גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

איך להצליח בתיק גירושין?

"90% הצלחה בתיקי גירושין", "95% הצלחה בתיקי גירושין" ואפילו "97% הצלחה בתיקי גירושין" הן טענות המופיעות לא אחת בפרסומים של עורכי דין גירושין מכובדים. אני מניח שלא רחוק היום בו נוכל לקרוא גם על 99% הצלחה בתיקי גירושין… הצהרות אלו מחדדות את השאלה החשובה באמת: מה נחשב להצלחה בתיק גירושין? כדי לשפוט הצלחה בתיק גירושין, אין מנוס מלהגדיר את מטרות הגירושין של כל מתגרש או מתגרשת, שנקבעו בתחילת הליכי הגירושין, ולהתייחס לקריטריונים המהווים, מבחינתם, הצלחה בתיק הגירושין שלהם. כאשר הקריטריונים להצלחה אינם שווים בין בני הזוג המתגרשים, שני הצדדים עשויים לחשוב שהם הצליחו בגירושין ואף להיספר כהצלחה לשני עורכי הדין, שהיו מעורבים בגירושין…

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

ככלל, הקריטריונים להצלחה אמיתית בהליכי גירושין הם רבים, להלן סקירת חלק מהם:

  1. השגת המשמורת הרצויה לך והחלטה על הסדרי השהייה של הילדים לשיטתך.
  2. גילוי (או אי גילוי) של כל היקף הרכוש המשותף והשגת החלק שלדעתך מגיע לך.
  3. סיום הגירושין ביחסים סבירים או לפחות מכבדים עם הגרוש/ה ועם הילדים.
  4. הסכם גירושין המבוסס על תשתיות יציבות, כדי למנוע "גילויים חדשים" בעתיד.
  5. הסכם גירושין מוגדר היטב, חד וברור, שימנע עימותים משפטיים בשנים שיבואו.
  6. הסקת מסקנות נכונות והעצמה אישית ובין אישית, שתאפשר לך זוגיות מאושרת בעתיד.
  7. שיפור והעצמת יחסיך עם הילדים.
  8. העלאת יכולת ההתמודדות שלך מול הצד השני ובכלל.
  9. הבטחת דינמיקה עתידית ביניכם, שתאפשר לפתח את הילדים בצורה מיטבית.
  10. מטרות נוספות הקשורות בעתיד הכלכלי, המקצועי והרגשי שלכם ושל ילדיכם.

למתגרשים שונים יש קריטריונים נוספים, שמרביתם זמניים, או מופרכים, כגון: הרחקת הילדים ממשפחת המוצא של הצד השני, הרחקת מנהל העסק המשותף מניהול העסק, המשך השליטה בבן הזוג לאחר הגירושין, עשיית שפטים בבן הזוג הבוגד ובבן או בת זוגו החדשים ועוד. כיוון שלמטרות אלו אין משמעות של ממש בטווח הארוך, והן סותרות לא אחת את המטרות הממשיות וברות הקיימא, לא אתייחס אליהן כמטרות של ממש.

ההזדמנות ששני הצדדים ינצחו את הגירושין

המגוון הרחב של מטרות גירושין, מאפשר לשני הצדדים לנצח את הגירושין, כך שבהסכם הגירושין כל אחד יקבל הישגים, כלבבו, הממוקדים במטרות שחשובות לו. 

כולנו מכירים את הבדיחה השחוקה בדבר שני הניצים שבאו אל הרב כדי שישפוט ביניהם. האחד שטח את טענותיו, והרב אמר לו "אתה צודק". השני הרצה טענותיו והרב אמר לו "גם אתה צודק". התערבה אשת הרב ואמרה לא יתכן ששני הצדדים המסוכסכים צודקים. ענה לה הרב – "גם את צודקת"… 

בהליכי גירושין הדבר אפשרי! לא פעם האב מרוצה מהמשמורת המשותפת שזכה בה בגירושין ופחות חשוב לו שהמזונות גבוהים וחלוקת הרכוש קיפחה אותו. לא אחת מתגרשת שאצה לה הדרך להתאחד עם אהובה תוותר על הכול ותראה הישג נהדר בגירושין מהירים. מודל ההצלחה בגירושין שונה ואופייני לכל מתגרש או מתגרשת. עורכי דין גירושין מנוסים מזהים את ההדגשים השונים במטרות הגירושין של הצדדים ומסוגלים להביא את המתגרשים להסכם גירושין, בו כל אחד מהם ישיג את מרבית מטרות הגירושין שלו. כך יושגו 100% הצלחה בהליכי גירושין, הן למתגרשים עצמם והן לעורכי הדין שלהם. אין בכך הישג מיוחד. זה המובן מאליו לעורכי דין גירושין מקצועיים.

מתי ואיך נבחנים % ההצלחה האמיתיים בהליכי גירושין?

בגירושין בהם אין מחלוקת אמיתית בין הצדדים, ניתן להגיע להסכמה בכל הנושאים (להרחבה בנושא, ראה המאמר – "גירושין בהסכמה – איך זה עובד?"). במצב זה ברור שיש 100% הצלחה לעורכי הדין גירושין של שני הצדדים. עם זאת, בגירושין אלו, המסתיימים בהסכמה, אין משמעות ל% ההצלחה. אחוזי ההצלחה בגירושין רלוונטיים רק  כאשר אותן מטרות גירושין מסומנות על ידי שני המתגרשים, ואיש מהם כלל לא מוכן לוותר, או להישאר עם חצי תאוותו בידו. הסכסוכים התדירים בהליכי גירושין, בהם הפשרה היא קשה ומורכבת, נסבים על משמורת הילדים, הסדרי הראיה, היקף הרכוש הנסתר מן העין ודרך חלוקת הרכוש. בעימותים מסוג זה, לא יתכן ששני הצדדים יצאו מרוצים מהליכי הגירושין. במצב זה רק עורך דין גירושין אחד יוכל לדווח על הצלחה, ואילו השני יאלץ להודות בכישלון. משכך, בחישוב של אחוזי ההצלחה בגירושין יש להתייחס רק לאותם מקרים בהם לא הושג הסכם פשרה, ולא לכלל המקרים. יתר על כן, עורכי דין גירושין שיצא שמעם שהם מצליחים גם בגירושין רוויי עימותים, הם אלו שיכולים להשיג עבורך טוב יותר את הסכמי הגירושין המזכים, שכן עורכי דין גירושין אחרים לא ישמחו להתעמת עימם.

במה תלויה תוצאת הגירושין?

ככלל תוצאת הגירושין אכן תלויה באיכות ובידע של עורכי דין גירושין, המייצגים את הצדדים בהליכי הגירושין. לדוגמה: אם סכסוך הגירושין נסב סביב משמורת הילדים והסדרי השהות, סביר שהוא יוכרע על פי המסוגלות ההורית שלכם. מסוגלות הורית היא מכלול התנהגויות, שתוצאתן העצמת הילדים. דא עקה, מסוגלות הורית אינה תכונה מולדת. בעזרת קורס קצר ניתן לשפר את המסוגלות ההורית שלך ולבסס את מעמדך כהורה העדיף לילדים. הורה שעובר קורס מסוגלות הורית לא רק מגדיל את סיכויו לקבל את משמורת הילדים בה הוא חפץ, אלא אף מגדיל את סיכויי ילדיו להתבגר תוך פיתוח מירב הכישורים הטמונים בהם. אם עורך דין הגירושין שלך מחזיק את המפתח להעצמת המסוגלות ההורית שלך, יתכן מאוד שהוא יכול להביא אותך לקבלת המשמורת הרצויה לך על ילדיך!

גם בנושאי מחלוקת אחרים העולים בגירושין, איכות עורכי הדין לגירושין המייצגים אותך היא בעלת השפעה מכרעת על תוצאות הגירושין. בגירושין בהם מעורבים עסקים, עצמאיים, אנשי הייטק, בעלי רכוש וכו', לא אחת, תכריע את תוצאות הגירושין, יכולתם החשבונאית והעסקית של עורכי הדין. בגירושין בהם מעורבות הונאות והעלמות ושאר פעולות נלוזות, תשחק לטובתך יכולת עורכי הדין גירושין שלך באיתור מעשים מסוג זה, בצד ניסיונם בתכלול הליכי גירושין (להרחבה בנושא, ראה המאמר – "גילית שמעלימים או מסתירים ממך רכוש וכספים?"). במקרים של אלימות במשפחה או תלונות שווא על אלימות במשפחה, יש חשיבות רבה ליכולתם של עורכי הדין גירושין שלך לנהל את ההליכים המשטרתיים והפליליים כדי לנקות את הרעשים מהליכי הגירושין. 

לפרקים עניין % ההצלחה בגירושין מתעתע גם במתגרשים וגם בעורכי דינם. אם לדוגמה עורך דין גירושין א' בחר למקד את המאבק במזונות הקטינים, כדי להסוות את המחלוקת המשמעותית על נכסי הקריירה והסטארט-אפ העתידי של לקוחו, ועורך דין גירושין ב' אכן הצליח בנושא המזונות, הרי לשניהם יש תחושת ניצחון מובהקת, לשיטתם. עורך דין גירושין ב' מתבסם בהצלחתו במחלוקת שנידונה, והוכרעה לטובתו, ואילו עורך דין גירושין א' והלקוח/ה שלו מרוצים מהעובדה שהנושא החשוב להם לא נידון ולכן הכסף הגדול נשאר בצד שלהם… זו דוגמה פשטנית. במציאות האמיתית של הליכי הגירושין קורה, לא אחת, כי ההצלחות האמיתיות בגירושין נעוצות בדברים הסמויים מן העין, ואידך זיל גמור… קרי, לא כל מי שטוען שניצח את הגירושין באמת ניצח אותם, גם אם הוא מאמין בכך…

איך להשיג 100% הצלחה בגירושין שלך...

כדאי לך להתייחס אך ורק לסיכויי ההצלחה הרלוונטיים לגירושין שלך, ולבחור את עורך הדין גירושין שייתן לך את מירב הסיכויים להגשים את מטרות הגירושין שלך. ברוב המקרים ההצלחה מושגת עוד לפני תחילת ההליכים, על ידי גיבוש אסטרטגיית גירושין מתוחכמת, שמתאימה לגירושין שלך. קשה מאוד לעשות מקצה שיפורים במהלך הליך הגירושין. סביר להניח שעורך דין גירושין בעל יכולות רלוונטיות לגירושין שלך, עם אחוזי הצלחה גבוהים מאוד בגירושין לעומתיים, ייתן לך סיכוי גבוה יותר להגשים את מטרות הגירושין שלך.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן