גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

איון סיכוני גירושין

ממה כדאי לך להיזהר בתכנון ובביצוע אסטרטגיית הגירושין שלך?

תכנון אסטרטגיית גירושין שתביא לך תוצאות רצויות הינו עניין מורכב וסבוך, שטומן בחובו לא מעט מהמורות. בצד בניית אסטרטגיית הגירושין שלך חשוב להבין שגם בת/בן זוגך בונה לו אסטרטגיית גירושין, שבין השאר, נועדה להשיג הישגים עבורו ולהפיל אותך בפח, עוד בטרם תצליח/י לגבש וליישם את אסטרטגיית הגירושין שלך…

לא אחת אסטרטגיית הגירושין של הצד השני בנויה על הטעויות שלך. יש מצב בו אסטרטגיית גירושין מפוארת, שנבנתה במאמץ של עשרות שעות, בידי טובי עורכי הדין גירושין ששכרתם, קורסת כליל בשל טעות קטנה שעשיתם, או בשל מסמך אחד מיותר שלא הבאתם בחשבון את קיומו, או בשל מדובבת ששכחתם ששוחחתם עימה, אך היא הקליטה אתכם בחשאי, או בשל "גייס חמישי" שנמצא בתמונה וסיפרתם לו כמה דברים מיותרים, או בשל כמה דברים שאמרתם לבן הזוג והוקלטו, או מאחת מ-13 סיבות אחרות…המשמעות עבורך היא שבצד תכנון של אסטרטגיית גירושין מנצחת, עליך להיזהר ולהישמר משלל פעולות שיכול לנקוט הצד השני – פעולות מתוחכמות שעלולות לרוקן מתוכן את כל תכניות הגירושין שלך.

רשימת הרעיונות העלולים להכשיל את אסטרטגיית הגירושין שלך היא כמעט אינסופית ומשתנה ממקרה למקרה. כל יום נולד רעיון חדש, שכן שהרעיונות הקודמים כבר ידועים לחלק מעורכי הדין לגירושין. להלן נסביר חלק מסיכוני הגירושין המקובלים, אך כדי להדגים את המושג סיכוני גירושין. חשוב לזכור שמדובר אך בחלק קטן מהם. הבנת עומק של סיכוני הגירושין הנפוצים, בצד יכולותיך האישיות, תבונתך וניסיון החיים שלך יאפשרו לך לזהות סיכוני גירושין חדשים, שבן או בת זוגך ועורכי הדין גירושין שלהם טווים ממש ברגעים אלו, במטרה להכשיל את אסטרטגיית הגירושין שלך ואת ניסיונך להתגרש בתנאים המקובלים עליך… להרחבה ראה מאמר: "איך להצליח בתיק גירושין".

המדובבת עם תמונת הראי…

טלי הייתה מזכירתו ואשת סודו של סטיב, המנכ"ל הישראלי של חברת הייטק אמריקאית, שהפעילה חברת בת בישראל. שכרה הגבוה אפשר לגבי, בעלה, לה ולשני ילדיהם הקטנים חיים נוחים למדי. הם חיו בעושר אך לא באושר. סטיב היה נוכח בחייהם מרבית שעות היממה – הן בשעות הארוכות בהן הייתה טלי בעבודה והן בשיחות בין טלי לגבי, בהן היא היללה ושיבחה את חוכמתו, אישיותו ויפי תוארו של סטיב. בשלב מסויים חש גבי כי טלי בוגדת בו עם סטיב, אך לא היה לו ולו שמץ של ראייה לכך. הכל היה כל כך סדור ונקי. גם הלילות בהם לא חזרה טלי לביתם היו מגובים על ידי דרישה אמיתית של החברה האמריקאית להתיישר עם שעות העבודה בארה"ב.

טלי הקפידה על לבוש הולם וצנוע וסיפרה לכל חברותיה עד כמה היא מאוהבת בבעלה, וטרחה לשוחח עם גבי לעיתים מזומנות, לרבות בלילות בהם לא הגיעה לביתה. היא גם הייתה מדווחת לו על כל המקרים בהם, מטעמי נוחיות, הם עברו לעבוד מדירתו של סטיב, שהייתה ממוקמת בראש מגדל מגורים יוקרתי. גבי הבין שהוכחת הקשר הרומנטי והמיני בין סטיב לבין אשתו היא משימה בלתי ניתנת לפיצוח. משכך, הוא פנה לעורך דין גירושין ידוע ויצירתי להתייעצות. ראה מאמר: "בגדו בך? אתם בוגדים? איך מגלים? מה עושים?" או "גירושין בשל בגידה האם היא בוגדת בך?"

יום אחד הגיעה לביתו של סטיב מונית בה ישבה דקלה, שהייתה מדובבת עצמאית בשרותו של עורך הדין גירושין של גבי, ובידה שקית שקופה של בגדי ילדים. בשעת בוקר, כאשר יצאה טלי מהבניין בו גר סטיב, דקלה ניגשה אליה ושאלה "אולי את יודעת היכן יש כאן גן ילדים לגילאי 2 ו-4?" היא אף הסבירה שהיא עומדת להתגרש ולעבור בקרוב לבניין של סטיב, עם מאהבה, שצפוי להיות בעלה לעתיד.

טלי שמחה לעזור בעניין הגן, שכן היא עצמה עשתה את הבירור הזה בשבועיים האחרונים, כיוון שילדיה הם בגיל זהה לילדיה של דקלה… בין לבין הן נכנסו לשיחה ידידותית וחשבו על כך שאם הילדים יהיו באותו הגן כל אחת מהן תוכל לסייע לשנייה בהבאתם ואיסופם. ברוח הידידות שנוצרה סיפרה דקלה לטלי על הרומן שהיא מנהלת עם אחיו של הבוס שלה, וטלי סיפרה לדקלה על הרומן שהיא מנהלת עם סטיב וכיצד הם הצליחו להסוות את הרומן במשך השנים האחרונות. עברו ביניהן גם חילופי מידע נוספים בעניינים כלכליים, שהשתיקה יפה להם… הן נפרדו בחיבוק חם והחלפת טלפונים.

כאשר ניסתה טלי להשיג את דקלה בטלפון היא הגיעה למשרדו של עורך דין גירושין ידוע. בחריפותה הרבה הבינה טלי כי נפלה בפח וכי השיחה עם דקלה מוקלטת ואולי אף מצולמת. הוברר לה כי לא זו בלבד שהיא הפסידה את הכתובה, אלא היא סיבכה את עצמה ואת סטיב בשורה של עבירות וחשפה עצמה לתביעות. להרחבה ראה: "גירושין לנשים בלבד – חיוב בכתובה".

בהתייעצות חרום בין טלי וסטיב הוחלט לתת לגבי את כל דרישותיו הכלכליות ויותר, ובלבד שלא יעשה שימוש בהקלטה. בעצת עורך דינו, סרב גבי לכל התחייבות, שכן יתכן שיש לה משמעות של סחיטה, לכאורה. הוא הסכים להצעה הכלכלית הנדיבה והבטיח להיות הוגן. עד היום לא נודע מקום הימצאן של הקלטות המפלילות. מאידך, אם תשאלו את סטיב לדעתו על האירוע הוא יגיד שהיה מוכן לשלם עבור טלי הרבה יותר…יתכן שיש ממש בדבריו…

הגייס החמישי

רחל לא הייתה תמימה במיוחד. היא הייתה מקצוענית בהייטק ואשת העולם הגדול. מזה שנים היא נשואה באושר ועושר למשה, שהוא יזם הייטק ידוע. כאשר הודיע לה משה, אחרי 15 שנות נישואין ו3 ילדים מקסימים, כי הוא רוצה להתגרש היא הייתה בהלם, ולו בגלל שהדבר היה בלתי צפוי לחלוטין… זה קרה בדיוק בשבוע בו היא חשבה להציע לו לנסות להביא לעולם ילד נוסף…

מיד התקשרה רחל לחברתה הטובה ביותר מירי והזמינה אותה ל"התייעצות חרום" כלשונה. מירי ממש התגייסה כל כולה לעזרתה. היא ניסתה לברר האם היו סימנים מקדימים, האם היא חושבת שיש לו מישהי, האם הוא חושד ברחל שהיא בוגדת בו, האם היא מעורבת עם מישהו – כמעט לא הייתה אבן שהן לא הפכו כדי לגלות מה פשר הרצון הפתאומי של משה להיפרד. אמנם רחל הודתה בפני מירי כי במהלך השנים היו לה כמה מפגשים מיניים חד פעמיים עם גברים ובמקרה אחד אפילו רומן קצר בן שבועיים (היא הגדירה זאת כ"קייטנה"), אולם היא בטוחה כי משה אינו יודע דבר והיא עצמה אפילו לא זוכרת את הפרטים. הן הגיעו למסקנה שמן הסתם למשה יש מאהבת והחליטו שאין מנוס מלשכור בלש שיגלה את העובדות לאשורן.

הבלש העלה חרס. הוא עקב אחרי משה יומם וליל, אולם לא הצליח לגלות דבר. משה נהג בצורה הנורמטיבית ביותר. בית, עבודה, בית, ללא שום סטיות. הוא גם לא הראה סימנים כאילו הוא חושד שעוקבים אחריו. אפילו פעולות חריגות, כמו דיבוב והאזנה מרחוק, לא גילו סימן של בן או בת זוג ברקע או בסביבה.

במסעה בין עורכי דין גירושין בכירים שמעה רחל כמה סיפורים על נשים שבגדו בבעל עם החבר הטוב ביותר שלו… היא שאלה את עצמה מדוע זה לא יכול להיות גם להיפך? היא ניסתה לשחזר את השיחות שלה עם מירי ופתאום נפל לה האסימון. מירי היא גייס חמישי, ומן הסתם היא המאהבת של בעלה. כל ניסיונה של מירי ל"עזור לה" הוא בעצם ניסיון לעזור למשה להתגרש ממנה בנזיד עדשים, תוך שלילת זכויותיה. היא הבינה שעליה לתכנן אסטרטגיית גירושין שתביא בחשבון את השיחות ש"חברתה הטובה ביותר" הקליטה כדי לסייע לבעלה להתגרש ממנה. ייעוץ מעורך דין גירושין יצירתי עזר לה לשכלל את תכניתה עד תום.

יום אחד, כאשר מירי שהתה בביתה והן עסקו בתכניות התמודדות עם הגירושין, הגיעה שיחת טלפון מברלין לטלפון הביתי. המטלפן היה כעוס מאוד וטען כי משה מכר לו טכנולוגיה בלעדית במיליוני דולרים ולמרות ההבטחה לבלעדיות מלאה, הוא מכר אותה גם לגורמים נוספים. הוא איים שאם לא יוחזר לו הכסף תוך 24 שעות הוא "ישלח למשה אנשים" כלשונו. רחל אמרה שלא רוצה להיות מעורבת והציעה למטלפן להתקשר בערב, כאשר משה יהיה בבית. מירי שמעה את השיחה והייתה מאוד מוטרדת שמא ירצחו את משה, אך לא גילתה את סודה. רחל ביקשה ממנה לשמור בסוד את השיחה כדי לא להיות מעורבת בעסקי משה האפלים. באותו יום הגיע משה מוקדם, שלא כהרגלו, ולא מש מהטלפון הביתי. לרחל היה די בכך כדי להבין כי משה רוצה להתגרש ממנה, כיוון שמירי היא המאהבת שלו…

בהמשך ניצלה מירי את התגלית שבעלה מאוהב בחברתה כדי להעביר לו דרכה מסרים כוזבים שהכריעו את מאבק הגירושין לטובתה…ברור שלא נסתר ממך כי השיחה מברלין הייתה מבוימת על ידי רחל, ונועדה אך כדי לחשוף את הקשר בין משה למירי…להרחבה ראה מאמר: "כיצד מתכוננים לגירושין מתוכננים או צפויים".

חוזה המיליון ששווה מיליונים

דויד עבד בחברת הייטק מקרטעת. לפני שנתיים החברה הייתה שיחת היום בתעשיית ההייטק, אך למרבה הצער היא לא הצליחה להתרומם. שכרו היה גבוה ואפשר למשפחה רמת חיים טובה. אשתו, תמי הייתה מורה בעברה ועקרת בית נלהבת מאז נולדו הילדים. מדי פעם היו מגיעות לביתם מחו"ל מעטפות עבות כרס, ממוענות לבעלה. תמי אף פעם לא שאלה את עצמה אילו עסקים יש לבעלה בחו"ל, שהרי הוא שכיר בכיר בחברת ההייטק, ואין לו עסק משל עצמו.

כאשר חשה תמי שהיחסים ביניהם אינם במיטבם, היא החליטה לפתוח את המעטפה האחרונה, שהגיעה זה עתה, אך לעשות כן בצורה חשאית כדי לא להצית מהומה על לא מאומה. מעיון ראשוני בתוכן המעטפה היא הבינה שמדובר בחוזה שנחתם בידי חברה איטלקית אל מול בעלה על שימוש בטכנולוגיה. היא לא הבינה בדיוק על מה מדובר, אך הסכומים הגבוהים שנרשמו שם והעובדה שיש להעבירם לחשבון בעלה באיי קיימן נראו לה בלתי מובנים. היא החליטה לצלם את תוכן המעטפה, שמא בעתיד מישהו יוכל לפענח לה את החידה, להחזיר את המסמכים למעטפה ולחתום אותה כאילו לא נפתחה. ראה מאמר: "גילית שמעלימים או מסתירים ממך רכוש וכספים"?

זמן לא רב לאחר מכן החליט בעלה דויד כי נמאסו עליו חיי הנישואין. כיוון שהוא הרגיש אחראי לגירושין, הוא הציע לתמי הסדר גירושין נדיב ביותר. היא תקבל את בית המגורים, את האחריות ההורית על הילדים, את הכספים בחשבון הבנק שלהם, מחצית מהזכויות שנצברו בנישואין ודמי מזונות נדיבים מאין כמוהם. עורך הדין לענייני גירושין אליו פנתה אישר לה כי אלו תנאים מאוד טובים. ליתר ביטחון היא פנתה לעורך דין גירושין נוסף, שהבין מיד כי התנאים המוצעים טובים מדי מלהיות אמיתיים, ולכן, מן הסתם, מאחורי הנדיבות קיים עניין סמוי מן העין. לאחר תחקיר קצר שערך לתמי הוא ביקש לראות את צילום החוזה ששמרה תמי.

עיון קל בחוזה הבהיר לעורך הדין כי דויד מכר את הטכנולוגיה של החברה בה עבד לגורמים שונים ברחבי העולם בתמורה למיליוני דולרים שהוזרמו לחשבונותיו במקלטי מס שונים, לרבות איי קיימן. בהמשך הבירור הסתבר כי דויד צבר בחו"ל כמה מיליוני $ וכי התכוון לעזוב את ישראל מיד לאחר הגירושין.

מו"מ קצר הביא לכך שדויד שיפר את הצעתו ב-7 מיליון ₪ נוספים. למרות שעורך הדין לענייני גירושין הסביר לתמי כי היא יכולה לקבל הרבה יותר, היא הסתפקה בסכום זה. הנימוק שלה היה שבלאו הכי הירושה תלך לאותם ילדים. לא מוזר לחשוב כיצד מצילום של מסמך בודד נולדו 7 מיליוני ₪? להרחבה ראה מאמר: "גירושין כלכליים".

ההקלטה הגורלית

אתי הייתה פרנואידית. מאז קראה את הספר המרתק "רק פרנואידים שורדים" הפרנויה שלה אך גברה. היא הייתה מקליטה את כל שיחות הטלפון שלה ורושמת באדיקות כל שיחה שקיימה ביומנים אישיים שהלכו והצטברו. לעיתים החמירה המחלה והיא אושפזה לכמה ימים כדי לעזור לה להתמודד. בין לבין היא הייתה אישה מדהימה, עקרת בית למופת ואם נפלאה לשלושת ילדיה.

כאשר בעלה החליט להתגרש ממנה אתי נכנסה לחרדה רבתי, במיוחד כאשר הוא איים שאם לא תוותר על מרבית הרכוש שנצבר בנישואין, הוא ייקח ממנה את הילדים ויאשפז אותה לתקופה ממושכת. כדי להגדיל את חרדתה הוא הוסיף כי בהמשך יזרוק את הילדים למשפחות אומנה… האיום על גורל הילדים גרם לה להתחזק. במקום לקרוס, היא הלכה לייעוץ אצל עורך דין גירושין ידוע.

עורך הדין שמע את השיחה המוקלטת והבין כי יש לאתי די נתונים כדי לזכות במשמורת מלאה על הילדים, שכן אבא שסוחר בצורה כה נבזית בעתיד הילדים אינו אבא ראוי. בסופו של יום כך היה.

זו דוגמה אחת מני רבות כיצד הקלטת שיחות בין בני הזוג, במיוחד שיחות המתנהלות כאשר נשמעים פעמי הגירושין, היא פעולה חיונית לצורך צבירת ראיות שיכריעו את גורל הגירושין לטובתך.

כאשר מדובר במקרים של אלימות מסוגים שונים: פיזית, כלכלית רגשית וכו' הקלטת האירועים הופכת להיות חיונית… במקרים אלו חשוב להתייעץ בדחיפות עם עורך דין גירושין כדי להגדיר את אופי ההקלטה ולבחור את ציוד ההקלטה המתאים (רמז: לא טלפון נייד).

הפעולות המסגירות

לא אחת מבצעים בני זוג שמתכננים להתגרש פעולות מקדימות לגירושין, שהן כה שקופות עד כדי כך שהן מהוות "גול עצמי". להעביר כספים להורים או לחו"ל ערב גירושין, להוציא ערב גירושין סכומי עתק במזומן מהחשבון המשותף, לפתוח חשבון בבנק חדש והעביר לשם כספים, להלבין כספים שהתקבלו ללא רישומים ועוד עלולים להסתבר כטעות איומה. לא זו בלבד שפעולות מסוג זה, שהן ברות גילוי, לא יעזרו לך, אלא הן עלולות לסבך אותך יותר, שכן הן מוכיחות שבדעתך לרמות את בן הזוג ולכן יש לחשוד בכל הפעולות שעשית, גם אם הן תמימות לחלוטין. אם יש לך צל צילו של חשד, ראוי להתייעץ בהקדם עם עורך דין גירושין מנוסה עם יכולות כלכליות מוכחות. לעיתים, הסבר טוב ולגיטימי עשוי לחלץ אותך מפעולה שעשית כדי להתחמק מחלוקת רכוש הוגנת, וניתפסת…לטיפים נוספים ראה: "מדריך גירושין 2022".

סוף דבר

אלו דוגמאות בודדות מני רבות בהם נתקלנו. יש אינספור שיטות להשפיע על תוצאות הגירושין שלך – הן לחיוב והן לשלילה. תקצירי המקרים שהבאנו בסקירה קצרה זו הם רק קצה הקרחון. בצד גיבוש אסטרטגיית גירושין מנצחת, עליך לדאוג לא לעשות טעויות שייגרמו לאסטרטגיית הגירושין שלך לקרוס. דרך המלך להימנע מטעויות גורליות היא להתייעץ, מוקדם ככל האפשר, עם עורך דין גירושין מעולה, בעל ניסיון רב ובעיקר יצירתיות רבה במטרה לגבש אסטרטגיית גירושין מנצחת ולהימנע מטעויות גורליות.

 

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן