גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

צעדי מניעה הכרחיים שיאפשרו מימוש זכייתכם

עצות אלו מיועדות לכל מי שנזכר לעכב יציאת בן זוגו מהארץ לאחר שזה נמצא בחו”ל, לכל מי שנזכר לעקל חשבון בנק משותף לאחר שזה כבר רוקן, לכל מי שנזכר לדרוש משמורת על הילדים, לאחר שנרשמו לשנת הלימודים הבאה בדרום אפגניסטן ולמי שמאמין שברגע שיש פסק דין לטובתו תמו כל התלאות. אם אתם מאמינים בנסים ונפלאות או פועלים בדרכים אלו, כדאי שתקראו בעיון את העצות הבאות:

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

  1. עכבו את יציאת בן הזוג מן הארץ עד הסדרת כל המחלוקות
    בחנו האם קיים סיכון כי בן זוגכם יעזוב את הארץ ויותירכם ללא רכוש, עם חובות כבדים, או ללא גט. אם אכן קיים סיכון כזה, ואפילו בדרגה נמוכה, בקשו מבית המשפט או מבית הדין הרבני צו עיכוב יציאה מהארץ. על כוונת בן הזוג ניתן ללמוד ממצב פיננסי רעוע- ככל שהמצב הפיננסי רעוע יותר, הפיתוי להיעלם ולהותיר את בן הזוג לשאת בחובות גדל.
    מ”אופציית חו”ל”- מי שיש לו משפחה ענפה בחו”ל, הצעת עבודה, מקצוע הניתן ליישום במדינות רבות, מאמירות של בן הזוג לפיהן יעזוב את הארץ, ומיציאות קודמות מן הארץ, שלא בתיאום עם בן הזוג. אם מתגלים סימנים כאמור מומלץ לפעול במהירות, וללא ידיעת בן הזוג, לקבלת צו עיכוב יציאה מן הארץ.

  2. עכבו את יציאת ילדיכם מהארץ
    אם קיים חשש שבן הזוג עלול להימלט מהארץ עם הילדים, פעלו להוצאת צווי עיכוב יציאה מהארץ גם כנגד הילדים.
    רחל ונמרוד היו מעורבים בסכסוך גירושין, שנמשך שנים רבות. רחל לא ביקשה לעכב את יציאתו של נמרוד וילדיהם המשותפים מהארץ. ערב ראש השנה הגיע נמרוד לקחת את הילדים לארוחת חג אצל אימו. רחל לא יכלה לשער, כי תעבור שנה עד למפגש הבא עם ילדיה- באותו ערב ממש, עזב נמרוד את הארץ עם הילדים. בשנה שלאחר מכן חייה של רחל הפכו לגיהינום. נדרשה מעורבות של מערכות בתי משפט בשלוש מדינות שונות, שנת עבודה של מיטב עורכי הדין, בארץ ובחו”ל ושכר טרחה שהאמיר למאה אלף דולרים עד למפגש המיוחל עם ילדיה. רחל היא אכן בת מזל, שכן ישנם מקרים בהם הילדים לא אותרו עד עצם היום הזה?

  3. מנעו הברחת רכוש
    הכינו רשימה של כל הרכוש שלכם: דירות, מכוניות, עסקים, חשבונות בנק, זכויות ממקום העבודה, פוליסות ביטוח, עיסוקים מניבים, וכל זכות אחרת שיש לה שווי כספי. בקשו עיקולים, מבלי לידע את בן זוגכם (“במעמד צד אחד”), על מנת למנוע הברחת רכוש (ראו מאמר "גילית שמעלימים או מסתירים ממך רכוש וכספים?").
    רינת, גרושה בשלישית ולמודת ניסיון, הכינה את גירושיה הרביעים בקפידה. ראשית, היא ערכה “חקירה כלכלית” על נכסי בעלה. מצוידת במידע זה פנתה למיטב עורכי הדין, אשר תבעו את הבעל, ובמקביל עיקלו את נכסיו, הגבילו את יציאתו מן הארץ וזאת עוד לפני שהוא היה מודע לרצונה להתגרש. בנסיבות אלו לא הייתה לו אפילו הזדמנות להבריח את הרכוש ורינת קיבלה את כל המגיע לה, ואף יותר?

  4. בקשו צווי מניעה רחבים ככל האפשר
    ניתן לבקש מבית המשפט צווים האוסרים על בן הזוג לבצע כל שינוי ברכוש זה או אחר. הפרת צו מניעה יכולה לגרור אף הליכים פליליים, בשל ביזיון בית המשפט. יחד עם זאת יש לזכור כי את הנעשה אין להשיב, על כן רצוי לנקוט בצעד זה רק לאחר גיבוש תוכנית אסטרטגית ובשילוב עם צעדים אחרים.

  5. בחנו האם ברשות בן הזוג מצוי עסק
    אם רשומים על שם בן הזוג עסקים או חברות היוועצו בעורך דין המומחה בתחום הגירושין ובתחום המסחרי בדבר אופי הפעולות הנדרשות על מנת למנוע ריקון העסקים מכל נכסיהם. במקרים לא מעטים מקיים אחד מבני הזוג עסק, למרות שבן זוגו לא מודע כלל כי מדובר בעסק (ראה מאמר "גירושין של עצמאיים, בעלי עסקים ובני זוגם").
    רמי וריטה נשואים עשר שנים. רמי משמש כמנהל צוות בחברת החשמל, וריטה עובדת כמזכירה בעיריית ירושלים. רמי מרוויח בחודש 4,000 ש”ח נוספים ממה שמכונה “עבודות צדדיות” בחשמל. ריטה, בוגרת קורס מניקוריסטיות, מקבלת לקוחות בבית לאחר שעות העבודה ו”משלימה הכנסה”, ללא ידיעת מס הכנסה, בעוד 10,000 ש”ח בחודש. למרות שבני הזוג לא מבינים זאת, בבעלותם שני עסקים משגשגים. עסקים אלו אמורים להתחלק ביניהם בשעת גירושיהם.

  6. מנעו “גול עצמי”
    היזהרו שמא עיקול זמני שאתם מבקשים, לא יפעל כבומרנג ויפגע גם בעצמאות הכלכלית שלכם. שקלו את התועלת בצווים אל מול הנזק שעלול להיגרם לכם.
    נחמה פתחה בהליכי גירושין מבעלה מוטי. עורך דינה פזיזי המליץ לה לעקל “כל מה שזז”. באופוריית העיקולים ביקשה נחמה, וקיבלה, עיקולים גם על החשבונות המשותפים, דבר אשר הגביל אותה כלכלית, והוביל לאובדן דירתם המשותפת בשל אי עמידה בתשלומי המשכנתא.

  7. היו חשאיים
    השתדלו לקבל את הצווים הזמניים עוד בטרם נמסרו התביעות לבן הזוג. היו מקרים שמיד עם קבלת התביעות רוקן בן הזוג את כל חשבונות הבנק. מומלץ כי עורך דינכם יגיש ביחד עם התביעות את כל הבקשות לצווים זמניים “במעמד צד אחד”, דהיינו ללא ידיעתו של בן הזוג.

  8. נקטו צעדי מניעה בהקדם
    פנו למנהל סניף הבנק בו מתנהלים חשבונותיכם, הציגו בפניו את עצם קיום הסכסוך (אין צורך בפרטים פיקנטיים), ודרשו כי משיכת כספים מסכום מסוים תתבצע אך ורק באמצעות שתי חתימות, וכי יקפידו שלא לאפשר חריגה ממסגרת האשראי. דרשו לקבל תיעוד ממנהל הבנק על השיחה, ואם הוא מסרב לעשות כן, שילחו לו מכתב בדואר רשום.
    יתכן והדבר יגרום לכם לחוסר נוחות או קושי כלכלי מסוים, אולם הדבר עדיף מאשר לגלות בעתיד כי בן זוגכם מעל בחשבון המשותף, ועתה אתם נדרשים לשלם את סכום מעילותיו. לפעמים נדרשת פעולה דומה מול חברות האשראי וספקי אשראי נוספים.

  9. הפיצו את הצווים במהירות שיא
    ודאו כי ההחלטה על הצווים הזמניים תועבר בהקדם האפשרי לכל הגופים האמורים לרשום את העיקולים – טאבו, בנקים, חברות ביטוח, משרד הרישוי וכו’. אם העיקול לא נתקבל ונרשם אצל גופים אלו אין לו תוקף ובן זוגכם יכול להעביר את הזכויות לצד שלישי ללא הגבלה.

  10. השתמשו בסעדים זמניים בתבונה, בזהירות ובמינון נכון
    במקרים רבים שימוש נכון בצווים זמניים יוצר, מעבר להגנה על הרכוש, מחנק כלכלי אצל בן הזוג, המוביל אותו לפשרה או לוויתור על זכויותיו. מינון יתר עלול ליצור תחושה של “תמות נפשי עם פלישתים”.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן