גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין – המחיר האמיתי של גירושין

ההשראה לכתיבת מאמר זה נוצרה משיחת טלפון שקיבלתי מאדם שאיני מכיר. נשאלתי האם הכרזה על פשיטת רגל "תציל" את הפונה מתשלום כתובה, למרות שחויב בה בשתי ערכאות. תוך כדי, חשף בפני הפונה כי לפני כמה חודשים הוא נקלע, אחרי 25 שנים של חיי עושר ואושר, למצוקה כלכלית, כתוצאה מתביעת גירושין שיזמה ויישמה אשתו. הוא סיפר כי הבית המפואר שלהם נרכש, בזמנו, בסיוע הורי האישה ולכן היה רשום על שמה. כך גם העסק המשגשג, שהוקם במהלך הנישואין. לכן, לשיטתו, חסרת הבסיס, נותרה לזכותו רק מחצית מחשבין הבנק המשותף, שעוקלה לטובת הכתובה. לדבריו, הוא מתנחם בכך ש"במקום לשלם 180,000₪ לעורכי דין, לפחות הכסף שחסך לאישה ולילדים". כדי לא לצער אותו, ללא תכלית, התלבטתי האם לספר לו שלפחות מחצית מהבית המפואר ומחצית מהעסק המשגשג יכלו להיות שלו, לו היה נועץ מלכתחילה בעורך דין גירושין מקצועי. לא למותר לציין שעלה בדעתי גם החשד שמא הוא אינו ער לכלל הרכוש שנצבר בנישואין, והוסתר ממנו… 

כך או כך, מחיר הגירושין האמיתי ששילם אותו פונה היה עצום. שווי הבית והעסק עלו באמדן זהיר לכדי למעלה מ-17,000,000 ₪, כאשר לו היו מאוזנים גם חסכונות האישה וזכויותיה, שנצברו בנישואין, היו נוספים לסכום זה עוד כמה מיליונים. עולה כי מחיר הגירושין במקרה זה תלוי בנקודת המבט.  לשיטת הפונה, מחיר הגירושין היה 0, שכן לטעמו הוא חסך הוצאה של 180,000 ₪ על עורכי דין. במציאות, המחיר האמיתי של גירושין אלו התקרב ל-10 מיליוני ₪, ואולי ליותר, אם אכן הוסתר ממנו חלק מהרכוש. אמנם זה מקרה קיצוני, אולם המצב בו מתגרשים "חוסכים" עשרות אלפי ₪, על ייעוץ משפטי, ומפסידים מאות אלפים או מיליונים באבדן זכויות בסיסיות, הוא נפוץ. כתוצאה ממידע לא נכון, מטכנולוגית גירושין לא מפותחת, או מחוסר התעמקות בבעיה, מסתבכים מתגרשים רבים בהליכים מיותרים, ולפרקים משיגים תוצאות שמקפחות את זכויותיהם באופן קיצוני. מניסיוני רב השנים בגירושין של אנשי עסקים, אנשי הייטק, בעלי מקצועות חופשיים, מנהלים ובני זוגם, למדתי כי מתגרשים ומתגרשות רבים הפסידו את זכויותיהם מחוסר ידיעה, אי הבנה או משום שהם לא תבעו אותן…  (מידע נוסף בנושא בספרי "אגדות גירושים של עשירים")

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

הדעה המקובלת בציבור היא כי ככל שמחיר השירות גבוה יותר, כך גם איכות השירות טובה יותר. במרבית המקרים הנחה זו מסתברת כנכונה. למשל, בתחום הרפואה המטופל מוכן לשלם הרבה יותר עבור קבלת שרות מרופא מומחה בתחומו. בהליכי גירושין לא תמיד הדברים כה חדים וברורים. מתגרשים רבים מוותרים על ייעוץ חכם ויצירתי, מעורך דין גירושין מומחה – ייעוץ שעשוי להניב להם סכומי עתק – כדי לחסוך כמה עשרות אלפי ₪ בהוצאות המשפטיות. מתגרשים אלו, כמו הפונה שהוזכר לעיל, הם ההוכחה החיה לאמרה העממית המקובלת שמה שזול – יקר.

ישנם שלושה כיוונים עיקריים בהם טועים המתגרשים ה"חסכנים" ולכן שכרם יוצא בהפסדם:

  • עורך דין גירושין יקר עשוי לסיים את הסכסוך בשלבים מוקדמים יותר, בפחות הליכים, בפחות זמן ובפחות מאבקי סרק, ולכן בפחות כסף. לדוגמא: עורך דין מומחה לגירושין עשוי לסיים את סכסוך הגירושין בשלב יישוב הסכסוך, בזכות אסטרטגיית גירושין נכונה. לעומתו, עורך דין גירושין אחר עלול להיגרר לניהול הליכי משפט מורכבים ויקרים. במקרה זה, למרות מחיר שעה גבוה של עורך דין גירושין מומחה, המחיר הכולל של הגירושין יהיה נמוך יותר.
  • עורך דין גירושין יקר עשוי להשיג עבורכם תוצאות טובות יותר, שלעומתן ההפרשים במחיר מתגמדים. תוצאות טובות יותר עשויות להיות בדמות רכוש וכספים נוספים שתקבלו וגם בערכים שהם מעל ומעבר לרכוש וכספים, כמו משמורת ילדים, הסדרי שהות משופרים, מערכת הסכמים לפיתוח הילדים ועוד. לא אחת, תוספת של עשרות אלפי ₪ בודדים לשכר טרחת עורך הדין, המומחה לגירושין מהסוג שלכם, עשויה להניב לכם מאות אלפים ויותר…
  • בגירושין מחלקים רק את הרכוש הידוע לצדדים. עורך דין גירושין מתאים עשוי לסייע לכם לאתר רכוש, ממשי או ווירטואלי, שהוסתר מכם, או נמצא בתהליך של היווצרות (ייסוד חברה או סטרטאפ) או כזה שלא נתפש על ידכם כרכוש (כגון: נכסי קריירה, טכנולוגיה, פטנט ועוד). לפעמים, עצם ההחלטה להתגרש מונעת מהתפתחות כלכלית או אישית משמעותית שעומדת להתרחש (כגון הקמת סטרטאפ, יציאה לעצמאות, אקזיט צפוי ועוד). במצב זה עצה משפטית נכונה, מעורך דין מתאים לגירושין שלכם, עשויה למנוע מכם קיפוח זכויות משמעותי. לדוגמא: לאחרונה, השגנו לגרושה נתח ממשי מחלקו של הגרוש בחברת הזנק, שהוקמה לאחר הגירושין, בזכות ראיות שהטכנולוגיה להקמתה פותחה בזמן הנישואין.

לא אחת אנו מתבקשים לסייע לגרושים לתקן, בדיעבד, הסכמי גירושין מקפחים, שנחתמו מחוסר הבנה, מחוסר ידיעה או מתוך להט בלתי מוסבר ליישם את הגירושין כאן ועכשיו. לפרקים אנשים אלו פונים בזמן כדי לערער על תנאי ההסכם, ולפעמים לאחר זמן רב, כאשר גילו ש"סידרו" אותם. לבטל, או לשנות, את הסכם הגירושין, או את פסק הדין לגירושין, זו משימה קשה ומורכבת. לא תמיד ניתן לבצעה. בכל מקרה, עלותה היא הרבה יותר מה"חיסכון" המדומה, שהושג  בהליך הגירושין המקורי. לא אחת תוצאות קשות, שהושגו בהליך גירושין "זול", אינן ברות שינוי, ככל שהדבר קשור לילדים או למערכות יחסים.

אם ברצונך לחשב את המחיר האמיתי של הגירושין עליך להשוות מה תהיינה התוצאות הכלכליות והאישיות הסופיות בגירושיך אם תחסוך בהוצאות המשפטיות, אל מול התוצאות שיכולים להשיג עבורך עורכי דין גירושין הטובים ביותר. אם התוספת הכלכלית והאישית לתוצאה הצפויה עולה על תוספת המחיר שעליך לשלם לעורך דין גירושין מעולה, ברור ששווה לך לשכור אותו, במקום עורך דין גירושין זול יותר, ללא הידע והניסיון הדרושים ליישום הגירושין שלך בהצלחה.

בקרב עורכי הדין לגירושין קיימות התמחויות שונות. עורכי דין מסוימים ערוכים לסיים ביעילות ובמחיר זול גירושין לא מורכבים בין שני שכירים, בעלי הכנסות ממוצעות ורכוש ממשי ידוע. לעומתם קיימים עורכי דין גירושין, שמתמחים בגירושין מורכבים של בעלי ממון רב, אנשי עסקים, אנשי הייטק, מנהלים ברמות שונות, בכירים בתעשייה ובשרות המדינה, קציני צבא בכירים ודומיהם, במיוחד כאשר בגירושין אלו מעורב רכוש רב, רכוש ווירטואלי, עסקים, נכסי קריירה, פטנטים, סטרטאפים, פריטי רכוש בעיתיים ועוד. סביר להניח כי אם תשכילו לשכור עורך דין גירושין מתאים למקרה שלכם, תשיגו תוצאה מרבית במחיר אופטימאלי. הקריטריון הנכון הוא השוואת התוצאות הנוספות הצפויות לכם אל מול ההוצאה הנוספת שתדרשו לשלם לעורך דין גירושין, המתמחה בסוג הגירושין שלכם.

לפעמים, לא ניתן לאמוד רק בכסף את איכות התוצאה, בעיקר כאשר הדברים כרוכים במשמורת ילדים או בהשפעות מרחיקות לכת על עתידם האישי והמקצועי. לא אחת מנוצלים הילדים, בהליכי גירושין, להשגת מטרות כלכליות ואישיות. ככלל, עורכי הדין לגירושין, העוסקים בגירושין מורכבים, מומחים גם בנטרול הילדים ממאבק הגירושין ובהשגת משמורת או משמורת משותפת לצד אותו הם מייצגים. מטעם זה לפעמים המחיר האמיתי של הגירושין מורכב גם מהערך של אי פגיעה בילדים, השגת משמורת ולפעמים גם מהפחתת המזונות, הנובעת מהמשמורת משותפת.

בין אם הרצון להתגרש מבעבע בנפשכם מזה זמן רב ובין אם נחישות בן או בת הזוג להתגרש נפלה עליכם כרעם ביום בהיר, אין לכם ברירה. עליכם להשיג ייצוג משפטי מעולה, ההולם את מטרות הגירושין שלכם.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן