גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

שלהי 2022 – הזמן האופטימלי לגירושי הייטק או להסכם ממון

אם הנך איש הייטק, ומחשבות גירושין מקננות בראשך, או ברצונך למנוע חשיפה למקרה של גירושין, סביר שבשלהי 2022 יש לך שעת כושר נדירה ליישום גירושין, או הסכם ממון, שיאפשרו לך להשיג תוצאת גירושין נדירה.

בגירושין רגילים ה"מועד הקובע" הוא משמעותי. המועד הקובע הוא המועד בו מוגשת הבקשה ליישוב סכסוך, או מועד אחר עליו מחליט בית המשפט או בית הדין, לצורך חישוב נכסי הצדדים. בגירושין של אנשי הייטק, בנוסף לקשיים הרגילים הכרוכים בהם, למועד הקובע (שלפעמים מכונה: מועד הניתוק) חשיבות פי כמה. לדוגמה: ביום מסוים האופציות שלך עשויות להיות שוות הון, וביום אחר כלום כאשר ערך המניה יורד…  

עד לאחרונה, חברות הטכנולוגיה המקומיות שברו שיאים כאשר גייסו מיליארדי דולרים בהנפקות וסבבי גיוס. שררה בשוק אופטימיות רבתי ביחס לסיכויי החברות הטכנולוגיות. מגמה זו נחתכה באופן קיצוני. מצב דברים מפחית את שווי רוב האופציות בחברות הישראליות. בחלקן עד לשווי אפס, כיוון שרוב ההערכות הן שמדובר במצב זמני, נוצר חלון הזדמנויות להשיג הסכם ממון לטובתך, או אפילו להיפטר מהחצי השני שלך במחיר "מציאה". משמע יש הזדמנות פז לצד העובד בהייטק וחפץ בגירושין להתגרש מבלי לשלם יותר מדי בשל רכוש ווירטואלי שברשותו.  

תחום גירושי ההייטק ידוע כמאתגר יותר מגירושים אחרים. השכר הגבוה והמאפיינים המיוחדים של ההייטק, כגון אופציות, אקזיטים, הצעות עבודה חדשה הכוללת קידום וכו' וכן העובדה שבמקרים רבים השכר מגולם גם בבונוסים המתממשים בשלב מאוחר לגירושין – הופכים את הגירושין למורכבים ומאתגרים יותר.

זו גם אחת הסיבות לגירושין. ההכנסות הגבוהות בצירוף אקזיט או הצעת עבודה שעתידה להגיע מביאים את הצד העוסק בהייטק להרהור ביחס להמשך הנישואין. לכך יש להוסיף את האופי התובעני של העבודה, נסיעות והיעדרויות מרובות, וקשיים נוספים המעיבים על חיי המשפחה ומובילים לגירושין. יציבות חיי הנישואין של אנשי הייטק אינה גבוהה וכל שינוי ביחסים עלול להוביל להליכי גירושין – לעיתים ללא כל הכנה מראש.

אם הנך חלק מתעשיית ההייטק יש שני מועדים מועדפים לנקוט בהליכי גירושין: או בטרם נודע לבן הזוג על ההתעשרות הצפויה או מצב דברים דומה לעת הזו בו יורדות המניות והאופציות מאבדות מערכן.

על מנת להבין יותר טוב מדוע המועד לגירושי הייטק הוא כל כך משמעותי, יש להבין את המורכבות שבתכנון אסטרטגיית גירושין להייטק. עורך דין לגירושין המתמחה בגירושי הייטק נדרש להבנה בשיטות השכר בענף, באופציות, בתמריצים השונים, בהערכות שווי של חברות הייטק, במגמות השוררות בענף ועוד. הבקיאות הרבה נדרשת בין השאר כיוון שחלק מהתשלומים לאנשי ההייטק הינם ווירטואלים וסמויים מהעין, וכוללים זכויות לאופציות מענקים והטבות, לפעמים בחו"ל. בהרבה מקרים מדובר על נכסים ווירטואליים שיתגבשו רק לאחר הגירושין, וזאת חרף העובדה שהזכאות לנכסים אלו נצברה במהלך הנישואין.

בעת הזו בתי המשפט וחלק מהמומחים שעורכים את איזון המשאבים בעת הגירושין, טרם רכשו את הבקיאות העמוקה הנדרשת בעולם ההייטק והם מקבלים את התמונות הפשטניות שעושות חסד עם אנשי ההייטק. 

לסיכום: אם עיסוקך בהייטק אך אינך מומחה לגירושי הייטק וברצונך להשיג את התוצאה הטובה ביותר בגירושיך, דע לך כי יש שעת כושר לעשות כן עתה, במצב שוק ההייטק כיום. אם ברצונך לנצל את המצב, עליך להתייעץ מוקדם ככל הניתן עם עורך דין גירושין מומחה בגירושי הייטק.

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן