גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין – האם איומי גירושין מועילים?

פתגם סיני עתיק גורס כי התקופה היפה בחיי בני זוג היא התקופה של טרום גירושין… תקופת טרום גירושין מתחילה, לשיטתם, למחרת יום הנישואין, ונגמרת ביום הגירושין. פתגם עממי גורס כי זוג שלא רב לעיתים הוא זוג מת… מטבע הדברים כולנו יודעים כי בכל זוגיות יש מגוון של תקופות מדהימות, תקופות רגועות ומעת לעת צצות להן המריבות, שאחריהן מגיע הפיוס המתוק, או החמוץ מתוק, בחלק מהמקרים. בלהט המריבה, אנו אומרים דברים שלאחר מכן אנו מתחרטים עליהם, ובמריבה הבאה אנו חוזרים עליהם, וכך הלאה. כל זה בסדר, כל זמן שלמריבות לא משתרבבים איומי גירושין.

איומי גירושין אינם עוד נדבך במשחק הזוגי. איומי גירושין הם למעשה איום בשבירת המסגרת כולה ומערערים את הביטחון האישי, המשפחתי והכלכלי. לכן עולה השאלה האם יש בהם תועלת? איומי גירושין מסיטים את הדיון מנושאי הוויכוח המקורי, בין בני הזוג, אל דיון בפרטי הגירושין ומכריחים את הצד השני לחשוב על השאלה האם הוא רוצה להתגרש בעת הזו, או על השאלה היותר מסוכנת – כיצד להבטיח את האינטרסים שלו בעת גירושין?

איש לא מכשיר אותנו לנהל נישואין או לנהל מריבות במסגרת הנישואין. יחד עם זאת, למרות העלייה המטאורית בשיעורי הגירושין, בינתיים מרבית הזוגות הנשואים מצליחים להזדקן ביחד. חלק מהם עברו מריבות ופרידות, אך השכילו להישאר מאוחדים למרות הכול. חלק ניכר מהזוגות שמגיעים להליכי גירושין הם אותם זוגות שלא השכילו לעצור את המריבות ביניהם, לפני שהגיעו לאיומי גירושין. איומי גירושין תדירים שולחים את הצד השני לחפש עזרה חיצונית, ולא לפתור את הבעיה במסגרת הנישואין, ומכאן הסיכון הרב שבהם. איום גירושין אומר בעצם לצד השני כי יתכן שבקרוב תהיו יריבים בהליכי גירושין, ולכן הוא לא יכול לסמוך עליך ואסור לו להיות גלוי לב וחברי איתך. הגרוע מכל, הוא מצב בו הצד שאיום הגירושין הופנה נגדו, נכנע לכאורה לרצונך, אך לאור האיום בגירושין הוא מתכנן בתבונה ובחשאי צעדי גירושין, בסיוע משפחתו, חברים או עורך דין גירושין.

האם יש תועלת באיומי גירושין? התשובה הנחרצת היא לא. אם האיום הוא איום סרק, אזי אחרי כמה פעמים הוא הופך להיות לא יעיל בבחינת "זאב, זאב…" בסיפור הידוע. איום לא אמיתי שחוזר על עצמו, עלול להביא את בן הזוג לחשוב על גירושין, או אולי אפילו ליזום אותם. אם איום הגירושין הוא אכן אמיתי, זו טיפשות להעלותו בפני בן הזוג, טרם התייעצת עם עורך דין גירושין והתווית את מטרות הגירושין שלך ואת האסטרטגיה של הגירושין. יתר על כן, כדאי להביא בחשבון שאיום גירושין עלול ליפול על אזנו של בן זוג שדווקא מעוניין בגירושין, ואז המריבה השגרתית, עלולה להפוך לדיון מוקדם על תנאי גירושין… הדבר הקשה מכל הוא להיווכח שיש זוגות לא מעטים, ששילוב בין איומי גירושין ואגו מנופח, הביאו אותם לסף גירושין, למרות שלא הייתה כל סיבה ממשית לכך.

אמרה ממערבון ידוע גורסת "אם אתה רוצה לירות, אז תירה – אל תדבר". זה הוא בדיוק הכלל שעליך לאמץ בכל מריבה משפחתית – הכול, עד איומי גירושין! דווקא אם הגעת למסקנה כי גירושין הם הפתרון היחיד לבעיותיכם, כדאי לך לשמור זאת לעצמך, לא להיגרר לאיומי גירושין ולפנות בהקדם לעורך דין גירושין מיומן. אם איומי הגירושין באים דווקא מצד שני, כדאי לך לשמור על קור רוח ולברר את הסיבות שהצד השני רוצה להתגרש ממך. יתכן שהקלטה של שיחת בירור זו, בה מובע בפרוש רצונו של הצד השני להתגרש ממך, עשויה להביא לך יתרונות משמעותיים בגירושין, בין אם יחולו בקרוב, או בהמשך הדרך.

לסיכומם של דברים, חשוב לזכור כי העובדה שהוקדמת על ידי בן הזוג מצביעה על עובדה אחת – שלא קראת נכון את המפה. במרבית המקרים ניתן להתגבר על נזקי ההקדמה הראשונית, אולם אם יעשו טעויות נוספות, או יתאפשר לבן הזוג לתקן פעולות שגויות שעשו עד כה, התוצאה עלולה להיות הרסנית. לכן, אם בן הזוג הגיש בקשה ליישוב סכסוך או תביעה, עליך לפנות לעורך דין גירושין, ויפה שעה אחת קודם. בשום מקרה, לא יאוחר ממועד הפגישה אליה זומנת ביחידת הסיוע.

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן