גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

פנייה אל חוקר פרטי לפני הליך גירושין

בחירת חוקר פרטי לקראת גירושין

חלק מהאנשים אשר עומדים בפני הליך גירושין, כלומר החליטו כבר להתגרש, מחליטים לפנות אל חוקר פרטי. באמצעות החוקר הפרטי הם יכולים לקבל מידע על תחומים חשובים אשר משפיעים על התהליך. התחומים הללו הם – משמורת ילדים מזונות האשה ומזונות ילדים ואופן חלוקת הרכוש.

בעזרת החוקר הפרטי ניתן לבדוק עם מי מסתובב כל אחד מבני הזוג (האם מדובר על אנשים מסוכנים שעלולים להשפיע על חיי הילדים, האם בן או בת הזוג מבריחים נכסים, לאילו מקומות נוהגים בני הזוג ללכת וכו').

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

לגלות האם בן הזוג מבריח רכוש וכמה הוא משתכר

חוקר המצליח, למשל, להשיג מידע בנוגע ליכולות הכלכליות והנכסים בהם מחזיק אחד מבני הזוג (כגון דירות, בתים, תכשיטים, רכבים וכו’) שנמצאים בארץ ובחו”ל יכול לסייע ללקוח שלו לתבוע סכומי כסף גבוהים יותר עבור רכוש ומזונות. המידע עשוי להגדיל את גובה התשלום בצורה משמעותית. כמו כן, יוכל החוקר לגלות בהאם אחד מבני הזוג מבריח רכוש ולנסות למצוא את הרכוש (ראה מאמר "גילית שמעלימים או מסתירים ממך רכוש וכספים?"). כך יתאפשר לצד השני להוציא צווי מניעה או צווי עיקול.

בגירושין ברבנות, בית הדין הרבני עלול לקבוע כי הבעל צריך לשלם לאשה סכומים עצומים. במידה ובן הזוג ישתמש בשירותיו של חוקר פרטי אשר יצליח להוכיח כי האשה בגדה בבעלה או התנהגה באופן שאינו הולם, יוכל עורך דינו של הבעל לשנות את הפסיקה.

במקרים אחרים בהם בני הזוג “מתנדנדים” ומתלבטים אודות גירושין, יכול החוקר הפרטי להביא ראיות שיטו את הכף, ויסייעו להגיע להחלטה סופית. למשל, במקרה של חשד לבגידה, באמצעות החוקר יוכלו בני הזוג לדעת את האמת ולהחליט על המשך צעדיהם על בסיס הנתונים שיתקבלו (ראה מאמר "בגדו בך? אתם בוגדים? איך מגלים?מה עושים?").

ישנם מקרים נוספים, בהם בני הזוג מנסים להפחית את כושר השתכרותם במטרה להימנע מתשלום מזונות או על מנת לקבל תשלום מזונות מוגדל. באמצעות חוקר פרטי ניתן לגלות כמה בן או בת הזוג מרוויחים באמת.

יתרונות וחסרונות בשכירת חוקר פרטי

יתרונות:

  • חוקר פרטי מנוסה, מקצועי ואיכותי יפחית את הסיכויים לשיבושי החקירה ולגילויה.
  • החוקר מוכשר להשיג מידע במגוון דרכים, ערמומיות אך חוקיות, באופן שלא ניתן לבצע עצמאית.
  • המידע שעולה בחקירה נשמר בסודיות ואינו מהווה איום על פרטיות המזמין ללא אישורו.
  • חוקר פרטי מספק מידע המהווה עדות ודין וחשבון הקבילים בבתי המשפט.

למרות היתרונות הרבים של קבלת שירות מחוקר פרטי ישנם חסרונות:

  • עלות החוקר הפרטי גבוהה ולא ניתן לצפות מראש את גובה הסכום הסופי.
  • החוקר נחשף לפרטים רבים על הלקוח שלו. אמנם ישנה נורמה של דיסקרטיות בין חוקר פרטי ללקוח, אך אין חיסיון על המידע מתוקף החוק.
  • החוקר עלול להאריך את זמן החקירה במזיד, שכן ככל שעובד פרק זמן ארוך יותר, כך עולה שכרו.
  • ישנם חוקרים בודדים שאין ברשותם מכשור טכנולוגי חדיש המסייע לקצר את זמני החקירה ולהוזיל אותה.

מעטים מהחוקרים עובדים ללא פיקוח של בעלי רישיון למשרד חקירות, ולכן, עלולים להזיק משפטית.

איך לבחור את החוקר הפרטי?

כאשר בוחרים חוקר פרטי יש לתת את הדעת למספר נושאים:

ראשית, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהחוקר אמין. כדי לוודא שהחוקר אמין, מומלץ לשוחח עם לקוחות וממליצים אשר עבדו עם החוקר בעבר. כמו כן, חשוב להסתמך על תחושת הבטן. בנוסף, יש לוודא שהחוקר אכן מחזיק ברישיון לעסוק במקצוע. במידה והחוקר לא מחזיק ברישיון אין להיעזר בשרותיו.

שנית, מומלץ לעשות סקר שוק ולהשוות בין המחירים אותם גובים החוקרים הפרטיים השונים. כדי לבצע את ההשוואה בצורה נכונה יש להתחשב בתחומי ההתמחות, בוותק והניסיון ובאזורים בהם עובד החוקר. באזורים שונים בארץ מקובלים טווחי מחירים שונים, בדומה למצב הקיים ביתר המשק הישראלי.

חוקרים פרטיים גובים את שכרם בדרכים שונות. במרבית המקרים התשלום נקבע לפי תעריף שעתי בתוספת הוצאות נלוות. ישנם חוקרים המבדילים בין שכר עבור עבודה בשטח ובין שכר עבור עבודה במשרד. חידוד הפרטים הללו מבעוד מועד ימנע אי הבנות וחוסר נעימות עתידית בנוגע לתשלום הסופי.

שלישית, מומלץ לבחור חוקר אשר משרדו נמצא בעיר בה גר הנחקר או הנחקרת. כך ניתן להבטיח שאיזור המעקב מוכר על בוריו לחוקר. לדוגמא, אם חוקרים אדם שגר בהרצליה מומלץ לפנות אל חוקר שעובד בהרצליה משום שהוא יכיר את המסלולים האפשריים בעיר ואת תושביה בצורה הטובה ביותר.

מומלץ לבדוק כשלושה משרדי חקירות. בדיקה של משרדים מרובים עלולה לגרום לבלבול ולהקשות על הבחירה בינהם. לאחר שקלול הנתונים הנ”ל, מומלץ לבצע את הבחירה הסופית לפי הפרופיל המקצועי של החוקר הפרטי. הפרופיל המקצועי מורכב מוותק החוקר, המקרים בהם טיפל, תוצאות עבודתו, המכשור איתו עובד ונעימות הליכותיו כאדם.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן