גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

בחירת עורך דין גירושין למנהלים, עצמאיים ואנשי הייטק

גירושין של מנהלים, עצמאיים, אנשי הייטק, בעלי נכסים ובעלי נכסים ווירטואליים מורכבים יותר מאשר הליכי גירושין רגילים, אותם חווים מרבית המתגרשים. המחלוקות שמתעוררות בגירושין רגילים הן על משמורת הילדים, חלוקת הרכוש המוחשי, שיתוף בנכס מלפני הנישואין, מזונות הילדים והאישה, עצם ההסכמה לגירושין, חלוקת הנשיאה בחובות וכו’. בגירושין של מנהלים, עצמאיים ואנשי הייטק צפות בעיות נוספות,  בעלות חשיבות מכרעת: שמירת וייצוב העסק המשותף, (או לא משותף) מה המשמעות הכלכלית והאחרת של הקריירה, חלוקת, או אי חלוקת, הנכסים הלא מוחשיים, על סוגיהם השונים, גורל נכסים אחרים שחלוקתם בשאלה, משמעות, היקף וערך הנכסים הלא מוחשיים ונכסי הקריירה, אם בכלל, שווי העסק, שנוסד או התפתח בנישואין, או השווי שנוסף לו במהלך הנישואין, חלקו של בן הזוג בעסק שלך (אם בכלל), מחלוקות על ערכים סמויים והכנסות עתידיות ועוד. ככל שעיסוקם של המתגרשים מורכב ומפותח יותר, עתידי יותר, כולל אופציות מסוגים שונים, כולל מחויבויות, וככל שמעורב בגירושין כסף רב יותר, הגירושין הופכים להיות יותר ייחודיים ויותר מורכבים.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

הדרישות מהצוות שמטפל בגירושין ייחודיים ומורכבים הן רבות: לא די רק בעורך דין גירושין מעולה. נדרש ממנו, לא אחת, להיות גם כלכלן ומנהל עסקים, בעל השכלה מתאימה וניסיון, רואה חשבון מוסמך ומנוסה, מומחה לניתוח עסקים, להייטק ולסטרטאפים, בעל ידע במגמות ההתפתחות הטכנולוגית ובעיקר בתמריצים המקובלים בחברות ההייטק, בעל אופקים רחבים ויצירתי, בעל מעוף ויכולת אינטגרציה נרחבת ומנוסה. עולה כי כדי לתת שרות מקצועי, רציני ואחראי לגירושי מנהלים, עצמאיים ואנשי הייטק נדרשת השכלה רחבה והתמחויות רבות, שהן נחלתם של עורכי דין גירושין בודדים (למידע נוסף בנושא, ראה סרטון "כיצד לבחור עורך דין מוצלח לגירושין").

מנהלים, עצמאיים ואנשי הייטק, כמו כל מתגרש נבון, מצפים לצאת מהגירושין לקראת עתיד טוב יותר להם ולילדיהם. לשם כך יש לתכנן מחדש את מערך הקשרים וההשפעה על הילדים והמשפחה הגרעינית. בשל השעות הרבות שמצריך התפקיד הניהולי ו/או העצמאי ו/או בתחום ההייטק, לעיתים מתרופף, במהלך השנים, הקשר עם הילדים וקרובי המשפחה, ויש לנקוט בפעולות נמרצות וזריזות כדי לחדשו ולהעצימו.

רצוי לתכנן גם את איחוי הקרעים עם הגרוש/ה, לאחר הגירושין, ברמה ובאיכות שתאפשר שיתוף פעולה בהעצמת הילדים (רמז: זה לא אומר לוותר על דבר שמגיע לך – ההפך הוא הנכון!). כבר בשלב זה יש לחשוב על בניית קשרים חדשים ותכנון המעבר לזוגיות הבאה… חשוב להבין שאין במציאות “תיק גירושין”, אלא קיים אדם, הנמצא במשבר חולף, וזקוק לעזרה מקצועית כוללת כדי לצאת מהמשבר מחוזק ומוכן לקראת עתיד טוב יותר . תפקידו של עורך דין גירושין מתאים הוא להעביר אותך בשלום את התקופה הקשה, שנקראת “הליכי גירושין”, לקצרה ככל האפשר, להפחית את הסבל, ולהבטיח כי בסופה מצבך ישתפר מכל בחינה – כלכלית, אישית ורגשית.

בחירת עורך הדין הנכון לגירושין שלך היא החלטה משמעותית ביותר עבורך, ואולי מהחשובות בחייך!

היא תשפיע על גורלך האישי והכלכלי, גורל הקריירה שלך, עתיד ילדיך וקשריך עם משפחתך הגרעינית. כדאי לך להשקיע בהחלטה זו זמן ומשאבים מתאימים, כדי להימנע מטעות יקרה וכדי להשיג את הטוב ביותר עבורך! בהמשך, ריכזנו כמה כללים וכיווני מחשבה, שעשויים לעזור לך לקבל החלטה גורלית זו. ריכזנו אותם תחת נושאים, ולא לפי סדר חשיבות, כיוון שהחשיבות של כל אחד מהנושאים משתנה מאדם לאדם.

אל תתפשרו על המומחיות החיונית הנדרשת בגירושין של מנהלים, עצמאיים ואנשי הייטק.

בגירושין של מנהלים, עצמאיים ואנשי הייטק רצוי לשכור את שירותיו של עורך דין בעל ידע וניסיון מוכח בגירושין מורכבים. גירושין זהו תחום מסובך ורחב, וספק רב אם קיים עורך דין שהוא מומחה גם בתחום זה וגם בתחומים נוספים. מעבר להתמחות הספציפית בגירושין, על עורך הדין להיות בעל מומחיות, ידע וניסיון מוכחים בעסקים, בהייטק ובניהול מערכות גירושין מורכבות ומשולבות. מומחה מסוג זה עשוי למצוא עבורך פתרון יצירתי שיעזור לך לסיים את סכסוך הגירושין בצורה נאותה עבורך. המומחיות המיוחדת יכולה להיות “שובר השוויון” בגירושין שלך, ולהכריע את התיק כולו. מן הסתם, היא זו שתעשה את הבדל בין השגת מטרותיך בגירושין לבין כישלון.

  • בחרו עורך דין המתמחה בגירושין, בניגוד לעורך דין העוסק בכל תחומי המשפט.
  • העדיפו עורך דין בעל ידע כללי נרחב, השכלה רחבה, וניסיון בתחומי חיים רבים, כך שיוכל למצוא עבורכם פתרון יצירתי ומשולב לסוגיית הגירושין, על פניה הרבים, ולסוגיות נוספות שתדרשו אליהן במסגרת הגירושין.
  • בחרו עורך דין מומחה לגירושין ובעל מומחיות וידע בעסקים ובהייטק אשר יהיה מסוגל למצוא פתרון יצירתי שיעזור לך לסיים את סכסוך הגירושין בצורה אופטימלית עבורך. המומחיות המיוחדת של עורך הדין יכולה להיות כשלעצמה “שובר השוויון” ולהכריע את התיק. היא עשויה להיות זו שתעשה את הבדל בין השגת מטרותיך מהגירושין לאי השגתן.
  • עורך דין מומחה לגירושין יודע כי אין תיק גירושין זהה וכל מקרה צריך להיבחן לגופו. כדאי גם לך להבין זאת, ויפה שעה אחת קודם.
  • העדיפו עורך דין לגירושין שלוקח אחריות ממשית על תוצאות פעולותיו. הימנעו מעורך דין שמבטיח לכם הבטחות מרחיקות לכת, בנסיבות שאין לו שליטה עליהן.
  • בחרו עורך דין מומחה לגירושין הרואה בעבודתו גם שליחות ליצור ללקוחותיו חיים חדשים וטובים יותר, שכן לתוצאות הגירושין השפעה רבה על כל תחומי החיים.
  • הישמרו מעצות של מתגרשים אחרים וגרושים ש”מבינים”. כל תיק גירושין הוא עולם בפני עצמו. קשה להסיק מסקנות מתיק שאינו דומה. רק עורך דין מומחה לגירושין יודע לנתח לאשורו את המצב המשפטי ולבנות תכנית עבודה מתאימה, שתביא אותך להשגת מטרותיך (ראה מאמר "העצות הגרועות ביותר שתקבלו מהמבינים").
  • היו זהירים בקבלת המלצות על עורכי דין גם מאלו שבאמת אוהבים אתכם. עם כל התבונה והרצון הכן לעזור, אין להם כלים אמיתיים לדעת אם במקרה שלהם לא היה ניתן להשיג תוצאה טובה פי כמה באמצעות יצירתיות, מומחיות או שיטות פעולה טובות יותר.

2. העדיפו אישיות נחושה ומעצימה עם מחויבות לעתידך האישי, הכלכלי והמקצועי

רצוי כי עורך הדין אותו תבחר לייצג אותך בהליך הגירושין יהיה אדם רציני, מקצועי, יסודי, קשוב לצרכיך ולצרכי יקירך, פועל לטובתך ומשרת את האינטרסים שלך. עורך הדין אמור לתת לך ערך מוסף ולהעניק לך השראה וביטחון כדי להתמודד גם עם רגעי ההצלחה וגם עם רגעי החרדה והחששות הכרוכים בהליך הגירושין. לפני שכירת שירותיו של עורך דין לגירושין קיימו עמו פגישה ונהלו עמו שיחות טלפוניות על מנת להרגיש את הדינמיקה ביניכם ולראות האם קיבלתם את היחס האישי, הכבוד וההקשבה לצרכים ולרצונות שלכם, בצד הכוח והנחישות לנהל את ענייניכם לטובתכם.

  • בחרו עורך דין יצירתי אשר יסייע לכם להגיע לתוצאה הרצויה, גם במקרה בו הנסיבות ו/או החוק לא נוטים בבירור לטובתכם.
  • בחרו עורך דין רציני, מקצועי ויסודי אשר יחפש עבורכם את הפתרון בעל יחס עלות תועלת מירבי.
  • בחרו עורך דין אשר יש ביכולתו להעמיק בעובדות הרלוונטיות לסכסוך הגירושין כך שיציג אותן באופן אשר יטיב עמכם ויעצים את עמדתכם.
  • בחרו עורך דין מנוסה וצופה פנה עתיד אשר יש לו את הידע הנדרש למנוע סכסוכים בעתיד הקשורים לגירושין, כגון: הסדרי ראיה, מזונות, משמורת.
  • בחרו עורך דין החושב מספר צעדים קדימה, רואה את “התמונה הגדולה”, מגבש אסטרטגיה ובונה תוכנית עבודה בטרם עושה פעולות שאחר כך יהיה קשה לתקנן (ראו מאמר "כיצד מתכננים אסטרטגית גירושין מנצחת?").
  • בחרו עורך דין בעל יכולת להבין את דפוסי התנהגות בן הזוג באופן שיוכל למנף זאת לטובתכם.
  • בחרו עורך דין הקשוב לצרכיך ולצרכי יקירך, פועל לטובתך ומשרת את האינטרסים שלך.
  • בחרו עורך דין המשרה הרגשה של ביטחון ורוגע, כך תוכלו להתמודד עם סקלת הרגשות הרחבה המלווה להליך הגירושין.
  • בחרו עורך דין שיש ביכולתו להעניק לכם ערך מוסף ולחזק את ביטחונכם ואישיותכם כך תוכלו להשיג את מטרות הגירושין.
  • בחרו עורך דין שייצג אתכם בהליך הגירושין לאחר ששוחחתם בטלפון, נפגשתם עמו ואתם בוטחים בו ובמקצועיותו.
  • בחרו עורך דין עמו אתם מרגישים בנוח ויש ביניכם תקשורת טובה והבנה הדדית.

העדיפו עורך דין עם צוות אינטרדיסציפלינרי פנימי, שעובד בשיטות מתקדמות

קבוצות ניתוח, סיעור מוחות, פרקליט השטן ועוד. הליך גירושין דורש ידע במגוון נושאים נוספים. כגון: ראיית חשבון, מקרקעין, זכויות, פנסיות, הבנת חוות דעת של מומחים סוציאליים ופסיכולוגים. אם מומחים מקצועיים אלו, הם חלק מהצוות הפנימי במשרדו של עורך הדין לגירושין שלך, הדבר מעניק לך יתרון חשוב, שכן צוות פנימי מכיר את כל פרטי התיק ויכול להגיע לפתרון כולל ביתר מקצועיות ממומחה חיצוני. בכל מקרה, עורך דין גירושין יגיע לתוצאה הטובה ביותר עבורך אם יתייעץ עם עורכי דין נוספים ועם ומומחים, שהם חברים בצוותו, בדרך של סיעור מוחות, הבאת רעיונות חדשים ופתרונות יצירתיים, ניתוח המקרה, על יתרונותיו וחסרונותיו, וחשיבה אסטרטגית כוללת תוך ניסיון לחזות כיצד יפעל הצד שכנגד, כדי לתת מענה מראש לפעולותיו.

בחרו עורך דין שבמשרדו נמצאים מומחים בעלי ידע וניסיון בתחום מנהל עסקים, הייטק, ראיית חשבון, פסיכולוגיה, סוציולוגיה, חינוך וכו’ אשר ישמשו כצוות חשיבה וניתוח התיק ויסייעו לעורך הדין להגיע לפתרון האידיאלי עבורך.

בחרו עורך דין הפועל בשיטות עבודה מתקדמות אשר יש בהן להגדיל את הסיכוי כי הסכסוך יסתיים על הצד הטוב ביותר עבורך.

בחרו משרד ובו מספר עורכי דין העובדים בשיתוף פעולה, להבדיל ממשרד ובו עורך דין יחיד. מעבר לסיעור מוחות וריבוי הצעות ופתרונות לסיום סכסוך הגירושין, תמיד יהיה גיבוי של עורכי הדין בינם לבין עצמם.

בדקו האם שכר הטרחה הוגן ביחס לשירותים שיינתנו, והאם תנאי התשלום סבירים

לעיתים, אם לא תמיד, הזול הוא היקר. גירושין הוא אחד האירועים המשמעותיים ביותר שיקרו לך בחייך. לגירושין יש השפעה על המשך חייך וחיי משפחתך, הן מהפן הנפשי והן מהפן הכלכלי. חשוב להקדיש זמן, מחשבה וכסף במציאת עורך דין אשר יהיה מופקד על הפעולות וההחלטות אשר ישנו את חייך. כדאי לא להתפתות ולשכור את שירותיו של עורך הדין שהציע לך את שכר הטרחה הנמוך ביותר. השווה את היקף, רמת ואיכות השירותים אל מול המחירים בין כמה עורכי דין. בטרם תשכור שירותיו של עורך דין כדאי לך לבדוק אילו שירותים ניתנים במסגרת תשלום שכר הטרחה, ומה הן התוספות. האם התשלום הוא עבור מספר שעות עבודה או עבור טיפול כולל בתיק. האם התשלום כולל הופעה וייצוג בערכאות המשפטיות או שהוא רק עבור הגשת תביעות ובקשות.

בגירושין מורכבים, בהם יש להיעזר במומחים, כגון רואה חשבון, ההנחה היא כי תצטרך לשאת גם בשכר טרחה עבור המומחים החיצוניים, ובחישוב הכולל תצטרך לשלם שכר טרחה גבוה יותר ממה שחשבת שתשלם בהתחלה. קיום מומחים פנימיים, המהווים חלק בלתי נפרד מצוות משרדו של עורך הדין לגירושין, כלולים בחישוב שכר הטרחה של אותו עורך דין. כדאי לקחת זאת בחשבון בעת השוואת המחירים! כללית, עליך לחשב מהי העלות הכוללת אל מול התועלת הכוללת בניהול הליך הגירושין שלך.

  • הקדישו זמן, מחשבה וכסף במציאת עורך דין אשר יהיה אחראי על הפעולות וההחלטות, העשויות לשנות את חייך. גירושין הוא אחד האירועים המשמעותיים שיקרו בחייך ויש לו השפעה מכרעת על המשך חייך וחיי משפחתך.
  • בחרו עורך דין לאחר השוואת יכולות ומחירים בין עורכי דין שונים מתחום דיני המשפחה. שכר טרחה זול לכאורה יכול לעלות לכם ביוקר בסופו של ההליך. לתקן הרבה יותר קשה מאשר לתכנן ולבצע נכון מלכתחילה!
  • העדיפן עורך דין ששכר טרחתו הוא סכום קבוע, ולא על פי שעות, ובעיקר לא על פי הליכים. עבודה על פי שעות או הליכים יוצרת, לכאורה, ניגוד אינטרסים ביניכם לבין עורך הדין. במקרים רבים ניגוד זה, הגם שאינו מנוצל לרעה, עלול ליצור סכסוך סרק. מחיר להליך או לקטע מוגדר ממנו מגדיל את הסבירות כי עורך הדין יפעל באופן יעיל וימצא פתרון מהיר לסכסוך הגירושין.
  • בשל סערת הרגשות המעורבת בהליכי גירושין, רצוי להגיע אל פגישת הייעוץ הראשונה עם עורך הדין בליווי של אדם קרוב אליך, המכיר אותך ואת עובדות הסכסוך. סביר שאם גם הוא יהיה קשוב לעצותיו של עורך הדין הוא יוכל לסייע לך בגיבוש החלטות רציונליות, שהן חיוניות בהליך.
  • בדקו אילו שירותים ניתנים לכם במסגרת תשלום שכר הטרחה. האם התשלום הוא עבור מספר שעות עבודה מוגדר, או עבור טיפול כולל בתיק. האם התשלום הוא עבור הופעה וייצוג בערכאות המשפטיות, או רק עבור הגשת תביעות ובקשות. בגירושין מורכבים, בהם יש להיעזר במומחים, כגון רואה חשבון, מנהל עסקים, כלכלן, אקטואר, שמאי ועוד, ההנחה היא כי תצטרכו לשאת גם בשכר טרחה עבור מומחים חיצוניים, ובחישוב הכולל תצטרכו לשלם הרבה יותר ממה שתכננתם להוציא. בדקו האם המומחים הפנימיים, המהווים חלק מצוות משרדו של עורך הדין המומחה לגירושין, כלולים בחישוב שכר הטרחה, ללא חיוב נוסף.

זמינות לשירותך וזמינות מוחלטת (24/7) לטיפול במשברים ולמקרי קיצון

הליך גירושין הוא מורכב. הוא גורם, לא אחת, למשברים, אשר גורמים לבני הזוג לעשות מעשי קיצון, כגון: הגשת תלונת שווא במשטרה כנגד בן או בת הזוג. בעת שכירת שירותיו של עורך דין לגירושין יש לוודא כי במקרים דחופים עורך הדין זמין עבורך 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. טיפול מהיר, נכון ומקצועי בתלונת השווא יכול להכריע את הכף ולתת את “הטון” בהליך כולו.

  • בחרו עורך דין מומחה לגירושין שהוא זמין עבורכם בכל שעה ובכל יום. הליך גירושין גורם, לא אחת, למשברים, אשר מביאים בני זוג לעשות מעשי קיצון, כגון: הגשת תלונת שווא במשטרה. בעת שכירת שירותיו של עורך דין לגירושין כדאי לך לוודא כי במקרים קריטיים עורך הדין זמין עבורך 24 שעות ביממה 7 ימים בשבוע. טיפול מהיר, נכון ומקצועי בתלונת השווא, או במקרים דחופים אחרים, יכול להכריע את הכף ולתת את “הטון” בהליך כולו. הליכי גירושין “מזמנים” מקרי קיצון, מסוגים שונים, לעיתים קרובות וכדאי שיהיה לכם עם מי להתייעץ גם אם הדבר קרה במהלך סוף השבוע.
  • בחרו עורך דין אשר משתף אתכם בהליך הגירושין. קחו חלק פעיל בניהולו ובקשו להיות מעודכנים על בסיס יומי במצב התיק.

בחרו עורך דין גירושין הנחוש לעשות את מה שהלקוח צריך, ולא את מה שהלקוח רוצה

לא אחת, בני זוג הנמצאים בהליך גירושין פועלים מתוך כעס, נקמה, הסתה, עלבון ושלל רגשות אחרים המציפים אותם, ולא מתוך מחשבה מעמיקה ותכנון. בנסיבות של גירושין הדבר בהחלט מקובל ביותר ומובן. עורך דין גירושין רציני בהחלט יבין אתכם ויסייע לכם להתמודד עם רגשות אלו. יחד עם זאת הצפת הרגשות עלולה לגרום לכם לעשות פעולות סרק ולנקוט פעולות שבפרוש אינן לטובתכם. עורך דין מומחה לגירושין צריך להכיל רגשות אלו ולתמוך בכם, אך באותה עת לפעול רק בדרך הנכונה ביותר עבורכם – בדרך שתשרת את האינטרסים שלכם ושל היקרים לכם, ולא בדרך המבוססת על גחמותיכם, באותם מקרים בהם הגחמה מנוגדת לאינטרס.

  • בחרו עורך דין אשר יפעל באופן המשרת את האינטרסים שלכם, ולא יפעל בדרך המבטאת גחמה, במקרים בהם הגחמה מנוגדת לאינטרסים שלכם.
  • אמת, הצפה של רגשות שליליים – כעס, נקמה, רצון להוכיח, שנאה ושלל רגשות נוספים הם נחלתם של מרבית המתגרשים. יחד עם זאת, לאורך זמן, תשרת אתכם ואת ילדיכם רק סדרת פעולות רציונאליות. עורך דין גירושין מעולה יטה אוזן וישתתף בתחושותיכם, אך יפעל רק בדרך שתביא לכם תועלת. הוא גם ינסה להפיג את הצפת הרגשות על ידי שינוי הנסיבות המלבות רגשות אלו.
  • לא אחת, בני הזוג מלבים רגשות שליליים כדי להסב את הדיון מנושאים חשובים, שם מצבם בעייתי, לנושאים רגשיים, שם הערכאות המשפטיות לא יוכלו לעזור לך, אולם הזמן שיוקדש לנושאים המהותיים יצטמצם. עורך דין גירושין ראוי יציג בפניך מציאות זו ויסייע לך להתמודד עימה

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן