גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין בעת קורונה

לאחר תקופות החגים יש עלייה במספר תביעות הגירושין והבקשות ליישוב סכסוך. במרבית המקרים הסדקים בקשר הזוגי לא נוצרו לאחרונה. הם התפתחו אט אט, אך ביסודיות, לאורך כל שנות הנישואין. דא עקא, בחגים בני הזוג שוהים זמן רב יותר עם בני זוגם והילדים, ונמצאים עימם בקשר הדוק יותר. חילוקי הדעות, הבעיות והשוני בין בני הזוג, שהיו קיימים עוד קודם לכן, עלולים להתחדד, להתעצם ולהגיע לנקודת פיצוץ. גם ללא מריבות וחיכוכים, רבים מבני הזוג מבינים כי בן הזוג, אותו אהבו בעבר, כיום אינו מעניין אותם. הם אפילו מתחילים לפקפק בשאלה האם באמת נמשכו אליו אי פעם… 

גורם משמעותי נוסף שגורר חיכוכים לא פשוטים הוא הלחץ הכלכלי המורגש בעיקר בתקופת החגים ונותן את אותותיו ביחסים הזוגיים. מכירים את השאלה מי אשם ב……………….? (מלאו בעצמכם). תחושות אלו גורמות לבני זוג רבים להגיע למסקנה כי הם לא עומדים להזדקן עם בני זוגם וכי סוף היחסים הזוגיים קרוב מאי פעם. במובן זה החג הוא אך "הקש ששבר את גב הגמל", ושימש לבני הזוג ראי לאמת במערומיה… 

משברי וסערות החגים הם כאין וכאפס אל מה שעומד להתרחש בעתיד הקרוב, לאורך המאבק המפרך בווירוס הקורונה. כיום, ובעתיד הקרוב, צפויים רבים מאתנו, ואולי כולנו, להיכנס לתקופת בידוד ממושכת, מן הסתם, יחד עם בני הזוג והילדים.

משפחות רבות נכנסות, בימים אלו לבידוד, לאחר שבילו ביחד בחופשה משפחתית, ולאחר ש"הביחד" חשף בפניהם חלק מבעיות הזוגיות שנוצרו לאורך השנים. אם כבר נוצר ספק בלב בני הזוג ביחס לסיכוי כי הזוגיות המשותפת תשרוד את השנים הקרובות, הרי תקופת הבידוד המשותפת, שנכפתה עליהם, תעצים ספקות אלו, תגלה ספקות נוספים, תרחיב את הסדקים ותחדד את המסקנות העצובות. צריך להיות עיוור וחרש כדי לא להבחין בזוגות המנהלים ברחוב את הדיון האקטואלי מי מהם בעד זהירות שיא מהמחלה, ומי מהם מצפצף על הוראות הבטיחות. מקל וחומר, הוויכוח ממשיך להתנהל בחדרי חדרים ביתר שאת, ומשתלב בוויכוחים הקודמים…

שגרת החיים היא המגן החזק ביותר על יחסי הזוגיות אצל חלק משמעותי מהזוגות הנשואים. העבודה, הילדים, מסגרות החינוך, האינטראקציה עם החברים, מסגרות הבילוי ההמוניות, ואולי מערכות יחסים מחוץ לנישואין, לא מותירים יותר מדי זמן לאינטראקציה בין בני הזוג. יתר על כן, כל אותם גירויים חיצוניים משמשים מקום מפלט למי מבני הזוג, כאשר הוויכוח מתלהט… 

בעקבות הנחיות משרד הבריאות, השגרה הרגילה משתבשת לחלוטין. מסגרות החינוך נסגרו. חלק ממקומות העבודה נשארו פעילים, ובחלקם נדרשת עבודה מהבית. לא קשה לדמיין את חילוקי דעות האפשריים בין בני הזוג שייווצרו אך בשל המצב החדש: מי ישמור על הילדים, מי יכין עמם שיעורי בית, מי יסיע את הילדים, ההורים של מי מבני הזוג עוזרים יותר, איך לצלוח את המשבר הכלכלי, מי יפנה לביטוח הלאומי, מי עושה את מה שצריך ומי מתחמק מחובותיו. לא צריך להיות בעל יצירתיות יתרה כדי להבין שאם רוצים אז יש עשרות ומאות נושאי חיכוך, משמעותיים ולא משמעותיים. 

הקושי של הילדים לשהות זמן ממושך בבית, ללא פעילות חוץ, עלול להעלות את מפלס הלחץ ולגרום חיכוכים מיותרים בין כל בני הבית. נקודת חיכוך משמעותית בין בני הזוג עלולה להיות ההתנהלות בכל הקשור לבריאות הילדים ומידת הסיכון הכרוכה במפגשים משפחתיים וחברתיים. כך או כך, שני בני הזוג מגלים מחדש את הילדים, את נקודות העוצמה והחולשה שלהם, את מידת שליטתם בחומרי הלימוד ואת פעילותם ברשתות החברתיות, את הקשר שלהם להוויות העולם, את מידת חיבתם לכל אחד מבני הזוג, את הטענות שיש להם להורים ומה לא… החיבור בין הבעיות שבין בני הזוג לבין הבעיות ביניהם לבין הילדים, מעצים את המתח ועלול להאיץ תהליכים, שלא היו מתרחשים בעת הזו.

המשבר הכלכלי בתקופת הקורונה, האסון שהיא תותיר אחריה והלחץ הנפשי הגובר מהלא נודע יש להם אפקט מאיץ לתהליכים שתוארו. סגירת עסקים ומקומות הבילוי, ביטול אירועים, פיטורים רבים והמנעות מגיוסי עובדים, הפגיעה בתחום התיירות והנסיעות, חשש מבזבוז כספים, פגיעה חמורה במשק וביכולתם של רבים להתפרנס גורמים לסוג של "דיכאון לאומי" שמשפיע על מצב רוחם של רבים. מצב הרוח הלאומי משליך על יכולתם של רבים להתמודד עם הבעיות האישיות המתגלות במקביל. 

תקופה לא פשוטה זו, עלולה להביא רבים למסקנה כי כלו כל הקיצין וכי אין באפשרותם להמשיך ולהתעלם מכך שבן הזוג עמו הם חיים, הוא לא בן הזוג איתו הם מעוניינים להמשיך לחיות ולהזדקן. בני זוג אלו מתחילים "לתכנן מסלול מחדש", כדי להפעילו מייד עם תום המשבר הנוכחי. לרבים, שאינם עובדים במלוא המרץ, זו תקופה מתאימה ללמוד, לחשוב ולתכנן כיצד להגיע לפרק ב' (או ג' ד' וכו') במינימום מחירים ונזקים וכן להתחיל להתכונן לפעולות החכמות שעליהם לנקוט בכיוון. 

הפעולות הראשונות החשובות ביותר, המידיות, ובעלות ההשלכות הגדולות ביותר, שעליך לנקוט, הן דווקא – אי הפעולות. ראשית, עליך לוודא כי בני הזוג שלכם לא יהיו ערים, בשום אופן, להתלבטויות שלכם ולכוונותיכם הנסתרות. לעניין זה עליך פשוט לא לדבר על מאווייך ותכניותיך. אי הפעולה השני בחשיבותו הוא לא לשתף את בן הזוג במידע משמעותי, שעשוי לעזור לו בעתיד בניהול הליכי הפרידה או הגירושין, בין אם מדובר במידע אישי ובין אם מדובר במידע כלכלי. אי הפעולה השלישי בחשיבותו הוא המשך ההתנהלות הרגילה שלכם כלפי בן הזוג. גם אם גמלה בליבכם ההחלטה להתגרש, אסור שבן הזוג יחוש בכך. גם שינוי לטובה בהתנהגותכם הוא סימן מבשר רעות לבן הזוג. אם אתה גבר, כדאי שתדע שלנשים יש, לא אחת, חושים נסתרים טובים משלנו וכל שינוי קל בהתנהלותך עלול ליצור גלי צונמי שיסכלו את כוונותיך… אי הפעולה האחרון הוא להימנע מחיכוכים ואיומים מיותרים, שעלולים לשמש עילה לפנייה למשטרה, במטרה להעיף אתכם מהבית. אם לטעמכם יש חשש ממשי כזה רצוי להקליט את כל השיחות ביניכם. 

הפעולות האקטיביות שעליך לנקוט, אם ברצונך להתגרש ברגישות, בנחישות ובתבונה תלויות בשאלה מה מצבך המשפטי, האישי והכלכלי… 

אם אתם זוג שכירים, בעלי שכר ממוצע, הנשואים תקופה קצרה, אין לכם ילדים ואין לכם נכסים מיוחדים, אזי כל אשר עליכם לעשות הוא לקרוא את המאמרים הבאים, לקיים שיחת ייעוץ קצרה עם עורך דין גירושין ולהמתין בסבלנות עד שיהיה אפשר להגיש בקשה ליישוב סכסוך. 

יישוב סכסוך בטרם גירושין

כיצד מתכוננים לגירושין מתוכננים, או צפויים?

אותו הדין אם יש לכם ילדים, אך ברור מאליו, או מוסכם ביניכם, מי יהיה המשמורן של הילדים, היכן בארץ (או בחו"ל) יגורו הילדים ומה יהיה סכום המזונות והתוספות לסכום זה, שישולם למשמורן על ידי הצד השני. אם נושאים אלו עלולים להיות שנויים במחלוקת, כדאי לך להתעמק גם במאמרים הבאים:

משמורת ילדים

מזונות ילדים – שלב אחרי שלב

מסוגלות הורית

אם לאחר התעמקות במאמרים אלו נראה לך שעלול להיות וויכוח בנושאים משמורת ילדים, מזונות ילדים, מקום מגוריהם, מסגרות החינוך הרלוונטיות, גובה המזונות או כל נושא אחר שקשור בילדים, כדאי לך להתייעץ בהקדם עם עורך דין גירושין, המתמחה בסוגיות השגת המשמורת וספיחיה, עם הבנה מיוחדת במסוגלות הורית. עורך דין גירושין המתמחה בנושאים אלו יוכל להתוות לך אסטרטגית גירושין נכונה ומסלול הדרכה מרחוק, שיביא אותך להשיג את סוג המשמורת ואת תנאי המשמורת הרצויים לך. 

אם אחד מכם, או שניכם, עצמאיים או מנהלים בעסק, מי מכם הוא איש הייטק או שותף בסטארט-אפ, יש לכם רכוש שהוא יותר מדירת המגורים בארץ ו/או בחו"ל, למי מכם יש עסק, שותפות בעסק, למי מכם יש הכנסות "הסמויות מן העין" או בכל מקרה אחר של מורכבות המערכות האישיות והכלכליות, עליכם להתייעץ בהקדם האפשרי עם עורך דין גירושין, רצוי בעל השכלה כלכלית גבוהה וניסיון בניהול עסקים ו/או בהייטק, על פי המקרה שלכם. סביר להניח כי אין דרך סבירה להציע לך פעולה סטנדרטית במקרה שלך. יתר על כן, אם את/ה בן הזוג שאחראי על מרבית ההכנסות, בהווה או בעתיד, יתכן מאוד שיש לנקוט בסדרה משמעותית של פעולות הכנה, כדי שלא תקופחו בגירושין. אמנם ניתן להציע לך אלטרנטיבות של חומר קריאה רב כדלהלן, שאולי יפיג את השעמום בימי הקורונה, אך לא זה הפתרון הראוי: 

הכנות לגירושין של מנהלים, אנשי הייטק, יזמים, בעלי מקצועות חופשיים ובני זוגם

גירושין של יזמים, בכירים ועובדים בתעשיית ההיי טק

גירושין של עצמאיים, בעלי עסקים ובני זוגם

בחירה נכונה של עורך דין גירושין

הפתרון הראוי בנסיבות שלך הוא להטיל את אפיון המצב, הגדרת פעולות ההכנה הנדרשות ואת תכנון הפתרון הרצוי לך על עורך דין גירושין בכיר ורציני, שילמד את התמונה לאשורה ויבנה עבורך אסטרטגיית גירושין מנצחת. 

לאור משבר הקורונה אנו עומדים לרשותך בשעות מורחבות, ובאמצעי תקשורת שונים ומאובטחים כדי לאפשר לך להתייעץ עם עורך דין מתאים, בשעות שאינך "תחת הפיקוח" של בן או בת הזוג. במקרה הצורך אנו ערוכים לקיים אפילו סיעור מוחות של צוות עורכי דין בכירים מחברתנו, ללא כל צורך במפגש פיזי, וללא סיכון בריאותך, כדי לפתור בעיות גירושין מורכבות ומשולבות. 

נכתב על ידי עו"ד אברהם עזריאלנט.

טלפון:  0522-809080 או 1-800-60-90-80

למידע נוסף

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן