גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

הפעולות הדחופות שעליך לבצע מיד לאחר שהחלטת להתגרש

אם קיבלת החלטה סופית להתגרש, וברצונך לנצח את הגירושין, בכל מובן, יש כמה פעולות דחופות שעליך לבצע, עוד טרם הצעד המשפטי הראשון, שהוא הגשת הבקשה ליישוב סכסוך:

  • ארגן לעצמך "קבוצת תמיכה" משמעותית – הורים, אחים, חברים, קרובי משפחה וכו', שיספקו לך מעטפת תמיכה וגיבוי לצעדי הגירושין המתוכננים, ואולי גם יסייעו לך פיזית וכלכלית לצלוח את התקופה המאתגרת של תחילת הגירושין. חשיבות קבוצת התמיכה עשויה להתבטא גם בתמיכה חברית, הורית ונפשית, שכן לא אחת גירושין מצריכים התמודדות לא פשוטה, אך גם בתמיכה כלכלית חיונית. יחד עם זאת, יש "להיזהר" מכל מיני עצות גירושין של מי שמתיימרים להיות מבינים בהליכי גירושין, ולהתמקד בתמיכה ועידוד בלבד. את כל העצות המקצועיות יש להותיר לעורך דין גירושין שתבחרו.
  • דאג לקיום מקורות כלכליים מידיים – שיאפשרו לך לממן את הוצאות המשפחה לאורך הליכי הגירושין, כמו גם הוצאות הגירושין עצמם, לרבות שכר טרחת עורכי דין גירושין, תשלומי האגרות הכרוכות בהליכים ועוד. לא למותר לציין כי מדובר בהוצאות לא מועטות. עניין זה קריטי בעיקר אם אתם הצד שלא שולט בהכנסות המשפחה, ולבטח אם ננקטות כנגדך פעולות בגירושין העולות כדי "אלימות כלכלית".
  • בחר עורך דין גירושין רציני – עורך דין גירושין המתאים בדיוק לטיפול בעניינך. אם הנכם זוג שכירים עם הכנסה נמוכה עד בינונית, בעלי דירה יחידה והסכמות על האחריות ההורית של הילדים, סביר להניח שמרבית עורכי הדין לענייני גירושין יוכלו לעזור לכם. מאידך, אם בבעלות מי מכם סטארטאפ, או עסק מצליח, או הון רב, או מי מכם הוא עובד הייטק בשכר גבוה, מנהל בכיר, בעל מקצוע חופשי או בעל הון ממשי ו/או ווירטואלי וכו', שאלת התאמת עורך דין גירושין היא שאלה מורכבת, המצריכה פתרון מורכב, מעבר להמלצה של השכנה או החברה הטובה…לא אחת שיחה עם מספר עורכי דין שמתמחים במאפיינים שלך ובחירה ביניהם, עשויה לפתור לך את הבעיה.
  • אסוף מידע ונתונים – פעולה זו, של איסוף מידע ונתונים, הינה קריטית להליכי הגירושין שלך. מדובר על ראיות, שיאפשרו לך להבין מה מגיע לך ולילדים שלך בתום הליכי הגירושין, ובמיוחד הם נדרשים על מנת להוכיח לבית המשפט לענייני משפחה ו/או לבית הדין הרבני, כי דרישותיך בתביעות הגירושין אינן מופרכות, וכן לתמוך את טענותייך. תפקידו של עורך הדין לענייני גירושין בשלב זה הינו להדריך אותך אילו נתונים ומסמכים לחפש וכיצד לעשות זאת בצורה חוקית ומועילה. לפעמים, הקלטה של שיחה אחת בינך לבין בן הזוג ו/או מסמך אחד שתחשפו ו/או תמצאו בבית, עשויים לשנות כליל את התוצאות הכלכליות של הגירושין לטובתך…
  • גיבוש אסטרטגיית גירושין מנצחתגיבוש אסטרטגית גירושין משמעותה תכלול של כל המידע, הנתונים, המסמכים, הידע שנצבר אצלך בשנות הנישואין ועוד, לתכנית עבודה מסודרת שאמורה להביא אותך, בסופו של יום להשיג את מטרות הגירושין שהצבת בטרם החלו הליכי הגירושין ולמטרות שנוספו בדרך, לאחר שהמידע והנתונים נפרשו לפניך. במסגרת זו תבחר גם הערכאה או הערכאות להן תפנו כדי לדון בגירושין שלך.
  • גיבוש אסטרטגיית הגנה עליך ועל הילדים – אם חס וחלילה יש מצב בו הליכי הגירושין עלולים להביא את בן או בת הזוג לפעולות אלימות, פיזיות ו/או כלכליות, בין אם נגדך ובין אם כנגד הילדים, יש לגבש מראש דרך פעולה להתמודד מולן בזמן אמת.

בתום פעולות דחופות אלו ו/או במקביל להן, עליך לפעול בעצה אחת עם עורך הדין לענייני גירושין שבחרת, כדי לתאם ולתכלל בתבונה ובדחיפות את הפעולות שעליך לנקוט. כך יתאפשר לך להיערך, היטב ומוקדם ככל האפשר, להגשת הבקשה ליישוב סכסוך, שהיא בעצם הצעד המשפטי הראשון במסע הגירושין שלך.

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן