גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

חוות דעת שנייה

חוות דעת שניה לפני גירושין ובמהלך גירושין שהסתבכו והתארכו

. הגדרת חוות דעת נוספת ויתרונותיה בהליכי גירושין מורכבים

  • תחום הגירושין הינו תחום מורכב, הדורש מיומנות רבה, יכולת תכנון אסטרטגי וידע בתכנון רב-תחומי בצד יצירתיות רבה והכרת הטבע האנושי.
  • מעורכי הדין העוסקים בתחום רגיש זה נדרשת לא רק מומחיות בחוקי המדינה, המתעדכנים חדשות לבקרים, אלא גם בקיאות של ממש בדין הדתי, החוק הבינלאומי, והחשוב מכול – התמחות ספציפית בעיצוב אסטרטגיית גירושין, המתאימה למקרה שלך, ומכוונת להשגת מטרותיך הרגשיות, האישיות, המשפחתיות והכלכליות כאחד, תוך נטרול מרבי של הסיכונים שבדרך (ראה מאמר "הגדרת מטרות הגירושין שלך").
  • סביר להניח כי אם אין הסכמה בינך לבין בן/בת זוגך על עצם הגירושין, או על תנאי הגירושין, כבר נועצת בעורך דין, וקיבלת ממנו דרך פעולה מוצעת (אסטרטגיה), תכנית עבודה מפורטת, הערכת סיכויים וסיכונים והצעת מחיר להליך כולו.

אם כבר נמסרה לך תביעת גירושין, מקל וחומר כבר נועצת בעורך דין מומחה לענייני גירושין.

  • אם עדיין אינכם משוכנעים לחלוטין כי אסטרטגיית הגירושין שעוצבה עבורכם הינה אידיאלית להשגת מטרותיכם, חובה עליכם לפנות, בהקדם האפשרי, לקבלת חוות דעת נוספת (SECOND OPINION) בטרם תנקטו כל מהלך אחר, שאולי אין ממנו דרך חזרה. אם אינכם מכירים כלל את תחום הגירושין ו/או אם יש לכם הרבה להפסיד בהליכי הגירושין, ו/או אם דרככם היא לפעול בזהירות בעת נקיטת החלטות גורליות, סביר שתעשו כן בכל מקרה.
  • במקרים רבים ההצלחה או הכישלון בהליכי הגירושין נקבעים על פי איכות הצעד הראשון שתעשו. מטעם זה רצוי לעשות כל מאמץ לקבל חוות דעת נוספת (SECOND OPINION) בטרם ביצוע המהלכים הראשונים בעניינכם.

טעויות בתכנון האסטרטגי מביאות לתוצאות קשות, ולא פעם קשות לתיקון בשלבים מאוחרים יותר, כמאמר הביטוי העממי “אם טיפש זרק אבן לבאר, מאה חכמים לא יוציאוה”. ברי, אפוא, כי אם יש ספק – אזי אין ספק: עליכם לפנות מידית לקבלת חוות דעת נוספת בקשר לתכנון האסטרטגי של הליכי הגירושין שלכם.

  • לא אחת נדרשת חוות דעת נוספת כאשר הליכי הגירושין מתארכים ומסתבכים, ללא פתרון סביר הנראה באופק.
  • במקרה זה הליך של קבלת חוות דעת שניה הופך להיות חיוני, שכן המשך הדרך שאינה מביאה אתכם לתוצאה רק תגרור הסתבכות נוספת, וחבל! ככל שהאינטרסים התלויים על הכף גדולים ומורכבים יותר, וככל שיש בכוחה של הצלחה רבתי בהליכי הגירושין לעצב את עתידכם הכלכלי, הרגשי, החברתי והמשפחתי, ולהשפיע על ילדיכם, כך גדלה חשיבות קבלת חוות דעת נוספת.

הגאון הידוע איינשטיין הגדיר בזמנו חוסר שפיות כך: לעשות פעם אחר פעם את אותו הדבר ולצפות לקבל תוצאה שונה… לא פעם, זו בדיוק הסיבה להתארכותם והסתבכותם של הליכי גירושין. בנקודה מסוימת עולה הצורך או ההכרח לתכנן מסלול מחדש!

  • חוות דעת נוספת, בענייני גירושין, עשויה לחסוך לכם לא רק הפסדים כלכליים משמעותיים, ו/או הפסד הסדרי ראיה נאותים ו/או משמורת על הילדים, אלא גם את שברון הלב, המלווה דרך קבע את סכסוכי הגירושין. לא אחת אסטרטגיה שגויה לא רק תכשיל אותך בגירושין, אלא אף תמנע בעתיד את איחוי הקרעים במשפחה, לאחר שהליכי הגירושין הסתיימו.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

ב. קבלת חוות דעת נוספת חיונית בעתות משבר בגירושין, ובפרט אם הליכי הגירושין מתארכים ומסתבכים

להבדיל מתחומי משפט אחרים, פתרון של סוגיות רבות בתחום הגירושין טמון, במרבית המקרים, בהתמחויות מקצועיות לבר משפטיות.

לדוגמא: לפני זמן מה הגיע אלינו לייעוץ בעל, אשר ניהל הליכי גירושין כנגד אשתו במשך מספר שנים. סלע המחלוקת העיקרי היה חלוקת הבעלות בחברה משגשגת, לכאורה, שהייתה רשומה על שם הבעל. הצדדים השקיעו ממון רב בעורכי דין אשר נלחמו זה כנגד זה בנימוקים משפטיים כבדי משקל בשאלה מדוע יש או מדוע אין לחלק את החברה ביניהם (ראה מאמר "גירושין של עצמאיים, בעלי עסקים ובני זוגם"). מבדיקה פשוטה, שנערכה על ידי רואה חשבון של חברת עורכי הדין שלנו עלה בבירור כי מדובר בחברה מפסידה, למרות שיש בקופתה מזומנים רבים, שכן התחייבויותיה עולות משמעותית על נכסיה. קביעה זו הובילה מידית לשינוי האסטרטגיה של הבעל – הוא הסכים לחלק עם אשתו את החברה, על נכסיה וחובותיה, בחלקים שווים. למעשה כך הפך אותה לשותפה מלאה בחובות! ברור כי בנתונים החדשים על החברה, הוסדר הסכסוך כולו בהסכם, כפי שרצתה האשה, למרות שבפועל היה זה הסכם המיטיב דווקא עם הבעל… קבלת חוות דעת נוספת, בראשית ההליכים, הייתה חוסכת לבעל סכומי עתק, ששולמו כשכר טרחה והוצאות משפט, ומחיר רגשי משמעותי, שנגרם כתוצאה מהמאבק המר והממושך, שהותיר קרעים בלתי ניתנים לאיחוי בין בני הזוג.

ג. חשיבות שילוב מקצועי נבון של הידע המשפטי במומחיות מתחומים אחרים

  • לצורך מתן חוות דעת נוספת נדרש עורך הדין, לא אחת, להיעזר במומחים מתחומים שונים דוגמת כלכלנים, רואי חשבון, אקטוארים, פסיכולוגים, מומחים לניתוח עסקים ואחרים, כדי לגבש את הפתרון המתאים ביותר למקרה שהסתבך.
  • לא כל פתרון לבעייתו של המתגרש המצוי נובע מניתוח סוגיות משפטיות. בהחלט יתכן כי הפתרון למצוקה בה נתונים בני זוג בהליכי גירושין שהסתבכו עשוי לצמוח מהיוועצות עם מומחה בתחום שאינו משפטי. היוועצות בעורך דין, שאינו מומחה בנושאי גירושין, ו/או בעורך דין שאינו בעל ידע, ניסיון ויכולת היוועצות במומחים נוספים, ספק אם תניב פתרון ראוי לבעייתך.
  • כיוון שעורכי דין אינם פועלים תמיד בגישה אינטגרטיבית ואינטר-דיסציפלינארית נגרם, לא אחת, כשל בגיבושה של אסטרטגית גירושין כוללת. לא כל אסטרטגית גירושין משפטית היא אסטרטגית גירושין כוללת ראויה, שכן היא עלולה להיות מאוינת באמצעות גורמים לבר משפטיים כגון: גורמים כלכליים, חברתיים, פסיכולוגיים ואחרים. כשל בגיבוש אסטרטגית גירושין ראויה מוביל, בדרך כלל, להפסד בתיק הגירושין כולו. מכאן עולה בבירור חשיבותה הרבה של היוועצות נוספת וקבלת חוות דעת נוספת מעורך דין בכיר, מומחה ומנוסה.
  • אין שום טעם לקבל חוות דעת נוספת מעורך דין, או מעורכי דין, שהם בדמותו של עורך הדין הראשון, שכן אם חוות הדעת השנייה סותרת את הראשונה, לא ברור מי משניהם צודק, ואם היא זהה, מי יתקע לידינו כי אין פתרון טוב יותר?
  • שורת ההיגיון נותנת כי חוות דעת נוספת עשויה להיות משמעותית אך ורק אם ניתנה על ידי מומחה גירושין, או צוות מומחים, העולים בכישוריהם על מי שנתן את חוות הדעת הראשונית, ומהווים חלק מפירמת עורכי דין בעלת ידע, מוניטין וניסיון, המעסיקה גם מומחים בתחומים הנושקים לתחום הגירושין, ומתמחה בפיתוח אסטרטגיות גירושין אינטר-דיסציפלינארית בטכניקה של סיעור מוחות (BRAIN STORMING), שברשותה כלים לסריקת נתונים רחבה ומבוקרת, ומתן ייעוץ עומק רב-תחומי לאורם.

ד. מתי כדאי לקבל חוות דעת נוספת ביחס לאסטרטגיה הנכונה בתיק גירושין

  • כללית, כדאי לקבל חוות דעת נוספת מוקדם ככל האפשר, ובכל מקרה בטרם נקיטת כל צעד מעשי ליישום אסטרטגיה כלשהי.
  • ניתן לקבל חוות דעת נוספת גם בשלבים מאוחרים יותר, כאשר מתבררים קשיים בלתי צפויים, או כאשר צפים כשלים בתכנון או בחיזוי פעולות הצד השני. ברור כי עדיף לא לטעות מלכתחילה, מאשר לנסות לתקן לאחר כישלון.
  • במקרים דחופים ניתן לבצע את ההתייעצות עוד באותו יום, שכן כל עורכי הדין הבכירים וכן היועצים הבכירים בכלכלה, מנהל עסקים, גישור וראיית חשבון מועסקים כעובדים מן המניין בחברתנו.
  • בהתחשב בעובדה שמחיר חוות הדעת הנוספת הוא זניח, יחסית, אל מול המחיר הכולל של הליכי הגירושין, ובעיקר אל מול מחירי הטעויות הצפויות כתוצאה מתכנון בעייתי, או לא מקצועי, נראה כי רצוי להשתמש בשירות חוות דעת נוספת, כמעט בכל מקרה, ומוקדם ככל האפשר.

ה. שירותי חוות דעת נוספת (SECOND OPINION) בשלבים ובתחומים נוספים :

  • חוות דעת נוספת ביחס לניסוח הסכמי גירושין שגובשו בהסכמה או בעקבות גישור
  • חוות דעת נוספת מורכבת בתיקים מורכבים. המדובר בתיקים שמתנהלים זמן רב, מעבר למצופה, וקיים חשש כי מדובר בסדרת טעויות או בהסתבכות.
  • חוות דעת נוספת בדבר אופן התנהלות הליכי גישור בתיקי גישור מורכבים.
  • חוות דעת נוספת בדבר סיכויי ערעור על פסקי דין והחלטות אחרות של בתי המשפט לענייני משפחה, בתי המשפט המחוזיים בשבתם כערכאת ערעור על בתי המשפט לענייני משפחה וערעורים ובקשות רשות ערעור לבית הדין הרבני הגדול.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן