גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

גט גירושים – סירוב, כפייה ומה שביניהם!

סרבני גט

שני סרבנים תחת מטריה אחת: הראשון והאופייני הוא “הסרבן הסחטן” – זה שמתייחס אל גט כאמצעי לסחיטת יתרונות כספיים ואחרים אשר אינם מגיעים לו. השני הוא “הסרבן האידיאולוגי”, אשר מסרב להתגרש על פי צו עליון שקיבל מגורם מאגי שזהותו עלומה או ממוחו הקודח.

“איך שגלגל מסתובב לו”

אל תחשפו בפני בן זוגכם כי גט הוא הדבר החשוב ביותר עבורכם.
אמרו לו, כי כרגע אין לכם בן זוג וגם לכשיהיה אין בכוונתכם לעשות את הטעות של חופה וקידושין בשנית. ככל שבן זוגכם יסבור, כי אתם מייחסים לגט משקל כבד יותר, יגבה מחיר גבוה יותר עבורו ותהיו נתונים לסחטנות.
דורית ונתנאל שרויים בסכסוך גירושין מזה כשנתיים. נתנאל, אשר הבחין בלהיטותה של דורית לקבל גט, סרב לתת לה אותו אלא בתמורה לוויתורים רכושיים מפליגים מצדה. דורית הגיעה לקצה גבול יכולתה וכמעט ויתרה לנתנאל. ברגע האחרון, נועצה בעורך דין אשר הציע לה לומר לו כי היא אינה מעוניינת עוד בקבלת גט. לאחר מספר חודשים בהם נוכח נתנאל כי דורית אינה פונה אליו בנושא הגט, הוא החל לחשוש שמא ימצא עצמו נשוי לדורית בעל כורחו, בעוד הוא כבר מתכנן את חתונתו לשרית. נתנאל פנה לדורית בבקשה להתגרש תוך חלוקה שוויונית של כל הרכוש (ראה מאמר "שיטות חלוקת הרכוש הממשי, הלא ממשי והכספים"). נחתם הסכם גירושין ודורית אף קיבלה יותר מהמגיע לה?

לייעוץ גירושין מיידי 24/7

או מלא/י פרטיך להלן

גט ורכוש אינם שני חלקים מתוך השלם

גירושין הם פרי רצון להפסיק את החיים המשותפים על רקע של חוסר התאמה, מות האהבה, היווצרות פערים וכו’. אין בין דברים אלו לבין אופן חלוקת הרכוש או גובה מזונות הילדים דבר וחצי דבר. על כן, אל תוותרו על רכוש או מזונות בתמורה לקבלת גט.

עילות עילות תרדוף

משעה שאין הסכמה בין בני הזוג בדבר גירושין, מי שמבקש להתגרש נדרש, על פי דיני ישראל, להוכיח, כי קיימת עילות גירושין, או במילים פשוטות סיבה להתגרש. סיבה זו צריכה להיות סיבה מוכרת בהתאם לדיני ישראל.
רונית ודודו לא הסתדרו מראשית נישואיהם. רונית החליטה, כי היא מעוניינת להתגרש ואף פתחה תיק בבית הדין הרבני. בדיון שהתקיים נשאלה רונית מדוע היא חפצה להתגרש ואמרה “אנחנו לא מסתדרים והוא גם מכוער”. דודו התנגד לגירושין, וטען להגנתו כי בעבר היה דוגמן הלבשה תחתונה ואף שימש כאחד מ- 10,000 ניצבים בסרט הודי. תביעתה של רונית להתגרש נדחתה, שכן הסיבה שפירטה בתביעתה אינה סיבה המצדיקה גירושין.- מרבית הזוגות המעוניינים להתגרש מציינים בתביעתם כי “אינם מסתדרים” או כי “אין כימיה” ביניהם. אם שני בני הזוג מסכימים להתגרש זו סיבה מספקת, אולם, אם אחד מבני הזוג מתנגד לכך, ואפילו אם התנגדותו הנה מטעמים טקטיים בלבד, עילות אלו אינן מצדיקות מתן גט.

שתי עילות נפרדות, הפוכות ומנוגדות

רצוי לקבל יעוץ משפטי מידי עורך דין בדבר אופן השימוש בעילות גירושין שונות, שכן קיימים מקרים בהם עילות גירושין יכולות לסתור זו את זו. אין לקבל את ההשקפה לפיה “כל המרבה בעילות גירושין הרי זה משובח”. נכון, במקרים מסוימים, כאשר קיימת יותר מסיבה אחת לבקש גט, רצוי לעשות בזה שימוש, אולם על השימוש להיות זהיר. המקרה של רינת ממחיש מדוע “לא כל המרבה בעילות גירושין הרי זה משובח”.
רינת רצתה בכל מאודה להתגרש מזיו על מנת לחזור לאהוב נעוריה, שזה עתה התגרש מאשתו. כמו בכל סיפור אהבה טוב, הגיבורה שלנו נתקלה בבעיה קשה. בעלה, זיו, היה בעל אוהב ומסור – בקיצור “צדיק בדורותיו”. בצר לה, פנתה למיודענו, עורך הדין תככני, שהיה בהפסקה בין שני דיונים, ולא שמע את מרבית השיחה בגלל קליטה גרועה. זה המליץ לה להאשים את בעלה בחוסר נאמנות אליה ובחוסר כוח גברא. בדיון עצמו התקשתה רונית, משום מה, להסביר לדיינים כיצד בעלה גם בוגד בה וגם חסר כוח גברא בו זמנית. תביעתה לגירושין נדחתה בו במקום מחמת חוסר מהימנות.

 

תביעת גירושין מפורטת ומנומקת משפרת סיכוייכם לקבלת גט

הגישו תביעת גירושין המפרטת את כל העובדות העומדות בבסיס הגירושין. פרטו על ניסיונות עבר להשגת שלום בית במסגרת משפחתית ובמסגרת טיפולית, אם התקיימו. תביעות גירושין סתמיות ולא מנומקות נתקלות בחוסר הבנה על ידי הדיינים, ונתפסות כלא רציניות או כניסיון לעשות מניפולציות ותרגילי כוח במסגרת הנישואין, מבלי שקיימת כוונה אמיתית להתגרש. אם יש בידיכם מסמכים התומכים בטענותיכם, ומסמכים אלו הושגו בדרך חוקית, צרפו אותם לתביעתכם.

שלום בית או שלום על הבית

אחד מבני הזוג מגיש, בסתר, תביעת גירושין. הצדדים מגיעים לדיון ברבנות ואז נשלף “הקלף הסודי”. בן הזוג השני פוצח בנאום נרגש וקורע לב בפני הדיינים בדבר אהבתו הרבה ורצונו העז להמשיך בנישואים. ירון ונירית נשואים מזה כשנתיים. מהרגע שעלו לסוויטת הכלולות, לאחר החתונה, ועד ליום בו התייצבו בבית הדין הרבני לא הפסיקו לריב, למעט מספר בודד של שעות שינה כל לילה שהקצו האחד לשני “על מנת לצבור כוחות מחודשים לריב הבא” כפי שהם מגדירים. איש מהם אינו זוכר את הסיבות למריבות למעט הריב הראשון שנסב סביב השאלה מי מהם אחראי להרעלת המזון שתקפה את אורחי החתונה. נירית הגישה תביעת גירושין ולמרבה הפתעתה, בדיון הראשון, הכין ירון מונולוג סוחט דמעות על אהבתו הגדולה אליה, מונולוג שהסתיים במילים “בלעדייך אני חצי בן אדם, בלעדייך אני בעצם כלום”. אז הבינה נירית כי ירון אינו מעוניין בהשגת שלום בית אלא בקבלת הבית והחליטה להקליטו. בשיחות התוודה ירון כי אין לו שום כוונה אמיתית להשיג שלום בית, וכי מדובר במהלך שמטרתו לסחוט ממנה כספים. מצוידת בראיות אלה קיבלה נירית גט תוך שבוע ימים.

שלום בית אמיתי

גם אם בן זוגכם מעוניין בהשגת שלום בית אמיתי, ואתם מעוניינים לקבל גט, אין בעמדתכם כל פסול. שכנעו את הדיינים, כי נעשו די והותר ניסיונות להשגת שלום בית וכי אין כל תקווה להמשך הנישואין. ככל שהדיינים יתרשמו כי נעשו ניסיונות אמיתיים וכנים להשיג שלום בית וכי אלה כשלו, כן תגבר נטייתם להגיע למסקנה שעליכם להתגרש. פרטו את כל הנסיבות מהן עולה כי הקיץ הקץ על נישואיכם: אישה אחרת, עזיבת הבית, יחסי אישות, תלונות במשטרה, הימורים וכל סיבה אחרת ממנה עולה חוסר סיכוי לשיקום הנישואין.

גירושין עכשיו ומיד

ברגע שקיבלתם פסק דין של הדיינים המורה לכם להתגרש פעלו לקביעת מועד לסידור גט קרוב ככל שניתן, ובמידת האפשר אפילו לאותו יום. היו מקרים לא מעטים שאחד מבני הזוג חזר בו מהסכמתו להתגרש. אם בן זוגכם מסרב לקיים את פסק הדין לגירושין, קיימים אמצעים לכפות עליו מתן גט. בסמכות בית הדין הרבני לשלול רישיון נהיגה, להגביל פעילות כלכלית, לשלול רישיון המסדיר עיסוק ואף להטיל מאסר בפועל.

סוף גירושין במזונות תחילה

כל עוד את נשואה, בכפוף למספר כללים, בעלך חייב לפרנס אותך (ראה מאמר "מזונות אישה"). הדבר רלוונטי יותר לגבי נשים אשר אינן עובדות או המשתכרות סכומים נמוכים. מזונות גבוהים יגרמו לו “לשחרר” אותך מכבלי הנישואין בהקדם. אם ניתן פסק דין המחייב את בעלך בגירושין והוא מסרב לתת גט, פני בבקשה לקבלת מזונות גבוהים ביותר, בין היתר, מהטעם שהוא מעכב אותך מלהינשא לאחר. במקרים רבים, הדבר מוביל לשבירת התנגדות הבעל ולגירושים מהירים.

לקריאה נוספת

שתפו את המאמר

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
דילוג לתוכן