גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

בין קורונה לגירושין – האמת העירומה…

מגפת הקורונה גרמה למהומה רבתי במשק ובחיי החברה בישראל וגררה שינויים רבים באורחות חיינו. מחד שגשוג של עסקי רפואה ו"עסקי קורונה", ומאידך חולים רבים, פאניקה לאומית קריסת עסקים רבים, תופעת "האח הגדול" ועוד. היא אף הביאה גם לשיאים חדשים את הצפייה בתכניות הטלוויזיה השונות. בינג', שמעטים הבינו את משמעותו, הפך להיות מושג שרבים וטובים נחשפו לו. 

יעל ודן נותרו להם לבד בבית, לאחר שילדיהם עברו לבידוד ביתי בבית הוריה רחב הידיים של יעל, שממדיו אפשרו את בידודם ביחידה נפרדת. יעל ודן מצאו את עצמם ספונים בבית לאחר שמקומות עבודתם נסגרו לחודשיים, במצוות החוק. מהר מאוד יעל ודן גילו שאין להם יותר מדי נושאי עניין משותפים וכי נושאי השיחה המשותפים להם, הם בעיקר בנושאי הבית והילדים. משכך הם העדיפו לצפות בטלוויזיה היחידה שהייתה בביתם, לאורך מרבית שעות היום, בהן הם היו ערים.

תכנית אחת בה צפו יחדיו נחקקה עמוקות במוחה של יעל. היה זה שעשועון טיפשי בה נשאלים בני זוג שאלות עובדתיות על בני הזוג שלהם. השאלות בתכנית היו קלות לכאורה – החל משאלה מה צבע העיניים של בן הזוג, דרך שאלות מה הם המאכלים שהוא אוהב, מי הם חבריו הטובים ביותר וכלה בשאלה אם הוא מעדיף בלונדיות או שחורות. בשעשועון נשאלו עשרות שאלות מסוג זה והמתחרים השונים, שהשתתפו בשעשועון, הצליחו לענות על מרבית השאלות, מי פחות ומי יותר.

יעל הייתה בהלם מוחלט. במהלך התכנית ואחריה היא הבינה כי היא כמעט לא יודעת דבר על דן. אולי יש מושג מה צבע עיניו, אבל היא אינה יודעת מה הוא באמת אוהב לאכול, מי הם חבריו האמתיים, מה נקודות החזקה שלו ומה הן נקודות התורפה שלו, מה צבע הפיג'מה שלו, איך אימא שלו קוראת לו, ואפילו לא מה הן העדפותיו המיניות ומה דעתו על אחותו החורגת… בקיצור נפל לה האסימון שבעצם דן הוא כמעט אדם זר לה לחלוטין, שלפני 9 שנים היא החליטה להתחתן איתו ולהביא עימו 2 ילדים חמודים, אך לא יותר מזה. המשיכה שהיא חשה כלפיו עת נישאו פגה כבר לפני שנים, ומה שנותר זו ההבנה שהוא בעלה ואבי ילדיה ויש לה סוג של חובות והתחייבויות כלפיו. היא החליטה לשמור תובנה זו לעצמה ולהמשיך לחשוב בימים שיבואו מה משמעותה ומה עליה לעשות כדי להבטיח לה ולילדיה חיים טובים יותר.

דן לא היה ממש בהלם. מזה תקופה ארוכה הוא מרגיש כי היחסים בינו ובין יעל הם לכל היותר "יחסים דיפלומטיים". תכנית הטלוויזיה הטיפשית אך חידדה לו את ההבנה שהוא ויעל הם בעצם שותפים לדירה, הורים לילדים ושותפים כלכליים. אין ביניהם את אותו להט ואת אותה תשוקה עליה חלם, ואפילו הסקס המועט ביניהם הוא יותר סוג של מצוות אנשים מלומדה. הוא גילה בהזדמנות זו כי הוא אפילו אינו יודע היכן יעל עובדת ומה היא עושה שם. החידוש הגדול מבחינתו הייתה המחשבה ההגיונית שאולי כדאי כבר לעשות משהו בעניין זה. למרות זאת, בהיותו של דן דחיין כרוני ידוע, הוא העדיף לדחות את הפעולה המתבקשת לפחות עד אחרי סיום משבר הקורונה או עד אשר ימצא תירוץ חדש לדחייה נוספת. 

יעל לא שקטה על השמרים. בהיותה ה"ביצועיסטית" בבית היא החלה בנקיטת צעדים מעשיים. ראשית היא כינסה, בסתר, את משפחתה הגרעינית לדיון חירום בשאלה כיצד לפעול. משהישיבה נגמרה ללא תוצאות ממשיות, במיוחד מחוסר ידע של הוריה ואחיותיה, היא קבעה פגישה אישית עם מנכ"ל החברה בה הועסקה. היא הרגישה קרבה מסוימת אליו והייתה בטוחה שהיא יעזור לה כפי שהיא עזרה לו בכמה משברים כלכליים ואישיים אותם צלח בשנים האחרונות. יעל יצאה מעודדת מהשיחה עימו. פורמלית, עצתו הייתה להתייעץ עם עורך דין גירושין הטוב ביותר שתוכל להשיג. הוא אף הביע את נכונותו לממן צעד זה כדי שדן לא ידע על כך דרך חיוב בחשבון הבנק המשותף. מה שעודד במיוחד את יעל זו העובדה שהחשד שהוא מעוניין בה, שמלווה אותה מאז גירושיו לפני פחות משנה, הפך לתחושה יותר מבוססת ומשמעותית… בינה לבינה הודתה יעל שהיא לא אדישה לחלוטין לקסמיו של הבוס, אך היא לא נתנה עד כה את דעתה לעניין, בשל מחויבותה לדן.

עורך הדין לענייני גירושין עימו התייעצה יעל היה מאוד חד. הוא שאל את יעל כמה שאלות שהראשונה הייתה "האם את בטוחה שתרצי להזדקן עם דן". תשובתה של יעל הייתה חד משמעית "בשום אופן". השנייה הייתה "האם יש סיבה למשוך את זה". גם כאן תשובתה של יעל הייתה חדה ונחרצת "למה?, אני לא אהיה יותר צעירה ויפה בעתיד. אם לא עכשיו, אימתי?" בנתונים אלו התווה עורך הדין ליעל את המסלול ההוגן והמהיר להיפרד מדן ולהתגרש ממנו, תוך פגיעה מזערית בילדים, עמידה על זכויותיהם מאביהם ותוך השגת מלוא זכויותיה הכלכליות, אם לא יותר.

יעל ביקשה 24 שעות להרהר בדברים וחזרה לעורך הדין עם תשובה ברורה… המשך יבוא…  

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן