גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

מלכודות גירושין נפוצות

במקרים רבים, נוקטים בני זוג בהליכי גירושין, בעצת עורכי דין ממולחים, מהלכים ערמומיים המביאים לניצחונם המוחץ. “תרגילים” אלו ממחישים כיצד בהליכי גירושין קיימת חשיבות מועטה לשאלה מה אומר החוק, וחשיבות מכרעת לשאלה כיצד צריך לפעול על מנת לקבל את כל הזכויות המגיעות לכם ולמעלה מזה? להלן מספר דוגמאות למלכודות נפוצות. מי שנלכד במלכודות אלו עומדות בפניו שתי אפשרויות: להתפלל בדבקות יתרה, או לשכור עורך דין יותר ממולח, שיטמון מלכודת נגדית לאיזון המצב?

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

  1. “מלכודת הפתאים”
    בן הזוג “הנדיב” שוכר שירותיו של עורך דין, ומציע לבן הזוג “החסכן” לחסוך בעלויות ולהסתמך על עורך דין אחד, שהוא באורח פלא עורך דינו, להכנת הסכם גירושין עבור שני הצדדים. כשם שעבריין אינו מקבל יעוץ משפטי משוטרים, השתדלו גם אתם, להיוועץ בעורך דין מטעמכם בלבד.

     

  2. “חלום ליל קיץ”
    בני זוג הנופלים למלכודת זו מכונים “אופטימיסטים חסרי תקנה”. המשפט השגור בפיהם הוא: “בן זוגי לעולם לא יפתח ראשון בהליכי גירושין”. לאופטימיסטים אלו צפויה הפתעה לא נעימה, שכן במקרים רבים בן הזוג הפסיבי במהלך הנישואין הופך להיות היוזם במאבק הגירושין. הדבר נובע, בין היתר, מרצונו לשנות את הדפוסים שאפיינו את חיי הנישואין. במקרים אחרים, מי שמכתיב את המהלכים לבן הזוג הפסיבי הוא עורך דין אקטיבי או יועץ אחר, המייעץ לבן הזוג להמשיך ולשחק את “משחק הפסיבי” (ראה מאמר "קיבלת בקשה ליישוב סכסוך או תביעת גירושין?"). אם אתם מסיקים מהתנהגות בן הזוג במהלך הנישואין על התנהגותו במהלך הגירושין, אתם מצויים ב”חלום ליל קיץ” וכדאי שתקיצו ממנו במהירות…

     

  3. “הפעוטות התובעים”
    האישה מודיעה לבעל, כי אם יוותר על דירת המגורים או על רכוש אחר היא, מצידה, תוותר על מזונות ילדים. מספר חודשים לאחר העברת הבעלות בדירה או הרכוש על שמה, מקבל הבעל תביעת מזונות של ילדיו. הבעל לא יודע, כי משפטית, ההסכם עם האישה אינו מחייב את הילדים. הילדים תובעים אותו, כמובן, באמצעות האישה. מומלץ שלא לבצע כל ויתור רכושי בתמורה להבטחה לאי תביעת מזונות בלי יעוץ משפטי מתועד, שכן בפועל אין להתחייבות זו כל משמעות.

     

  4. “אשליה ושמה שלום בית”
    יוספה רצתה בכל מאודה להתגרש מבעלה איציק, לאחר שגילתה, כי במשך שנים בגד בה. איציק עדיין אהב את יוספה ולא היה מוכן להתגרש ממנה. יוספה נועצה בסתר בעורך דין, אשר המליץ לה להציג עמדה כי בשלב ראשון היא מעוניינת להתגרש ולהסדיר את העניינים הרכושיים, ורק לאחר התמלאות משאלותיה אלו, היא תשקול בחיוב חזרה לחיים משותפים עמו. איציק שהיה מוכן לכל דבר, מתוך תקווה לשלום בית, קיבל את כל התנאים, לרבות ויתור על מרבית הרכוש. חלפו כבר מספר שנים מאז גירושיהם, ואיציק נותר חסר כל. רק בימים אלו הוא איבד את התקווה שלום בית, והבין כי נפל קורבן למלכודת. ידוע כי כאשר צד מסוים מעוניין בשלום בית הוא נכון לוויתורים רבים. במקרה כזה, נוהג בן הזוג המעוניין ברכוש להציע לבן זוגו המעוניין בהמשך הנישואין לעשות הסכם שלום בית נדיב כלפיו, אם שלום הבית ייכשל. אולם, תקופה קצרה לאחר שנחתם ההסכם, ומקבל תוקף של פסק דין, מודיע בן הזוג המעוניין ברכוש כי אינו מעוניין עוד בשלום הבית, וכי הוא רוצה מיידית בגירושין ובישום סעיפי הרכוש שבהסכם. כך, באמצעות מלכודת האשליות, מוצא עצמו בן הזוג הדחוי קירח משלום הבית, וחמור מכך – קירח מהבית.

     

  5. “מלכודת הדבש”
    היזהרו מנחמדות יתר של בן הזוג. לא אחת מנחה עורך הדין של אחד מבני הזוג את לקוחו להיות נחמד, ואף לפזר הבטחות בדבר “ירח דבש שני”. זו מלכודת פתאים שמטרתה סחיטת הטבות בחמש דקות של נחמדות. במרבית המקרים הנחמדות היתרה נועדה רק “להרוויח” זמן, במגמה להתארגן ולהקדים אותך בהגשת תביעות לערכאה הנוחה יותר לבן הזוג ה”נחמד”.

     

  6. “הקלטת הבוערת בידי המחזיק בה”
    חומר מפליל עלול להתגלות כמזיק מאוד דווקא למחזיק בחומר. במקרים רבים טומן אחד מבני הזוג מלכודת לבן זוגו, ומאפשר לו לפגוע בפרטיותו, מתוך ידיעה כי כאשר בן הזוג יבוא לעשות שימוש בחומר, הוא יהיה הנפגע העיקרי. מנחם חשד באשתו, נטע, כי היא בוגדת בו. הוא אץ רץ ושכר את שירותיו של משרד החוקרים הפרטיים “אמת בכל מחיר” (אנחנו מגלים את האמת, ואתם משלמים את כל המחיר). האמת אכן יצאה לאור בקלטות ובתמלילים. את המחיר שילם מנחם במלואו, ולא רק בכסף. מנחם הציג את הקלטות בפני הדיינים בבית הדין הרבני, ואכן נהנה מניחוחו של הגט לימים ספורים בלבד. נטע הגישה את החומר למשטרה, אשר העמידה את מנחם לדין על האזנת סתר ופגיעה בפרטיות. מנחם, שהפך מיועץ ארגוני בכיר לאסיר, עוסק בימים אלו בייעוץ לחבריו האסירים, כיצד לגלות בגידות של נשותיהם מבלי לפגוע בפרטיותן…

     

  7. “תמות נפשי עם פלשתים”
    אחד מבני הזוג מציג גישה לפיה הוא מוכן להפסיד הכל ובלבד שבן זוגו לא יקבל דבר. במרבית המקרים מדובר בטקטיקה לסחיטת ויתורים. עירית ונתן נשואים עשרים שנה. בני הזוג התגוררו בדירה שהייתה בבעלות עירית בטרם הנישואין. עם תחילת הליכי הגירושין דרש נתן לקבל מחצית מהדירה, למרות שלא השקיע בה אגורה שחוקה. כדי להמחיש את “רצינות כוונותיו” לקבלת מחצית הרכוש, הגיע נתן עם מסור חשמלי לדירה, וניסר שולחן לשניים – חצי לקח לעצמו וחצי השאיר לאשתו. עירית, התייעצה עם עורך דינה והבינה כי המדובר בתרגיל פסיכולוגי. היא הגישה תלונה במשטרה וזו העמידה את נתן לדין באשמת היזק לרכוש. ישנם מקרים בהם אחד מבני הזוג, שאינו מודע לזכויותיו, מוותר על רכושו רק בשל “מחזה אימים” מסוג זה או אחר.

     

  8. “טפל טפל תרדוף”
    הרעיון הוא למקד את מאמצי בן הזוג בדברים הטפלים. כלל גדול הוא כי הרכוש היחיד שנחלק בין הצדדים הוא הרכוש הידוע לצדדים (ראה מאמר "שיטות חלוקת הרכוש הממשי, הלא ממשי והכספים"). קיימים מקרים רבים בהם אחד מבני הזוג אינו מודע כלל לכל הרכוש שנצבר במהלך הנישואים, במיוחד כאשר בן הזוג השני הוא עצמאי. בן הזוג “המעלים”, מנהל “מלחמת עולם” על הרכוש הידוע במטרה אחת בלבד, להסיט את תשומת לב בן זוגו מהלא נודע. הכלל הגדול הוא “דעו את רכושכם ואם אינכם יודעים, חקרו אודותיו”.

     

  9. “הסחטן הנסחט”
    כפועל יוצא מחיים משותפים במשך שנים מתגלה לבני הזוג “מידע מפליל” איש על רעהו. למשל, העלמות מס, סודות משפחתיים, גניבה מלקוח או ממעביד. לא פעם מנסה אחד מבני הזוג לאיים על משנהו בחשיפת המידע, אם בן הזוג השני לא יפעל כרצונו. בנקודה זו עצתנו אחת היא- לא לוותר ויתורים ממשיים, שמקורם בסחטנות. שכן הסחטנים אינם יודעים גבולות. לעיתים מימוש האיום מתגלה כחרב פיפיות. אלכס וורדה נשואים מזה עשרים שנה. ורדה הייתה מודעת היטב להעלמות המס של אלכס, אשר תחביבו היה “לסדר” את מס הכנסה, ואף נהנתה מכך שנים רבות. בהליכי הגירושין תבעה לקבל את מרבית הרכוש שאם לא כן לדבריה היא “חפצה לסייע לשלטונות מס הכנסה לגבות מס אמת”. אמרה ועשתה. בסופו של יום מצאה עצמה חסרת כל, שכן נדרשה לשלם את מחצית הסכום שנפסק כנגד אלכס לטובת מס הכנסה, מכוח חזקת השיתוף שחלה על בני זוג נשואים, ובמיוחד כיוון שנהנתה מכספים אלו והייתה מודעת למקורם.

     

  10. “שקט, מקליטים”
    נירית חשדה במשך שנים כי בעלה, ירון, בעל עסק למוצרי אלקטרוניקה בשם “החשמל זורם”, מסתיר ממנה מידע בדבר רכושם. משהחליטה להתגרש פעלה לפי הכלל “סוף מעשה בהקלטה תחילה”, והקליטה שיחה בינה לבין ירון, בה הוא מתוודה על כל נכסיו הסודיים, ומתפאר כי לעולם לא תוכל להוכיח דבר קיומם. נירית שמרה את דבר קיום הקלטת בסוד, ונתנה לירון להסתבך בשקרים בבית המשפט. כששלפה את הקלטת, ועוד בטרם השמעתה, ויתר ירון על כל הרכוש שהסתיר, וזאת בכדי למלט עצמו מאישום בגין עדות השקר שמסר בבית המשפט (ראה מאמר "גילית שמעלימים או מסתירים ממך רכוש או כספים?"). בני זוג בהליכי גירושין רוצים, לא אחת, לבסס עובדות אך אין להם ראיות לגביהן. הדרך הפשוטה ביותר להשיגן היא הקלטת בן הזוג כשהוא מודה בקיומן של עובדות אלו ואחרות. מרגע שמתחיל סכסוך הגירושין עליכם לא רק להקליט אלא גם לנהוג כבחזקת מוקלטים. זכרו, סוללת עורכי הדין הטובה ביותר לא תוכל לעמוד מול הודאה אחת שהונצחה בקלטת.

     

  11. “כיפה כחולה”
    לא אחת, מצליח אחד מבני הזוג “לרתום” את המשטרה למאבקו. המדובר בתוספת כוח רצינית ביותר שאין לזלזל בה. בן זוג אשר טומן מלכודת לבן זוגו, ומסבך אותו בפלילים, משיג יתרונות משמעותיים. סיבוך בן הזוג בפלילים מונע ממנו התמקדות במאבק הגירושין. לעיתים הוא נתון במעצר, ולעיתים עליו להתמודד מול כתבי אישום וחקירות, המסיטים אותו מהמאבק העיקרי. במקרים בהם קיים חשש אלימות, המשטרה מרחיקה את הצד האלים מדירת המגורים, דבר המקשה על ניהול אורח חיים תקין ופוגע בניהול מהלכי הגירושין. שני ואורן נישאו לפני חמש שנים. מזה כשנה הם בהליכי גירושין, וההליכים ביניהם נקלעו למבוי סתום. אחיתופל, ידידה של שני, יעץ לה ש”בלי משטרה העסק לא יתקדם”. שמעה שני ועשתה. ערב אחד, במהלך ויכוח מילולי רגיל, החלה שני לצעוק ולבכות בקולי קולות ואף שרטה את עצמה קלות. עד מהרה נשמעו למרחוק הסירנות של ניידות המשטרה, שהגיעו למקום ולקחו את אורן, אחר כבוד, לאירוח בפנסיון מלא על חשבון המדינה. לאחר מכן הורחק אורן מן הבית, והוחלט על העמדתו לדין בגין איומים, שלא היו ולא נבראו. אורן, בעצת עורך דינו, הפעיל כנגד שני את “מלכודת הדבש”. הוא נקט כלפיה בנחמדות קיצונית, עד שעלו בליבה ספקות בדבר רצונה להתגרש. כשחש שהזמן בשל, הפעיל את המלכודת “שקט, מקליטים”. הוא הגיע לפגישה חמוש במכשיר הקלטה. במהלך השיחה ביניהם התנצלה שני על כך שטפלה עליו האשמות שווא וביקשה את סליחתו. משקיבלה המשטרה את הקלטת התהפך הגלגל. שני מצאה עצמה מסובכת בפלילים, ויצאה קרחת ממרבית הרכוש.

     

  12. “מלכודת הייצוג הנסתר”
    רוית, מורה לחינוך גופני, החליטה להתגרש מבעלה אפי מפני שלטעמה לא היה מספיק רוחני. משהבינה כי הנושא מסובך הלכה והתייעצה עם עורך דין, תוך הסתרת עובדה זו מבעלה. עורך הדין תכנן עבור רוית אסטרטגיה של גירושין מתאימה והנחה אותה להציג את הדברים בפני בעלה, כך שלא תסגיר את העובדה שהיא נועצת בעורך דין. אפי, אשר סבר כי הדברים “נסגרים ידידותית” בינו לבין אשתו, היה שקוע בתרדמת עמוקה, שהובילה אותו לנפילה במלכודות רבות מהמלכודות המפורטות במסמך זה ובמלכודות נבחרות אחרות? משנזכר לפנות לעורך דין, העצה היחידה שעורך הדין יכל לתת לו הייתה להתפלל בדבקות ולהשתטח על קברי צדיקים. בן הזוג המתייעץ בסתר, נוקט באסטרטגיה שנקבעת על ידי עורך הדין, כך שאם המשא ומתן נכשל, הוא מצויד כבר בכל הכלים הדרושים כדי להקדים את בן זוגו בהליכי הגירושין. למלכודת זו יש גם פן הפוך: בן הזוג יוצר אצלך אשליה לפיה אינו מיוצג, ובעוד אתם סבורים כי אתם היחידים שמקבלים יעוץ מאחורי הקלעים, בן זוגכם כבר עושה את המהלכים הדרושים להקדימך בהליכי הגירושין.

     

  13.  “מלכודות יום הדין”
    אין גבול למגוון המלכודות שניתן לטמון לבן הזוג במסגרת מאבק גירושין. המלכודות שתוארו בפרק זה הנן בבחינת קצה הקרחון בלבד, ובינינו, אלו העצות הישנות והידועות למרבית העוסקים במלאכה, שכן את המלכודות החדשות שומרים עורכי הדין לעצמם. ברור איפוא כי המלכודות המסוכנות ביותר הן המלכודות החדשות, אשר הגה עורך דין יצירתי המומחה בבניית אסטרטגיות גירושין, במטרה “להפילך בפח”. ממלכודות נעלמות אלו קשה להישמר וקשה להתריע מפניהן. אלו מלכודות “שנתפרות” למידותיך הספציפיות, ומכונות בשם הכללי “מלכודות יום הדין”.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן