גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

כיצד מתגרשים בתקופת הקורונה?

משבר נגיף הקורונה מראה את אותותיו בתחומים רבים. אחד מהם הוא תחום המשפחה והזוגיות. תקופה זו בה מרבית האנשים ספונים בביתם עם משפחתם ללא יכולת להתאוורר, כאשר הילדים לא נמצאים במסגרות החינוך והחרדה הכלכלית והבריאותית מהדהדת, מהווה "סיר לחץ" אשר, ככל הנראה, אינו פוסח על אף משפחה. 

מרבית הזוגות יצלחו תקופה קשה זו בשלום. מאידך, ככל הנראה, מספר לא מבוטל של זוגות, יבינו בתקופה זו, יותר מתמיד, כי הם לא מעוניינים להזדקן עם בן הזוג או שהם פשוט לא מסוגלים לעשות זאת. 

כבר כיום יש פרסומים כי מעת נפתחו מחדש משרדי הרישום לגירושין בסין, קיימת עלייה חדה במספר הבקשות לגירושין, זאת לעומת התקופה המקבילה לפני פרוץ המגיפה.

רבים סבורים כי אין להם אפשרות לפתוח כיום בהליכי גירושין, אולם הדבר אינו נכון. בתי המשפט ובתי הדין הרבניים עובדים כיום במתכונת מצומצמת בנושאים מסויימים שהוגדרו בתקנות החירום.

ניתן לפתוח גם כיום בהליכי גירושין אשר ישמרו על זכויותיך ואף יקנו לך יתרון משמעותי לצורך השגת מטרותיך. ככל שתשכיל גם בימים אלו לתכנן נכון את פעולותיך ואת האסטרטגיה המשפטית הנכונה עבורך באמצעות עורכי דין לגירושין, תוכל לגרום לכך שידך תהיה על העליונה ולמנוע נזקים צפויים. 

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

האם כדאי לי להתגרש בתקופה זו?

כמובן, שדווקא בתקופה קשה זו כדאי לחשוק שיניים ולשתף פעולה אחד עם השני. אולם, לעת הצורך, כדאי להיות מודעים להליכים שניתן לפתוח גם בתקופה זו ולזכויותיך. 

במקרים מסויימים, המתנה לתקופה שלאחר הקורונה, עלולה לסכן את זכויותיך ולסכל את הפעולות שיש באפשרותך לעשות, שכן יתכן שהצד השני כבר התייעץ עם עורך דין המומחה לגירושין ויקדים אותך בפעולותיו.

יתרה מכך, נסיון החיים מלמד כי ברגע שאחד מבני הזוג או שניהם מבינים כי ברצונם להתגרש, עלולה להתחיל התדרדרות קשה ביחסים שיתכן כי תסלים באופן לא רצוי ואף תפגע בילדים.

מהצד החיובי, יתכן כי דווקא תקופה זו, תוביל ליותר הסכמים בין בני זוג המעוניינים להתגרש ופתירת המחלוקות בדרכי שלום.

יש כאלו שיתכן כי לצורך הגירושין, משבר הקורונה דווקא יטיב עמם. יתכן כי למרבית בעלי העסקים, עצמאיים, יזמים, בעלי נכסי קריירה, אנשי הייטק, בעלי מניות ודומיהם, זהו דווקא הזמן המשתלם ביותר להתחיל הליכי גירושין. לא היה בהיסטוריה זמן כזה וגם לא יהיה בעתיד. כיום העסקים הטובים ביותר, שאין להם רווח ישיר או עקיף מהקורונה, שווים כמעט כלום, ולחלקם יש ערך שלילי עצום. בנסיבות אלו, יתכן כי לאנשים אלו, ייגרם פחות נזק להתגרש בתקופה זו, שכן ערכי העסק, נכסי הקריירה שלהם, הפרשי הכנסה וכד', נמוכים כעת (ראה מאמר "שיטות חלוקת הרכוש הממשי, הלא ממשי והכספים"). מאידך, יש אחרים שיהיה כדאי להם לאסוף כרגע מסמכים רלוונטיים לגירושין ולבחור תאריך עתידי בו יהיה ערך העסק או ערכים אחרים מינימאליים. זה כמו רכישת מניה בזמן שפל ומכירתה בזמן גאות.

אם אחד מכם, או שניכם, עצמאיים או מנהלים בעסק, איש הייטק או שותף בסטארט-אפ, יש לכם רכוש שהוא יותר מדירת המגורים, למי מכם יש עסק, שותפות בעסק, למי מכם יש הכנסות "הסמויות מן העין" או בכל מקרה אחר של מורכבות המערכות האישיות והכלכליות, עליכם להתייעץ בהקדם האפשרי עם עורך דין גירושין, רצוי בעל השכלה כלכלית גבוהה וניסיון בניהול עסקים ו/או בהייטק, על פי המקרה שלכם. סביר להניח כי אין דרך סבירה להציע לך פעולה סטנדרטית במקרה שלך. יתר על כן, אם את/ה בן הזוג שאחראי על מרבית ההכנסות, בהווה או בעתיד, יתכן מאוד שיש לנקוט בסדרה משמעותית של פעולות הכנה, כדי שלא תקופחו בגירושין (ראה מאמר "הכנות לגירושין של מנהלים, אנשי הייטק, יזמים, בעלי מקצועות חופשיים ובני זוגם"). 

אילו הליכים ניתן לפתוח בערכאות המשפטיות בתקופת הקורונה?

בתי הדין ובתי המשפט עובדים כיום במתכונת חירום מצומצמת ומשכך הם דנים אך בהליכים שהוגדרו כדחופים בתקנות החירום. 

להלן חלק מההליכים שבתי המשפט לענייני משפחה ידונו בהם גם בתקופה זו –

  1. הליכים לפי החוק למניעת אלימות במשפחה – לרבות צו הגנה וצו הטרדה מאיימת (ראה מאמר "אלימות במשפחה בזמן קורונה").

  2. תביעה להחזרתו של קטין שנחטף.

  3. בקשות לסעדים זמניים ולביטולם, כגון בקשות למזונות קטינים זמניים, צו עיקול, צו עיכוב יציאה מהארץ ועוד.

  4. בקשות לסעדים דחופים כגון הבטחת קשר של קטין עם אחד מהוריו, בקשה לאישור פעולה רפואית דחופה בקטין ועוד. 

להלן חלק מההליכים שבתי הדין הרבניים ידונו בהם גם בתקופה זו –

  1. בקשות לסעדים זמניים שנועדו לשמור על המצב הקיים, כגון צו עיכוב יציאה מהארץ, צו איסור דיספוזיציה, סעד דחוף בעניין שהות ילדים ועוד.

  2. בקשות לסעדים דחופים כגון הסדרי שהות עם קטין, מזונות קטינים ועוד.

  3. בקשות דחופות לשם מניעת עיגון.

  4. הליכים לפי חוק למניעת אלימות במשפחה – צו הגנה וצו הטרדה מאיימת.

עינינו הרואות כי גם כיום הערכאות המשפטיות דנות במגוון רחב של עניינים בכל הקשור לתחום המשפחה. על כן, אפשר בפועל לבצע את כל הפעולות החיוניות לניהול העתידי של תיק הגירושין כבר היום ולתכנן אסטרטגיה מנצחת לצורך השגת מטרותיך.

באמצעות הגשת בקשה לצווים מהסוג המפורט לעיל ועוד, במקביל לשמירה על זכויותיך, ניתן גם להשיג יתרון משמעותי בהליך הגירושין. בעת זו יש לכם אפשרות לשלב את הצורך בסעדים המפורטים יחד עם השגת יתרון חשוב בהליכי הגירושין הצפויים. הקפידו לברר עניין זה בדחיפות עם עורך הדין שלכם. במצבים מורכבים מסוימים, תוכלו לנקוט בפעולות חכמות, חרף ה"סגר המשפטי".

לסיכום

בניגוד לדעה הרווחת, בתי המשפט לענייני משפחה ובתי הדין הרבנים עדיין עובדים ומשכך ניתן לפתוח בהליכים מסויימים אשר עתידים להיות משמעותיים עבורך ולהשיג לך יתרון משמעותי בהליך הגירושין.

חשוב לומר כי השפעת הקורונה על הליכי הגירושין, לא תסתיים מיד עם תום תוקפן של תקנות החירום, אלא השפעתה תימשך הרבה מעבר לכך, במיוחד בכל הקשור לגירושין של מנהלי עסקים, עצמאיים, אנשי הייטק, יזמים, בכירים (בנושא חשוב זה, ראה מאמר "גירושין של מנהלים, אנשי הייטק ועצמאיים בעת קורונה").

הפתרון הראוי בנסיבות שלך הוא להטיל את אפיון המצב, הגדרת פעולות ההכנה הנדרשות ואת תכנון הפתרון הרצוי לך בעת זו, על עורך דין גירושין בכיר ורציני, שילמד את התמונה לאשורה ויבנה עבורך אסטרטגיית גירושין מנצחת. 

לאור משבר הקורונה אנו עומדים לרשותך בשעות מורחבות, ובאמצעי תקשורת שונים ומאובטחים כדי לאפשר לך להתייעץ עם עורך דין מתאים, בשעות שאינך "תחת הפיקוח" של בן או בת הזוג. במקרה הצורך אנו ערוכים לקיים אפילו סיעור מוחות של צוות עורכי דין בכירים מחברתנו, ללא כל צורך במפגש פיזי, וללא סיכון בריאותך, כדי לפתור בעיות גירושין מורכבות ומשולבות.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן