גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין:‌ ‌א'‌ ‌נגד‌ ‌ב'‌

גירושין זה הליך מורכב ורגיש. למסקנה זו הגיע אריה, שפנה אלי לפני 3 חודשים בשאלה כמה יעלה לו ולאשתו לנסח הסכם גירושין עבור שניהם. לשאלותיי הוא השיב, בקוצר רוח, כי הם נשואים 4 שנים, אין להם ילדים ולא רכוש משותף, הוא עובד הייטק ומשתכר היטב והיא מזכירה שמשתכרת שכר מינימום ונמצאת בחל"ת. 

כיוון שבעת ניסוח הסכם גירושין קיים ניגוד עניינים בין בני הזוג, הבהרתי לו כי אנו לא יכולים לייצג את שני הצדדים. הצעתי לו כמה דרכים שמטרתן להגן על האינטרסים שלו בגירושין ובמטרה להשיג הליך גירושין ידידותי. הוא וויתר באדיבות על המשך השיחה, שכן היה נחוש להתגרש באמצעות הסכם גירושין, שייערך על ידי עורך דין גירושין משותף, כמו שעשו שניים מחבריו בחברת ההייטק. חרף רמתו האישית המרשימה, לצערי הסברי נפלו על אוזן ערלה.

אתמול שמעתי ממנו פעם נוספת. הוא סיפר לי שעורך הדין המשותף הסביר להם כי צריך לדון בכתובה שכתב לאשתו על סך של 180,000 ₪ וכן בנכסי הקריירה שצבר, עת עשה הסבה מקצועית ממנהל חשבונות לעובד הייטק, ושילש את שכרו. הוא רצה לדעת האם כדאי לו לשלם בפשרה 160,000 ₪, או להסתכן בניהול הליך משפטי על הכתובה ועל נכסי הקריירה שלו. המלצתי לו להתפשר מכמה סיבות משפטיות, ובעיקר כיוון שהיה ברור שתשלום הכתובה מהווה סיכון ממשי וכיוון שחישוב נכון של נכסי הקריירה עלול לגרור חיוב גדול בהרבה.

"יכול להיות שבחצי שעה של אי הקשבה הפסדתי עבודה של חצי שנה…" הוא אמר לי. הדגשתי בפניו כי זה מחיר זול יחסית כדי להפנים שהעולם של היום הוא עולם של מומחים וכי גירושין, כמו הייטק וכמו מקצועות רבים אחרים מצריכים מומחיות רבה וניתוח עומק. הוא הבטיח לזכור זאת בפעם הבאה שיתגרש… 

לא רציתי להעכיר את מצב רוחו, אבל גם אמרתו על גובה ההפסד היא מוטעית. הוא הפסיד יותר ממה שהוא חושב, שכן התשלום לגרושה הוא נטו, ואילו שכרו במחצית השנה שציין אינו נטו, אלא כפוף לחוקי המס. משמע, הוא יצטרך לעבוד כשנה כדי לשלם את סכום הפשרה…

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן