גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין כלכליים בצל משברים עולמיים

הייתכן כי המשברים הכלכליים, האקלימיים, הבריאותיים והפוליטיים בהם מצוי העולם, משפיעים על כדאיות הגירושין שלך ועל תוצאות הגירושין שלך? מה הקשר בין משבר כלכלי, בריאותי ופוליטי לבין גירושין? כיצד ניתן להרוויח או להפסיד סכומי עתק בגירושין המתוכננים לעת משבר? האם המשבר האישי, הכלכלי והחברתי שעובר עליך קשור לתוצאות הגירושין שלך?

שאלות אלו ורבות אחרות עומדות במרכז ההתלבטות של אלפי בעלי עסקים ונכסים, אנשי הייטק, בעלי מקצועות חופשיים ועצמאיים, שהגיעו לסף גירושין, בתקופה כה סוערת בה מצוי העולם.

הקשר בין משברים לגירושין קיים מקדמת דנא. לא אחת משבר אישי, כלכלי או נפשי היוו גורם גירושין מרכזי. אמרה עממית אומרת "כשהעוני דופק בדלת האהבה פורחת מהחלון". מאמר זה לא עוסק במשברים האישיים כסיבה לגירושין, אלא אך בהזדמנויות הרבות לנצל משברים חיצוניים, כמנוף להשגת תוצאות גירושין מעולות, שלא היו אפשריות קודם לכן!

ברור שדרך ניצול המשבר לטובתך שונה מגירושין לגירושין ותלויה בשאלה האם הנך בן הזוג ה"עשיר" או דווקא בן הזוג שרוצה להתחלק ב"עושר", שלא הוא צבר. דרך ניצול המשבר לצרכי הגירושין אינה אחידה. היא צריכה "להיתפר" על ידי עורך דין גירושין בר סמכא בדיוק למידות שלך. חלק חשוב בהצלחת אסטרטגיית הגירושין בעת משבר היא מידת היכולת שלך לשמור את דרכי התכנון, הביצוע ואיסוף המידע בסודיות מלאה. משכך, לא נפרט את הדרכים הרבות הפתוחות עבורך לניצול המשבר כדי להתגרש בתנאים טובים יותר, אלא נציג שני סיפורי הדגמה:

איך הפכו סוזי היפה ומוטי הקמצן, בתום הגירושין המהירים, לסוזי העשירה ומוטי הפתי

כוחו של משבר כלכלי יכול להיות הרסני ועצום ועלול למוטט תאגידים רבי עוצמה, עסקים ואף זוגיות. כיום מתרחשים לא מעט גירושין על רקע המשבר הכלכלי שפוקד אותנו.

משך שנות הנישואין הראשונות היו סוזי היפה ומוטי זוג סטנדרטי למדי. מוטי עבד כקבלן בנייה שחברתו הלכה והתעצמה, בעוד סוזי ניהלה ביד רמה את ענייני משק הבית וגידול הילדים.

עם השנים עושרו של מוטי הלך והתעצם, אך היה דבר אחד שמעולם לא השתנה: מוטי היה קמצן כרוני, בייחוד בכל הקשור לסוזי היפה. מוטי נהג לספור ולרשום כל הוצאה שלה, עקב אחר חיובי האשראי ומשיכות המזומן שביצעה, ביקשה שתאשר מולו מראש כל הוצאה פעוטה ועוד.

למוטי היה תחביב מעניין – השקעות צמודות מדד  SMPבבנקים אמריקאים. בכל חודש, בהתמדה מעוררת הערצה, היה מוטי נוטל, ללא רישומים מיותרים, כספים שהתקבלו במזומן בחברת הבנייה שלו, ומעבירם בדרכים שהשתיקה יפה להם לבנקים בארצות הברית לצרכי השקעה. מוטי היה מקבל עדכונים שוטפים ביחס להשקעות אלו, היה מעיף בהם מבט חטוף ומשליכם לפח. סוזי לא ראתה בכך תופעה יוצאת דופן.

בחודש יולי 2022, לראשונה בהיסטוריה הקרובה, החלו ירידות שערים אפילו במדד אס אם פי…

מאותה עת בית המשפחה היה כמרקחה. מוטי אינו סבלני, מתוח וטרוד מההפסדים, צועק על סוזי והילדים ומתקשר בעצבנות מוגזמת. לסוזי נמאס כבר מחיים בצל קמצנות שאינה יודעת גבולות. ריבים, מתחים ואיומי גירושין הדדיים שעולים על הפרק בכל יומיים…

סוזי חשה שמשהו נורא מטריד את שלוותו של מוטי… אותם ניירות דיווח מהברוקרים, שבעבר היו נזרקים על ידו כלאחר יד, זוכים פתאום לתשומת לב בלתי מוסברת. מוטי קם איתם בבוקר ונרדם עמם בלילה… בקיצור, מבלה עם המספרים האלו יותר ממה שמבלה עם האישה.

סוזי הייתה נחושה לבדוק את פשר העניין… עת מוטי נרדם, נטלה סוזי את המסמכים האמורים וצילמה אותם. את אותם צילומים היא העבירה לטל, ידיד שלה, שהוא רואה חשבון בהשכלתו.

טל חזר לסוזי עם ממצאים שהותירו אותה המומה. מסתבר שמוטי, נהג להעביר מעל מיליון $ מידי שנה להשקעות בבנקים בארצות הברית. גילוי מרעיש זה, היה האות מבחינת סוזי כי הגיעה השעה ליזום גירושין ולמצות את כל מה שמגיע לה בגירושין עד תום… היא לא יכלה לשאת יותר את המצב בו מוטי עושה חשבון מדוקדק על כל 100 ₪, הקשורים בה, ומאידך מזרים, מתחת לאפה, מיליוני שקלים לארצות הברית!

עורך הדין לגירושין, עמו התייעצה סוזי, היה מומחה ידוע לגירושין של אנשי עסקים ובעל הכשרה במנהל עסקים. הוא הסביר לסוזי שמן הסתם מדובר בכספים לא מוצהרים מעסקי הבנייה, שמוטי לא יכול להפקידם בבנק ישראלי ולכן הדרך הנכונה לגירושין מתגמלים אינה להגיש תביעה רכושית אלא לנהל מו"מ עם מוטי על בסיס מידע זה. ברקע הדברים הייתה ההבנה שבמסגרת הליכים משפטיים לא זהירים, מוטי צפוי לא רק לאבד כספים אלו, אלא גם מסתכן בעונש מאסר ממושך כבונוס… סוזי הבינה שאם לא תפעל בזהירות היא עלולה להפסיד את הכל.

בניית אסטרטגיית גירושין נכונה הביאה לסוזי סוף טוב מעבר לציפיות. סוזי התבשרה על ידי עורך הדין כי מוטי הסכים להעביר אליה, בעת הגירושין, במסגרת הסכם פשרה, 70% מרכושם, ובלבד שהסכם הגירושין והממצאים ישמרו בסודיות. הצדדים אף הסכימו על פרוצדורה שתמנע האשמתה של סוזי בעברות המס של מוטי. הלשונות הרעות מספרות כי מוטי החביא סכומים נוספים בבנקים שוויצריים, אך סוזי החליטה להסתפק בהישג המופלא, שלא חלמה עליו, להתגרש במהירות, ולהתפנות לרומן עם זאב, עליו כן חלמה…

למחרת אישור הסכם הגירושין בבית המשפט לענייני משפחה ביקרה סוזי בבית הכנסת, תרמה סכום נאה והתפללה בדבקות. שנשאלה למה היא מתפללת ענתה "שאם הנישואין שלי עם זאב לא יעלו יפה, יבוא משבר כלכלי נוסף, בעת הגירושין ממנו, ויטרוף את קלפיו…

איך הפכה אשת ההייטק הידועה והעשירה לקשת יום בגירושין? או אולי לא?

שמה של אסתר בעולם ההייטק הישראלי הולך לפניה כפורצת דרך טכנולוגית עוד מימיה ב-8200, וכמי שעומדת כיום בראש סטארט-אפ מצליח. אסתר נשואה, מזה שנים, לרמי, שהוא כבאי בכיר. נישואיהם שהחלו בסערה הפכו להיות משמימים.. כל אחד מהם היה טרוד בעבודתו וסגור בעולמו. תקשורת מעולה מעולם לא הייתה מנת חלקם והיה ברור כבר מהשנה הראשונה לנישואין כי דרכם המשותפת תסתיים בגירושין.

אסתר, הייתה אושיית רשת בענף ההייטק והשתתפה בכנסים שונים וערבים חברתיים רבים. רמי השתעמם בערבים אלו ולכן דילג על מרביתם. לאחד מאותם ערבים הגיע מיכאל, בכיר בתעשיית ההייטק, איש משכיל ורחב כתפיים, שבדיוק סיים זוגיות ארוכת שנים. אסתר הבחינה מיד במיכאל ובין השניים ניצתה אהבה ממבט ראשון. כמו בסיפור סינדרלה, הסוף הטוב לא מגיע ללא רצף אתגרים, קשיים ותכנון אסטרטגי של עורך דין גירושין מעולה…

הסטארט-אפ שיסדה אסתר היה באותם ימים מאוד בתנופת פיתוח עצומה, לאחר שבדיקות ההיתכנות עברו בהצלחה. אסתר הייתה נחושה בדעתה שאת ההון שעשתה בעשר אצבעותיה אין בכוונתה לחלוק עם רמי בעלה, שכן הוא לא היה שותף להצלחה וכל העת ניסה לרפות את ידיה. לדעתו, היה עליה להיות שכירה "כמו כולן". הוא לא טרח להסתיר את דעתו ביחס ל"כישרונותיה" ו"איכויותיה" כאישה וכאם. אסתר חשבה על רמי כמה דברים לא מחמיאים, בלשון המעטה, אך לא טרחה לפרט בפניו את דעתה בקשר אליו.

ברוח היסודיות המאפיינת אותה היא החלה את מסעה אל מיכאל בהתייעצות עם עורך דין גירושין נודע המתמחה בגירושי הייטק. בחושיה המחודדים הבינה אסתר שהמשבר החמור העובר על תעשיית ההייטק מהווה הזדמנות פז מבחינתה, אך היא לא ידעה איך ליישמה. את העצות שקיבלה מעורך הדין לגירושין לא נוכל לפרט מחמת הסודיות בין עורך דין ללקוח. בכל מקרה, אסתר אימצה אסטרטגיית גירושין מנצחת שתוביל אותה אל הסוף הטוב.

במציאות, אסתר החלה להפנות את תשומת ליבו של רמי למסרים הקשים באמצעי התקשורת החוזים שחורות לתעשיות ההייטק ובעיקר לסטרטאפים. לשאלותיו בעניין החברה שלה היא השיבה שקשה לדעת, אך סביר שגורלה לא יהיה שונה מגורל הענף. אסתר נזהרה מאוד, בעצת עורך הדין לגירושין, שלא להעביר לרמי מסרים כוזבים והבינה שם תעשה כן רמי יוכל לבטל את הסכם הגירושין בעתיד. את העובדה שכל יום אסתר חזרה לבית עצובה ודומעת פירש רמי כעצב על גורל הסטארטאפ, ולא כעצב על כך שהיא חוזרת אליו ולא אל מיכאל, כפי שהיה במציאות…

רמי, שמעולם לא הבין לא בעסקים ובוודאי לא בסטרטאפים ובהייטק נכנס לחרדה קיומית. הוא החל לעשות שעות נוספות רבות בעבודתו על מנת שלא יקלעו למצב כלכלי קשה. הוא שמע כי חברו פטריק, שבעבר היה כבאי, עשה הסבה להייטק ועבד בחברה של אסתר כמתכנת, פוטר. רמי הבין מכך שלסטרטאפ של אסתר אין תקומה, למרות שמעולם לא שמע זאת ישירות ממנה. בינו לבינו אמר לעצמו שאסתר היא אופטימיסטית חסרת תקנה…

המצב הכלכלי החמור, כפי שראה אותו רמי בחזונו, הצית ויכוחים וסכסוכים רבים. לאסתר לא הייתה כל סיבה ממשית למנוע זאת. ההיפך הוא הנכון! לפי אסטרטגית הגירושין, שתוכננה בקפידה עם עורך הדין לגירושין שבחרה, היא הגישה בקשה ליישוב סכסוך. מיד לאחר מכן, כאמצעי גיבוי לתכניתה, היא הגישה בחשאי בקשה לרישום פטנט על שמה, שלמעשה מכיל את כל הטכנולוגיה העתידית של הסטארטאפ שלה. להבהרה, יום הגשת הבקשה ליישוב סכסוך נחשב בדרך כלל ליום הניתוק הכלכלי בין הצדדים.

למרים המגשרת הגיעו השניים שלכל אחד מהם דעה עצמאית ושונה על מצב הסטארטאפ של אסתר וסיכויו. המגשרת שכנעה את רמי שלא יחפש איפה שלא צריך, כי זה יגרום לו להוצאות ומפחי נפש.. היא הציעה פשרה שרמי יישאר עם הזכויות הרבות שצבר בעבודתו וישאיר את הסטארטאפ לאסתר, שתיקח גם את כל הסיכונים הכרוכים בו… בשל ההפרשים בהערכת המצב, כך אכן סוכם. אסתר ויתרה בהסכם הגירושין על הפנסיה ויתר הזכויות הסוציאליות של רמי והוא בתמורה הותיר אותה עם הסטרטאפ, הבעייתי להבנתו.

בסופו של יום הסתבר כי מי שנתן לאסתר את העצה הכי טובה הייתה חברתה מימי – הגרושה הידועה. היא הסבירה לאסתר כי "בענייני גברים אני אכן הכתובת להתייעץ, אך בעניינים כלכליים ומשפטים כדאי לך לפנות לעורך דין גירושין, שמתמחה בתעשיית ההייטק ובסטרטאפים…"  

עולה משברים הם הזדמנות פז לאנשי עסקים, הייטק, עצמאיים, בעלי מקצועות חופשיים ובני/ בנות זוגם להתגרש בתנאים יוצאים מהכלל. אם ברצונך למצות עד תום את זכויותיך ואפשרויותיך בגירושין, חשוב להתייעץ, לפני כל פעולה אחרת שעולה בדעתך, עם עורך דין גירושין, המתמחה בתכנון אסטרטגי לגירושי הייטק, בעלי עסקים ועצמאיים בצד תכנון גירושין בצל משברים.

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן