גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

20 טיפים בנושא גירושין

אל תקרא 10 או 20 עצות בנושא גירושין, שכן גירושין הוא נושא רחב ומורכב ולכן העצות חייבות להיות שטחיות, ובגלל השונות הרבה בין מקרה למקרה הן בוודאי לא מכסות את כל מה שנדרש למקרה הספציפי שלך. כדאי לך לקרוא חומר מעמיק ורלוונטי ספציפית למקרה שלך. עליך להבין שאין דרך פשוטה ומהירה להבין לאשורו נושא כה סבוך ומורכב כמו גירושין.

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

  1. יש להכין תכנית להגנת ילדים מפני פגעי הגירושין – לעורך דין גירושין אשר את שירותיו תשכור, יש בוודאי מערכת תומכת לעניין מסוג זה, ורצוי להשתמש בה (ראה מאמר "בחירה נכונה של עורך דין גירושין"). בכל מקרה אינך מתגרש מהילדים – אסור לערבם בסכסוך, ואסור להרשות לצד השני לעשות זאת.
  2. רצוי לשקול טיפול זוגי מקצועי לפני שמפרקים את “החבילה” – יש להימנע מלהתייעץ עם גורמים לא מקצועיים, ובמיוחד עם המשפחה, שכן לפעמים עצתם מונעת יותר מאהבות ושנאות כלפי בן הזוג, מאשר מקור רוח והגיון צרוף. ראה מאמר "הנישואין במשבר? שוקלים טיפול זוגי? מה תעשו במקרה שהטיפול לא יצליח?".
  3. אסור בשום אופן לעשות פעולה כלשהי בטרם גיבשת אסטרטגית גירושין מלאה ותכנית פעולה מפורטת להשגת מטרותיך – זה המפתח העיקרי לניצחון – כמו שאמרו חכמינו: “סוף מעשה במחשבה תחילה” , וכנראה שחשבו על גירושין …
  4. ראיות, ראיות, ראיות – יכול להיות שעמדתך צודקת, אך אין לך הוכחות לכך. יש להקדיש זמן לא רק לגיבוש טענותיך, אלא במיוחד לאיסוף ראיותיך, ורצוי שאלו תהיינה מוצקות וחוקיות. אין להתפתות למעקבים וצילומי סתר בלתי חוקיים ולהסתבך בפלילים. יש להעדיף אמצעים חדשניים המבטיחים תוצאה טובה יותר בעלות נמוכה יותר. בכל מקרה, יש להקליט ולצלם כל מה שאפשר ובלבד שהדבר יעשה בצורה חוקית.
  5. יש לפזר מלכודות גירושין מסוגים שונים – ייתכן שהצד השני ינשוך את הפיתיון. באותה עת חשוב לא ליפול במלכודת שפרס היריב. אם לא ידוע לך מה הן מלכודות הגירושין הנפוצות סביר להניח שהנך בסכנה ליפול בהן (ראה מאמר "היסוסי גירושין ומלכודות דבש").
  6. חשוב להיות מעודכן – “מרוץ הסמכויות” שינה את אופיו והוא כיום משמעותי יותר לא רק בשל בחירת הערכאה אלא בעיקר בשל קביעת סדר היום והמהלכים הנגזרים ממנו. בגירושין, כמו במלחמה, יש יתרון מכריע לתוקף וחיסרון משמעותי למתגונן, ולכן, לא פעם, ההגנה הטובה ביותר היא המתקפה.
  7. הדגים נתפסים בחכה, אך משום שהם פותחים את הפה – יש להקפיד על חשאיות מלאה, לא לספר דבר לאף אחד שכן “אוזניים לכותל”. יש להניח כי היפיפייה שהתחילה עמך ברחוב לא הוקסמה מיופייך המדהים, אלא היא בסך הכול המדובבת של הצד השני. רצוי להחביא מסמכים התומכים בעמדתך ולנסות לצלם את מסמכי הצד שכנגד.
  8. יש לדחות את ה”ריגשי” להזדמנות אחרת – נישואין מושתתים על אהבה וגירושין על כסף – אסור להתבלבל ביניהם…
  9. רצוי לשכור עורכי דין המתמחים בגירושין – תחום הגירושין הוא מספיק רחב, ולכן התמחות רחבה יותר עלולה להצביע על ידע ספציפי לא מספק. בכל מקרה יש לערוך עימם הסכם שכר טרחה מפורט בכתב, שיתייחס לכל האפשרויות – רצוי בסכום אחד כולל – עד להשגת התוצאה הרצויה לך.
  10. לעולם יש להעדיף צוות של עורכי דין לגירושין על פני עורך דין גירושין בודד – שכן יש יותר סיכויים שצוות, באמצעות סיעור מוחות, עשוי למצוא פתרון חדשני ומקורי לבעייתך – פתרון שיפתיע את הצד השני ויטה את התוצאות לטובתך.
  11. אסור להאזין ברצינות לעצות של קרובים, מכרים, סבתות, דודות, דורשי טובתך מכל סוג ומין – לא לגבי מה לעשות, ולא לגבי בחירת עורך דין, שכן ברור שהם לא מומחים אמיתיים, וספק אם ערכו השוואה אמיתית בין כל האופציות (ראה מאמר "העצות הגרועות ביותר שתקבלו מהמבינים"). רצוי להתרשם ממספר עורכי דין ולבחור את הטוב ביותר עבורך – בדרך כלל הבדלי האיכות הם הרבה יותר משמעותיים לעניינך מהבדלי המחיר.
  12. כל פירורי המידע השטחיים, כולל עצות אלו, ידועים לכולם – לכן ידע זה לא מקנה לך שום יתרון על הצד השני. רק מידע רחב ומעמיק, בתוספת יצירתיות, יאפשרו לך למצוא פתרון יצירתי מנצח, שאינו ידוע לצד השני, ולכן העצה החשובה ביותר הינה: יש לקרוא ולהעמיק ככל יכולתך !
  13. לא כל יום פורים – מה שהצליח בעבר לא בהכרח יצליח בעתיד שכן בכל מקרה מדובר בנסיבות שונות ובאנשים שונים, ובמיוחד כיוון שהחוק והפסיקה בנושא משתנים במהירות. יתר על כן – בתי דין רבניים אינם כפופים לתקדים מחייב, ולכן הכול יכול לקרות… בקיצור, דאג לכך שמקורות המידע שלך יהיו עדכניים ומתעדכנים תוך כדי התהליך.
  14. גירושין היא חוויה טראומתית – לכן קל מאוד להתפתות לכל מיני אמונות טפלות, מגידי עתידות, קוראים בקפה ובקלפים, מטפלים באבנים ובקריסטלים, פותחי עתידות ומזלות, שוחרי אשרמים ושאר מרעין בישין. יש להתרחק משטויות אלו וממי שמתעסק בהן כמו מאש, שכן הדבר עלול לעלות לכם במשמורת הילדים או בביטול הסדרי הראייה!
  15. עורכי הדין הממולחים ביותר יכולים להשיג עבורך רק את מה שיש, וידוע לך על קיומו – יש לנסות להתחקות על עקבות כל רכוש, זכות או מסמך שיש או היו לבן הזוג, ולעמוד על המשמר על מנת שלא ייעלם דבר (ראה מאמר "גילית שמסתירים ממך כספים ורכוש"). במקביל יש לנסות להצניע ככל האפשר את רכושך, זכויותיך ומסמכים העלולים להביך אותך (בתקווה שהבנת את הרמז…)
  16. לא כל עצה שתקראו היא עצה נבונה או קוהרנטית – ברור שמי שמציע לגבר לרוץ מהר “לתפוס סמכות” ברבני, ובאותה נשימה אומר שלא תמיד רצוי לגבר לפנות לשם (מה שנכון!) פשוט אינו יודע מה הוא אומר, וכמוהו מי שמציע לאישה לפנות למשטרה על כל “ספק אלימות” מחד, ומאידך מטיף לנסות לשמור על מקור הפרנסה של בן הזוג, על מנת "להשפיע לטובה” על גובה המזונות… רצוי להבין, כי רק אסטרטגית של גירושין כוללת ועקבית תביא אתכם למחוז חפציכם.
  17. העדיפו גירושין ידידותיים – למרות שבמציאות אין חיה כזו, מהטעם שלו שרתה הידידות ביניכם לא הייתם מתגרשים. בכל מקרה גירושין מייצגים ניגודי אינטרסים! יחד עם זאת, יתכן שניתן להגיע להסכם פשרה עם בן הזוג, ו”לסגור את העניינים” ביניכם ללא עימותים משמעותיים. כדאי לבחור בדרך זו אך ורק אם אתם סבורים שיש סיכוי שתתפשרו, ובמיוחד רק לאחר שנקטתם את הצעדים המשפטיים הראויים למקרה שתתקלו במשיכת זמן, ובמקביל ניסיון של בן הזוג להקדים אתכם במירוץ.
  18. הקפידו לקיים את כל העצות האידיוטיות והמובנות מאליהן המופיעות בכל אתר גירושין מתחיל – לא להכות, לא להתעצבן, לא לאיים, לא להיות אלים, כיצד לא להסתבך בפלילים במהלך הגירושין, לא להפר את החוק, לא לצרוח על הילדים ובעצם לא לעשות כל דבר שאסור לעשותו על פי חוק, בלי שום קשר לגירושין.
  19. אם קראת עד כאן ברור שלא הפנמת את העצה הראשונה, ולכן העצה האחרונה היא אזהרה – אסור לפעול לפני שהעמקת בנושא הרבה מעבר לעצות שטחיות אלו ואחרות, וכן התייעצת עם עורך דין גירושין מומחה.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן