גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

הסכם הורות משותפת

כיום, זוגות רבים בוחרים להביא ילד לעולם ללא נישואין, אלא כזוג פרטנרים שיגדלו את הילד בצורה שתטיב עימו. לעיתים מדובר בזוגות חד מיניים או באנשים נורמטיביים שהגיעו לגיל מסוים ולא מצאו את שאהבה נפשם מכל סיבה, אך למרות זאת הם רוצים לזכות בילד משלהם. אחד הצעדים החשובים ביותר בעת קבלת החלטה זאת – היא הכנת מסמך הנקרא “הורות משותפת” וחתימה עליו באמצעות עורך דין המתמחה בתחום. הסכם זה הוא הטוב ביותר עבור מקרים אלו והוא נועד להסדיר ולהגדיר מראש את הזכויות והחובות של ההורים כלפי הילד ועל אופן גידולו.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

מהו הסכם הורות משותפת?

בחתימה על הסכם הורות משותפת, תוכלו לחסוך כאבי ראש ולהיות שקטים ולדעת כי עשיתם את הדבר הנכון עבור הילד ובכן למנוע חילוקי דעות עתידיים. הסכם זה הוא בעל משמעות רבה, לכן חשוב שהוא ינוסח על ידי עורך דין הבקיא בתחום זה ובקיא באופן כללי בדיני משפחה. את ההסכם, עורך דין בונה יחד עם בני הזוג ומעניק להם את הוודאות המשפטית והביטחון האישי שהם זקוקים לו בתהליך זה.

מי זקוק להסכם הורות משותפת?

כיום, כל הורה יכול לערוך הסכם הורות, גם אם מדובר בזוג ידוע בציבור, זוגות חד מיניים, זוגות נשואים ועוד. למעשה, מטרת ההסכם היא לוודא כי אין שוני מהותי בהשקפת עולמם של שני הצדדים ואם ישנם פערים, יש צורך לגשר עליהם מראש. הפערים יכולים להיות בכל הקשור לילד, אם זה מבחינת חינוכו, גידולו, ערכים, מקום מגוריו, הסדרי ראיה ולמעשה כל דבר החשוב לשני הצדדים טרם הבאת הילד לעולם.

הסכם הורות משותפת אצל זוגות גרושים

כאשר מדובר בהורים גרושים, נראה כי יש לא מעט זוגות אשר מתקשים בכל הקשור להתנהלות עם הילד, כך שהסכם הורות משותפת תוכל לסייע רבות בנושא. מעבר לכך, יש לא מעט זוגות גרושים אשר נמצאים בידידות טובה ומעוניינים להביא ילד נוסף, בעיקר אם מדובר בזוג גרוש ולהם ילד אחד, כך שחתימה על הסכם שכזה, תוכל רק להטיב עמם ועם ילדיהם.

מה כולל ההסכם?

הסכם הורות טוב חייב להיות מקיף ומפורט ועליו לצפות את פני העתיד המשותף. הנושאים המרכזיים עליו מורכב ההסכם הם:

  • שם הילד – בסעיף זה קובעים את שם משפחתו של הילד והאם הוא יישא את שם משפחתו של האב או של האם.

  • משמורת – בסעיף זה קובעים במשמורתו של מי יהיה הילד, כלומר אצל מי הוא התגורר במרבית הזמן. מעבר לכך, דנים בעניין האפוטרופוס. ההורים קובעים מי יהיה ההורה המשמורן, כלומר ההורה עימו הילד מתגורר שהרי הא זה שנושא בעיקר נטל הגידול של הילד.

  • הסדרי ראייה – רצוי לתאם מראש את הסדרי הראיה, מכיוון שהילד בפועל מתגורר אצל אחד ההורים. ההסדרים יקבעו על פי צרכי הצדדים ואפשרותם. כמובן שניתן לקיים גם הסדרי ראייה שהם משמרת משותפת לכל דבר.

  • מזונות ותשלומים נוספים – בסעיף זה קובעים את גובה סכום הוצאות בגין גידול הילד, החל משכר הלימוד, ביגוד, אוכל, חוגים, שיעורים פרטיים, חוגים, משחקים, מדור ועוד כהנה וכהנה. מעבר לכך בסעיף זה ניתן לקבוע חסכונות משותפים והוצאות בר או בת מצווה. סעיף זה אינו מוחלט, שכן ניתן לשנותו בהתחשב בצרכי הילד.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן