גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין – מה יקרה לאחר הגירושין?

החיים לאחר הגירושין

גירושין עשויים להיות עבורך מבוא לדרך חדשה ומאושרת, כפי שגירושין עלולים להיות קדימון לסיוט מתמשך. הסיוט עלול להתרחש הן במהלך הגירושין והן בשנים שלאחר הגירושין. מה באמת יקרה בגירושין זו נגזרת ישירה מהחלטות שלך! ככלל, גירושין הם תוצאה של נישואין אומללים, או של אלטרנטיבה טובה יותר, לכאורה, שנקרתה בדרכו של מי מכם. יש גירושין שהם תוצאה של שניהם. השאלה המשמעותית העומדת בפני כל מתגרש, בין אם יזם את הגירושין ובין אם נגרר לגירושין, אינה עצם קשיי הגירושין, אלא כיצד יראו החיים לאחר הגירושין! הקשיים במהלך הגירושין עשויים להתרחש לאורך חודשים, או שנים מועטות. הקשיים שלאחר הגירושין עלולים לקחת שנים רבות ואולי חיים שלמים. כדאיות הגירושין עבורך נגזרת מהשאלה המרכזית האם לאחר הגירושין אושרך יהיה רב יותר מאשר לפני הגירושין. את שאלת האושר לאחר הגירושין ראוי לבחון לפחות בזוויות הכלכליות, הרגשיות, הנפשיות ולאור מטרותיך בחיים. לא אחת יסתבר לך כי מצבך הבעייתי בנישואין, עלול להיות חמור פי כמה לאחר הגירושין, אלא אם תינקטנה, על ידך, פעולות חכמות במהלך הגירושין (ראה המאמר "כיצד מתכננים אסטרטגיית גירושין מנצחת?"). לא אחת, נוצרים מצבים בהם הגירושין הם בלתי נמנעים, ולכן עליך לנקוט בפעולות שיבטיחו לך גירושין נאותים.

לפעמים הערכת המצב שלך לגבי מה יקרה לאחר הגירושין מבוססת על מקסם שווא, שלא לומר על אשליה. מאידך, לא אחת, אינך רואה נכוחה את ה"קלפים החזקים" שבאמתחתך, כדי לתכנן גירושין בתנאים שלך. ב-23 השנים האחרונות הענקנו ייעוץ גירושין לעשרות אלפי אנשים, שחייגו לקו ייעוץ הגירושין שלנו (1-800-608090), או בקשו ייעוץ גירושין דרך אתר זה. מרביתם תארו את מצוקותיהם ערב הגירושין בצבעים ברורים, אבל לא היה להם כל מושג כיצד יתנהלו הגירושין, ובעיקר הם לא חשבו על השאלה מה יעלה בגורלם לאחר הגירושין. חלק אחר מהפונים אלינו ביסס את תקוותיו לאחר הגירושין על האשליה שהם יצליחו לקבל משמורת ילדים, מזונות ביד רחבה וחלק מכריע ברכוש, גם כאשר, על פניו, לא היה לתסריט זה שום סיכוי ממשי. חלק קטן מהפונים ראה בהליך הגירושין סוג של עונש לבן או בת הזוג, ללא כל תובנה על השלכות הגירושין על הפונה לייעוץ גירושין… לסיכום, למרבית המתגרשים הפוטנציאליים יש תפישה די מציאותית על מצבם ועל הבעיות ערב הגירושין, ומאידך תמונה לא מציאותית על מה עשוי או עלול לקרות במהלך הגירושין ולאחר הגירושין. 

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

תחליפי גירושין

דוגמה קיצונית, ששימשה השראה לכתיבת מאמר זה, היא אותה אישה שפנתה אלינו לאחרונה לייעוץ גירושין, כיוון שבעלה הגיב בקרירות לבקשתה המפתיעה לקבל נתונים על עסקיו, כיוון שלא התעניינה בהם במשך שנים. מסתבר כי אכן בעלה, בצד עסקיו המשגשגים, גם מטפל בילדים ודואג לענייני הבית, בשעה שהיא רואה סרטים כל היום ומבלה עם חברות וחברים כאשר אינה מול המסך. היא נסוגה מתכנית הגירושין שלה כאשר הבינה שאין לה סיכוי לקבל חלק של ממש בעסקי הבעל, ששגשגו גם לפני הנישואין, וכי היא עלולה להיחשב כ"שותף עצלן", ולפיכך לקבל פחות ממחצית הרכוש שנצבר במהלך הנישואין. גם סיכוייה לקבל משמורת על הילדים, שכולם מעל גיל 11, נראו קלושים. היא נאלצה להכיר בעובדה, המצערת, כי מצבה לאחר גירושין יהיה קשה פי כמה מאשר מצבה בטרם גירושין. הצעתי לה, בין השאר, לנצל את הזמן כדי ללמוד מקצוע ולשפר את היחסים עם הילדים, כך שאם בעתיד תיגרר לגירושין, מצבה בהליכי הגירושין יהיה טוב יותר. 

מה עושים כדי לברר מה יהיה מצבך הכולל לאחר הגירושין אל מול מצבך הכולל טרם הגירושין? כדי שההשוואה בין מצבך לפני הגירושין ואחרי הגירושין תהיה מציאותית, כדאי לך, תחילה, לבחון את מגוון תחליפי הגירושין העומדים לרשותך. תחליפי הגירושין המקובלים נעים בין טיפול זוגי לשיפור הנישואין לבין חתימה על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין, שיעשה את הגירושין בעתיד קלים יותר. ביניהן יש אופציות רבות אחרות, כמו להחליט על שינויים בשגרת הנישואין, לייצר מנגנון חכם ליישוב סכסוכים ביניכם ועד להסכמה על נישואין פתוחים ועוד. כל זוג ותחליפי הגירושין המתאימים לו. חשוב, בשלב זה, גם לגבש את חלום הגירושין שלך – מה רצונך שיקרה לאחר הגירושין, בלי קשר לשאלה אם שאיפתך נראית לך כרגע מציאותית. לא אחת יסתבר לך, להפתעתך, כי עורך דין גירושין מעולה עשוי להגשים לך את החלומות, או את מרביתם, אם אכן פניך לגירושין…

אלטרנטיבת הגירושין

לאחר שבחנת את כל תחליפי הגירושין, ראוי לבחון את אלטרנטיבת הגירושין ובמיוחד את הסוגיה מה יהיה מצבך לאחר גירושין, אם באמת תפעלו בדרך הנכונה. אין דרך אחרת לבחון את תוצאות הגירושין שלך, חוץ מלהתייעץ עם עורך דין גירושין הטוב ביותר שידך משגת! (ראה המאמר "בחירה נכונה של עורך דין גירושין"). כדי לתת לך עצה ראויה על עורך הדין גירושין לברר את כל הפרמטרים שישפיעו על תוצאות הגירושין שלך, ובעיקר לפתח אסטרטגיית גירושין שתביא אותך ביעילות להשגת מטרותיך. עיצוב אסטרטגית גירושין מחייבת בחינת עומק של הנושאים הכלכליים, האישיים, הקשורים במשמורת הילדים ומזונותיהם והקשורים בהשלכות הגירושין על זוגיות עתידית. תפקידו של עורך דין גירושין אינו לצפות את תוצאות משפט הגירושין שלך, אלא להשפיע על תוצאות אלו בעזרת הידע, הטכנולוגיות והיצירתיות שבאמתחתו… גבולות ההשפעה של עורך דין גירושין מעולה על תוצאות הגירושין הם רחבים ביותר.  לרוב, כישורי עורך הדין גירושין שתבחרו ייצרו את ההבדל בין גירושין כלבבך לבין גירושין מתסכלים. ככל שיעמדו לרשות עורך הדין לגירושין יותר נתונים, כך עולה הסיכוי שהוא יוכל לגבש אסטרטגיית גירושין ראויה, שתתאים לתכנית הגירושין שלך. 

לא אחת כדי להשיג את תוצאות הגירושין הרצויות לך נדרש זמן הערכות מסוים. יש סיבות רבות לצורך לזמן היערכות – החל מארגון המערך העסקי שלך כדי להימנע מהערכת יתר על ידי מומחה שימונה על ידי בית המשפט, דרך הצורך הנפשי לעשות ניסיון אחרון למניעת הגירושין וכלה בצורך לטשטש סימני בגידה, העלולים לגרום לאיסור נישואין עם המאהב… הצורך בפעולות הכנה והיקפן משתנה מגירושין לגירושין, אבל הוא קיים במקרים רבים (ראה המאמר "כיצד מתכוננים לגירושין מתוכננים, או צפויים?"). במקרים אלו הסכם של שלום בית ולחילופין גירושין עשוי להיות פתרון או לפחות תחליף לגירושין מידיים. לפעמים אנו נוטים להאמין כי הסכם שלום בית ולחילופין גירושין עשוי למנוע גירושין, כיוון שבן הזוג ישתנה תחת איום הגירושין… במרבית המקרים מדובר על אשליה. התוצאה הנפוצה מהסכם שלום בית גירושין היא השגת זמן נוסף להערכות ולשיפור עמדות וכן בסיס להטלת האשמה לגירושין על הצד השני – הן בעיני הילדים והמשפחה המורחבת והן בעיני בית הדין הרבני. 

סיכום

רק לאחר שיעמדו בפניך כל תחליפי הגירושין, הרלוונטיים למקרה שלך, אל מול תוצאות הגירושין הריאליות, כפי שנפרשו בפניך במסגרת ייעוץ גירושין, על ידי עורך דין גירושין מומחה, תהיה לך אפשרות לבחור את כדאיות הגירושין אל מול תחליף גירושין. זה יאפשר לך לצעוד בבטחה לעבר אחת האפשרויות, תוך שמירת האופציה השנייה פתוחה. המסקנה המעשית היא ברורה: מיד לאחר שנראה לך כי הגירושין צפויים או קרבים, כדאי לך לחשוב על תחליפי גירושין ובמקביל להתייעץ עם עורך דין גירושין על האופציות המעשיות, הפתוחות בפניך, במסגרת הליכי גירושין חכמים.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן