גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

תלונות שווא על אלימות במשפחה

תלונת שווא על אלימות במשפחה ו/או בקשת צו הגנה הם, בדרך כלל, יריית הפתיחה של הליכי גירושים.

יתרונות לכאורה של הגשת תלונת שווא

אישה המגישה תלונה כוזבת כנגד הבעל על אלימות במשפחה בכלל או על אלימות המופנית רק כלפיה בפרט ומצליחה לקבל צו הרחקה ו/או צו הגנה, זוכה ליתרון משמעותי בהליכי גירושים בכמה מישורים חשובים כדלהלן:

  • היא גורמת לדעה קדומה כנגד הבעל בבית הדין הרבני ו/או בבית משפט לענייני משפחה עת היא מציגה אותו כאלים.
  • היא מייצרת, יש מאין, עילות לחיוב הבעל בגירושים, ולפרקים אף מעלה את סיכוייה לזכות בכתובה ובפיצויים.
  • היא מוכיחה לבעל כי אין לה כלל גבולות בצאתה "לקרב" להשגת גירושים מהירים ומזכים עבורה.
  • היא מייצרת מנוף משמעותי למשא ומתן בנושאי גירושים שונים שעל הפרק.
  • היא מצדיקה, כלפי הילדים וקרובי משפחה, נקיטת הליכים חרף היות הבעל נורמטיבי.
  • היא מייצרת מסלול מהיר לליבון הסכסוך הכולל, שכן צו ההגנה מביא לדיון דחוף בסוגיות השנויות במחלוקת.

חסרונות של תלונות שווא

אל מול יתרונות הגשת תלונת שווא בגין אלימות במשפחה עומדים שני חסרונות משמעותיים:

  • הגשת תלונת שווא במשטרה ו/או בקשה לצו הגנה על ידי האישה מסוכנת שכן חשיפת התרמית תביא לאי אמון באישה בכל הרשויות והערכאות המעורבות בהליכים – החל מפקידת הסעד וכלה בבית הדין הרבני ו/או בית המשפט לענייני משפחה.
  • אם תוגש תלונת שווא בגין אלימות במשפחה כנגד הבעל וכתוצאה מכך יינקטו כנגדו צעדים אשר עלולים להשפיע לרעה על מצבו הכלכלי כגון פיטוריו ממקום עבודתו, הדבר ישפיע באופן ישיר על סכומי המזונות אשר אמורים להתקבל בעבור האישה והקטינים.

ההשלכות של הגשת תלונה על אלימות במשפחה

חלק ניכר מהבעלים העומדים בפני גירושים אינם מבינים את ההשלכות של תלונה בגין אלימות במשפחה ולכן הם אינם מתמודדים בצורה נמרצת עם צווי הרחקה ו/או צווי ההגנה, אולי מתוך תקוות שווא שמא האישה תתרצה, ושלום הבית יפציע מבעד לאפלה. לתקוות שווא מעין זו אין על מה לסמוך.

במציאות – אישה שמעזה להתלונן תלונת שווא במשטרה וממשיכה בבקשת צו ההרחקה ו/או צו ההגנה, מנסה לגרום לכך שהבעל ירצה להתגרש באופן מיידי, שכן ברור לה כי תלונת שווא במשטרה מאיינת כליל את יחסי האמון בין בני הזוג.

כיוון שתלונת שווא על אלימות במשפחה ובקשה למתן צו הרחקה ו/או צו הגנה הן אך ורק יריית הפתיחה המבשרות קרב גירושים כוחני, יש להתמודד עימו מיידית, במלוא התבונה והמרץ. גם אם מדובר בתלונה אמיתית, אך מוגזמת ביותר, תקפים הדברים, שכן הבאת עניין של מה בכך לפתחן של הרשויות מבשר גירושים קרבים ובאים.

ניצחון בקרב על צו ההגנה ו/או צו ההרחקה מסמן ניצחון צפוי בקרב הממשמש ובא, בשעה שהתעלמות ו/או הפסד מסמנים אסון קרב בעת הליכי הגירושים.

אם תלונת השווא היא נגזרת של עצה שקיבלה אשתך מעורך דין, אין הדבר מפחית את חומרת העניין – נהפוך הוא. במצב זה אתה עומד מול אישה ללא גבולות המונהגת בידי עורך דין שאינו שקול, ומוכן להסתכן בשיבוש הליכים. צרוף זה מחייב אותך להיוועץ בעורכי דין מומחים בתחום גירושים, עם ידע ספציפי בנושאי אלימות במשפחה.

המשך קריאה על דרכי התמודדות עם תלונות שווא במשטרה.

דילוג לתוכן