גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

מתגרש עשיר אל מול מתגרשת ענייה, מתגרשת עשירה אל מול מתגרש עני

א. עצות גירושין מחברות מול עצות גירושין מעורך דין לגירושין

כששרה, אשתו של אמיר, ראתה בטלפון שלו חילופי הודעות עם טלי מזכירתו, שלא מותירות מקום לספק, היא לא הייתה מופתעת. שנים ששרה חושדת באמיר שבוגד בה אולם החיים הנוחים וזרם הכספים שזרם לחשבונה בנדיבות היה לה נוח, ומנע ממנה לקום וללכת.

אמיר היה רואה חשבון ואיש עסקים ממולח. משך כל שנות הנישואין, ואף לפני כן, היה בבעלותו עסק משגשג – חברת רואה חשבון שנשאה את שמו "אמיר ושות'", והניבה לו מיליוני ₪ בשנה. עם פרוץ המשבר, היה ברור לו כי העסק, ששווה עשרות מיליוני ש"ח, יעמוד במרכז הליך הגירושין. שרה סברה כי חלקה בעסק מזערי, שכן הוא הוקם טרם הנישואין. כך הסבירו לה חברותיה המנוסות בגירושין מבעלי הון. אמיר ניצל את תמימותה של שרה ואת חוסר ההבנה של החברות, ובמסגרת הליך הגירושין שהתנהל בניהם דאג למקד את הדיון בילדים ובנושאי רכוש משניים, כדי להסית את תשומת הלב מהעסק.

מיד לאחר הגשת הבקשה ליישוב סכסוך, פתח אמיר חברה חדשה בשם "עמיר ושות'", אליה העביר את הלקוחות הרווחיים ביותר שלו, וביניהם התאחדות האסטרונאוטים. היה לו תירוץ נפלא – הוא הסביר שהוא עושה כן כדי לאפשר לו לשרת בעת ובעונה אחת מתחרים, מבלי שידעו שהוא מעורב בחברה מתחרה. כך העביר אמיר את החוזה השמן שהיה מול התאחדות האסטרונאוטים ורבים אחרים לחברה החדשה שפתח. למעשה מרבית ערך חברת אמיר ושות' עבר לעמיר ושות'. גם כאשר עורכי הדין גירושין של אשתו תבעו וקיבלו את חלקה בגידול שחל בתקופת הנישואין בחברת אמיר ושות' זה היה ניצחון פירוס. בסופו של יום עולה כי עורכי הדין לגירושין של שרה הצליחו להשיג עבורה רק חלק קטן ממה שהגיע לה על פי חוקי הגירושין.

בתום הליך הגירושין אמיר נותר עם מרבית הרכוש שנצבר בנישואין, למרות ששרה חשבה שהיא ניצחה אותו…. לא היה זה מקרה או מזל. אמיר זיהה מראש את הליכי הגירושין הממשמשים ובאים. הוא היה נחוש בהחלטתו כי בשל התנהלותה הוא אינו רוצה לחלוק עם שרה את כל ההון שנצבר ולכן הוא "הקדים תרופה למכה". בחיפושיו אחרי עורך דין גירושין מיומן הוא שמע שלל עצות גירושין, שחלקן היו הזויות. הוא הבין שהמפתח לפתרון בעייתו מצוי לא בידי עורכי דין גירושין, אלא בידי מומחים לניהול עסקים, שהם גם עורכי דין גירושין. הוא הבין שעדיף לו לקחת את מרבית הכסף לעצמו, גם ב"מחיר" האשליה של גרושתו שהיא "ניצחה את הגירושין". מקרה זה הוא פשוט יחסית ביחס למקרים בהם מעורבים עסקים משמעותיים ו/או רכוש ווירטואלי. הניסיון מוכיח כי בגירושין מורכבים, בהם מעורבים עסקים, רכוש ווירטואלי וטכנולוגיה, התכנון הכלכלי- משפטי הוא הפתרון האולטימטיבי. זה הטעם שבגינו בניית האסטרטגיה של הגירושין, שמתרחשת זמן מה בטרם נקיטת הליכי הגירושין, היא השלב החשוב ביותר בגירושין. בכוחה של אסטרטגיית גירושין מנצחת להכריע את גורל הגירושין.

ב. חוק יחסי ממון אל מול המציאות בגירושין של עשירים

חוק יחסי ממון קובע שהרכוש שנצבר בחיים המשותפים של בני זוג מתגרשים – הוא רכוש משותף שכן נצבר בעמל הצדדים, כאשר כל אחד תרם את חלקו – בבית או בחוץ. בעת גירושין סביר שהמתגרש העשיר, משמע זה שמחזיק ברוב נכסי המשפחה, יסרב להתחלק עם בן הזוג השני בצורה שוויונית. זה קורה בעיקר משום שנדמה לו שהעושר שנצבר בנישואין הוא תולדה של הידע, ההשכלה והקשרים שהוא הביא לנישואין, או תולדה של המאמץ המיוחד שהוא עשה בשעה שבן הזוג התבטל או בילה בנעימים. לא יכולתי להסכים משפטית למה שאמר לי גבר שפנה אלינו לאחרונה לייעוץ גירושין: " לא מגיע לה כלום. בזמן שאני עבדתי כמו חמור, בניתי לנו בית והבאתי מיליונים היא בילתה עם גברים ולא ספרה אותי בכלל". עם זאת הבנתי את תחושתו… תחושת "אי הצדק" שנגרם לו, לשיטתו, הביאה אותו לשכור עורך דין גירושין ידוע, המתמחה בפיתוח אסטרטגיית גירושין למקרים מסוג זה. תכנון גירושין מתקדם הביא אותו, בסופו של יום להשיג חלק ניכר ממטרות הגירושין שלו.

עולה שהיכולת להישאר עשיר גם לאחר הגירושין קשורה קשר אמיץ ליכולת לזהות ולשכור שירותי עורך דין גירושין מיומן בתכנון גירושין של עשירים ובעלי הון.  

למנהלי חברות ובמיוחד למנהלי חברות הייטק או סטרטאפים, יש השפעה רבה על איך חברות אלו נראות על ידי בוחן חיצוני בזמן נתון. לפעמים מנהל העסקים יודע משהו שאינו גלוי לעין מעריך חיצוני ולפעמים ערב גירושין הוא עשוי להשפיע על פרמטרים שונים שיביאו להערכת שווי החברה בעודף או בחוסר. לפעמים התבוננות שונה על העסק או השקפת עולם שונה, ולפעמים מוזרה, או ניסיון חיים שונה, מביאה להערכות מוזרות של עסקים – הערכות שמשפיעות מהותית על חלוקת המשאבים בין הצדדים לגירושין. קשה לבאר עניין זה עד תום, שכן הוא משתנה מעסק לעסק. בתוך מציאות מעורפלת זו השילוב בין מנהל עסק מקצועי ונבון ובין עורך דין גירושין עם יכולות כלכליות ועסקיות מוכחות, עשוי להביא לחלוקת שווי העסק כרצונך.

ג. גירושין במציאות של פערי רכוש והשתכרות לרעתך

גירושין של בני זוג ממוצעים כוללים לרוב דירת מגורים אחת זכויות סוציאליות וחסכונות המהווים את מרבית הרכוש המשותף. כאשר מדובר בגירושין של זוגות אמידים נוכל למצוא חברות ועסקים, נדל"ן, כספים והשקעות, פטנטים, רכוש ווירטואלי ועוד. הניסיון מלמד כי לבן הזוג, שאינו בעל העסקים, הרכוש והממון – אין מידע משמעותי ביחס לכלל הרכוש, מיקומו והיקפו ובכל מקרה, אין לו מושג מה הן כלל זכויותיו וכיצד לממשן.

אם הנך הצד החלש בגירושין, שיש לו פחות גישה למידע ולמקורות הכלכליים של המשפחה, קשה לך לבחור, ובעיקר קשה לך לממן, עורך דין גירושין מקצועי בעל ידע וניסיון בתיקים עתירי רכוש. לא פחות חשוב, כדאי לך לאתר עורך דין גירושין עם יכולות כלכליות ויכולות ניתוח וחקירה חשבונאיות, שלעיתים יכולות לחסוך לך עשרות אלפי ₪ על בלשים וחוקרים כלכליים.

לקוחה, שאינה משופעת באמצעים, הוציאה עשרות אלפי ₪ על בלשים וחוקרים כלכליים, שהשתמשו בשיטות שחוקיותן בסימן שאלה, כדי לגלות שלבעלה חברת מימון באיי קיימן. כיוון שלפני הגירושין עברו כל הנכסים של החברה לחברה אחרת שהחזיקה אותם בנאמנות. המידע לא הועיל לה, למעט המסקנה המתבקשת שבעלה ניסה לרמות אותה.

מאידך, עיון של כשעה בספרי העסק, שבוצע בידי חשבונאי מומחה הראה כי נעשו העברות עצומות, בטענות שווא, לכמה יעדים ומקלטי מס ברחבי העולם. כדי למנוע חשיפה מיותרת, הסכים בעלה לתת לה בגירושין את דירת המגורים המפוארת וכמה מיליוני ₪, ובלבד שהממצאים מספרי החשבונות יישארו חסויים. במקביל הוא פיטר את רואה החשבון שלו…לא למותר לציין כי ההברחות לאיי קיימן היו רק קצה הקרחון.

גם אם ידך אינה משגת לשכור את עורכי הדין גירושין הטובים ביותר, עדיין שווה לך להתייעץ עימם בשלבים הראשונים. אפשרות אחרת הפתוחה בפניך היא להתקשר עם עורך דין גירושין מהשורה הראשונה על בסיס הצלחה. המשמעות היא במקום לשלם תשלום קבוע מראש, יהיה עליך לשלם אחוז משווי הרכוש הנוסף שעורך הדין ישיג עבורך.

ד. קבוצת החלומות:

ציפי הייתה מאושרת. בעלה יאיר עבד בחברת מייקרוהרד, שעסקה בפיתוח מערכת הפעלה למחשבי קוונטים, שהם עתיד עולם המחשוב. בעוד יאיר עבד מבוקר עד ערב בחברה, ציפי עסקה בלחיות את החיים הטובים ולחפש קשרים מזדמנים עם בני זוג פוטנציאליים, שאת חלקם הכירה בבית הספר בו לימדה כמורה מחליפה.

לאחר 10 שנים במייקרוהרד הבין יאיר כי השיג פריצת דרך חדשנית וידע רב השווה מאות מיליונים. כשהציג את הרעיונות בפני הבוס במייקרוהרד הוא נזף בו על השטויות שהוא מקשקש ואף איים עליו בפיטורין, אם ימשיך להתעסק ברעיונות חסרי ערך. בסופו של יום, הסתבר שיאיר צדק. מיקרוהרד עבדה שנים על משהו חסר עתיד, בעוד יאיר פיתח את הרעיון הנכון לפריצת דרך של ממש. באותה התקופה, הבין יאיר כי ציפי אשתו איבדה עניין בו, והחל לתת עיניו במזכירתו היפה מירי, שהלכה ללמוד הייטק, וביקשה ממנו עזרה בלימודיה. לא עבר זמן רב עד שהעזרה הצנועה בלימודים התפתחה למערכת יחסים לוהטת.

יאיר היה בטוח ברצונו להתגרש ולחיות עם מירי, וכן וברצונו להקים סטארטפ לפיתוח הרעיון שלו. לא הייתה לו כל כוונה לחלוק עם ציפי הבוגדנית את ההון שתכנן להפיק מיישום רעיונו. יאיר שכר שירותי עורך דין גירושין הבקיא בתחום ההייטק סיפר את הסיפור ויחד הם בנו את אסטרטגיית הגירושין.

הליך הגירושין נפתח, מונו כמה מומחים, ניתנו הערכות שווי, נשמעו טענות של ציפי לנכסי קריירה בשווי מאות אלפי ₪ ועוד. בסופו של דבר הגיעו השניים להסכם גירושין והתגרשו. בהסכם הגירושין נאמר כי ההסכם סופי ואחריו לא תהיינה כל תביעות. הסכם הגירושין אושר על ידי בית הדין.

חודשים ספורים לאחר מכן, באופן מקרי (או שלא) פרש יאיר ממקום עבודתו והקים סטרטאפ עם עוד 3 שותפים מוכשרים להפליא ממיקרוהרד, שגם הן הבינו שמיקרהרד מצויה בדרך ללא מוצא. בתוך זמן לא רב הפכה החברה החדשה להצלחה מסחררת ושוויה נאמד בעשרות מיליוני דולרים. ציפי, לא אמרה נואש וחרף הסכם הגירושין הגישה תביעה לקבל את חלקה בטכנולוגיה שפותחה בעת הנישואין, כפי שעשתה לפניה לקוחה של חברתנו.

עורך הדין לגירושין ששכר יאיר היה מיומן בנושאי הייטק. הוא הסביר ליאיר כי יש לתעד בבירור את אי ההסכמה הטכנולוגית בינו ובין המנכ"ל של מיקרוהרד. כך הוא הצליח להוכיח כי הטכנולוגיה של החברה החדשה לא הייתה דומה כלל לטכנולוגיה של מיקרוהרד וכי היא נוצרה בחברה החדשה, לאחר הגירושין. במציאות, יאיר הבין, בינו לבינו, את הטכנולוגיה וצפה את הליכי הפיתוח. לאור עצה שקיבל, הוא לא נקט שום צעד מעשי טרם הגירושין. גרושתו הייתה סבורה, לאור מסרים שקיבלה מידידים שקינאו בהצלחתו של יאיר, שמדובר בטכנולוגיה של מיקרוהרד ולכן נכשלה. תביעתה נדחתה והיא אף שילמה הוצאות משפט.

ה.  כוחה של נדיבות מוגזמת

בבעלות דלילה ושמשון היה משק חקלאי באחד המושבים היוקרתיים בשרון שהשתרע על עשרות דונמים. דלילה, גילתה בדרך מעניינת שהולכים להפשיר את הקרקע ולשנות את ייעודה מקרקע חקלאית למגורים. בעוד דלילה ניהלה משא ומתן עם השכנים לאופציה לרכישת חלקם, המשיך שמשון להשתמש בכוחו והתרועע עם נשים. כאשר גמלה בליבם של הצדדים ההחלטה להתגרש, דלילה שכנעה את שמשון כי תרכוש עבורו דירה בתל אביב וכן תתמוך בו מידי חודש בסכום נדיב, ובתמורה לכך יוותר על המשק החקלאי.

שמשון, שמבחינתו הדבר החשוב היה להתגרש ולחיות חיי הוללות – הסכים להצעה ואף סבר כי בנסיבות העניין דלילה נדיבה עמו מאוד. לאחר שחתם על הסכם הגירושין והתגרש בפועל גילה שמשון כי הקרקע הופשרה למטרות בנייה וכי דלילה רכשה גם את השטח הצמוד לביתם ונהייתה מיליונרית בין לילה.

ניתן להתווכח על השאלה מה דלילה ידעה, או לא ידעה, לגבי השטחים האמורים אולם על דבר אחד לא ניתן להתווכח: טרם הגירושין התייעצה דלילה עם עורך דין גירושין מיומן שייעץ לה להיות נדיבה מאוד עם שמשון ולתת לו דירה במגדל בתל אביב בתמורה לוויתורו על חלקו בנחלה. "כוחה של נדיבות" קרא עורך הדין לגירושין לתיק זה….

לסיכום

אם הנך הצד החזק בגירושין – בעל השליטה בממון ובנכסים שנצברו בנישואין חשוב שטרם הגירושין תתכנן את אסטרטגיית הגירושין בעזרת עורך דין גירושין שלו צוות מומחים לעניינך. אם הנך הצד החלש בגירושין, עוד יותר חשוב כי תקבל לפחות ייעוץ ראשוני מעורך דין גירושין מסוג זה.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן