גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

כיצד לא להסתבך בפלילים במהלך הגירושין

אנשים נדהמים לגלות כיצד בן זוגם, אותו הכירו במשך שנים, אינו בוחל בביצוע עבירות פליליות חמורות ביותר במסגרת מאבק הגירושין. העבירות הפליליות המתבצעות במהלך הגירושין הן מגוונות ביותר – אלימות, תקיפה, איומים ואף רצח, אלימות כלפי רכוש, עבירות הנוגעות לפגיעה בפרטיות, כגון צילומים והקלטות, ועבירות הנוגעות למעשי גניבה ותרמית, שמטרתן הברחת רכוש משותף.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

בני זוג רבים השכילו להבין את היתרונות הרבים שיכולים לצמוח להם אם יסבכו בן הזוג בעבירות פליליות, כמכשיר להשגת הישגים במאבק הגירושין. הם אינם מהססים להגיש תלונות סרק על אלימות, איומים ושאר עבירות שלא היו ולא נבראו, דבר המקשה על המשטרה לדעת מי העבריין האמיתי. במציאות כאובה זו עליכם לנווט את ספינתכם ולהגיע לחוף מבטחים – להתגרש ללא תיק פלילי (ראו הרחבה בנושא במאמר "על נשים, גברים, גירושין ופלילים").

  1. פעלו כחוק. אל תעשו מהלכים שאינכם בטוחים בחוקיותם. היוועצו בעורך דין טרם ביצוע מהלך שיש לכם ספקות לגבי חוקיותו. אם חלילה עשיתם מעשה לא חוקי שמרו זאת בסוד ואל תספקו לאחרים ראיות בעניין זה.

  2. תעדו את השיחות שלכם עם בן זוגכם בכל מקרה בו קיים חשש כי תואשמו במעשה אלימות או בהפרת חוק אחרת.
    איתן חשש, כי אשתו גלית מתכוונת לטפול עליו האשמות של אלימות כלפיה במסגרת גירושיהם על כן הצטייד במכשיר הקלטה. באחד הערבים, משחש שגלית מנסה ליזום ריב, הדליק את מכשיר ההקלטה אשר הקליט את וידויה של גלית כי בכוונתה לטפול עליו האשמות שווא. גלית, שלא הייתה מודעת להקלטה, הזמינה את המשטרה והגישה תלונת שווא. איתן השמיע לשוטרים את ההקלטה והשוטרים עצרו את גלית באשמת הגשת תלונה כוזבת.

  3. אל תיגררו לאלימות מכל סוג שהוא. אנשים כבר הפסידו בגלל “עצבים רופפים” לא רק את מאבק הגירושין ואת כל רכושם, אלא גם את חירותם. רבים הם המקרים בהם קיימת “הזמנה לאלימות” מצד אחד מבני הזוג, במטרה להגיע להישגים במאבק הגירושין. אלימות לא תפתור דבר, אלא רק תסבך את המצב.

  4. אל תשכרו שירותיהם של חוקרים פרטיים שלא במסגרת תכנון אסטרטגי כולל, מבלי להבין בדיוק מה בכוונתם לעשות ומבלי להיוועץ בעורך דין בדבר חוקיות צעדיהם. אל תתקינו מכשיר האזנה לטלפונים בביתכם, אל תציבו מצלמה בחדרי הבית. פעולות אלו אסורות על פי חוק הגנת הפרטיות. מאידך מעקב אחר אדם ברשות הרבים, מבלי להטרידו מהווה פעולה חוקית.
    מידע אשר מושג באמצעות מעקבים וחקירות משול לחומר נפץ. הקפידו לקבל יעוץ על מנת שחומר נפץ זה לא יתפוצץ לכם בפנים. לעולם אל תחשפו או תעבירו לידי בן זוגכם מידע או מסמכים המעידים על פעולות חקירה שביצעתם מבלי להיוועץ בעורך דין. חבל לתת לבן הזוג כלי שבאמצעותו תישלל חירותכם.

  5. אל תתפתו למעשי מרמה, העלמת כספים משותפים, הכרה בחובות פיקטיביים וכו’. מאידך, קבלו יעוץ מעורך דין לגבי הגנה על רכוש בבעלותכם. אם קיים רכוש משותף אשר אתם חוששים, כי בן זוגכם עלול להעלים, זכותכם לנקוט בכל פעולה חוקית על מנת להצילו.
    דני זומן לחקירת משטרה בעקבות תלונת אישתו, לפיה גנב מחשבון משותף שלהם 100,000 ?. דני קיבל יעוץ מתאים לפני שנחקר והבהיר לחוקרים, כי המדובר בסכסוך אזרחי, כי אישתו חייבת לו סכום זה עוד בטרם הנישואין, וכי על פי החוק הוא זכאי למחצית מהרכוש ואכן לא נטל יותר מכך. התיק כנגד דני נסגר מחוסר אשמה.

  6. מעשים פליליים, בדרך כלל, מרחיקים אתכם מהמטרה האמיתית שלכם – ניצחון במאבק הגירושין. הם מסיטים אתכם מהעיקר, עלולים לשלול את חירותכם לתקופה ממושכת, להותיר את הזירה פנויה לניצחון מהיר של בן זוגכם, ולגרום לכם לשאת בהוצאות כבדות נוספות לשם התגוננות בהליכים הפליליים. קיימים מקרים רבים בהם אחד מבני הזוג, שהדין היה לצידו, איבד את כל רכושו בשל פרץ של אלימות.

  7. אם ברשותכם נשק, רצוי שתפקידו אותו במשטרה, מיד עם תחילת סכסוך הגירושין, ושימרו על הקבלה.
    רחל הייתה בטוחה שהפעם היא סוגרת עם חגי את כל החשבונות. באישון לילה היא ביימה מריבה, ואצה לתחנת המשטרה הקרובה לביתם בוכייה והיסטרית להגיש תלונה נגד בעלה, שלדבריה אנס אותה באיומי אקדח, המוחזק על ידו ברישיון. לאחר שמסרה עדות מזעזעת, עם כל הפרטים הפיקנטיים, עיכב אותה קצין המשטרה לחקירה תחת אזהרה, באשמת הגשת תלונה כוזבת, שכן זכר כי חגי הפקיד את האקדח שהיה ברשותו שבועיים קודם לכן, תוך שהוא מציין בפניו שהטעם לכך הוא חשש שאשתו תשתמש בידיעה על קיומו של הנשק להגשת תלונת שווא נגדו…

  8. הכינו עצמכם באמצעות עורך דין מומחה לחקירה במשטרה. לאחר הגשת התלונה על ידי בן זוגכם נגדכם תזומנו לחקירה במשטרה. חקירה זו הנה קריטית והיא זו שתכריע, במרבית המקרים, דבר גורלה של התלונה: האם יוגש נגדכם כתב אישום פלילי או שמא ייסגר התיק נגדכם.
    נוכח האלימות הגואה בעת האחרונה, והתוצאות הקשות שנבעו מאלימות בין בני זוג, ישנה רגישות גבוהה לנושא, וצפוי לכם סבל לא קטן עד שתתברר צדקתכם, אם בכלל.
    דורון זומן לחקירת משטרה בשל תלונת אשתו, לפיה הוא איים עליה ברצח. לאירוע הנטען על ידי האישה לא היו עדים. במהלך חקירה מתישה הודה דורון בעבירה המיוחסת לו למרות שלא ביצע אותה. כתוצאה מכך, חרב עליו עולמו. הוא הורשע בפלילים, נדון לשנת מאסר בפועל, ואיבד את עבודתו ואת מרבית רכושו.הכנה נכונה להתמודדות עם חקירת המשטרה הנה הכרחית על מנת להימנע מהרשעה בעבירה. גם במקרים בהם בכוונתכם להגיש תלונה במשטרה, רצוי להיוועץ בעורך דין, הבקיא בפלילים ובגירושין, בדבר אופן הצגת הדברים.

  9. אל תאיימו על בן זוגכם. איום הוא עבירה פלילית לכל דבר ועניין. גם דברים שלא תמיד נתפסים אצלכם כאיום, מהווים איום.דנה ואיציק נשואים 3 שנים. במהלך אותה תקופה למדה דנה, כי איציק מנהל את עסקיו בתרמית ועובד “בשחור”. במהלך אחת השיחות שלהם סביב נושא הגירושין, הודיעה דנה לאיציק, כי אם לא יוותר לה על כל הרכוש המשותף היא תתלונן נגדו במשטרה ובמס הכנסה על מעשיו. איציק אשר בינתיים “סידר” את הספרים בעסק, הגיש כנגד דנה תלונה על סחיטה באיומים. דנה הורשעה ונידונה לעבודות שירות.

חשיבותה של הבחירה הנכונה

בכל גירושין קיימים שני צדדים, לא ניתן להימנע מכך. עורך הדין הנבחר צריך לשרת את האינטרסים של הצד אותו הוא מייצג, באופן הטוב ביותר. לא פעם אנשים הנמצאים בהליכי גירושין אינם מעוניינים בהוצאה נוספת ולכן נמנעים מלפנות לייצוג משפטי או לחלופין, פונים לייצוג משפטי שמוצע להם בעלויות זולות. בנושאים כמו אלו, מחיר הוא לא שיקול שיש לקחת בחשבון, מכיוון ששיקולים כמו אלו, לא ישיגו עבורכם את המטרות שלשמן שכרתם את אותם אלו השירותים. בחירה נכונה של עורך דין גירושין יכולה להטות את הכף לטובתכם בכל דיון משפטי וכן לוודא שתממשו את כל המטרות שלשמן נכנסתם לתהליך.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן