גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

להתגרש או לא להתגרש – זו השאלה

להתגרש או לא להתגרש – זו שאלה שמטרידה רבים וטובים לאורך שנים רבות. מחד, חיי הנישואין אינם הולכים לשום מקום, ואולי אף מתדרדרים מעת לעת. מאידך, ההחלטה להתגרש קשה לך מבחינה רגשית, וכרוכה בסיכונים אישיים, כלכליים, משפחתיים ואחרים. לפיכך, נוח לכולנו לא להחליט, גם שהכתובת היא על הקיר. תמיד ימצא התירוץ מדוע לא להתגרש עכשיו – ממתינים לעת שהילדים יגדלו די הצורך, יש בעיות דחופות יותר, מקווים שיחול שינוי בהתנהגות הצד השני, למרות שזה לא קרה ב-20 השנים האחרונות, ממתינים לסוף או תחילת שנת הלימודים, מקווים שיקרה נס, או שיימצא פתרון פלא ומה לא?  

לא אחת, ברור לשני הצדדים כי הם מתקדמים לקראת גירושין, אולם כל אחד מהם מצפה כי הצד השני יהיה זה שיקדם את הגירושין, כדי לא להיות אחראיים, לכאורה, לפירוק המשפחה. במציאות, אחראי לגירושין מי שיצר את המציאות הקשה, ולא מי שהסיק את המסקנות ממנה! ככל שאנו דוחים את ההחלטה להתגרש, או לא להתגרש, ולא עושים דבר בעניין, אנו מקטינים את הסיכוי לשלום בית אמיתי בעתיד, גם אם הוא בר השגה כיום, ובעיקר מתקדמים לכיוון של הליכי גירושין קשים ומכוערים, שכן הכעסים ההדדיים הולכים ומתעצמים, ככל שעובר הזמן.

אם הנישואין שלכם מדשדשים, ואתם מתלבטים בשאלה האם להתגרש או לא להתגרש, כדאי שתקבלו החלטה מהירה, ככל האפשר, על עתיד הנישואין שלכם – האם לפנות לטיפול זוגי, או לכל דרך אחרת לשיפור הנישואין, או לפנות לעורכי דין, מומחי גירושין, שייעצו לכם כיצד להתגרש בתבונה, בצורה מכובדת, תוך שימור מלוא זכויותיכם בגירושין. במקרה שהתשובה אינה ברורה לכם, נסו לשאול את עצמכם את שאלות המפתח: האם אתם רוצים להזדקן עם בן הזוג הנוכחי, והאם הדבר אפשרי. תשובה חיובית לשאלות אלו תכוון אתכם לנקיטת פעולות נמרצות לשיפור חיי הנישואין. תשובה שלילית לאחת משאלות אלו תכוון אתכם להליכי גירושין, ויפה שעה אחת קודם…

כל דחייה של ההחלטה, להתגרש או לא להתגרש, תגבה מכם ומילדכם מחיר רגשי וכלכלי כבד, שכן הצפייה של המשפחה לנקיטת הליכי גירושין, בידי מי מכם, היא גרועה פי כמה מתוצאות הגירושין. אמנם הגירושין יהיו קשים לילדיכם, אולם המצב בו הבית הוא שדה קרב ביניכם, קשה פי כמה. חשוב שההחלטה שלכם, האם לעשות כל דבר לשיפור הנישואין, או להתגרש, תתקבל מוקדם ככל האפשר, לפני שהדברים יצאו משליטתכם. למעשה, כל החלטה לא להתגרש לכשעצמה היא ריקה מתוכן. אם לא תנקטו פעולות נמרצות לשיפור חיי הנישואין, ברור שבכל מקרה תגיעו להליכי גירושין מכוערים, בזמן ובצורה הפחות נוחים לכם.

אם אתם אנשי הייטק, מנהלים, בעלי עסקים, בעלי רכוש רב, שכירים בעלי הכנסה גבוהה או יזמים, בעייתכם הרבה יותר מורכבת. יתכנו אירועים ואילוצים חיצוניים, שישפיעו על מועד הגירושין הרצוי לכם. אם החלטתם להתגרש, רצוי שהדבר יתממש לפני שייקרו אירועים חיוביים מסוימים, או מייד לאחר שייקרו אירועים שליליים מסוג אחר. לדוגמה: יישום הגירושין לפני ייסוד הסטארט-אפ, או לפני האקזיט, או לפני הקמת חברה חדשה, או לפני גיוס ההון למיזם וכו', לא יחייבו אתכם להתחלק עם בני הזוג בכספים העתידיים, ברווחים צפויים או בהעלאת שכר צפויה, או בתוצאות פריצת דרך בעסקכם וכו'. אירועים אלו עלולים גם להעלות את חלקם של בני הזוג ברכוש המשותף, או להשליך על גידול במזונות בהם תחויבו. מאידך, אם אתם ערב פשיטת רגל, או אירועים כלכליים לא משמחים אחרים, יישום הליכי גירושין לאחר האירוע, יחייב את בני הזוג להתחלק עמכם בחובות… קיימים עוד עשרות מצבים בהם עיתוי הגירושין אמור להיות מושפע ממצבים חיצוניים למערכת היחסים ביניכם. בנושא עיתוי הגירושין יתכנו עוד עשרות שיקולים, החל מעתיד הילדים וכלה במערכות יחסים עם המשפחה המורחבת או בני הזוג העתידיים שלכם. רק אינטגרציה נכונה של מכלול השיקולים, ובחינת עומק של הצדדים הרגשיים והכלכליים, יביאו אתכם להחלטה הגורלית הנכונה: להתגרש או לא להתגרש…

ככל שיש לכם יותר מה להרוויח מהגירושין, או מה להפסיד מהם, כך הופכת ההחלטה מורכבת יותר. יתכן שייעוץ מעורך דין המתמחה בגירושין של אנשי הייטק, אנשי עסקים, מנהלים ובכירים יוכל לסייע לכם לבחון את העובדות הרלוונטיות, ולהגיע להחלטות הנכונות עבורכם. הדילמה האמיתית היא בין להתגרש כאן ועכשיו, ובין לנקוט פעולות נמרצות המונעות גירושין, כמו טיפול זוגי, ייעוץ. זוגי, אימון זוגי או פעולות אחרות לשיפור הזוגיות. 

לסיכום: במקום לשקול האם להתגרש או לא להתגרש, כדאי לך לחשוב בכלים יותר מציאותיים – האם להתגרש, תוך מיצוי מלוא זכויותיי החוקיות, ואולי יותר מהן, או לפעול כדי למנף את המשבר הנוכחי כדי להעצים, כאן ועכשיו, את היחסים הזוגיים שלך. אם קשה לך לפתור את הדילמה בעצמך, כדאי לך לבחון את השאלה בעזרת עורך דין גירושין מומחה.

למידע נוסף בנושאי גירושין ובנושא להתגרש או לא להתגרש ניתן לפנות לכותב המאמר - עו"ד אברהם עזריאלנט בטלפון 0522-809080, או בטלפון 03-5277088, או בדוא"ל: AV@AZR.CO.IL

דילוג לתוכן