גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

סודות הגירושין של מנהלים ושל בכירים במשק

אם אתם מנהלים בחברה, או בשרות הציבורי, או בני זוג של מנהלים, ושקלתם אי פעם להתגרש, כדאי לכם להמשיך לקרוא כי השורות הבאות עשויות לשנות את חייכם.

המורכבות בגירושי מנהלים מפי עו”ד אברהם עזריאלנט

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

נישואין של מנהלים הם נישואין מורכבים. מי כמוכם יודע זאת? מנהלים נעדרים רבות מביתם, מתמודדים לאורך שנים עם קשיים רבים, עם שעות עבודה ארוכות, עם לחצים ועם גורמים נוספים.
כתוצאה מכך מוטל מרבית נטל גידול הילדים והטיפול במשק הבית על בן, או בת זוגו, של המנהל או המנהלת.
ההתמקדות בתפקיד ניהולי, והדבקות בהשגת ההצלחות נעשות, לא פעם, על חשבון טיפוח היחסים הבין אישיים והמשפחתיים, ומצריכים וויתורים מצד בן או בת הזוג, במיוחד בתקופות של משברים או קשיים עסקיים, שאינם תופעה נדירה בישראל.
אם לא די בכך, מנהלים בתפקידים בכירים משמשים, פעמים רבות, מטרה אטרקטיבית לבנות ובני המין השני, המבלים עמם שעות רבות במסגרת העבודה.

בקיצור, נישואי מנהלים אינם פשוטים. הגירושין שלהם מאוד מורכבים.
גירושין של מנהלים מורכבים יותר מגירושין רגילים בשלוש נקודות עיקריות:

1. איתור והערכת נכסי הקריירה של המנהלים.

2. קיום נכסים לא מוחשיים אחרים, שחלקם סמויים.

3. היכולת להשפיע על נתוני ההשתכרות והרכוש

נכסי הקריירה של מנהלים

בגירושין של מנהלים, שבנו קריירה, יטען בן הזוג כי בזמן שהמנהל התפתח וצמח לתפקיד בכיר במקום עבודתו, היה על בן או בת הזוג לתמוך בו, מבחינות רבות, ולוותר על הזדמנות להגשמה עצמית ולהתפתחות מקצועית.
המצב יותר בעייתי כאשר לבן, או בת, הזוג אין קריירה.
בענפי משק רבים מנהלים הולכים ומשתבחים, עד גיל מסוים, ובכפוף להצלחתם, נכסי הקריירה שלהם נמצאים במגמת עלייה.
קושי רב מעוררים דווקא נכסי הקריירה הסמויים מן העין (ראה מאמר : "זכויות הסמויות מן העין"). לדוגמא, מנהל מחלקה במשרד באוצר, שצבר ניסיון, ידע. ממליצים והכרויות עם משפיעים בשוק הפרטי ובשרות המדינה, אך טרם מימש זאת לתפקיד בכיר, ויתכן שלא יעשה זאת לעולם. לכאורה, הוא מחזיק נכס קריירה משמעותי, הניתן למימוש בכל עת. בפועל, עולה השאלה האם יש להתחשב בערכו של נכס זה בעת גירושין?
במסגרת הגירושין יטענו בן או בת הזוג, שאינם מנהלים, כי התפתחותו המקצועית של המנהל והמוניטין מהווים נכסי קריירה, שיש לאזנם במסגרת הגירושין, כמו כל נכס אחר של בני הזוג. במצבים רבים יוכלו המנהלים להגן על נכסי הקריירה שלהם, או על מרביתם. התוצאה הסופית תלויה במקצועיותם של עורכי הדין שלכם בתחום הגירושין של מנהלים.

נכסים לא מוחשיים אחרים

אם קשה לדעת מה עומד לחלוקה בעת גירושין, הרי להעריך נכסים בלתי מוחשיים של מנהלים קשה שבעתיים. נכסים כגון תכניות, הכרויות, רעיונות, קשרים, ידע ועוד, הם סמויים מן העין, אולם בעלי שווי כלכלי משמעותי, וברי איזון במסגרת הליכי הגירושין.
למשל, מנהל חברה, ששמע על רעיון של מתחרים, שעשוי, בשכלול קטן, שעלה במוחו, להוות תשתית לחברת הזנק, שתיפתח, כמובן, חודש או שנה לאחר הגירושין… במקרה זה לא ניתן לדעת בעת גירושין על קיומו של נכס זה (ראה מאמר : "להציל את הסטארט-אפ שלך בעת גירושין"). דוגמה נוספת: מנהל מצליח, שקיבל הצעה מחברה זרה, לעבוד בשכר כפול, והוא בוחר להתגרש בטרם ידווח על כך, או יממש את ההצעה.
אלו אך דוגמאות בודדות, ההופכות את הגירושין של מנהלים לאוסף של קשיים וחידות, המצריכים סיעור מוחות של מומחים בעלי ידע וניסיון משפטי, עם מומחים בשטחי הניהול, הכלכלה, ראיית חשבון, האקטואריה ושטחים נוספים, בצד בדיקות נוספות, כדי להבין מהם הנכסים הלא מוחשיים של המנהלים, ומה ערכם.

היכולת להשפיע על נתוני ההשתכרות והרכוש

למנהלים בכלל, ולמנהלים בכירים בפרט, יש את היכולת להשפיע על נתוני ההשתכרות והרכוש. למשל, מנהל בחברת ייעוץ משגשגת, בה הוא אחד השותפים, יכול למשוך לעצמו משכורת נמוכה יחסית, כאשר בפועל הוא מבזבז עשרות ומאות אלפי שקלים על הנאותיו האישיות מקופת החברה. סיפורים כאלו מתפרסמים בעיתונות חדשות לבקרים. בעת גירושין יקשה על הצד השני להוכיח רמת השתכרות גבוהה.
בשל היכולת של מנהלים להשפיע על נתוני השתכרותם ועל רכושם, חשוב להתעמק בנושא, ולהבין את המשתנים הכרוכים בו.
ניתוח שטחי של הליכי הגירושין, ללא בדיקות עומק, יביאו לכך שאחד הצדדים יקבל את “החצי הקטן” והשני את “החצי הגדול”. לעיתים ה”חצי הקטן” יכול לחיות ממש זעיר… (ראה מאמר "חלוקת רכוש בגירושין").

לסיכום, למנהלים יש נכסי קריירה, נכסים בלתי מוחשיים אחרים ויכולת השפעה על נתוני ההשתכרות והרכוש. מאידך, הם נתונים לסיכונים שונים, העלולים לאיין את נכסיהם הווירטואליים בין לילה. למנהלים בכירים יש הטבות גלויות וסמויות כאחד והם צוברים, לפרקים, נכסים מוחשיים ובלתי מוחשיים, הסמויים מן העין. לא תמיד ברורה יציבות משרתם או עסקם, ולפרקים הם בעצם מקבלים תשלום מאוד גבוה, בגין עיסוקם, אך תשלום זה הוא זמני מאוד.
בהליכי גירושין של מנהלים בכלל, ושל מנהלים בכירים בפרט, צפות בעיות קשות של הגדרת הרכוש המשותף שראוי להתחלק בו, ובעיות בקביעת ערכו של רכוש זה. מטעם זה מדובר בהליכי גירושין מורכבים, המצריכים סדרת מיומנויות נוספות למיומנות המשפטית, בתחומים רבים, כגון מנהל עסקים, טכנולוגיה, ראיית חשבון, כלכלה ועוד.
אם אתם מנהלים, או בני זוג של מנהלים, וחשוב לכם לקבל את המגיע לכם, או יותר, בהליכי גירושין, כדאי שתתייעצו עם עורכי דין המתמחים בגירושין של מנהלים.

 

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן