גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גירושין בעת קורונה – מה יקרה בסופו של יום?

גיא וגאיה היו זוג מדהים. מרגע ההכרות ביניהם, שארעה ביחידת סייבר מובחרת, הם הרגישו שהם נועדו זה לזה. "אפילו השמות שלנו תואמים" הם נהגו לומר לכל מי שהיה מוכן לשמוע. העובדה ששניהם היו אנשים משכילים ומבריקים תרמה לשיח ביניהם. תוך זמן קצר הם מצאו עצמם מתחת לחופה והשלישיה שנולדה להם הכניסה עוד קרן אור משמעותית לחייהם.

הקריירות של גיא וגאיה ידעו עליות ומורדות עד שהתייצבו. גיא ניסה להוביל סטארט-אפ בתחום הסייבר, שהראה סימני הצלחה רבים מראשיתו, וזכה להערכה רבה בקרב משקיעים ומביני דבר בתעשיית ההייטק. 

זמן לא רב לפני האקזיט המיוחל נכנסה לאותו תחום ענקית הטכנולוגיה "מרקוסופט", וטרפה לגיא את הקלפים. הדבר טוב ביותר שהצליח גיא להפיק מהמצב הקשה הייתה משרה מכובדת ב"מרקוסופט", שם הוא עובד עד היום. אמנם מעמדו ושכרו הם חלומו של כל איש הייטק, אבל אין זה חלומו של גיא שבינו לבינו ובחלומו חשב על עצמו כ"גיא גייטס" לפחות…

אצל גאיה המצב היה הפוך. עם שחרורה מיחידת הסייבר היא השיגה משרה  נאה בחברת סייבר אזרחית מפורסמת, שתחום עיסוקה המדויק שמור בסוד עד עצם היום הזה… אחרי כמה שנים היא הצטרפה, כשותפה זעירה, לכמה עובדים, שפרשו מהחברה קודם לכן, והקימו חברת סייבר פורצת דרך בתחום דומה. למרות עומס העבודה הרב, נראה כי גאיה לא קורסת והיא בהחלט מרוצה מהתפתחות הקריירה שלה.

לגיא וגאיה היו מספר ידידים וידידות משותפים, שהכירו עוד בימי 8200 העליזים. לחבורה היו תחומי עניין משותפים, תשתית ידע דומה ונושאי שיחה משותפים רבים. חלק מבני הזוג של הידידים מהצבא היו גם הם והן מתחומי ההייטק, והשתלבו היטב בחבורה. הייתה גם חיבה רבה בקרב אותה חבורת ידידים, שהרי במשך שנות הידידות הזדמן להם, לא אחת, לעזור אחד לשני, כל אחד בתורו. 

ההמרים והסולים, כפי שהם קראו לרחל וגיל המר ולשרון וצבי סול, היו הזוגות הקרובים ביותר לגיא וגאיה. בסתר ליבו העריץ גיא את צבי סול, שהיה המקים והרוח החיה ב"סולסייבר" שהצליחה לגייס כבר למעלה מ-50 מיליון דולר. הרכילות בענף הייתה שזה עומד להיות ה"יוניקורן" הבא… יתכן שגיא אפילו קינא בצבי קמעה, אם בשל ההצלחה העסקית ואם בשל אשתו החדשה, שהייתה דוגמנית ידועה. תחושות אלו לא ניכרו כלל במערכת היחסים החברית ששררה ביניהם. מתוקף היותה של גאיה מומחית של ממש בתחום עיסוקו של צבי, היו ביניהם שיחות רבות וממושכות. עובדה זו לא עוררה כלל את חשדו של גיא, שכן הוא בטח באשתו.

מגפת הקורונה מצאה את גיא וגאיה לגמרי לא מוכנים. בתחילה, הם לא הבינו את גודל האיום וניסו להתנהל בשגרה, אך עם התפשטות המחלה בישראל, הפסקת הלימודים של בנותיהם וסגירה חלקית של מעסיקיהם, עברו בני הזוג לצד השני ונהיו "מוכי קורונה". הם הסתגרו בביתם, הסתובבו 24/7 עם מסכות תקניות וכפפות, מדדו חום 5 פעמים ביום, והקפידו על הוראות משרד הבריאות באדיקות – קלה כחמורה… היחידה שהפרה את שגרת ההסתגרות הייתה גאיה, שנהגה להיעלם, מדי פעם, למספר שעות, וחזרה הביתה במצב רוח מעולה. את תמיהותיו של גיא היא פתרה בבדיחות הדעת ותו לא. לא עבר זמן עד שהתעוררו חשדותיו של גיא, והוא החליט לעקוב אחריה.

המעקב הביא אותו לקוטג' המדהים של צבי. הוא ראה כיצד גאיה נכנסת לבית. הוא יכול היה לראות מבחוץ אותה ואת צבי עולים לקומה השנייה. היה לו קשה להאמין למראה עיניו.  צבי וגאיה ישבו בחדר העבודה עם שני ניידים ואוסף של ניירות ודיברו ביניהם. לא נראה שום ניצוץ רומנטי בשיחה, אבל היא הייתה קולחת ומלווה במחוות רבים של אי הסכמה. מדי פעם עלתה לקומה השנייה אשתו של צבי והביאה להם קפה וחטיפים. בהמשך שלושתם אכלו ארוחת ערב, כאשר השיחה הלא רגועה בין גאיה לצבי לא נפסקה גם לאורכה. בשל השעה המאוחרת החליט גיא לחזור לביתו ולנסות להבין את הדברים המוזרים שראה. זמן קצר לאחר מכן הופיעה גאיה ונכנסה למיטה שמצב רוחה מרומם. גיא נרדם.

למחרת, התעורר גיא בשעה מוקדמת וניסה לפענח את שראו עיניו. היה לו ברור שאין מדובר בקשר רומנטי בין אשתו לבין צבי. הבנה זו ניחמה אותו קמעה, אבל הוא לא הצליח להבין את מהות הקשר ההדוק והתכוף בין צבי לבין אשתו. לקראת הצהריים נפל לו האסימון… גיא הבין שהקשר ביניהם הוא עסקי ומן הסתם מדובר בשותפות עסקית משמעותית, שאם לא כן, מדוע תסתכן גאיה בהפרת צווי הבידוד ובהרס היחסים האישיים עימו. התובנה החדשה הביאה את גיא לסקור אחורה את האירועים האישיים והמשפחתיים והוא נוכח כי רק אמונה מוחלטת בגאיה ועיוורון הייטקי אופייני מנעו ממנו לראות בברור את המציאות, שהייתה כל הזמן לנגד עיניו. בפעם הראשונה בחייו עמד גיא מול בעיה שהוא לא ידע לפתור, והוא החליט להתייעץ עם האדם הקרוב לו ביותר – גיל המר.

לגיל היה קשה להאמין שגיא אינו יודע את האמת על שיתוף הפעולה בין צבי לגאיה. במשך כשעתיים הוא סיפר לגיא על הסטארטאפ שצבי וגאיה מפתחים מזה למעלה משנה, כאשר גיל משמש ה"חזית" וגאיה היא המומחית המקצועית והרוח החיה בפרויקט. הוא סיפר לו על סיבוב גיוס ראשוני של למעלה מ-5 מיליוני $ ועל סיבוב נוסף המתוכנן להתבצע בקרוב, ועוד כהנה וכהנה על פריצת הדרך של גאיה. הוא לא היה יכול להסביר לגיא מדוע גאיה הסתירה זאת מפניו, או מה היא מתכננת בהמשך. בתום השיחה נותר גיא עם יותר מידע, אך עם פחות הבנה מה קורה וכיצד עליו להגיב. 

הוא חש מבולבל ולכן פנה לעורך דין ידוע לענייני משפחה, המתמחה בגירושי הייטק, שמא יוכל לקבל ממנו עזרה בהבנת המצב ובגיבוש דרך פעולה. לאחר שעורך הדין שמע את סיפורו של גיא, הוא ניסה לברר עם גיא האם יש לגאיה סיבה אישית להתגרש ממנו. משלא אותרה סיבה של ממש, הציע עורך הדין לגיא לא לעשות דבר בשלב זה, אך לעקוב אחרי ההתרחשויות ולתעד אותן. "יש שתי אפשרויות ראשיות" הסביר לו עורך הדין "או שגאיה מכינה לך הפתעה ומנסה להגשים עבורך את חלום חייך, או שהיא החליטה להיפטר ממך בנזיד עדשים, והיא בונה את עתידה הכלכלי בנפרד ממך" הוא המשיך והסביר כי לכל אחת משתי האפשרויות מתאימה דרך פעולה אישית ומשפטית שונה, ולכן בשלב זה כדאי להמתין ולנסות להבין את כיוון האירועים תוך כדי מעקב צמוד, איסוף מסמכים רלוונטיים ותיעוד של כל מהלך בלתי מובן.

הסקרנות בערה בגיא, אך ההיגיון הצרוף בבסיס עצתו של עורך הדין היה כה חד ואמיתי, ולכן הוא החליט ליישם את העצה. הוא רשם לעצמו את העובדה, הראויה להערכה, שעורך הדין נתן לו הסבר ועצה, שהן בניגוד גמור לאינטרס של עורך הדין.

 מה יקרה בסופו של יום? המשך יבוא…

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן