גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

הדרך המתקדמת – בילוש ממוקד

כיוון שמדובר בשיטה חדישה שאינה מוכרת לרבים, ננסה להסביר תחילה את עקרונותיה. שיטת הבילוש הממוקד נכנסה לשימוש בשלהי שנות ה- 90, והיא תוצאה ישירה של ההתפתחות בתחומי הטכנולוגיה והתקשורת. בימים שקדמו למהפכת התקשורת, היכולת לאתר בן זוג (או לפחות לקבל הסבר ממנו לגבי מקום הימצאו בזמן אמת) הייתה מוגבלת מאוד. מסיבה זו התבססה שיטת הבילוש המסורתי על מעקבים צמודים, לעיתים אפילו במשך עשרים וארבע שעות, כדי לנסות ולאתר את המקומות בהם נמצא בן הזוג. במילים אחרות, כמעט לא היו לנו נתונים בדוקים על מעשיו של בן הזוג במשך השעות שהוא אינו עימנו ולכן היינו צריכים ל"מלא את כל הפאזל". כיום, בן הזוג החושד, יכול באמצעות הטלפון הנייד, להשלים חלק לא קטן מאותו "פאזל" כיוון שהטלפון הנייד צמוד לאדם ולא למקום. החושד "המודרני" זקוק רק להשלמה של אותם חלקי פאזל שהוא לא יכול לבדוק בכוחות עצמו. הבילוש הממוקד הוא למעשה דור מתקדם של הבילוש המסורתי. במקום לעבוד עם ה"ראש" של החוקר, שעליו ברוב המקרים אין לך שליטה מלאה, עובדים עם הראש שלך, דבר המעניק לך שליטה במצב לכל אורך התהליך. זהו אחד היתרונות המשמעותיים של הבילוש הממוקד לעומת הבילוש המסורתי שקדם לו. הבילוש הממוקד נותן לך את הכלים לאסוף מידע בצורה ממוקדת ויעילה, ואת היכולת לבצע השלמה רק של אותם נתונים שאינך יכולה לאסוף בעצמך, וזאת באמצעות חוקרים מקצועיים המופעלים על ידך "בשלט רחוק" – את מצליחה לדעת הכל, ובכל זאת נשארת אנונימית.

בבסיס השיטה מונח הרעיון כי למזמין המעקב יש, או יכול להיות, מידע רב על הנעקב. אם מסדרים מידע זה בצורה שיטתית, ומבצעים מעקב על מנת לגלות רק את החלקים החסרים ב"פאזל", ניתן להגיע לתוצאה מהר יותר, ברור יותר, בפחות אמצעים ובלי להסתכן בחשיפה שלך או של עצם המעקב. ישנם מקרים בהם עצם סידור המידע הקיים, בטפסים המיוחדים של הבילוש הממוקד, מציף אל פני השטח מסקנות מעניינות למדי, ומאפשר לך ללכת ישר אל עורך הדין.

הבילוש הממוקד מפעיל חוקרים מקצועיים בעלי רישיון, הפועלים תחת פיקוח של מנהל חקירות, בעל רישיון לניהול משרד חקירות. מבחינות אלה הוא דומה לבילוש המסורתי, אולם כאן מתחיל ונגמר הדמיון. להלן נתאר כיצד מתבצע תהליך הבילוש הממוקד:

  1. את מתקשרת באופן אנונימי למוקד החברה המפעילה את הבילוש הממוקד ומקבלת הסברים מפורטים ממוקד ממוחשב הפועל עשרים וארבע שעות ביממה. אם תרצי לברר נתונים נוספים תופני למנהל בשר ודם שיענה לכל שאלותייך, בלי לשאול לזהותך.
  2. אם החלטת לשכור את שירותי החברה, תופני לעורך דין מומחה לענייני משפחה, שאומן על ידי חברת הבילוש הממוקד למלא את הטפסים המיוחדים הממקדים את פעולת הבילוש. אותו עורך דין ישמש, לאורך כל תקופת החקירה, כנאמן שלך לביצוע החקירה – כל פרטי הזיהוי שלך ישמרו על ידו בסודיות ולא ימסרו לחברת הבילוש ולא לשום גורם אחר. התשלום לחברת הבילוש יבוצע באמצעות פקדון שיופקד אצל עורך הדין, ויימסר לחברת הבילוש רק אם סופק השירות בצורה ראויה. כמו כן, יפקח עורך הדין על כך שכל הפעולות שתתבצענה תהיינה חוקיות, ולא תסבכנה אותך.
  3. את תמלאי, יחד עם עורך הדין, את טפסי הבילוש הממוקד המכילים את כל המידע שיש לך או יכול להיות לך ביחס לבן זוגך – לוח הזמנים שלו, הרגליו, מכריו, המקומות בהם הוא מבקר וכו'. באמצעות טפסים אלו ימוקד הבילוש אך ורק לאותן נקודות שאינן בהירות לך. בנוסף, מאפשרים טפסים אלה לבצע "בדיקת אמינות". פעמים רבות יתבהר שמספיקה "בדיקת אמינות", ואין צורך במעקב ממושך.
  4. עורך הדין ימסור לך קוד סודי ושם בדוי. הקוד הסודי והשם הבדוי ישמשו אותך בכל מגעיך עם חברת הבילוש הממוקד ובמיוחד לצורך הזמנת מעקבים, צילומים וכו'. חברת הבילוש הממוקד והחוקר העוקב אחריו לא יקבלו מידע ביחס לזהותך, ולכן לא יוכלו למסור מידע מסוג זה.
  5. כבר במהלך המעקב ומיד לאחריו, תוכלי לקבל תשובה ראשונית בעל פה מהחוקר שביצע את המעקב, ויום למחרת תוכלי לקבל דו"ח בכתב, באמצעות עורך הדין.
  6. את יכולה להפעיל את החוקרים לעקוב אחרי בן זוגך, או לבדוק אם הוא הגיע למקום כלשהו, בהתרעה קצרה, על פי מידע שתקבלי מבן זוגך בזמן אמת, או על פי נסיבות משתנות מעת לעת. כל אשר עליך לעשות הוא להזדהות באמצעות השם הבדוי והקוד הסודי, ולהתייחס לנקודת תחילת המעקב ולסוג המעקב הרצוי בנסיבות.
  7. התשלום לחוקר יבוצע רק לאחר שתאשרי לעורך הדין, הפועל לאורך כל החקירה כנאמן שלך, כי אכן ניתן השירות לשביעות רצונך.
  8. פרטייך, כל דו"חות המעקב, החשבוניות והקבלות ישמרו עבורך אצל עורך הדין תחת חסיון מלא.

טיפים לבחירת חברת בילוש ממוקד:

בזמן כתיבת שורות אלה מוכרת לנו רק חברת "מודיעין אישי ישיר בע"מ" כמפעילת בילוש ממוקד, וכנראה שהסיבה לכך היא שרק לה, הזכות לשימוש בפטנט המגדיר שיטה זו. מספר הטלפון של המוקד הממוחשב שלהם, הפועל 24 שעות, ביממה הוא

03-6464004 או 009* לבעלי טלפון סלולרי של חברת "סלקום".

יתרונות הבילוש הממוקד

  • את מקבלת כלים אמינים לבירור הפרטים הראשוניים בעצמך ושולטת במהלך החקירה ובאמצעים שיופעלו.
  • עצם מילוי טפסי המיקוד עשוי לגלות לך תמונות מסוימות, או לשלול אפשרויות מסוימות, ובכך לחסוך לך חשדות מיותרים, זמן וכסף.
  • בילוש מקצועי ומנוסה – סכנה קטנה לגילוי ושיבוש תוצאה.
  • את מדווחת מיידית בזמן אמת במקביל להתקדמות המעקב, ויכולה לתת הוראות נוספות על פי התוצאות החלקיות.
  • סודיות מוחלטת, המוגנת על פי חוק, כתוצאה מהפקדת הנושא בידי עורך הדין (לעורך דין אסור, על פי חוק, לגלות דברים שנאמרו בינו לבין לקוחו). החוקר שמבצע את העבודה, לא יודע את זהות מזמינת העבודה. (הוא אולי חושד בך, במיוחד אם אין לבן זוגך אהובות רבות, אך לעולם לא ידע בוודאות, ולכן בשום מקרה לא יעז להעביר מידע מסוג זה).
  • נוחיות בהפעלה.
  • ניתן לקבל דין וחשבון ועדות הקבילים בבית משפט.
  • כל הפעולות המבוצעות חוקיות, ואינן מהוות סיכון פלילי או משפטי עבורך.
  • יש חיסכון מרבי בעלויות כיוון שהבילוש ממוקד במקומות, נושאים וזמנים רלוונטיים על פי התנהגות בן זוגך.
  • הקשר עם עורך דין, והעובדה שהוא מצוי בסוד העניין, מאפשרים לך לקבל עצה משפטית דחופה או לנקוט בפעולות משפטיות דחופות, אם יש צורך בכך, במהירות ולפני שיקדימו אותך.
  • עורך הדין עשוי לשמש לך יועץ אובייקטיבי גם לשלבי הבילוש, שכן הוא אינו מוטה רגשית, כמוך, ואין לו שום עניין כלכלי במעקבים מיותרים, כפי שאולי יש לחוקר.

חסרונות הבילוש הממוקד

  • אם אינך מסוגלת לאסוף מידע ולנתח אותו בכוחות עצמך, וגם לקחת אחריות, ייתכן ושיטה זו אינה מתאימה לך.
  • יש צורך בהקדשת זמן למילוי טופס הבילוש הממוקד ולאיסוף חלק מהנתונים.
  • אין לך היכרות אישית עם החוקרים המבצעים את העבודה בשטח.

הסקירה נכתבה בידי עו"ד גירושים אברהם עזריאלנט

דילוג לתוכן