גירושין ברגישות, בנחישות ובתבונה, תוך הגנה על ילדיך, עסקיך, נכסיך וזכויותיך

בעלך הקדים אותך בתביעת גירושין

בעלך הקדים אותך בגירושין? רע מאוד, אבל לא סוף הדרך

תמר הגיעה לביתה לאחר יום עבודה מתיש. משראתה שבעלה חיים לא בבית – רווח לה. על שולחן המטבח נחה עבורה מעטפה מעורך דין. משפתחה את המעטפה חשכו עיניה. מדובר היה בבקשה ליישוב סכסוך שהגיש בעלה לבית הדין הרבני. בנוסף, היא מצאה מכתב מעורך הדין של בעלה, שהציע לה, פחות או יותר, לוותר על הכול. סיטואציה זו היא נחלתן של אלפי נשים. בעל ערמומי וזריז מקדים את אשתו בהגשת בקשה ליישוב סכסוך.

אם כבר הוגשה נגדך בקשה ליישוב סכסוך, או אם את חושדת שבעלך שוקל לעשות זאת, כדאי שתקראי בעיון את העצות הבאות. אם טרם הוגשה בקשה ליישוב סכסוך על ידי בעלך, מומלץ שתפעלי במהירות, על מנת שעצות אלו יהיו מיותרות עבורך.

העובדה שהוקדמת על ידי בעלך אמנם יוצרת קושי רב, אולם באמצעות עורכי דין מתאימים, ובניהול אסטרטגי חכם ניתן, במרבית המקרים, להתגבר על העובדה שהוקדמת ולהשיג עבורך תוצאות אשר אינן נופלות (ולעיתים אף עולות) על התוצאה אליה יכולת להגיע, לולא בעלך הקדים אותך. על כן, לא כדאי לאבד עשתונות או לוותר. מאידך, לא כדאי להיות שאננה מדי. ראוי לקחת את הדברים ברצינות המרבית ולהיוועץ בעורכי דין לענייני גירושין במהירות ולעומק, על מנת לתכנן עבורך ולבצע את סדרת הפעולות הנדרשות להשגת יתרון.

עצות זהב לאישה אשר בעלה הגיש בקשה ליישוב סכסוך או תביעה לפניה:

  1. צאי מההלם, מידית, ופעלי בחוכמה, במהירות ובתבונה. אומנם בקשתו של בעלך ליישוב סכסוך נפלה עליך כרעם ביום בהיר, אולם יש לך לא מעט אפשרויות להתמודד עם כך. ההצלחה טמונה ביכולת שלך לצאת מההלם במהירות ולפעול בחוכמה ובתבונה. ראשית, עליך להבין את המורכבות הטמונה בהליך גירושין, ואת האסטרטגיה של הגירושין, המוסברת באתר זה. שנית, במקרים רבים הבעל בונה על כך שהאישה תקרוס, מבחינה נפשית וכלכלית, ותיכנע לדרישותיו. עמידה איתנה, עם ביטחון מלא וללא פחד, תערער את ביטחונו של הבעל ואף תוביל אותו לוותר על דרישותיו המופרכות.
  2. פני אל עורכי דין מומחים לגירושין וניהול משברים משפחתיים, שיסבירו לך כיצד להתמודד עם המצב. לפעמים העובדה שבעלך הגיש בקשה ליישוב סכסוך תשחק לטובתך. עם קבלת הבקשה אל תפעלי בפזיזות בטרם גיבשת אסטרטגיה כוללת ואל תשוחחי עימו בנושא. כל פעולה צריכה לעלות בקנה אחד עם תכנית מגובשת, שהוכנה מראש, אחרת הדבר עלול להסתיים באסון. היוועצי בעורך דין מומחה בתחום האסטרטגיה של הגירושין בנוגע לבקשה שקיבלת, השלכותיה והשפעותיה על המטרות אותן את מעוניינת להשיג. מרבית המשרדים המובילים בתחום יתנו לך חוות דעת ראשונית ביחס למצבך, ללא תשלום בשלב ההיוועצות.
  3. אל תגיעי לפגישות ביחידת הסיוע בגפך, ללא עורך דין לגירושין. החל מהפגישה השנייה כל צד רשאי להגיע לפגישות עם עורך דין גירושין מטעמו. אם בעלך מיוצג, אל תגיעי לפגישות ללא ייצוג של עורך דין מומחה בתחום. סרבי להיות "מיוצגת" על ידי עורך הדין של בעלך. מדובר במלכודת, שמטרתה לנצל את העובדה שאינך מיוצגת, על מנת להגיע להסכם מהיר, שסביר להניח, שיקפח את זכויותיך. עורך דינו של בעלך יגן על האינטרסים של בעלך, ולא על האינטרסים שלך.
  4. היזהרי מפני "יועץ שקט". רוב הסיכויים שבעלך מקבל יעוץ מעורך דין, אולם יסתיר זאת מפנייך. במקרים אלו הבעל, כביכול, מגיש את הבקשה ליישוב סכסוך בעצמו, אולם מאחורי הקלעים עומד עורך דין שמייעץ לו כיצד לפעול. במצב זה אין ביניכם שום שוויון. אומנם הדברים נאמרים על ידי בן זוגך, אולם העצות הן של עורך דינו. אם זהו המצב, עליך לבדוק: האם תוכן השיחות או ניסוח הנספחים השונים מתאים לסגנון של בעלך? האם בעלך מפגין הבנה יתרה בתחום הגירושין? אם אינך יכולה להכריע בסוגיה זו, היוועצי מידית בעורך דין מומחה לגירושין.
  5. השתמשי במידע שנחשף בפניך בפגישות ביחידת הסיוע. חשוב להגיע לפגישות ביחידת הסיוע בליווי עורך דין מומחה לגירושין שכן יש לו את הניסיון, המקצועיות והיכולת "לקרוא את המפה" ולהבין את הבעיות העובדתיות והמשפטיות, מבלי שהצד השני יבין את כוונותיך. נוכחות עורך דין מטעמך בפגישות תעניק לך יתרון רב, אשר יבוא לידי ביטוי בהמשך ההליכים ובהשגת התוצאה הרצויה. יתכן שבפגישות תגלי שיש ברשות בעלך מידע שניסית להסתיר ממנו. אם את חושבת שיש ברשותו מידע שעלול להביך אותך, ראוי שתתייעצי עם עורך דין מומחה לגירושין אשר ינחה אותך כיצד לפעול לסיכול המידע שבידו. (בכל מקרה, היזהרי מהקלטות בעניין).
  6. הראיה הטובה ביותר היא הודאת בעל דין. אם איחרת בהגשת הבקשה ליישוב סכסוך ובעלך הקדים אותך, עדיין יש לך אפשרות להפריך את טענותיו ולגרום לכך שגרסתו תשמע לא אמינה, וזאת באמצעות ראיות. אם תצליחי לדובב את בעלך ולגרום לו להודות שהטענות שהוא העלה בפגישות ביחידת הסיוע הן שקר, הרי לך הודאת בעל דין. עליך לוודא כי הקלטותיך הן הקלטות חוקיות המבוצעות באמצעות מכשיר הקלטה שאינו ניתו לעריכה בקלות, כמו טלפון נייד.
  7. התקופה שלפני הגשת הבקשה ליישוב סכסוך, וכן התקופה שבה מתקיימות הפגישות, הן תקופות קריטיות. טעויות, שנעשו בתחילת ההליכים, קשה מאוד לתקנן בהמשך הדרך. תיקון טעויות משמעותיות היא משימה כמעט בלתי אפשרית, חרף המחשבה המקובלת שעורכי דין טובים יכולים לחלצך מכול צרה.
  8. אל תתפתי ל"הצעה מדהימה שלא תחזור לעולם". הצעות אלו כרוכות, מן הסתם, בוויתורים שאינך רואה אותם בשלב זה. ברגע שתגלי את משמעות הוויתורים, הסמויים מהעין, יתכן שזה כבר יהיה מאוחר מדי לתקן את הטעות. בדרך כלל, אחרי ההצעה הראשונית תגיע הצעה נוספת עוד יותר מדהימה. מקובל במשא ומתן כי ההצעה הראשונה מהווה את המינימום שהמציע מוכן לתת או לקבל. אסטרטגיה טובה מבוססת על מקצועיות בצד יצירתיות, מקוריות ואינטגרציה של המקרה הספציפי שלך. בדקי האם עורך הדין הציג בפניך אסטרטגית גירושין בהירה ומגובשת, הכוללת שלבי ביצוע מפורטים, עד תום ההליך.
  9. אל תחתמי על הסכם גירושין טרם בדקת אותו אל מול עורך דין מומחה בתחום. אם הגעתם להסכמות שיש להן השלכות כלכליות ו/או משפטיות, אל תתחייבי לבצען מבלי שהתייעצת תחילה עם עורך דין הדואג לאינטרסים שלך. זהו שלב קריטי ויש חשיבות רבה ללווי ההליך על ידי עורך דין מומחה לגירושין מטעמך, אשר יכול להתריע על בעיות בהסכם שגיבשתם.
  10. אל תיתני לבעלך לסחוט אותך. אל תיכנעי לסחטנות רגשית או פלילית כמו "תחתמי על הסכם בתנאים שלי ואולי נחזור לחיות יחד", או "אם לא תחתמי אפרסם את התמונות שמוכיחות את בגידתך", לא לסחטנות הקשורה ילדים – "או שאת חותמת על ההסכם או שאני אדרוש משמורת על הילדים", או לכל סחטנות אחרת. סחטנות רק תזמין סחטנות נוספת ולא תפתור שום בעיה.

סיכומם של דברים, העובדה שבעלך הקדים אותך והגיש בקשה ליישוב סכסוך לפניך מעידה על כך שלא קראת נכון את המפה. לרוב, ניתן להתגבר על מצב זה, אולם אם תעשי טעויות נוספות, התוצאה עלולה להיות קשה. המסקנה: עליך לפנות לעורך דין גירושין בהקדם, ולא יאוחר ממועד הפגישה הראשונה אליה זומנת ביחידת הסיוע, ויפה שעה אחת קודם.

למידע נוסף בנושא תכנון גירושי הייטק, ויישום הליכי יישוב סכסוך, ניתן לפנות לכותב המאמר: עו"ד אברהם עזריאלנט בטלפון: 0522-809080 או 03-5277088 או בדוא"ל:

דילוג לתוכן