גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

קיבלת בקשה ליישוב סכסוך או תביעת גירושין?

הקדימו אותך בגירושין? רע מאוד, אבל לא סוף הדרך...

מנחם ורונית נשואים שבע שנים. בשנה האחרונה נקלעו נישואיהם למשבר. מנחם נועץ בעורך דין שהמליץ לו להגיש בקשה ליישוב סכסוך לבית הדין הרבני. מנחם התלבט ולבסוף לא קיבל את המלצת חכמוני אלא בחר להמתין. להמתין למה? לא היה ברור. כעבור מספר ימים התבהרה התמונה… מנחם קיבל בקשה ליישוב סכסוך שהגישה אשתו בבית המשפט לענייני משפחה.

תמר הגיעה לביתה לאחר יום עבודה מתיש. משראתה שבעלה חיים לא בבית – רווח לה. על שולחן המטבח נחה עבורה מעטפה מעורך דין. משפתחה את המעטפה חשכו עיניה. מדובר היה בבקשה ליישוב סכסוך שהגיש בעלה לבית הדין הרבני. בנוסף, היא מצאה מכתב מעורך הדין של בעלה, שהציע לה, פחות או יותר, לוותר על הכול..

סיטואציה זו היא נחלתם של אלפי מתגרשים. בן זוג ערמומי וזריז מקדים בהגשת בקשה ליישוב סכסוך או תביעה. אם כבר הוגשה נגדך בקשה ליישוב סכסוך, או אם קיים חשד שבן הזוג בדרכו להקדימך בהגשת הבקשה, מומלץ לקרוא בעיון את העצות הבאות. אם טרם הוגשה נגדך בקשה ליישוב סכסוך או תביעה, מומלץ לפעול במהירות על מנת שעצות אלו תהיינה מיותרות עבורך.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

להלן עצות זהב לאלו אשר הוקדמו על ידי בן זוגם:

  1. לא להיכנס לפאניקה. בדרך כלל הבקשה ליישוב סכסוך נופלת כרעם ביום בהיר. חשוב להבין כי מדובר ב”יריית פתיחה” בלבד, ועדיין עומדות בפניך לא מעט אפשרויות להתמודד עם העניין. סוד ההצלחה טמון ביכולתך לצאת מההלם ולפעול במהירות ובתבונה. הדבר הראשון שניתן לעשות, ממש ברגע זה, הוא להבין את המורכבות הרבה הטמונה בהליך זה, ואת האסטרטגיה של הגירושין, המוסברת היטב באתר זה. הדבר השני הוא לחזק את ביטחונך בתובנה כי לא אחת “מעז יצא מתוק”. במקרים רבים בן הזוג המקדים בונה על קריסה נפשית מהירה שלך. עמידה איתנה והנחתת “מכה שכנגד” יערערו את בטחונו, ובמקרים רבים יובילו אותו לוותר על ניסיונו להגיע להישגים מופרכים.

  2. כדאי לבדוק מידית עם עורכי דין מומחים בתחום אילו אפשרויות עומדות בפניך. עם קבלת הבקשה ליישוב סכסוך אין לעשות שום פעולה לפני שמגבשים אסטרטגיה כוללת למאבקך. כל פעולה שאינה עולה בקנה אחד עם תכנית מגובשת, שהוכנה מראש, עלולה להסתיים באסון. יש להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום האסטרטגיה של הגירושין בכל הנוגע לבקשה שקיבלת, השלכותיה והשפעותיה על המטרות אותן מעוניינים להשיג (ראה מאמר "אסטרטגיה – טקטיקה של גירושין מוצלחים").

  3.  אסור להתפתות להגיע לפגישות ביחידת הסיוע ללא ייצוג, בפרט אם בן הזוג מיוצג. אם בן הזוג מיוצג  אין להגיע לפגישות ללא ייצוג, או ב”ייצוג” על ידי עורך דינו. לעיתים, מדובר במלכודת, שמטרתה לנצל את עובדת היותך הדיוט/ה בדיני הגירושין ואת העובדה כי אינך מיוצג/ת, על מנת להגיע להסכם מהיר, שבמרבית המקרים יקפח את זכויותיך. יש לצאת מההנחה כי תפקידו של עורך דינו של בן הזוג הוא להגן על האינטרסים שלו, ולא על שלך.

  4. היזהר מפני יועץ “מאחורי הקלעים". יתכן כי בן הזוג מקבל יעוץ מעורך דין, אולם מסתיר עובדה זו מפנייך. במקרים מסוימים, מגיש הבן זוג בקשה ליישוב סכסוך בכוחות עצמו, כביכול, כאשר מאחורי הבקשה עומד עורך דין רציני שמייעץ לו. לכאורה, קיים ביניכם שוויון, אולם מדובר בשוויון מדומה. הפה הוא פיו של בן הזוג, העצות הן עצות של עורך הדין. יש לבחון אם אכן זה המצב: האם סגנון הדיבור, תוכן השיחות או ניסוח הנספחים, מתאים לסגנונו? האם הוא מפגין הבנה עמוקה בתחום? אם אינך מצליח/ה להכריע בסוגיה זו, יש להיוועץ מידית בעורך דין.

  5. נצלו את מירב המידע שנחשף בפניכם בפגישות ביחידת הסיוע. החל מהפגישה השנייה ביחידת הסיוע כל צד רשאי להגיע לפגישות עם עורך דין מטעמו. יש חשיבות רבה להגיע לפגישות עם עורך דין מטעמך שכן לעורך דין גירושין, המקצועיות, הידע, הניסיון והיכולת להבין לעומק את הבעיות העובדתיות והמשפטיות, מבלי לחשוף לצד השני יותר מידי נתונים. נוכחותו של עורך דין גירושין בפגישות מעניקה לך יתרון משמעותי. הדבר יבוא לידי ביטוי בתביעה, שתוגש בהמשך, ובהשגת התוצאה הרצויה. בנוסף, יתכן שבפגישות יתגלו לך אמיתות חדשות בקשר לדרך בה בן הזוג חושב או, חס וחלילה, דברים שהוא יודע, למרות שניסית להסתיר. אם בן הזוג יודע משהו שעלול להביך אותך או להשחירך או לפגוע בעסקיך ובמוניטין שלך, ראוי שתתייעץ עם עורך דין מומחה כיצד להגיב בפגישות וכיצד לפעול לסיכול המידע שבידו (כך או כך היזהר מהקלטות בנושא הכאוב).

  6. הקלטות, הקלטות, הקלטות. אם השתהית בהגשת הבקשה ליישוב סכסוך ואפשרת לבן הזוג לעקוף אותך מבלי לאותת, יש בידך את האפשרות לפחות לנסות להפריך את טענותיו ובכך לגרום לכך שגרסתו לא תהא אמינה בעיני עובדי יחידת הסיוע ו/או בית המשפט לענייני משפחה ו/או בית הדין הרבני. איך עושים זאת? באמצעות ראיות, ואין ראיה טובה מהודאת בעל דין! אם תצליח/י, באמצעות דיבוב, לגרום לבן הזוג להודות כי הטענות שהוא העלה בפגישות ביחידת הסיוע מבוססות על שקרים, הרי לך “האור שבקצה המנהרה”. יש לוודא כי הקלטותיך מבוצעות באמצעות מכשיר הקלטה קביל, שאינו מאפשר את עריכתן, וכן שאת/ה מקליט/ה אך ורק הקלטות חוקיות. אם לא יעשה כן היתרון עלול להסתבר כאסון! אם יש לך ספקות בעניין זה יש להתייעץ עם עורך דין מומחה בטרם תחילת הפעולה.

  7. אין להתמהמה בשכירת שירותיו של עורך דין שכן התקופה שלפני הגשת הבקשה ליישוב סכסוך, וכן התקופה שבה מתקיימות הפגישות ביחידת הסיוע, היא קריטית. טעויות הנעשות בתחילת הדרך קשות מאד לתיקון. מהלכים פשוטים הניתנים ליישום בתחילת המאבק, ללא כל קושי, הופכים למשימה כמעט בלתי אפשרית בהמשך המאבק, חרף הסברה שעורכי דין טובים יכולים להגיע בכל מצב כמעט לכל תוצאה…

     

  8. אין להתפתות להצעות ש”אי אפשר לסרב להן” או הצעות “שתפקענה מחר” או “הצעות אחרונות”. בדרך כלל, הצעות אלו כרוכות בוויתורים סמויים מן העין. כאשר תתגלה משמעותם, יהיה מאוחר מדי לתקן את הטעות. במרבית המקרים, אחרי שניתנה הצעה ראשונית, תבוא הצעה נוספת בדרך כלל טובה יותר. מאידך, אין לחפש את ההצעה הזולה ביותר, שכן אין יקר ללא ערך ואין זול ללא מחיר. עליך לבחון האם עורך הדין הציג בפניך אסטרטגית גירושין בהירה ומגובשת המתאימה לנתונים שלך, לרבות שלבי ביצוע מפורטים ולוח זמנים. אסטרטגיה טובה מבוססת על יצירתיות, מקוריות ואינטגרציה של עובדות המקרה ולא על ה”חוק היבש”. כל עורך דין מכיר את החוק, וההבדל בין עורכי הדין הוא בעיקר ביכולת להתמודד עם המצבים "הבלתי אפשריים” ”והאבודים”, על ידי יצירת “יש מאין”, לכאורה.

     

  9. אין לחתום על שום הסכם בטרם התייעצות עם עורך דין לגירושין.  גם במקרה בו את/ה ובן הזוג הגעתם להסכמות בעלות השלכות כלכליות ו/או משפטיות, רצוי שלא להתחייב לבצען מבלי שניתנה לך ההזדמנות להתייעץ עם עורך דין מטעמך. בשלב זה יש חשיבות רבה ללווי ההליך או לייצוג על ידי עורך דין לגירושין מטעמך, אשר יכול להתריע על בעיות בהסכם שגיבשתם.

     

  10. אין להיכנע לסחטנות מכל סוג שהוא.  לא לסחטנות רגשית כמו “תחתום/י על הסכם בתנאים שלי ונחזור לחיים משותפים”, לא לסחטנות פלילית – “אם לא תחתום/י אפרסם או אתלונן במשטרה” (ראה מאמר "תלונת שווא במשטרה"), לא לסחטנות ילדים – “או שאת/ה חותם/ת או שלא תראה את הילדים”, או לכל סחטנות אחרת. סחטנות אינה מביאה פתרון, אלא מזמינה סחטנות נוספת.

לסיכומם של דברים, חשוב לזכור כי העובדה שהוקדמת על ידי בן הזוג מצביעה על עובדה אחת – שלא קראת נכון את המפה. במרבית המקרים ניתן להתגבר על נזקי ההקדמה הראשונית, אולם אם יעשו טעויות נוספות, או יתאפשר לבן הזוג לתקן פעולות שגויות שעשו עד כה, התוצאה עלולה להיות הרסנית. לכן, אם בן הזוג הגיש בקשה ליישוב סכסוך או תביעה, עליך לפנות לעורך דין גירושין, ויפה שעה אחת קודם. בשום מקרה, לא יאוחר ממועד הפגישה אליה זומנת ביחידת הסיוע.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן