גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

לאיזה סוג של עורך דין גירושין אתם זקוקים?

פעם, לפני הרבה שנים, היו עורכי דין שטיפלו בכל עניין משפטי.

ככל שהסתבכו החיים ותחומי המשפט, עורך דין אחד לא יכול היה להיות בקי בכל, ולכן התפתחו תחומי התמחות, כמו פלילים, מקרקעין משפחה קניין רוחני ועוד.

גם חלוקה זו הסתברה ככוללנית מדי, ולכן ההתמחויות הפכו להיות יותר ספציפיות. לדוגמא: דיני המשפחה התפצלו לנישואין, גירושין, צוואות, ירושות, אימוץ ועוד.

לאחרונה, התפתחו בתחום הגירושין התמחויות ייחודיות, על פי אופי התעסוקה של המתגרשים, מקצועם, מבנה רכושם ומעמדם בעבודה. הבדלים אלו משפיעים על תחומי המחלוקות בין בני הזוג ועל היקפי הרכוש הלא ממשי, הסמוי או הניתן להסתרה, ויש להם השפעה על כמות המשתנים בגירושין ועל המוטיבציה להשיג תנאי גירושין עדיפים.

קל להבין מדוע בעיות הגירושין של בעלי עסקים ונכסים משמעותיים, הנשואים שנים רבות לבן זוג שסייע להם בצבירת הנכסים, עם 4 ילדים ורמת חיים גבוהה במיוחד, הן שונות לחלוטין מבעיות הגירושין של שני שכירים, בעלי דירה עם משכנתא, חובות ורכוש מועט.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

יותר קשה להבין מדוע בעיות הגירושין של הרופאים ובני זוגם שונות תכלית השינוי מגירושין של אנשי ההייטק, או של אנשי כוחות הביטחון, או של עצמאים שונים. עורכי דין, המתמחים בגירושין מורכבים, יבהירו לכם כי כל אחד ממצבים אלו מחייב מומחיות ספציפית בענף הרלוונטי, שבהיעדרה סביר שמי מהצדדים לא ימצה את מלוא זכויותיו בגירושין.

מעניין, כי כאשר אנו חושבים על רופאים, סוגית ההתמחות הספציפית, כגון: ראש, לב, מוח, ועד כף רגל היא ברורה מאליה, אולם בתחום עריכת דין טרם הפנמנו מציאות זו.

ההתפתחות הדרמטית ביותר, שהשפיעה על הצורך בהתמחות נושאית בגירושין, היא השינוי בהרכב נכסי המשפחה בישראל. אם לפני שנים היה רוב הרכוש שבידי הציבור רכוש ממשי, הרי כיום ליותר ויותר משפחות יש רכוש וירטואלי – רכוש שהבעיות באיתורו ובחלוקתו הן סבוכות בהרבה, ושונות מענף לענף (ראה מאמר "זכויות הסמויות מן העין").

גורם קושי נוסף הוא כניסת המעסיקים הרב-לאומיים לשוק הישראלי ושיטות התגמול שלהם, המעוותות את תלושי השכר, ואינן מאפשרות לבני הזוג לקבל תמונה אמיתית על ההכנסות והחסכונות המשותפים.

גם החלוקה המסורתית שהאב מפרנס והאם מגדלת את הילדים קרסה בדור הנוכחי. כיום משמורת משותפת ומסוגלות הורית הפכו להיות חלק נכבד משיח הגירושין. גברים נוטים לקחת חלק גדול יותר בחיי ילדיהם, ופועלים לשפר את מסוגלותם ההורית, שהיא בעיקרה נלמדת. רבים הם האבות שמפתחים את מסוגלותם ההורית, במטרה לקבל משמורת מלאה על ילדיהם.

זה אך מעט מהמידע הנרחב על ההתמחויות בהליכי גירושין ומשמעויותיהן. כדאי לכם להתייעץ עם עורך דין שמתמחה בבעיות הגירושין שלכם, ולעשות כן לפני שההתמחות תהיה עוד יותר ספציפית.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן