גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין, קורונה, הפרה המשוגעת ועוד…

מזה כמה שנים אריה ואריקה לא סופרים זה את זה. חייהם מתנהלים על מי מנוחות. מדי יום העוזרת הנאמנה מנקה את הבית ומבשלת לבני המשפחה. האומנת המוכשרת, שהיא בעלת השכלה גבוהה בחינוך, מנהלת ביד רמה את חיי הילדים, מבלי להטריד יותר מדי את בני הזוג. בני הזוג עצמם טרודים מבוקר עד ערב בענייניהם. אריה מכר לא מזמן את הסטארטאפ השני שלו בקרוב לעשרה מיליון דולר, והוא שוקד על פיתוחו של השלישי. הפעם הוא מאמין שיוכל לפרוץ את תקרת הזכוכית. הוא אינו מתחייב לציפיותיו, אך החברים מנחשים שהוא נושא עיניו אל המיליארד הראשון.

אריקה מרוכזת בענייניה. היא לא ממש מבינה מה אריק עושה מבוקר עד ערב וגם שאיפתו לכסף נוסף נשגבת מבינתה. היא עסוקה בדברים החשובים באמת. כל יום היא סורקת בקפידה את הבוטיקים היוקרתיים ואת חנויות הביגוד המפורסמות, שמא תמצא שם את בגדי המלכה החדשים. היא טרם שבעה את המדידות המרובות ואת דברי החנופה של המוכרות, משל היו סם משעבד. שיחות החולין שהיא מנהלת עם הזבניות חושפות בפניה את הרכילות החמה ביותר בעיר והיא שבה כל יום לביתה, עם מידע רכילותי רב, עייפה אך מרוצה.

מערכת היחסים הבינאישיים שלה עם אריה אינה סבוכה במיוחד. פעם ביום היא שואלת לשלומו ואם אכל היטב. פעם בשבועיים היא נשרכת אחריו לפגישה עסקית שלא מעניינת אותה ופעם בחודש, פחות או יותר, היא מקיימת את מה שהיא מכנה חובתה הנשית לאריה מכוח העובדה שהם נשואים. מעבר לכך אין עליה שום מגבלה אישית או כלכלית. רכלניות מסוימות בעיר טוענות כי פה ושם אריקה חוטאת בקרבה יתרה לצעיר מפורסם, אולם אין לדבר ראיות מוצקות. אריקה עצמה מגיבה לרכילות מרושעת זו בחיוך מסתורי וב"אין תגובה"…

מגפת הקורונה תפסה את בני הזוג בלתי מוכנים לחלוטין. סגירת החנויות והבוטיקים העמידה את אריקה במצב בלתי אפשרי. כל שגרת יומה התערערה. היא ממש לא ידעה מה לעשות עם עצמה. מילא, הבגדים, אבל כיצד תוכל לחיות בלי הרכילות היומיומית. היא הרגישה כמי שנותק מצינור החמצן שחייו תלויים בו. בה בעת התהפכו גם חייו של אריה. הבידוד וביטול הטיסות הפסיקו את מסעות המכירה ואת גיוס ההון בניכר. המעבר לפעילות און ליין העיק עליו, שכן הוא הגדיל את המאמצים והפחית את פירותיהם. במובנים רבים הוא היה אובד עצות. גם יחסיו עם תמר המתוקה מניו יורק הפכו מממשיים לווירטואליים והחלו להתרופף.

אריקה הייתה הראשונה להפנים את המצב ולהתאושש ממנו. כדי לעקוף את ההסגר היא יצרה בביתה סוג של מועדון רכילות, בו הסתופפו בתורן כמה מחברותיה הטובות ביותר. היא הקפידה שבכל עת לא תהיינה יותר מעשר חברות, וכך הפך המועדון לעיסוק מבוקר עד ערב. תוך זמן קצר הצטרפו למועדון כמה יודעות דבר מהחוג הנוצץ… בסופו של יום מגפת הקורונה האירה פנים לאריקה והיא הפכה בין לילה לאושיית רכילות איתנה. פה ושם היא אף מצאה את עצמה מופיעה ברשת חברתית מסוימת, והדבר מילא את ליבה אושר רב. במקביל לפריחתה של אריקה אריה החל לשקוע במרה שחורה. פעילותו נעצרה למעשה והוא הפך להיות סוג של מובטל, משועמם ונואש. בצר לו הוא נקלע לזרועותיה של ג'יזל, ששמה, הצרפתי קמעה, בהחלט לא הטעה ביחס לכישוריה הרומנטיים. בקיצור, הקורונה לא הפסיקה את החיים של אריקה ואריה, היא רק שינתה אותם …

מעז יצא מתוק. מרבית היום אריה היה משועמם, מהורהר וחולם. החיים של כולם התחילו להתנהל במרשתת. מועדוני הלילה הפכו להיות ווירטואליים וההופעות ההמוניות היו בטלוויזיה וללא קהל. במציאות ווירטואלית זו החלו לפרוח, חדשות לבקרים, הונאות רשת בהיקף עצום, עד שהפכו למכת מדינה. מצב זה הטריד את אריה ומאידך נראה לו ככר נרחב להזדמנויות סייבר. יום אחד הוא הגה את מה שנראה לו במבט ראשון כהמצאת חייו. הוא מצא דרך חדשנית מדהימה לאימות של זיהוי מרחוק, שהיא בעצם פתרון טוב למניעת הונאות הרשת. כהרף עין הוא הבין שזו המצאה ששווה מיליארדים, אם יכלכל את צעדיו בתבונה. הוא חש למחשב ולניירות העבודה שלו ותכנן איך הוא מגשים את חלומו והופך להצלחה הגדולה ביותר של ההייטק הישראלי.

בינתיים ה"מועדון" של אריקה הפך להיות המקום החם ביותר בעיר. רבות רצו להצטרף למועדון אך המקום היה צר מלהכיל. גם נינט, חברתה הטובה של ג'יזל רצתה להצטרף למועדון, וכ"דמי כניסה" היא חשפה בפני אריקה את הקטע השולי בין אריה לג'יזל. חמתה של אריקה הרקיעה לשחקים. עד אותו רגע היא תפסה את אריה כ"כספו- בעל" – מין שילוב בין תורם זרע וכספומט בעל צרכי חיבה ותחזוקה מינימליים. היא לא העלתה בדעתה שהוא מסוגל לבגוד בה. היא הייתה נחושה לחסל אותו. 

בפרץ זעם בלתי נשלט היא פרצה לחדרו, נטלה את שני הניידים ואת כל ניירות העבודה והעבירה אותם לעמנואל, שהיה בעבר שותפו של אריה, ונפרד ממנו בריב גדול, בטענה שאריה רימה אותו וגזל ממנו עשרות מיליונים. עמנואל זיהה על נקלה את הפוטנציאל העצום שיש בהמצאתו של אריה, והציע לאריקה שותפות מלאה בפרויקט של ניצול ההמצאה, וגם באספקטים אחרים. אריקה קיבלה את ההצעה בשתי ידיים, תרתי משמע. כשחזרה אריקה הביתה חמתה לא שככה, והיא כילתה את זעמה גם בריהוט המפואר, שהיה במשרדו הביתי של אריה.

בכל היום הארוך הזה שהה אריק על חוף ימה השומם של תל אביב. הוא בהה בגלים והרהר מחדש בהמצאה המדהימה, שתביא אותו אל הנחלה והמנוחה. בינו לבינו הוא החל להיווכח שהנושא אינו כה פשוט וכי הפתרון שהמציא יש בו מגבלות לא פשוטות. אל מול הגלים השוצפים נפל לו האסימון שהרעיון אמנם נכון, אך הפתרון הטכני שהגה אינו ישים כלל. עם תובנה זו חש אריה לביתו, כדי להתחיל לעבוד על כיוון יישומי שונה. משהגיע וניסה לפתוח את הדלת גילה שהמפתח אינו מתאים ולכן טלפן לאריקה שתפתח לו את הדלת. אריקה, שטרחה, בין השאר, גם להחליף את הצילינדר, ענתה לו בטירוף, חשפה בפניו את תגליתה ביחס לג'יזל, והזהירה אותו שאם יעז להתקרב לבית בשנית היא תזעיק את המשטרה. לבקשתו לקחת את דבריו מהבית היא השיבה כי שרפה את כל בגדיו ואת משרדו. "פרה משוגעת" הוא צרח עליה, אך ספק אם אריקה שמעה זאת כיוון שטרקה את הטלפון בתום דבריה. אריה התנחם בספק שאם אכן הייתה שומעת, האם הייתה מבינה את המשמעות.

את המשך הלילה בילה אריה בבית מלון על חוף ימה של תל אביב. הוא המשיך להתבונן בגלים ולטוות את רעיונו המחודש. לפנות בוקר, כאשר היה מרוצה מהפתרון שטווה, הוא נרדם וישן כתינוק עד צהרי יום המחרת. הוא התעורר כשחיוך נסוך על פניו ותקווה רבה בליבו. בארוחת הבוהרים הוא הגיע להבנה כי ניצבות לפניו שתי משימות דחופות: להשלים את פיתוח הרעיון החדש ולהיפטר מאריקה במינימום נזק. אמנם המשך הפיתוח היה יותר חשוב, אולם להיפתר מאריקה היה בעיניו יותר דחוף. הוא שנא את התחושה שהיא גברה עליו במערכה הראשונה, והחליט להשיב מלחמה שערה. חמתו  של אריה בערה בו שבעתיים, כאשר הלשונות הרעות לחשו לאזנו בדבר שיתוף הפעולה בין אריקה לבין עמנואל, שנוא נפשו, מאז בגד באמונו והכשיל את האקזיט של הסטארט-אפ הראשון שהקים.

בנסיבות, לא היה לאריה מנוס מפעולה נמרצת. הוא טלפן לעורך דין גירושין נודע, אותו הכיר בנסיבות חברתיות, והבהיר לו כי הוא זקוק לשיחה מקצועית. בשל ההסגר, הם דברו בטלפון כשלוש שעות וסיכמו את כל הפרטים. הפרט החשוב היה שעורך הדין לגירושין הבהיר לאריה היה שאם הרעיון החדש צץ במוחו אחרי מה שמכונה "תאריך הניתוק" הוא שייך אך לו, ואין לאריקה חלק בו. תאריך הניתוק הוא למעשה המועד בו בני הזוג חדלים מלהיות שותפים כלכליים. עורך הדין הנודע, שהיה בעברו הרחוק איש הייטק, לקח על עצמו לרכז את רישום החברה החדשה, את ארגון מנגנון הביצוע ואת רישום הפטנט הנדרש באמצעות עמית, שהוא עורך דין לפטנטים. צעדים אלו הרחיקו את הסיכוי שאריקה תוכל ליהנות מהרעיון החדש.

בחזית של אריקה ועמנואל לא היה אף רגע דל. לאחר שחגגו באושר אין קץ את ה"ניצחון הגדול" על אריה, הם התפנו לרישום הפטנט על ההמצאה שלו. בשלב זה היה ברור לאריה לחלוטין כי בכל החומר שנגנב ממנו אין ממש וכי הקואליציה שנרקמה נגדו עומדת להתנפץ אל מול סלעי המציאות. 

אריקה, שזעמה על אריה רק הלך והתעצם מיום ליום, לא התעניינה יותר בגורלו. היא הייתה כל כולה מרוכזת בפרויקט החדש ובעיקר בהמרצת עמנואל ליישם את מה שנראה לה המפתח לעתידה הוורוד. נראה היה כי צמד המילים "פרה משוגעת", אותן אכן שמעה, היה סוג של זרז בשילוב מנוע טורבו, שהמריץ אותה ליישם בעצמה את הנקמה המתוקה באריה, ויפה שעה אחת קודם. לשעה קלה נשתכח ממנה כל דבר אחר, לרבות הילדים, וכל כולה זעקה נקמה, נקמה נקמה.

כמו בכל טרגדיה יוונית טובה סוף הסיפור צפוי מראש. אריה יצליח לפתח את רעיונו וליישם את חזונו המקצועי. הוא ועורך דינו המתוחכם יצליחו להיפטר מאריקה בלא יותר ממה שמגיע לה לשיטתו של אריה, כפי שתכננו, ובנוסף לקבל את המשמורת על הילדים, בשל הספק שייווצר בשפיותה של אריקה. עמנואל ואריקה עומדים להיכשל כישלון חרוץ ולהפסיד את כל מה שיש להם, ולו בשל העיקרון הידוע ש"סוף גנב לתלייה". 

איך בדיוק יתנהלו הדברים, מה יהיו השלבים הבאים, מתי תיכנס לתמונה תמר המתוקה מניו יורק ופרטים עסיסיים ולא עסיסיים נוספים יתגלו בהמשך הדברים.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן