גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

היא בוגדת – מה אומרים הסוציולוגים?

סוציולוגים טוענים, כי החיים המודרניים המתנהלים בערים גדולות, בהם היחיד הוא אנונימי, מאפשרים רומנים סודיים ביתר קלות מאשר במקומות קטנים, כפריים, שבהם כולם מכירים את כולם. הסביבה מספקת גם יותר פרטנרים פוטנציאליים. מקום מצוין למציאת פרטנר הוא, למשל, מקום העבודה.

אין ספק בקרב החוקרים, כי כיום יותר ויותר נשים בוגדות. עצם העובדה, כי נשים רבות עובדות מחוץ לבית, ובמקומות העבודה נמצאים סביבן גברים, בהחלט תורמת למצב עניינים זה.

קיימות משפחות רבות, בהן גם הגבר וגם האישה עובדים. בלי קשר לסוג המשרה, גברים רבים מרגישים, כי המשרה שלהם יותר חשובה ויותר מלחיצה משל נשותיהם. הבעל אומר בפגישת ייעוץ "יש לי עבודה מאוד תובענית, אני עייף כאשר אני מגיע הביתה". האישה עונה לו: "גם לי יש עבודה מאוד תובענית אבל אתה מצפה ממני לחזור הביתה מהמשרד, להתחיל לבשל, לטפל בילדים, ולנקות את הבית בעוד אתה יושב מול הטלוויזיה ומקטר כמה שאתה עייף". זהו סינדרום "האישה הקטנה" – שני בני הזוג עובדים אבל מצופה מהאישה לדאוג לכל צורכי הבעל והמשפחה בדיוק כפי שהיה נהוג בשנות ה- 40 וה-50 כשנשים היו לרוב עקרות בית. הגבר מצדו לא רוצה לקחת עוזרת כי הוא לא אוהב ש"מישהו מחטט בחפצים שלו", הוא רוצה שאישתו תעשה הכל. הבעיה היא, שכיום נשים רבות לא ששות לבלות את זמנן הפנוי מעבודה בטיפוח הבעל ויתר בני המשפחה.

"מעולם לא התכוונתי לבגוד בבעלי," אומרת שרון האדמונית בת ה- 38, מנהלת משאבי אנוש בחברת תקשורת. שנתיים קודם לכן היא ודן (עמית לעבודה) הפכו לידידים כיוון שאהבו לדבר על פוליטיקה. הידידות העמיקה כאשר הם צוותו לאותו פרויקט אשר דרש שעות ארוכות לעיתים אל תוך הלילה. לילה אחד, דן התוודה לפניה על רגשותיו ו"כל כמה שבועות היינו אומרים למשפחותינו (דן גם הוא היה נשוי) שאנחנו חייבים להישאר לעבוד מאוחר, והיינו נרשמים למלון," נזכרת שרון. אחרי חצי שנה, אשתו של דן נהייתה חשדנית ודן הפסיק את הרומן. "זה היה מאוד לא נעים" מספרת שרון, "כי הייתי צריכה לראות אותו כל יום", למרבה המזל דן עזב את החברה לאחר זמן קצר.

היום, בארה"ב, הגורם מספר 1 להתהוות רומנים הוא חבר עמית לעבודה.

מחקרים רבים ניסו לאבחן את הגורמים הסביבתיים המסייעים להתפתחות רומן. להלן הממצאים העיקריים שנידונו ברוב המחקרים:

  • בגידה יכולה לקרות בכל זמן במהלך היחסים, אפילו בתחילת היחסים, בייחוד כאשר הקשר סמוך למערכת יחסים קודמת של בת הזוג, או כאשר בת הזוג עדיין מנהלת יחסים עם בן זוגה הקודם.
  • נסיעות עסקים של בת הזוג המלוות בשינה מחוץ לבית, הן הזדמנות פז עבורה – בגידות רבות מתחילות שם.
  • זוגות שאיתם מבלים לעיתים תכופות – ייתכנו לעיתים "חילופי זוגות" מלאים או חלקיים.
  • בעיות אלכוהול, סמים וכו' עלולות להביא את בת הזוג לבגידה – במיוחד אם שליטתה העצמית נחלשת.
  • שינויים במקום העבודה – קידום יביא לפעמים את בת הזוג לבלות זמן רב יותר בעבודה וירחיק אותה מבן זוגה. פיטורין עלולים לגרום לדיכאון וחרדה, שרומן מזדמן עשוי לפצות עליהם, במיוחד אם בן הזוג השני ממשיך לעבוד.
  • מקרים של מוות במשפחה או נכות עלולים להביא את בת הזוג למחשבות שאולי בן זוגה לא מספיק תומך בה.
  • לימודים – כאשר בת הזוג לומדת לימודי ערב או קורסים שונים שמרחיקים אותה בשעת הערב מבן הזוג. אורית נרשמה ללימודי ערב ב"מכללה למנהל". פעמיים בשבוע היא הייתה נפגשת עם רונן וזיו, כיוון שהם היו באותה קבוצת לימוד במסגרת הלימודים. הם היו צריכים לבלות ביחד זמן רב – פעמיים בשבוע בהרצאות ערב ועוד כשעתיים כדי לעבוד ביחד על המטלות – בסך הכל נפגשה אורית עם זיו יותר ערבים משנפגשה עם בעלה. לאט לאט החלו להתקרב, עד שהתקרבו קצת יותר מדי…
  • קשיים כספיים משמעותיים של בני הזוג, עלולים גרום לתסכול וחוסר תקשורת. לעיתים, שני בני הזוג צריכים לעבוד שעות ארוכות במשרות שונות כדי לשלם חובות – עובדה שעלולה לעודד רומן במקום העבודה.
  • משבר אמצע החיים – כאשר כל מה שהיה צריך לקרות כבר קרה, המשכנתא שולמה, הילדים גדלו, העבודה שגרתית, מחליפים אוטו כל 4 שנים וחיי המין שגרתיים. אנשים עלולים להתחיל לחשוב – האם זה הכל? האם החמצתי משהו?
  • מקום העבודה הוא מקום בו אנשים מבלים את מרבית זמנם. אווירת התחרות, בשילוב עם פוליטיקות משרדיות, עשויות להפוך לעיתים לרומנים מרגשים.
  • חבר בן המין השני, שאליו רצה בת הזוג כל פעם שיש לה בעיה משמעותית ביחסים ביניכם, עלול להפוך, בשלב מסוים, למאהב.
דילוג לתוכן