תיק הגירושין שלך! בחירת המומחה שיתמנה בתיק שלך הופכת, לעיתים קרובות, המפתח להצלחה או כישלון בהשגת מטרות הגירושין שלך!

אם את/ה מתגרש/ת, וברשותך עסק- בין אם חברה גדולה ובין אם עסק קטן, או אם הינך יזם או עובד הייטק, או בעל מקצוע חופשי ודומיהם, סביר להניח כי לא פלפולי המשפט של עורכי דין גירושין מהוללים יקבעו את התוצאה הכלכלית של הליכי הגירושין שלך, אלא דווקא המומחים שיתמנו על ידי בית המשפט לענייני משפחה. בעולמנו, המורכב, המתפתח והמשתנה במהירות, אין לבית המשפט לענייני משפחה או לבית הדין הרבני את היכולת, הכלים והזמן להבין בכל תחומי הכלכלה והטכנולוגיה הנדרשים כדי לאזן אל נכון את רכוש הצדדים. הדבר נכון גם ביחס לתחומים אחרים הכרוכים ביחסי המשפחה ובעיקר בקשר של ההורים לילדיהם, בעיצוב עתידם של הילדים ובסיפוק צרכיהם הרגשיים והפיזיים.

מינוי המומחה נעשה מתוך רשימת מומחים מאושרים (תרתי משמע) של הנהלת בתי המשפט, המקבלים לא אחת סמכויות חקירה המאפשרות להם לקבל מידע מכל גוף רלוונטי.

כאשר מדובר במחלוקת הקשורה בילדים, ממנה בית המשפט שלל מומחים, החל מעובדת סוציאלית וכלה במכונים המתמחים במסוגלות הורית.

חלק ממומחים אלו מצויים ברשימת בתי המשפט מזה עשרות שנים. לא אחת מומחיותם כבר התיישנה ואינה רלוונטית עוד. חלקם מסווגים בסיווג כללי רחב מידי (אקטוארים, כלכלנים, פסיכולוגים וכו'), שאינו מועיל במקרים רבים, שכן לרוב המחלוקת היא בתחום ספציפי ו/או חדשני. כתוצאה מכך חלק מהמומחים מתבקשים לתת חוות דעת בתחום שאינם בקיאים בו.

לאחרונה כתב לי מומחה רציני, וותיק ומוערך, שמונה על ידי בית המשפט למשפחה, כי חרף הידע הנרחב והעדכני שלו בחשבונאות ובאקטואריה, הוא אינו מבין בתחום ההייטק ולכן לא יוכל לחוות דעה בתחום זה.

אנו חיים בעולם שמשתנה במהירות ולכן מומחיות שנרכשה בעבר לא בהכרח מבטאת מומחיות בזמן אמת. לדוגמה: ידע נרחב ומשמעותי, שנרכש בתחום הערכת חברות, ושיטות הערכת חברות, שאושרו על ידי כב' בית המשפט העליון, אינם רלוונטיים כלל לחברות הזנק (סטארטאפ). אלו לא נמדדות על פי הכנסותיהן הצפויות, אלא בעיקר על פי ערך הטכנולוגיה שברשותן הצורך בטכנולוגיה זו ואיכות הצוות שלהן. להבנת העניין – שווי חברת סטארטאפ קרוב מאוד לשווי הטכנולוגיה שברשותה. אם הטכנולוגיה נמכרת או נגנבת, אירוע שקורה לא אחת, כהכנה לגירושין או במהלך הגירושין, אזי שווי הסטארטאפ אפסי. זו הסיבה שנדרש עורך דין גירושין שילחם עבורך למינוי מומחה רלוונטי ומיומן עבור תיק הגירושין הספציפי שלך.

בשנים האחרונות נולדו טכנולוגיות ספציפיות חדשות רבות, כגון פוד-טק, ביו-טק, אגרו-טק, אקלים- טק ועוד. כך גם נולדו שינויים רבים בטכנולוגיות כלליות כגון בינה מלאכותית, אבטחת זירו טראסט, טכנולוגיות ענן ועוד. גם מומחה ספציפי, שהיה מעודכן בטכנולוגיות לפני כמה שנים, יתכן שכיום הוא לא רלוונטי. כדאי לך להפנים כי אנו חיים בעולם שמשתנה בקצב שלא היה אי פעם בהיסטוריה של האנושות.

אמור מעתה – מינוי המומחה על חדי בית המשפט לענייני משפחה או בית הדין הרבני הפך להיות משימה מורכבת, שמחייבת לפחות ידע בסיסי בתחומי המומחיות של המומחים שאמורים להתמנות בתיק גירושין זה או אחר. כדי לתת לבית המשפט תמונה אמיתית לא די שהמומחה יהיה מומחה כללי. הוא חייב להיות מומחה ספציפי לנכסים הווירטואליים והממשיים השנויים במחלוקת! אם לא כן, סביר שסכסוך הגירושין לא ייגמר במהרה, שכן הוא ייגרר לדיון על איכות המומחה ויכולתו להאיר את עיני בית המשפט בנושא ספציפי, עוד בטרם תתגבש עבודתו.

הצורך בהבנה רחבה בנושאים חדשניים לא נעצר בבית המשפט. המפתח להצלחה עבורך הוא שהמומחה שיתמנה מתאים לתזה שלך על הגירושין, על הנכסים, על נושא המשמורת והמזונות ועוד. לא אחת מנסה צד שהוא בעל הנכסים ו/או הידע ו/או היתרון הנחזה בתחום מסויים דווקא לגרום למינוי מומחה, שאינו מבין דבר בתחום הספציפי שבמחלוקת, כדי שלא יתגלה מלוא הונו ו/או כשירותו ו/או כל פרט אחר, שאינו נוח לו.

כיוון שבחירת המומחה היא כה קריטית עליך לבחור בעורך דין גירושין בעל יכולת לסייע לך בבחירת מומחה שיתאים לצרכיך. משכך, עליך להסתייע בעורך דין גירושים בעל ידע, השכלה וניסיון, שבקי ומעודכן בתחום המקצועי שעליו נסבה המחלוקת, כדי שיסייע לך בהליך בחירת המומחה וכן שיאיר את עיני המומחה בזוויות נוחות לך ויוכל לקיים איתו שיח מקצועי. עולה שבחירת המומחה המתאים עבורך ויכולת השיח המקצועי מולו הופכת להיות סוגיה מרכזית בבחירת עורך דין גירושין עבורך.

במרבית המקרים מבקש בית המשפט לענייני משפחה מכל אחד מהצדדים להציע 2 מומחים ואז הוא מחליט על מינויו של אחד בין ארבעת המומחים. לחילופין, הוא מטיל על צד אחד להציע 3 מומחים ולצד השני לבחור ביניהם. לא אחת הוא מטיל על הצדדים לבחור מומחה מוסכם. לעיתים ממונה יותר ממומחה אחד, כאשר נדרשת בקיאות בנושאים אחדים. לעיתים ניתן, ברשות בית המשפט, להגיש חוות דעת מומחה מטעמך.

מינוי המומחה היא למעשה ההזדמנות הגדולה שלך להשפיע, בהסתברות גבוהה, על תוצאות משפט הגירושין שלך, על ידי הליך בחירת מומחה, שיהיה מתאים לך כדי למצות את מטרות הגירושין שלך. לרוב בית המשפט מאשר את קביעות המומחה ונותן תוקף של פסק דין להמלצות חוות הדעת של המומחה. לא אחת מתבדחים עורכי הדין לענייני גירושין כי השופט האמיתי בגירושין מורכבים הוא, למעשה, המומחה שמונה…

לסיכום – כדאי לך לבחור בעורך דין גירושין שמבין היטב בטכנולוגיות העדכניות ומכיר היטב את המומחים הרלוונטיים הממונים על ידי בית המשפט למשפחה, על יתרונותיהם וחסרונותיהם. הצגת הזווית הנכונה של עניינך בצד העזרה למומחה לגבש את הבחנותיו ויכולת הבקרה עליו עשויים להיות מכריעם בהשגת תוצאות הגירושין שרצית.

דילוג לתוכן