גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

במהלך החיים המשותפים מתעוררות לא מעט בעיות וקשיים. לעיתים במקום לשבור את הכלים ולפרק את החבילה תגיעו למסקנה שברצונכם לנסות ולשקם את חיי הנישואין. אם הגעתם למסקנה הזו טוב תעשו אם תעזרו בייעוץ מתאים על מנת ליצור מחויבות למהלך זה, ובאותה הזדמנות תסדירו, בעת שהשלום שורר ביניכם, את כל ההיבטים הנדרשים למקרה שתהליך הפיוס לא יעלה יפה. הסכם שלום בית לחילופין גירושין הוא פיתרון טוב לכך.

זהו הסכם הטומן בחובו שני הסכמים, בחלקו הראשון כתובים התנאים שהצדדים מתחייבים להם בתקופת שלום הבית, אולם אם שלום הבית ייכשל ייכנס לתוקף חלקו השני של ההסכם המפרט את תנאי הגירושין.

יתרונות הסכם שלום בית ולחילופין גירושין

  • הגדרה ברורה של תנאי שלום בית – מטרת הסכם שלום בית היא לתקוף את הבעיות המרכזיות שבגללן חילוקי הדעות בין בני הזוג. הסכם שלום בית טוב יגדיר במדוייק נושאים אלו וייתן להם מענה. נושאים אופייניים המוסדרים במסגרת הסכם שלום בית יהיו: התחייבות הדדית ללכת לטיפול זוגי, לקבוע שעות נוכחות של בני הזוג בבית, חלוקה במטלות הבית, סוגיות הקשורות בילדים, הסדרת ניהול העניינים הכספיים, קביעת מנגנון קבלת ההחלטות, הגדרת הקשר עם קרובי משפחה ומכרים, הסדרת חיי האישות של בני הזוג, וכד'.
  • הגדרת חלוקת הרכוש לעת גירושין – הסדרת נושא הרכוש בזמן שפני בני הזוג לחיים משותפים, קלה בהרבה מאשר במקרה בו בני הזוג נמצאים בהליכי גירושין. חשוב שההסדרים הרכושיים לא יתנו יתרון לצד שימהר לפתוח בהליכים, על מנת לאפשר ניסיון כן ואמיתי להגיע אל שלום בית אמיתי.
  • אישור ההסכם על ידי ערכאה שיפוטית – הסכם שלום בית – גירושין מחייב מתן תוקף של פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה או בבית הדין הרבני. אכיפתו של הסכם כזה קלה ומהירה מהסכם אשר לא קיבל תוקף של פסק דין. במקרה שהצדדים עורכים הסכם מבלי לתת לו תוקף משפטי, הם עלולים למצוא את עצמם מתדיינים ומוציאים כספים רבים רק על שאלת תקפותו של ההסכם. במקרה כזה ההסכם לא ישיג את מטרתו, וגרוע מכך הוא עלול סבך את הליך הגירושין.

שימו לב! הסכם שלום בית בדרך כלל כולל ויתורים מסויימים כגון ויתורים רכושיים. לפני שהינכם חותמים על הסכם כזה עליכם לבחון היטב את נכונות בן הזוג לנושא שלום הבית. אחרת יוכל לקרות מצב שצד אחד טומן לצד השני מלכודת דבש, וישתמש בטקטיקה זו להשגת יתרונות בהליך הגירושין, כך שיסחוט מבן זוגו ויתורים רכושיים, ולאחר אישור ההסכם יבקש מייד להתגרש. עליכם לוודא כי "הסכם שלום בית" לא יהפוך להסכם "שלום לבית"…

באמצעות עורך דין מתאים תוכלו לנסח תנאים חכמים גם לנושא שלום הבית וגם לנושא הגירושין. עריכת הסכם זה מלווה בקשיים אך עדיפים הם ייסורי השלום מאשר ייסורי המלחמה.

מאמר זה נכתב ע"י עורכת דין קרן פרץ מחברת עורכי דין עזריאלנט לישראל

דילוג לתוכן