גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

הנישואין במשבר? שוקלים טיפול זוגי? מה תעשו במקרה שהטיפול לא יצליח?

הפנייה לטיפול זוגי מבטאת הכרה בעובדה שנישואיכם הגיעו לנקודת משבר, וכי למרות המשבר ברצונכם לנסות להצילם ולשפרם. חלק ניכר מהפונים לטיפול זוגי מאמינים כי טיפול זוגי ישנה את בן הזוג השני, או לפחות יוכיח לו שאינו צודק במחלוקות שביניכם. חלק אחר מאמין כי הטיפול הזוגי ישנה את איכות היחסים הזוגיים.

לא כל מי שפונה לטיפול זוגי מאמין, באמת ובתמים, שניתן יהיה להציל את הנישואין בעזרתו. חלק ניכר מהפונים משוכנע שהטיפול הזוגי יביא לחידוש האהבה כקדם, וכי, בסופו של יום, תזדקנו ביחד. חלק אחר מקווה שהטיפול הזוגי יביא לשיפור, זמני או מתמשך בחיי הנישואין. חלק מהפונים לטיפול זוגי אינו מאמין כלל בטיפול, אלא מנסה לרצות את הצד השני, או להוכיח לעצמו, לילדיו ולסביבה, כי עשה את כל מה שאפשר להצלת הנישואין. עם התקדמות הטיפול הזוגי חלק מהאנשים משנים את עמדתם לגבי סיכויי הצלחתו, ואת יחסם כלפיו, הן לטובה והן לרעה.

בלי קשר לציפיותיך מהטיפול הזוגי, תהיה זו טעות חמורה לא להיערך, מראש ובחכמה,  לאפשרות שהטיפול הזוגי יכשל.  במאמר על מחקרים בתחום הטיפול הזוגי, שפורסם ב–ynet  בשנת 2014, נכתב כך: “מחקרים מראים שבמקרה של משברים זוגיים, טיפול זוגי לא רק שאינו יעיל, הוא אף עלול להחמיר את המצב” שם גם נכתב גם כי 60% מהטיפולים הזוגיים נכשלים. הניסיון מלמד כי לאחר הפגישה הראשונה, או לאחר פגישות בודדות, מתחילה להסתמן התוצאה הצפויה. משעולה הספק אם הטיפול הזוגי יצליח, מתעוררת מייד השאלה: מה יקרה אם הטיפול יכשל?

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

חשוב לדעת לפני תחילת הטיפול הזוגי מה יקרה לאחר הטיפול הזוגי, שכן יש לכך השלכות על התנהלותך במהלך הטיפול הזוגי. לדוגמא – לפעמים כדאי להמשיך את הטיפול הזוגי למרות שכבר החלטת להגיש בקשה ליישוב סכסוך או תביעת גירושין. יתכן מצב בו כדאי לך לברר, במהלך הטיפול הזוגי, עובדות ונתונים מסוימים, שיעזרו לך בהמשך. בכל מקרה, חיוני לקבל ייעוץ משפטי בשאלה איך להתמודד עם כישלון הטיפול הזוגי, שכן ייעוץ משפטי מתוחכם יעלה את סיכויי ההצלחה בטיפול הזוגי, ייתן לך ביטחון לנהלו ללא חשש מהבאות, ויגן עליך מכישלונו. 

ההיערכות המשפטית לכישלון הטיפול הזוגי חייבת להתבצע לפני תחילת הטיפול הזוגי, או במקביל לתחילתו.  ההיערכות למקרה שהטיפול הזוגי לא יסתיים בהצלחה, תלויה בשאלה מה רצוי לך שיקרה בהמשך.

אם ברצונך להמשיך את הנישואין במתכונת דומה למה שהיה עד תחילת הטיפול הזוגי, כדאי לשקול עריכת “הסכם שלום בית ולחילופין גירושין “. מטרת ההסכם היא לעצב את התנהלותכם במהלך המשך הנישואין (מי אחראי למה, אופי חינוך הילדים, היכן מופקדות המשכורות וכו’) וגם להסכים על סידורי ותנאי הפרידה, אם מי מכם יחליט להיפרד. ההסכם מייצב את המשך הנישואין, מונע חיכוכים מיותרים בחיי היום יום ומאפשר דיון בתנאי הפרידה באווירה רגועה, שכן זה עתה החלטתם להישאר ביחד, למרות הקשיים.

אם הטיפול הזוגי הציף נושאים שלא תוכלו להכיל (בגידה מתמשכת, קיום צלע נוספת במשוואה, בעיה רפואית חמורה, נטייה מינית שונה וכו’) והגעת למסקנה כי אין ברירה, אלא להיפרד, יש לך הזדמנות, קצרת מועד, לעצב הסכם גירושין,  ידידותי, שיאפשר לכם להיפרד בשלום, ויגן על זכויותיך וזכויות ילדיך. אם הטיפול הזוגי זורם לכיוון פרידה, עליך לגבש, מיידית, עמדה ברורה, לפחות בנושאי הילדים והרכוש, ולנסות להגיע להסכמות, שכן סביר שחילוקי הדעות ילכו ויעצימו. 

הדרך הנכונה להיערך לכישלון, מלא או חלקי, של הטיפול הזוגי, היא לקבל מראש ייעוץ משפטי ראשוני, טלפוני או אישי, מעורך דין מנוסה ומתוחכם, המתמחה בתחום הגירושין, בעיצוב הסכמי שלום בית ולחילופין גירושין, ובמכלול הבעיות הכרוכות בשילוב העדין והמורכב שבין טיפול זוגי לבין החלופות להמשך הנישואין ו/או שינוי אופיים, ו/או פירוקם.  מסגרת הייעוץ המשפטי לקראת ייעוץ זוגי היא כשעה עד שעות בודדות,  ולכן עלותה נמוכה, יחסית, ובוודאי אל מול האינטרסים שלך, שעלולים להיפגע מכשלון הטיפול הזוגי.

ככל שיש לכם יותר מחלוקות, וככל שהמחלוקות יותר משמעותיות, כך חשוב יותר לקבל ייעוץ משפטי הולם. כאשר מדובר בבכירים כגון: מנהלים, אנשי הייטק, בעלי עסקים, בעלי רכוש, בעלי מקצועות חופשיים ובכירים אחרים, חשיבות קבלת הייעוץ המשפטי הראשוני לקראת טיפול זוגי מתעצמת. מקל וחומר, כאשר בנוסף למחלוקות על היקף וחלוקת הרכוש, קיימת גם מחלוקת על משמורת הילדים והסדרי הראייה.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן