גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

בטרם תערכו הסכם גירושין – הכירו את מרכיביו הבסיסיים

סיום מערכת יחסים אף פעם איננו דבר קל. במקרה של סיום נישואין, כאשר מעורבים ילדים, רכוש, “הצד שלו” במשפחה מול “הצד שלה” במשפחה (והמון רגשות ומטענים נפשיים, אשר נצברו בתקופה שקדמה להחלטה לפרק את הנישואין) – הדבר עצוב ומסובך שבעתיים. גם במקרים בהם בני הזוג השכילו לחשוב מספר צעדים קדימה, ובטרם הנישואים או החיים המשותפים שלהם החלו, הם דאגו וגיבשו הסכם עתידי המעגן את זכויות כל אחד מהצדדים במקרה של פירוק החבילה – שלב זה קשה. לא כל שכן, כאשר מדובר בזוג נשוי, שבני הזוג לא הכינו את הקרקע מלכתחילה. מצבו של זוג כזה, עלול להסלים, להדרדר ולהגיע לערכאות משפטיות או לבית הדין הרבני.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

חייבים להגיע להסכמה?

בניגוד לנצרות הקתולית (בה לא ניתן כלל להתגרש) ולאיסלם (בה שמורה לבעל הזכות לגרש את אשתו) בדת היהודית, על מנת לפרק נישואין, נדרשת הסכמת שני הצדדים. לכן, במיוחד כאשר מדובר בבני זוג אשר שניהם יהודים, ישנה חשיבות רבה לגירושין בהסכמה. הסכמה זו צריכה להינתן ללא לחץ, מתוך רצון חופשי ובדעה צלולה.

כאשר בני הזוג אינם מצליחים ליישר קו ולהגיע להסכמות עקרוניות, הנוגעות לזכויותיהם של כל אחד מבני הזוג, נכנסות לתמונה הערכאות הרבניות והמשפטיות, אשר גובות את ליטרת הבשר שלהן (בכסף ובעיקר בנזק נפשי, הפוגע בכל המעורבים בתהליך, כולל הילדים).

על מנת שלא להגיע למצב זה, מומלץ לנקוט בגישה בוגרת יותר, להתגבר על חילוקי הדעות ולהגיע למעמד הגירושים כאשר בידיכם הסכם גירושין מגובש והוגן.

מרכיבי הסכם גירושין

הרכבם של הסכמי גירושין משתנים מזוג אחד למשנהו, מאחר, וכמו הזוגיות, הם משקפים את האישיות האינדיווידואלית של כל אחד מבני הזוג ואת התמהיל שיצרה הזוגיות שלהם. אולם, ככלל, אלו הן הנקודות הבולטות, אשר מרכיבות הסכם גירושין הוגן:

  • התייחסות לרכוש – נכסים כנדל”ן, מכונית, תכולת בית, חשבונות הבנק, בין אם נצברו במהלך הנישואין, או שהיו שייכים לאחד הצדדים בתקופה שלפני הנישואין. ההסכם יקבע באיזו דרך יחולק הרכוש.
  • התייחסות למזונות הילדים על פי החוק, האב חייב לזון את ילדיו, גם אם אינם בחזקתו. לכן, הסכם הגירושין יעגן את דמי כלכלת הילדים על פי התקציב החודשי השוטף הנדרש ואף ינסה לצפות הוצאות יוצאות דופן (כטיפולי שיניים יקרים וכד'(.
  • התייחסות להסדרי ראיה ולמשמורת ילדים – האחריות ההורית אמורה להתחלק בין שני הזוג בצורה שתשביע את רצון שני הצדדים, ובכ”ז, לא תגביל את יכולתם לבנות לעצמם עתיד או מערכת יחסים חדשים.
  • אלמנט ההסכמה – ציון כי ההסכם נעשה מתוך רצון חופשי, ללא לחץ שהופעל על ידי אחד הצדדים ומתוך הסכמה מלאה.

לסיכום

הסכם גירושין יאושר בבית המשפט או בבית הדין הרבני, רק לאחר שנבחן בו אלמנט ההסכמה בין הצדדים. זווית נוספת שתיבחן, היא השאלה, האם גורם שלישי (למשל, הילדים) אינם מקופחים על ידי ההסכם. לכן, הסכם גירושין מגובש והוגן, אשר איננו מקפח אף אחד מהצדדים הנוגעים בפירוק מערכת היחסים, הינו הבסיס לחיים מאושרים לאחר קבלת הגט.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן