גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

בגידה כלכלית כעילת גירושין

המילה "בגידה" מתקשרת באופן אסוציאטיבי לבגידה מינית. קיים סוג חמור יותר של בגידה, שעלול לזרוע הרס רב יותר ביחסי הנישואין ולהוביל לגירושין מכוערים – הבגידה הכלכלית. רבים סבורים כי בגידה כלכלית חמורה כי כמה מבגידה מינית שכן, לא אחת, בגידה מינית היא תוצאה של פיתוי רגעי ותוצאותיו, ואילו בגידה כלכלית היא מהלך מתוכנן מראש, שמבוצע לאורך תקופה ממושכת, כתוצאה מהחלטה נחושה ליזום הליכי גירושין.

אין צורך להכביר במילים אודות חשיבות אמון ושקיפות בין בני זוג – בכל הנושאים הכרוכים בנישואין. אובדן האמון גורם למשברים ומשקעים בין הצדדים, והמציאות מלמדת שבסופו של יום הדבר מוביל לגירושין. הנתונים מוכיחים כי אובדן אמון על רקע בגידה כלכלית מהווה סיבה מרכזית לגירושין.

איתמר וגלי, בני זוג בשלהי שנות ה-50 לחייהם, חיים כמעט כשני זרים בביתם בסגנון של "חיה ותן לחיות". איתמר אוהב עסקים, כסף ונסיעות לחו"ל וגלי אוהבת לחיות בפשטות, ליהנות מהמשפחה, מעבודתה ומתחביביה. כל עוד היה לגלי די כסף לחיות את חייה, היא לא שאלה יותר מידי שאלות. לבני הזוג היה חשבון משותף אליו איתמר היה מזרים כספים שהספיקו לתחזק את רמת חייהם הגבוהה.

בשלב כלשהו, נסחפה גלי לעולם הרשתות החברתיות. את כל תשומת הלב והחום, שאיתמר מנע ממנה משך שנים, היא מצאה שם. ידיד וירטואלי עמו התכתבה גלי באינטנסיביות קנה חלק נכבד מעולמה וגרם לה לחזור להרגיש אהובה ומחוזרת. לימים, גלי החליטה לעשות מעשה ולהתגרש מאיתמר. בעצת עורך דין גירושין ידוע ומדריך גירושין 2022, הבינה גלי שיש לה קושי בכל הקשור לרכוש וכספי הצדדים, שכן היא לא יודעת מה נצבר במהלך הנישואין.

גלי החלה לאסוף מידע כלכלי על איתמר: אספה וצילמה מסמכים כלכליים שהיו בבית, חיטטה לבעלה בנייד, התעניינה במסמכי מס ובנק שהגיעו לביתם, ניסתה להקשיב לשיחות בנושאים כלכליים ועוד. איתמר לא שם לב לפעולותיה. בעיניו היא הייתה חסרת כל הבנה כלכלית. מה שגילתה גלי לא הותיר מקום רב לדמיון. איתמר בגד בה בגידה מחפירה. הוא לא בגד עם אישה אחרת, אלא עם כספם המשותף. היא גילתה שלאיתמר היו חשבונות בנק מעבר לים, עליהם מעולם לא ידעה, וכי היו שם סכומי כסף ניכרים. במסגרת נסיעותיו לחו"ל נהג איתמר להמר בבתי קזינו מפוארים בסכומי עתק, העולים במצטבר לכדי מיליונים. לאחר שגלי התייעצה עם עורך דין לגירושין היא הבינה שמחצית מהפסדיו יכולים להיות שלה בעת גירושין. לא היה ספק כי המדובר בבגידה כלכלית. במשך שנים איתמר הכין את הקרקע ליום הגירושין והבריח מגלי את מרבית הרכוש שנצבר להם בנישואין. בעזרת עורך דין גירושין, קיבלה גלי צוו גילוי מסמכים נרחב לכל מי שהיה קשור לעסקיו ולנכסיו של איתמר. המידע שקיבלה, כתוצאה מצו גילוי המסמכים, אפשר לה, בשלב מתקדם של הליך הגירושין, להניח יד על רכוש בהיקף נרחב…

סוגים של בגידה כלכלית:

בגידה כלכלית יכולה להגיע באריזות שונות. משכך קשה להגדיר אותה. היא מאופיינת בדרך כלל על ידי מעטה סודיות על פעולות כלכליות או חוסר שקיפות ו/או כנות של אחד מבני הזוג ביחס להתנהלות כלכלית של משק הבית המשותף ולא רק. ככלל, בגידה כלכלית נעשית כחלק מההכנות לגירושין. לא אחת הבגידה הכלכלית היא הדדית. כל אחד מבני הזוג מיישם הליכי הכנה לגירושין ומבצע הברחת רכוש.  

בגידה כלכלית יכולה להתבטא בפתיחת חשבונות נפרדים והעברת הכנסות אליהם; העדר שקיפות ביחס למצב הכלכלי ובמיוחד יצירת מצג שווא ביחס לערכים כלכליים; הלוואות פיקטיביות לטובת בן משפחה/ חברים ללא ידיעת הצד השני; הסתרת הוצאות בסכומים ניכרים שספק אילו בן הזוג השני היה מסכים להם; משיכת מזומנים בהיקף ניכר, כאשר לא ברור לאן הוזרמו. כל בוגד או בוגדת כלכלית מוצאים שיטות שונות וייחודיות ליישם את הבגידה הכלכלית. חלק גדול מהבגידות הכלכליות עוברות דרך שוק ההון, כאשר ההפסדים מתועלים לחשבון המשותף, ואילו הרווחים לחשבון פרטי שרחוק מן העין…, לפעמים בחו"ל או בבנקאות לא מסורתית.

בשנים האחרונות, הבגידות הכלכליות התפשטו גם לשוק המטבעות הווירטואליים, שמאוד מקל על פעולות העלמה של סכומי עתק. בשוק המטבעות הווירטואליים קל יותר לשתף את בן הזוג בהפסדים ולהעלים את הרווחים למחוזות רחוקים שקשה מאוד להתחקות אחריהם.

הבגידות הכלכליות הנפוצות והחמורות ביותר מתרחשות בשוק ההייטק. מקובל לחשוב כי הדבר הראשון שעושה יזם או יזמית הייטק אחרי שמתבררים סיכויי המיזם שלו הוא להיפטר בנזיד עדשים מבן או בת הזוג. מקובל בין עורכי דין גירושין לחשוב כי מאחורי כל תיק גירושין, בו לאחד הצדדים דחוף להתגרש, עומד אקזיט או סוד כלכלי משמעותי אחר. משמע, לא אחת כאשר הקשר הזוגי אינו במיטבו, שינוי כלכלי משמעותי עלול להביא לגירושין, בטרם הצד השני יבין מה הן זכויותיו…

עולה שלבגידה כלכלית יש הרבה יותר סוגים ופנים מאשר לבגידה מינית והיא יותר מתוכננת ומחושבת. עם זאת, כל סוגי הבגידה הכלכלית מגדירים את סוף האמון בין בני הזוג.

התמודדות עם בגידה כלכלית ערב גירושין:

אם הנכם מזהים שבמהלך החיים המשותפים חווית את אחת מצורות ההתנהגות שנסקרו לעיל, סביר שבוגדים בך בגידה כלכלית, ומוטב לך להיוועץ לאלתר עם עורך דין גירושין, בעל כלים כלכליים מוכחים, על מנת לדעת כיצד לקדם את פני הרעה. לא אחת, תידרש פעולה חשאית מתמשכת כדי לחשוף את הבגידה הכלכלית, לאמוד את היקפה ולהשיג ראיות חותכות לקיומה. לא כדאי לך לנקוט פעולות, או אפילו לשוחח עם בן הזוג, בטרם התייעצת עם עורך דין גירושין המתמחה בבגידות כלכליות.

אם התנהלות בן הזוג בפן הכלכלי הינה לחוצה וכעסנית, באופן מכוון הוא מסתיר מידע, מחביא ניירת, קנאי לפרטיות הנייד שלו, מסרב לענות לך על שאלות כלכליות, משקר בקשר להוצאות ועוד, סביר שהוא פועל כלכלית מאחורי גבכם ובוגד בכם כלכלית. במצב זה עליכם לפעול לאלתר על מנת להתגונן ולהגן על חלקכם ברכוש המשותף.

לסיכום:

בגידה כלכלית מצד אחד מבני הזוג, אם במהלך הנישואין או ערב גירושין, יכולה למצוא ביטוי בדרכים שונות אולם היא אינה גזירת גורל, וניתן להתמודד עמה בסיוע עורך דין גירושין מיומן. אם אתם מזהים סיטואציה מהמתוארות לעיל סביר שהצד השני בוגד בכם כלכלית או מתכנן לעשות כן. אם החשד משמעותי גשו בהקדם להיוועץ עם עורך דין גירושין, מומחה בעניינים כלכליים, על מנת שיזהה האם מדובר בהתנהלות בעייתית, העולה כדי בגידה כלכלית ויפרוס בפניכם את הפתרונות המתאימים להתמודדות עם הבעיה.

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן