גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

האם היא בוגדת

האם היא בוגדת

הקשר בין גירושין לבין בגידה של אישה בבעלה הוא הדוק פי כמה מהקשר בין בגידת גבר באשתו לבין גירושין.

על פי דין תורה אישה בוגדת מפסידה בעת הגירושין זכויות רבות ובניהן: הזכות למזונות אישה עד מועד הגירושין, הזכות לקבלת כתובתה ומוטלות עליה סנקציות נוספות.

יתר על כן, אם הוכח שהאישה בגדה, יחייב בית הדין את הבעל לגרשה ויכפה על האישה גירושין. בנוסף היא תיאסר על בעלה ובועלה (המאהב). איסור זה ירשם במפורש בתעודת גירושין רשמית, ובית הדין ימנע מהאישה להינשא למאהב.

כיוון שבגידה בבעל היא עבירה חמורה, שבגינה העונש, על פי דין תורה, הוא סקילה, ספק אם תזכה האישה הבוגדת ביחס שוויוני בעת ניהול הליכי גירושי בבית הדין הרבני.

גם בגידת אישה שמתחילה תוך כדי ניהול הליכי גירושין, ואין בה כדי להוות עילת גירושין, מלכתחילה, שכן תביעות הגירושין הוגשו לפני שנולדה העילה, תביא לאותן תוצאות חמורות כמו בגידה המתחילה לפני שננקטו הליכי גירושין.

מטעמים אלו ממליצים מרבית עורכי הדין, העוסקים בנושאי גירושין, לנשים להימנע ככל שניתן מבגידות סביבו ניהול הליכי גירושין, ואם הדבר בלתי אפשרי – לפחות לא להיתפס.

לא למותר לציין כי יחסו של בית הדין הרבני לנשים בוגדות, אל מול יחסו לגברים בוגדים, מביא את מרבית הנשים לסבור כי עדיף להן להתדיין בבית המשפט לענייני משפחה בכל הנושאים הנלווים לגירושין. סברה זו הייתה נכונה בעבר, אך אינה נכונה כיום, שכן חלו שינויים בחוק שלפיו פועל בית הדין הרבני בנושאים הכרוכים בתביעת גירושין. כן חלו שינויים במעמד הנשים בישראל, המשליכים על הבחירה בין בית הדין הרבני לבין בית המשפט לענייניי משפחה, לצורך ניהול הליכי גירושין.

ספר זה נועד לתת לך כלים שיאפשרו לך להעריך האם הוא בוגד בך. אם זה המצב, סביר להניח שתוכלי לקבל פסק דין שיחייב גירושין וכן כתובה, מזונות אישה ואולי אף פיצוי מסויים.

הסקירה נכתבה בידי עו"ד גירושין אברהם עזריאלנט

תוכן עניינים:

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן