גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין חכמים+ בעת משבר כלכלי

גירושין הם תוצאה צפויה של תהליך ערעור מערכות היחסים האישיות, הכלכליות, הרגשיות, המיניות והאחרות בין בני זוג. לא תמיד ניתן לצפות מתי אחד מכם יחצה את הקווים, וינוע במהירות לעבר גירושין. גם משבר כלכלי עמוק, במקביל למחלה איומה, כפי שכולנו חווים לאורך שנת 2020, ומן הסתם בשנים שאחרי, עלולים לגרום, לחוסר שביעות רצון מהנישואין ולמסקנה שאין מנוס מגירושין (ראה מאמרים בנושא "גירושין בעת קורונה" ו"כיצד מתגרשים בתקופת קורונה").

חשוב להדגיש בפניך כי ערנות רבה מצדך להתנהגות והתנהלות בן או בת זוגך לאורך המשבר הכלכלי והבריאותי, תקנה לך יתרון, רב ערך, בהבנת השאלה הנצחית: יחסינו לאן? אם המסקנה הסופית שלך תהיה כי יחסיכם לא הולכים לשום מקום, הרי היתרונות הרבים, שיש למי שמתכנן ראשון את הגירושין, יהיו שמורים לך…(ראה מאמר "כיצד מתכוננים לגירושין מתוכננים או צפויים")

משבר כלכלי משמעותי, מהסוג שמטלטל את חיינו כיום, מהווה, לא אחת, הזדמנות פז להיפרד, שלא לומר להיפטר, מבן הזוג בנזיד עדשים, או לפחות במינימום נזקים (ראה: כיצד לקבל בגירושין יותר ממחצית הרכוש?). המשבר הכלכלי מגמד, ולפעמים מוחק כליל, את ערכם של עסקים, מיזמים חדשים, מוניטין עסקי ואישי, נכסי קריירה, פטנטים ונכסים רבים אחרים, בין אם וירטואליים ובין אם ממשיים. מאידך, הוא ממליך, לא אחת, מלכים חדשים (יצרני אפליקציות דמויות זום, יצרני חיסונים, קברנים ואולי גם עורכי דין גירושין…). עניין זה רלוונטי במיוחד עבור אנשי עסקים, אנשי הייטק, עצמאיים, יזמים, מנהלים, משקיעים, בעלי נכסים, ולא פחות עבור בני או בנות זוגם (ראה מאמר בנושא "את אישתו של… מהן זכויותיך בעת גירושין?"). גם אם אינך חלק מהגדרות אלו, ובמיוחד אם כן, עליך לבחון, מבעוד יום, וחשוב לפני בן או בת הזוג, בעזרת עורך דין גירושין מעולה, המתמחה בגירושין חכמים, האם המשבר הכלכלי הנוכחי עשוי, או עלול, לשחק לטובתך או לרעתך…(ראה מאמרים בנושא:  הכנות לגירושין של מנהלים, אנשי הייטק, יזמים, בעלי מקצועות חופשיים ובני זוגם וגם "מתי להתייעץ עם עורך דין בנושא גירושין").

נושא נוסף שיש לבחון  בקפידה הוא השפעת הצירוף המסוכן של המשבר בנישואין והמשבר הכלכלי על עתידם של הילדים שלך ועל רמת חייהם בהווה ובעתיד, ומכאן על נושאי המשמורת והסדרי השהות אצל כל אחד מההורים. כמות השינויים החלים בארץ ובעולם היא מדהימה. דברים שהיו ברורים בתחילת השנה, כבר לא ברורים כיום. לדוגמה: העבודה מהבית, שנכפתה בעת פרוץ המחלה, הפכה להיות אופציה מקובלת, שמשנה כליל את הסדרים במשפחה. לפעמים, המשבר הכלכלי הופך את המפרנס העיקרי למובטל ואת המפרנס המשני למפרנס העיקרי. כך משתנים להם סדרי עולם בבית. נושא המשמורת על הילדים הופך ממובן מאליו לשנוי במחלוקת. לרוב, המצוקה האישית והכלכלית, שמתלווה למשבר, משפיעה על התנהגות הילדים ויחסם לכל אחד מכם. אם עניין המשמורת חשוב לך, וברצונך לדאוג לרווחת ילדיך, חרף הגירושין, כדאי לך להיערך לנושא מראש, בעזרת עורך דין גירושין רגיש, עם כלים מתאימים ומומחיות מוכחת בנושא משמורת ילדים בהליכי גירושין.

העולם משתנה במהירות, ישראל עוברת שינויים לא פשוטים, המחלה הנוראה והמשבר הכלכלי אתנו להישאר, והדבר משליך על חיי כולנו. גם תכנון ותכלול הגירושין הפך להיות מורכב פי כמה (ראה המאמר "כיצד מתכננים אסטרטגיית גירושין מנצחת?"). ההשלכה לגביך היא ברורה – אם קודם למשבר הכלכלי הייתה נדרשת מיומנות רבה לתכנן ולתכלל גירושין, כאשר קיימות מחלוקות בנושאים משמעותיים, הרי כיום מדובר באומנות ואמנות כאחד של עורכי דין גירושין לא רבים, שהתמחו בגירושין מורכבים. המסקנה המתבקשת היא ברורה: כדאי לך להתייעץ עם עורך דין גירושין הטוב ביותר שידך משגת לשכור כדי להבין כיצד להתגרש בצורה מיטבית בעולם כה מורכב ומבולבל, וכיצד ניתן לנצל את מורכבות המצב לטובתך.   

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן