גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין

אם הגעתם למסקנה שברצונכם לנסות ולשקם את נישואיכם, טוב תעשו אם תעזרו בייעוץ מתאים על מנת להניח יסודות מוצקים יותר לקשר ביניכם, ובאותה הזדמנות תסדירו, בעת שהשלום שורר ביניכם, את כל ההיבטים הנדרשים למקרה שתהליך הפיוס לא יעלה יפה. הסכם שלום בית הכולל גירושין הוא הדרך הטובה ביותר לתת לנישואיכם הזדמנות נוספת, ובד בבד להסדיר את כל העניינים ביניכם, במידה והפיוס ייכשל. עורך דין מתאים, יסייע בידכם לנסח תנאים חכמים לנושא שלום בית, ובד בבד יבטיח את מירב זכויותיכם במידה והנישואים ייכשלו. הסכם שלום בית גרוע עלול ליצור מצב של כשלון ידוע מראש, שכן הוא אינו מנטרל את האפשרויות של כל צד ליצור לעצמו יתרון לקראת הגירושין, במהלך ניסיון השגת שלום בית.

בית דין רבני קבע כי עלינו להתגרש, בעלי מסרב לקיים את פסק הדין

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

יתרונות הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין

  1. הגדרת תנאי שלום בית
    בלא הבנה עמוקה של המחלוקות, וקביעת הדרכים לפתרונן, מרבית הניסיונות להשיג שלום בית מסתיימים בכישלון, מהטעם שאיש אינו טורח להגדיר את תנאי שלום הבית. הסכם נכון קובע תנאים מפורשים שעל הצדדים לקיים במסגרת שלום הבית – החל ממטלות הבית, דרך מספר הביקורים אצל החותנת, וכלה בשעת חזרת הבעל מהעבודה בערב.

  2. הסדרת ענייני רכוש
    הסדרת נושא הרכוש בזמן שפני בני הזוג לחיים משותפים, קלה בהרבה מאשר במקרה בו בני הזוג נמצאים בהליכי גירושין (ראה מאמר "שיטות חלוקת הרכוש הממשי, הלא ממשי והכספים"). חשוב שההסדרים הרכושיים לא יתנו יתרון לצד שימהר לפתוח בהליכים, על מנת לאפשר ניסיון כן ואמיתי להגיע אל שלום בית אמיתי.

  3. חסכון בהתדיינות והוצאות
    אין צורך להתדיין בשנית בשעה שהצדדים מעוניינים להתגרש. במקרים רבים, בני זוג מתחילים בהליכי גירושין ומתחרטים באחד מהשלבים שבדרך. הסכם שלום בית הכולל הסכם גירושין חוסך משאבים, שכן ההחלטה שלא להתגרש אינה מלווה בהוצאות שירדו לטמיון, מהטעם שקיים הסכם המסדיר מה יקרה אם וכאשר תיפול ההחלטה להתגרש (ראה מאמר "המחיר הכלכלי, הנפשי והרגשי של הגירושין").

  4. תוקף של פסק דין
    הסכם שלום בית מקבל תוקף של פסק דין בבית המשפט, ולכן אכיפתו קלה מהסכם אשר לא קיבל תוקף של פסק דין. (לידיעתכם – הסכם בין בני זוג, אשר לא קיבל אישור של ערכאה שיפוטית, תקפו מוטל בספק.

מי מחליט מתי שלום בית נכשל?

כל אחד מבני הזוג מתי שהוא רוצה. יש מקרים בהם קובעים תקופת ניסיון מינימלית, או תנאים המפסיקים את ההסדר.

מי מבטיח לי שאחרי שאעשה ויתורים בשביל שלום בית, בן הזוג לא ינצל זאת ויבקש מיד להתגרש?

מצב זה עלול להתעורר. עליכם לבחון היטב את נכונות בן הזוג לתת הזדמנות אמיתית לנושא שלום בית.

בכל מקרה, הסדרת ענייני רכוש בצורה חד משמעית וחכמה, תמנע מהם ליפול מלכודות של בן הזוג. עליכם לוודא כי “הסכם שלום בית” לא יהפוך להסכם “שלום לבית”…

תנאים אופייניים בהסכם שלום בית

מטרת הסכם שלום בית היא לתקוף את הבעיות המרכזיות שבגללן חילוקי הדעות בין בני הזוג. על כן, תנאי שלום הבית משתנים ממקרה למקרה. נושאים אופייניים המוסדרים במסגרת הסכם שלום בית יהיו:

קביעת שעות הנוכחות של בני הזוג בבית, קביעת אופן חלוקת הנשיאה במטלות הבית, פתרון סוגיות הקשורות בילדים, אופן חינוכם, משמעת, מעקב לימודי וכיו”ב, הסדרת ניהול העניינים הכספיים, קביעת מנגנון קבלת ההחלטות בענייני משפחה, הגדרת הקשר עם קרובי משפחה ומכרים, אופיו, תדירותו וכיו”ב. הסדרת חיי האישות של בני הזוג ונושאים ספציפיים כמו הסדרת ענייני עבודה לגבי בני זוג שיש להם עסק משותף, יחסים עם בני זוג לשעבר, קשר עם הילדים מנישואים קודמים וכו’.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן